Všetky články (73 - 96 z 4099 článkov)

Ghost LECTOR Kid 6 LC – detská raketa s pretekaním v krvi

13.01.2017 3 132

Pri predstave, že v roku 2016 na cyklistickej výstave svetového formátu ako je Eurobike dostane cenu za inováciu a pridanú hodnotu dvadsaťšesť-palcový hardtail, by si asi viacerí z vás nechápavo ťukali na čelo.
Cyklospravodaj SCK – čo nové v cykloturistike?

10.01.2017 3 455 1

Cyklistika samozrejme nie je len o naháňaní výškových metrov, wattov a sekúnd na pretekoch. Väčšina z nás ju berie v prvom rade ako relax a možnosť trávenia voľného času niekde hlboko v prírode mimo civilizácie. Možno to ani nevnímame, ale častokrát nám vie pri plánovaní výletov a priamo v teréne pomôcť dobre spravené značenie. Súčasný GPS systém a formy navigácie navyše umožňujú nájsť si plánovanú trasu on-line a nechať sa pohodlne navigovať. Aby to fungovalo, je v prvom rade potrebné trasu zmapovať. Všetkým týmto činnostiam sa okrem iného venuje združenie SCK (Slovenský Cykloklub), ktoré u nás funguje už viac ako 20 rokov.
Bikovanie v zime: 5. časť - Rukavice - hlavne si dobre vybrať

11.01.2017 5 104 10

Ruky sú po nohách ďalšia periféria a tie ako dobre vieme, začínajú v zime trpieť ako prvé. Našťastie ich ochrana je o čosi jednoduchšia, no tiež si treba dať pozor na správny výber rukavíc podľa podmienok a plánovaného použitia. Každý dobrý výrobca chce ponúknuť čo najlepší model pre rôzne podmienky, no vo väčšine prípadov sa nakoniec jedná o podobné konštrukcie, ktoré nesú mnohé spoločné znaky.
Biky fóristov: Bimjeam vs. Kona Process 111 –  jeden bike na všetko

Biky fóristov: Bimjeam vs. Kona Process 111 – jeden bike na všetko

10.01.2017 5 594 33

Túžba po novom bicykli je u cyklistu, ako iste poznáte, nekonečný kolobeh a táto diagnóza sa nevyhla ani mne. Po sezóne a pol slintania a laborovania nad novými celoodpruženými rámami zvíťazilo srdce nad rozumom a stal som sa hrdým majiteľom staršej generácie celoodpruženého „light enduro“ trailbiku - Kona Process 111. Tu sa však moja cesta za ideálnym „one for all“ bikom ani zďaleka neskončila a dlhoplánovaným výsledkom je bicykel, ktorý má len málo spoločného s orginálom a na tvári nejdeného bikera vystrúha nechápavý pohľad. Prečo je tomu tak a čo ma viedlo k takejto radikálnej zmene osadenia, sa vám pokúsim ozrejmiť v nasledujúcich odstavcoch.
Z Rotterdamu do Banskej Bystrice za 38 dní - 1. časť

08.01.2017 4 794 8

Možno aj vy máte aktivitu, pri ktorej sa dokážete tak zamyslieť, že svet okolo akoby prestal existovať. Ja mám také dve: bicyklovanie a skialpinizmus. Keďže som trávil veľa času v holandskom Rotterdame, to druhé veľmi do úvahy neprichádzalo. A ja som potreboval veľa rozmýšľať. Vytiahol som teda svoj bicykel, trochu ho upravil, nakúpil potrebné a 1.9.2016 o 11:00 som sa rozlúčil s kolegami pred kanceláriou. Vyhradil som si dva mesiace, za ktoré som sa chcel dostať do Švédska, cez Pobaltie až domov, do Banskej Bystrice. To som ešte netušil, že na ceste okrem mostov a lodí, stretnem mnoho iných prekvapení.
Unboxing: Rock Machine Explosion 70 - belasá raketa s 1x11 a hmotnosťou 10.50 kg

06.01.2017 6 744 11

V cenovej hladine okolo 2 000 € sú už na výber veľmi dobre vybavené hardtaily. Dôkazom toho je aj český Rock Machine, ktorý má v kolekcii 2017 biky radu Explosion v prevedení 27.5" aj 29". Navyše, ak si veríte, že budete jazdiť pravidelne, 1x11 s rozsahom 10-42 bude tá správna výzva.
Keď je vek skutočne len číslo

05.01.2017 6 203 10

Človek si občas v duchu hovorí, ako dlho ešte vydrží robiť svoj milovaný koníček. Keď vás prepadnú takéto myšlienky, spomeňte si na borca menom Robert Marchand, ktorý vo veku 105 rokov túžil prekonať svoj vlastný rekord v kategórii nad 100 rokov.
Pozvánka: 1. zimný Cyklonárez 2017 v Nízkych Tatrách

04.01.2017 8 027

Poď na dno vlastných síl obklopený horským chladom ďaleko za limitmi fitnes krások a požieračov kuraciny. Daj si januárový CYKLONÁREZ - už 14. januára v Nízkych Tatrách!
Základné tipy na zimné jazdenie – technika jazdy

02.01.2017 5 898 15

V minulom článku som spomínal základné úpravy na kolesách, ktoré umožnia veľmi jednoducho prispôsobiť bike pre jazdu v zime a po snehu. Teraz prišiel rad na zopár tipov ohľadom techniky jazdy, ktoré mi pomáhajú v prvom rade zvýšiť bezpečnosť a užiť si tak výjazd na maximum.
Reportáž: Peklo Moravy 2016 - nie sú to preteky, tak sa netreba báť a skúsiť si tento extrém na vlastnej koži

03.01.2017 5 611 3

Ani by mi nenapadlo, že presne 11 mesiacov po mojom prvom výlete na žiletke do Tatier sa dostanem na najlepšiu bike akciu, na akej som kedy bol.
TOP 10 testov v sezóne 2016

02.01.2017 5 027

Minulý rok sme publikovali desiatky testov a v novej sezóne ich máme v pláne spraviť ešte viac. Víťazom sa stala prilba Specialized s čítanosťou 10 584x, ale tesne za ňou sa umiestnil bike Canyon Spectral a veľmi populárny hardtail Ghost Lector. Ako dopadli ďalšie miesta spolu s podrobnosťami sa dozviete nižšie...
TOP 10 reportáží v sezóne 2016 - nová definícia blata aj extrémne teplo

30.12.2016 3 696 5

Rebríček zamiešali oproti minulému roku extrémne blatové aj teplé podmienky, ktoré panovali počas niektorých akcií. Navyše čítanosť riadne podskočila smerom hore a napríklad najčítanejšia reportáž v roku 2015 by sa do tohoročného výberu ani nedostala. Pripomenme si spolu tie najčítanejšie a nechajte sa inšpirovať pre nadchádzajúcu sezónu.
Celoodpružené bicykle okolo 4 500 € - takmer dokonalý stroj pre náročný terén

29.12.2016 6 535

Nie všetci majú záujem na bicykli naháňať sekundy a výškové metre. Väčším lákadlom je v prvom rade cesta nadol a čo najväčší pôžitok z agresívnej jazdy na trailoch a náročných singletrackoch. Lenže k nim je stále potrebné sa dostať vlastnými silami.
Pozvánka: Stupava Winter trophy MTB & RUN 2017

26.12.2016 7 109 4

Cez víkend v dňoch 28-29.1. 2017 sa uskutoční už 9. ročník zimného MTB maratónu, ktorý ponúka aj bežeckú disciplínu. Ako v roku 2016 sa pôjde Stupave, pričom v sobotu sa uskutoční MTB maratón, ktorý bude mať 25 km s prevýšením 500 m a pre tých, ktorí si chcú zamakať viac, je pripravený aj 10 km beh.
Koniec prípravy na Cape Epic 2017 - piata časť

23.12.2016 7 675 15

Milí čitatelia, s ľútosťou vám chcem oznámiť, že po ťažkom a dlhom zvažovaní som sa rozhodol, že na Cape Epic 2017 nepôjdem. Je mi ľúto, že to takto dopadlo a že som možno sklamal ľudí, ktorí mi držali prsty a boli zvedaví ako to celé dopadne. Ja som sa na to tešil a bol som tiež zvedavý či to zvládnem, ako sa umiestnim a aký z toho budem mať pocit a dojem.
Zlatý pedál 2016 pre Petra Sagana

22.12.2016 4 178 9

Najlepším cyklistom Slovenska za rok 2016 sa podľa predpokladov stal Peter Sagan. Už dvojnásobný majster sveta z cestných pretekov s hromadným štartom triumfoval v tradičnom výročnom bilancovaní Slovenského zväzu cyklistiky pred dvojnásobným paralympijským víťazom Jozefom Metelkom a Patrikom Tyborom, ktorý sa 45. miestom v pretekoch na ceste na olympijských hrách v Riu de Janeiro postaral o druhý najlepší výsledok Slováka na OH v modernej histórii.
Vyhodnotenie sezóny 2016 z pohľadu FC Teamu

21.12.2016 2 966 1

Príchod zimy a prvé centimetre snehovej prikrývky už signalizujú čas, kedy väčšina z nás – teda aspoň v severnej chladnejšej časti Slovenska, mení svojho dvojkolesového miláčika za pár drevených lyží. Nastal čas bilancovať bikovú sezónu.
Základné tipy na zimné jazdenie – plášte a tlak

20.12.2016 8 153 16

Vyzerá to tak, že zima už definitívne udrela v plnej sile, čo ale neznamená, aby sme odložili bike do kúta. Pomocou zopár jednoduchých úprav je možné si užiť zábavu na zasnežených cestičkách a trailoch aj v tomto období.
Team Sagan, čiže väčšia voľnosť aj tímová podpora

20.12.2016 6 710

Keď sa v lete rozchýrilo, že Peter Sagan bude pokračovať v kariére vo vtedy druhodivíznom nemeckom tíme Bora-Hansgrohe, v prvom momente viacerým napadlo, či nejde o nemiestny žart. "Na prvý pohľad mi to vôbec nedávalo zmysel. Veď predsa Sagan je momentálne marketingovo najžiadanejší cyklista a logicky sa núka jeho spojenie so silným a dlhé roky etablovaným tímom. V takom by mu predsa najlepšie zaplatili a a jeho hviezda by mohla zažiariť ešte jasnejšie v spojení s overenou značkou," uviedol v úvode svojej analýzy, prečo je Bora správnou voľbou pre dvojnásobného majstra sveta či premiérového majstra Európy, redaktor Velonews Andrew Hood.
CUBE 2017 – zaujímavé novinky pre všetky kategórie

19.12.2016 5 032

Na sezónu ponúka CUBE množstvo zaujímavých noviniek. Medzi nimi napríklad kompletne prepracovaný model celoodpruženej rakety AMS 100 alebo ľahký hardtail Reaction GTC so sadou Sram Eagle za prijateľnú cenu. A to samozrejme zďaleka nie je všetko.
Lapierre cestná kolekcia 2017 – rozmanitosť a elegancia

17.12.2016 3 776

Francúzsky výrobca si pri návrhu cestnej kolekcie výrazne pomáha spoluprácou s domácim tímom FDJ. Vďaka tomu modely reflektujú požiadavky pre najnáročnejšie použitie, z čoho následne môžu ťažiť aj tí, ktorých cyklistika neživí, ale radi si potrpia na kvalitu a dobré jazdné vlastnosti.
Test: Roeckl Vreden - rukavice do našej pravej zimy

16.12.2016 3 554 14

Teploty čoraz častejšie padajú pod bod mrazu a mnohí práve teraz zháňajú teplé rukavice na pravé zimné jazdenie. Zaujímavou alternatívou môže byť model Vreden od Roeckl, ktorý som mal možnosť dlhšiu dobu testovať a ktorý má naozaj čo ponúknuť.
Endura –  keď vlhko, chlad a ani tma nie sú problémom

Endura – keď vlhko, chlad a ani tma nie sú problémom

15.12.2016 3 735

Endura predstavuje značku, ktorá dokáže ponúknuť oblečenie do každého počasia, vrátane toho zimného a menej priaznivého. Ani sa nie je čomu čudovať, keďže má pôvod v Škótsku, kde vietor, sneh a dážď tvoria neoddeliteľnú súčasť výjazdov.
Test: Svetlo Infini Tron 800 - všestranné svetlo aj na nočné výjazdy

14.12.2016 3 876 7

Dalo by sa povedať, že osvetlenie patrí k "povinnej výbave" každého cyklistu, ktorý jazdí v šere alebo tme. Či už kvôli pokutám, ale hlavne kvôli vlastnej bezpečnosti. Testované svetlo však ponúka toho omnoho viac ako pomocníka v bežnéj mestskej premávke. Do rúk sa mi dostalo na test svetlo Infini, ktorá sa zameriava hlavne osvetlením. Poďme si naň trošku bližšie posvietiť.