Všetky články (25 - 48 z 4099 článkov)

Pozvánka: SLOVAKIA RING  –  100 km pretek a večerná séria

Pozvánka: SLOVAKIA RING – 100 km pretek a večerná séria

28.02.2017 2 931

Keď sa povie SLOVAKIA RING, väčšina si zrejme predstaví burácajúce motory a nie rapkajúci zvuk voľnobehu na bicykli.
Novinky Shimano: Deore M6000, Alivio, Acera, Altus, SLX a iné

27.02.2017 6 006 8

Ešte sa nám poriadne nezačala sezóna 2017 a už pomaly presakujú informácie o novinkách na rok 2018.
V pretekoch svetového pohára si Filip Taragel vybojoval 10. miesto v scratchi aj miestenku na MS

27.02.2017 1 686

Taragel 10. miestom v scratchi ukázal, že v tejto disciplíne patrí do svetovej špičky a zároveň definitívne potvrdil miestenku pre elitných mužov na nastávajúce MS v Hongkongu.
Janka Keseg Števková úspešne v etapáku na Cypre

27.02.2017 3 306 16

V 4 dňových etapových MTB pretekov AFXENTIA kategórie SHC, ktoré sa uskutočnili minulý týždeň, si Janka vybojovala pekné 15. miesto v celkovom poradí.
Biky fóristov: Fondriest TF2 1.0

26.02.2017 4 742 8

Väčšina z nás, čo sme z kategórie MTB pozitív, sa k cestnému bicyklu dopracujeme zväčša tak, že si tzv. cesťák zadovážime len ako doplnok k horskému bicyklu so zámerom naháňania prvých jarných kilometrov. Prípadne ide len o uspokojenie potreby pohybu na dvoch kolesách, ak sú v teréne nevhodné podmienky.
Na úvodnej flámskej klasike tejto sezóny Omloop Het Nieuwsblad obsadil Peter Sagan 2. miesto

25.02.2017 3 769 1

Sagana zdolal len veľký rival a úradujúci olympijský šampión Greg van Avermaet z BMC Racing, pričom sa zopakovala vlaňajšia edícia, keď ho Van Avermaet rovnako v závere prekonal.
Na čo prihliadať pri výbere novej vzduchovej vidlice

25.02.2017 7 221 16

Odpružená vidlica spolu s rámom a kolesami patrí k základným komponentom každého horského bicykla, na ktorých sa rozhodne neoplatí šetriť. Toto rokmi omieľané tvrdenie platí u poriadnej vidlice dvojnásobne.
Kauza „kotúče“ v pelotóne opäť aktuálna

24.02.2017 10 170 46

Štvrtková nehoda na pretekoch v Abú Dhabí opäť priliala olej do ohňa.
Slovák Tomáš Višňovský na Absa Cape Epic bude bojovať o popredné priečky

22.02.2017 6 305 2

Už len necelý mesiac ostáva do štartu najsledovanejšieho MTB preteku dvojíc Absa Cape Epic, ktorý sa každým rokom ide v okolí Kapského mesta v Juhoafrickej republike.
Mullerová zvládla na bicykli rekordných vyše 1 800 km

22.02.2017 3 734 7

Britská ultracyklistka Jasmijn Mullerová je novou svetovou rekordérkou v dĺžke najazdených kilometrov na bicykli. Mullerová za vyše dva dni šliapania do pedálov zvládla už 1 800 km a ešte ďalej pokračuje.
SMS Santini – skutočné Made in Italy

21.02.2017 3 018

Zrejme ste si všimli dres v slovenskej trikolóre, ktorý mal na sebe náš Peter Sagan pri zisku svojho prvého majstrovského titulu a tiež pri jeho úspešnej obhajobe. Rovnako ten, ktorý na seba následne slávnsotne „obliekol“ pri vyhlasovaní. Jedno mali tieto dresy spoločné – výrobcu, ktorým je talianska spoločnosť SMS Santini.
Môže cvičenie zlepšiť váš výkon na biku? Myslím, že áno...

20.02.2017 9 437 69

Na konci minulej sezóny som sa trochu zamyslel a skúsil pozrieť, kde sú moje najväčšie rezervy. Myslím, že jednou z vecí bolo podcenenie silovej zložky – najmä čo sa týka zimnej „prípravy“. Cvičeniu sa nevyhýbam, ale doteraz tomu chýbal ten správny smer, lepšie povedané špecifickosť. Nemôžem predsa cvičiť ako kulturista a očakávať zlepšenie na biku...
Pozvánka: ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2017 – pomaly sa treba začať zobúdzať zo spánku

19.02.2017 5 343 3

Síce je ešte stále zima, no kalendár na budúcu sezónu už praská vo švíkoch. Pomaly nastáva čas začať sa trochu viac hýbať a potrebnú motiváciu vám možno dodá 3.ročník série ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2017, ktorý začína prvým kolom koncom apríla.
Cez Japonsko na bicykli

18.02.2017 3 727 13

Čo sa vám premietne, keď sa spomenie Japonsko, alebo aké asociácie máte spojené s touto krajinou? Nám sa ani nesnívalo, že niekedy zavítame práve sem a k tomu ešte na bicykloch. To, čo sme si zafixovali ešte zo základnej školy, plus to, čo sa na nás nalepilo z iných zdrojov, by sa dalo zhrnúť do pár viet.
Netrénuj sám, staň sa súčasťou úspešného tímu

16.02.2017 4 064

Triatlon. Krásny, moderný a stále populárnejší. Aj napriek tomu, že je to olympijský šport, mnoho ľudí stále krúti hlavou a nevie presne o aký šport ide. A ide rovno o tri. Plávanie, cyklistiku a beh.
Krátky cyklistický slovník: Geometria rámu a hĺbkový výklad pojmov

15.02.2017 8 322 18

Určite ste sa aspoň raz stretli s anglickými pojmami ako wheelbase, offset, reach. Napriek tomu, že väčšinu týchto pojmov si zdatní bikeri preložia sami (alebo s pomocou translatora), často aj po samotnom preklade nie je úplne zjavné, čo toto označenie presne znamená a čo táto hodnota vyjadruje. V tomto článku by som preto rád priblížil a vysvetlil najčastejšie používané anglické označenia rôznych rozmerov, geometrií a pojmov. Dnešná časť je zameraná na geometriu rámu, nakoľko rám je srdcom a základom každého bicykla. Ak sa chcete dozvedieť viac, čítajte ďalej.
Bachledka a Filip Polc pozývajú na Snowparade 2017

14.02.2017 3 208 1

Väčšina bikerov zimu veľmi neobľubuje a netrpezlivo vyčkáva na príchod jari, aby vytiahla bike z pivnice a vyrazila na traily. Tí, ktorí v zime menia bike za snowscoot, nečakajú na leto a valcujú prašan na horách. Či už patríte k jedným alebo druhým, sobota 25. februára 2017 bude v Bachledke patriť vám. V tento deň sa lyžiari budú deliť o svah s bikermi, snowscootmi a skki trikke.
Dainese posúva limity

13.02.2017 4 360

Tirolský muž Marcus Max Stöckl sa vo svojich 42 rokoch postavil tvárou v tvár novej výzve – prekonať rýchlostný rekord na bicykli. Aby sme boli presní, prekonať svoj vlastný rekord, ktorého hodnota bola 164,95 km/h. Zobral svoj dvadsaťčlenný tím a vyrazili do púšte Atacama v Čile. Holá krajina, ktorá toho okrem skál a štrku moc bežnému turistovi neponúka, je ideálnym miestom na realizáciu Maxovho cieľa, pretože je tu dokonalý svah, priaznivý tlak vzduchu a dosažiteľné miesto štartu.
Bikovanie v zime: 7. časť - Zimné tretry alebo klasické návleky

13.02.2017 3 443 18

Na tému zimy sme už publikovali niekoľko článkov, ja osobne som trochu bližšie predstavil ako bojujem s chladom nôh aj trochu obsiahlejšie. V podstate sú 2 základné možnosti ako ochrániť nohy – buď siahnete po špecializovaných zimných tretrách alebo na svoje klasické letné použijete návleky. V tomto článku by som rád predstavil výhody a nevýhody pre niekoho, kto sa nevie rozhodnúť, ktorým smerom sa vydať, keďže vybavenie nie je samozrejme lacná záležitosť – u koníčka s názvom cyklistika to platí dvojnásobne :).
Cestné bicykle s cenou okolo 4 500 € - kvalita TOP modelov v dostupnejšom kabáte

12.02.2017 4 684

V dnešnom predstavení si trochu priblížime niektoré cestné modely, ktoré už v podstate spadajú do kategórie „dream“. Od tých úplne najvyšších ich oddeľuje použitie rozdielnych komponentov, ale technológie spracovania rámov zostávajú väčšinou úplne rovnaké.
Ako nafúknuť vytýčených 5 000 km za rok o 60 % alebo rodinných 10 000 km

11.02.2017 6 343 8

Priznám sa, že mi vôbec nenapadlo písať cyklo memoáre za rok 2016, no borec z fóra menom Semanuel ma inšpiroval učiniť tak. Dokonca mu ukradnem formu, rozpísať to mesiac po mesiaci. Na začiatok však pár slov o tom, ako sa mi podarilo z neurčitého cieľa 5 000 km za rok, čím som chcel prekonať 4 400 km z roku predošlého, urobiť 8 000 km. Stačí na to obmedzenie športu, do ktorého som sa predtým nútil, Stravu, horák, potomka, ktorý vás kopíruje a tolerantnú manželku :-).
Test: Veľká pumpa PRO Team HV na rýchle a pohodlné fúkanie

09.02.2017 2 871 5

Veľká pumpa patrí medzi základné vybavenie, ku ktorému každý cyklistika postupom času dospeje. Zodpovedá tomu aj ponuka na trhu, pretože je naozaj z čoho vyberať. Do redakcie sa nám na dlhší test dostal zástupca z dielne PRO na auto aj galuskový ventil do nafúknutia tlaku 7 bar, resp. 100 psi. Poďme sa na ňu bližšie pozrieť z užívateľského hľadiska.
Záťažový test na vlastnej koži alebo na chvíľu pokusným králikom

07.02.2017 8 918 42

Na podobnom teste som nikdy živote nebol a vždy si dôležité údaje pre tréning odhadoval na základe pozorovania. Napadlo mi teda, že prečo to konečne neskúsiť a rovno napísať, čo všetko som sa dozvedel. A kedže nejazdím žiadny „pro“ level, tak uverejniť svoje presné údaje mi samozrejme nerobí problém :).
Pozvánka: KRÁĽ ZÁHORIA – úvod zaujímavej série na rýchlych a hravých singloch

07.02.2017 3 945

Začiatkom sezóny prídu celkom vhod preteky, ktoré vás tak úplne nezničia a pritom ponúknu možnosť výborne sa zabaviť na rýchlych chodníčkoch. Takým podujatím je Cannondale KRÁĽ ZÁHORIA, ktorý sa koná 22.4.2017 a navyše otvára rozmanitú sériu pre tých, ktorým nie je cudzí ani horský triatlon či klasické XC.