Test: GHOST AMR 6559 - Parádny bike na zábavu

Test: GHOST AMR 6559 - Parádny bike na zábavu

18 komentárov

Radovan Bíroš 24.08.2014 17 fotografií   Allmountain 27.5ky Ghost Test Bike Horska Cyklistika

Po telefonickom oznámení mi kuriér doniesol bike rovno pred garáž, kde som ho s nadšením vybaľoval a skladal. Skoro ako keď si malé dieťa nájde darček pod vianočným stromčekom. Bol som milo prekvapený, keď som zistil, že som dostal bike na 27,5“ kolesách.

 

AMR kategória od Ghostu je myslím veľmi známa medzi širokou verejnosťou bikerov. Avšak práve na 27,5“ kolesách sa zvýraznili jeho prednosti. Ghost sa drži štvorčapového systému odpruženia, v spojení so vzduchovým odpružením od foxu a pridanej teleskopickej sedlovky si prídu na svoje trailový či dokonca enduro jazdci. Do karát tomuto biku ešte nahrávajú pevné osy vpredu aj vzadu a zvýraznia tak jeho dravosť v zjazdoch, ale o tom neskôr.

Výbava


Bike je posadený na scandiovom ráme, ktorý skvelo dopĺňa vidlica a tlmič pod patronátom Foxu. Vidlica je uzamykateľná na korunke a ponúka dokonalé nastavenie pruženia aj tlmenia podľa preferovaného typu a štýlu jazdy. Zadný tlmič ponúka tri polohy v skratke preložené ako (stúpanie-rovina-klesanie). Blokovanie je len na samotnom tlmiči, ale dobre sa ovláda aj za jazdy, pretože páčka sa nachádza kúsok od košíka na fľašu. Je to ako keby ste sa rukou naťahovali po fľaške, takže úplne prirodzený pohyb. Odpruženie ešte dopĺňa teleskopická sedlovka od X-Fusion s ovládaním pod sedlom. Radenie a veci s tým spojené sú komplet od Shimana v prevedení (XT, Deore, SLX). Jedná sa o plnohodnotnú strednú triedu, ktorá vydrži aj tvrdšie zaobchádzanie.

Prehadzovač XT

Pri prvom pohľade ma potešilo uzamykateľné ramienko prehadzovačky XT, ktoré som ocenil neskôr v zjazdoch. O brzdný systém sa starajú Deore brzdy v prevedení 180mm vpredu aj vzadu. Pri tomto modele ponúka Ghost až 30 prevodov, s prevodníkom XT (42-32-24) a 10kolovou kazetou. Bohate by stačil dvojprevodník a predišlo by sa veľkému kríženiu reťaze. O priľnavosť s povrchom sa starali osvedčené plášte Schwalbe Rocket Ron v rozmeroch 2.25 a pri miernom podhustení sa trakcia ešte výrazne zlepšila.
Doplnky ako sedlo a ráfiky pekne ladia k výraznej svetlo zelenej farbe biku, ktorá už z diaľky kričí „tu som foťte ma“ a navodzuje pocit exkluzivity. Predsa len, ako sa hovorí „dizajn predáva“. Prvý dojem na výbornú, pekný dizajn biku vo výbave strednej-vyššej triedy.

Výbava GHOST AMR 6559

Bližšiu špecifikáciu a geometriu si môžete pozrieť na stránkach výrobcu.

GHOST AMR 6559

Začínam testovať


Prvú jazdu som dal na obľúbených singloch v okolí domu. Presnejšie okolo hory Sidorovo, ktorá je posadená nad UNESCO pamiatkou Vlkolínec v pohorí Veľkej Fatry. Spomínanú trasu už absolvoval asi každý ružomberský biker. Na dĺžke cca 13km ponúka lesný chodník s koreňmi a skalami, rýchle technické úseky, krátke strmé výšlapy. A samozrejme v druhej polovici technický pomerne rýchly zjazd s rôznymi klopenkami. Ideálna trať na ktorej, dokonale otestujem bike a ponúka mi širokú paletu rôzne technického terénu.
Keďže sedlám 29“ Hardtail, tak to bol pre mňa veľký skok hlavne čo sa týka odpruženia.
Bike je postavený na odpružení od Foxu. Vpredu vládne 130mm Fox Forx 32 CTD s 15mm pevnou osou. Zadok ovláda 120mm tlmič Fox Float CTD (troj-polohový). Suma sumárum zdvihy 130/120 dopĺňa ešte teleskopická sedlovka X-Fusion Hilo so 100m zdvihom. Tlmiče pracovali výborne, pri ľahkom teréne som volil úplné uzamknutie a bike si razil cestu ako nôž maslom.

Tlmič FOX

Prvá jazda bola práve o hraní sa so správnym nastavením všetkého, čo malo nejaký piest
Asi si to viete predstaviť počas šliapania som skúšal rôzne varianty uzamknutia tlmičov a následnú reakciu biku na terén. 27,5“ kolesá zvyšovali hravosť biku v lese. Takže prvá jazda bola ako sa povie funny

Na biku

Posedovo pri mojich 185cm som mal s 19,5“ trochu problém. Bike je stavaný viac na zjazdy takže rozpoloženie ťažiska je iné ako na HT. Ale nič také strašné, trošku posuniem sedadlo dozadu a poprehadzujem podložky pod predstavcom. Po týchto úpravách zvládam aj dlhšie a strmšie výšlapy bez toho, aby som kolenami okopával rajdy
Ideálne pre mňa, by som volil skôr veľkosť 20,5“, ktorú Ghost taktiež ponúka v tejto kategórii.
AMR-ko som mal k dispozícii dva týždne, takže som sa snažil absolvovať rôzne druhy a typy jázd. Absolvoval som s ním asi všetky trasy pretekov, ktoré boli v Ružomberku (Bike fest, Čutkovský šľak, Ružomberské schody...)

Dlhšie výjazdy


Pri dlhých výjazdoch (3-4hod), ktoré som absolvoval v oblasti Liptovských Revúc a Donovalov, s dĺžkou asi 60km a prevýšením 1500m jazdy v štýle maratónu, po miestnych širokých šotolinách to nie je to pravé orechové, aj pri zamknutí celého odpruženia.
Neberte ma však, až tak vážne, AMR-ko je určené na širokú škalú jazdy v horách a užijete si s ním veľa zábavy. Ja som sa na bike pozeral ako pretekár XCO a XCM. Každopádne, kto má rád celodenné výjazdy po horách s batohom na chrbte, tak si to užije.

Na biku

Radosť z jazdy


Maximálnu radosť som však na ňom získal pri 1-2hod jazdách, keď potrebujete vyventilovať hlavu po práci a dobiť sa adrenalínom. V tento deň som s AMR-kom absolvoval trať s prudkými výšlapmi z Bieleho potoka po strmom kamenistom stúpaní na Vlkolínske lúky, ďalej asfaltovým stúpaním na Vtáčnik až na vrch sedačkovej lanovky na Maline brde. Odtiaľ som urobil ešte malý okruh po hrebeni a zjazdovkou dole som sa dostal k Májekovej chate.
Ghost si vyslovene pýtal technický terén korene, skaly. Pevné osy vpredu aj vzadu držali bike v stope a pri jazde zo sedla sa toľko nestráca energia z pedálovania. Pri náročnejšom teréne predná vidlica krásne žehlila nerovnosti a zadný tlmič som nechal na prostrednej polohe.
Bike hravo zvládal aj prudké výšlapy, z ktorých som mal najskôr obavu. Aj pri šliapaní v stoji bike pekne napredoval vpred a presvedčil ma o svojich kvalitách.

Neviem prečo, ale stále som pri jazde mal chuť s bikom hrať sa. Kolesá (27,5) mi k tomu nahrávali ich ovládatelnosť bola super. Tak isto vedenie stopy bolo ideálne, 700mm rajdy sa zdali byť ideálnou voľbou. Pri mojom 29“ HT-čku je to skôr o výkone v stúpaní a zjazdu a-la tank, kde kolesá poberú každú nerovnosť. No tu som opäť mohol preveriť svoju techniku v zjazde a technických pasážach.

Na biku GHOST AMR 6559

Zjazd je asi najväčším potešením tohto ducha. Netreba sa báť rýchlosti, pretože až pri správnej rýchlosti sa s bikom pohráte. Tlmiče treba úplne odblokovať a nechať si robiť svoju prácu. Ešte spomeniem aj test ružomberských schodov, kde pochopil, čo je to mať pod sebou riadne odpruženie, doslova som si vychutnával každý jeden schod.
Trochu ma tu sklamali osadené brzdy. Pri zjazde z malina Brda som ich prehrial. S AMR-kom v pohode zvádnete aj downhillovú trať, bez toho aby zjazdári na vás ukazovali prstom, že čo tu ty robíš! Ja som absolvoval len nedávno otvorenú downhillovú trať, ktorú si vyskúšali aj pretekári na nedávnom Bike feste Malina Brda. Štandardná cena biku pre slovenský trh je €2449,-.

Deore

Plusy


  • pevné osy
  • 27,5“ kolesá – dobrá dynamika jazdy
  • vedenie stopy a ovládateľnosť
  • uzamykateľné ramienko prehadzovačky

Mínusy


  • pri extrémne dlhých a strmých zjazdoch sa brzdy môžu prehrievať
  • trojprevodník (to sa už nenosí )
  • teleskopická sedlovka (chýbalo blokovanie na riadítkach, menšia využiteľnosť)

Záver


Ako závodný jazdec XC a XCM, kategória All moutain nie je môj šialok kávy, ale bol som milo prekvapený. Bike zvládol aj strmé výšlapy v sedle aj stoji bez podklzovania. Pri dlhších výjazdoch by som možno riešil celkovú váhu biku. Ak hladáte na biku zábavu a používate ho ako svoj ventil po práci je tento bike maximálne vhodný a užijete si s ním veľa zábavy. Keď budem starší a prejde ma nahánať sa po pretekoch, isto by som rád skončil u takejto all moutain kategórie
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:

Podobné články

Komentáre

jurrasic 24.08.2014 (22:31)

uz dlhsie ma zaujima jedna vec - preco XCckari nenosia prilby so siltom? Ma to nejaky zvlastny dovod?

 
kamov jurrasic 24.08.2014 (22:43)

asi aerodynamika

 
iron.hide jurrasic 24.08.2014 (23:24)

ja ako XCeckar som ho dlho nosil, ale ked som ho raz dal dole, tak som zistil ze mi ho vobec netreba a aj helma zrazu vyzerala lepsie a kompaktnejsie.

 
LOVE 24.08.2014 (22:51)

By ma zaujimalo ako pisatel prisiel na to ze to je scandium ram?

 
Radovan Bíroš LOVE 23.09.2014 (22:00)

Na nemeckej stranke vyrobcu

 
LOVE Radovan Bíroš 28.09.2014 (11:22)

Na stranke vyrobcu je uvedene Actinum alloy co nie je ale Scandium. Je to oznacenie ich hlinikovej zliatiny. Scandiove ramy sa pohybuju trosku v inej cenovej rovine aj vdaka tomu ze scandium je velmi vzacny kov.

 
will 24.08.2014 (23:40)

Preco beries trojprevodnik ako nevyhodu ? Nevyuzil si za ten cas ani raz 42/12,42/11 ani 24/36,32 alebo 24/30 ?

 
slavo will 25.08.2014 (09:15)

Ono sa to nebralo velmi ako nevyhoda, preto je tam aj ten dovetok v zatvorke so smajlikom Je vidiet uz dost trend na 2 alebo dokonca 1 pilu...

 
will slavo 25.08.2014 (12:06)

Ja viem ze Rado prave nie je ten, ktoremu by to muselo uplne vadit. Ale pokial tie prevody potreboval aj Rado, tak uz potom neviem co 2x10 moze priniest lepsieho mne.

 
slavo will 25.08.2014 (09:17)

Rado isel prave do Chorvatska, ked bude online urcite doplni odpoved.

 
bobo13 will 25.08.2014 (11:50)

Mna by tiez zaujimalo co by mi poradil aku dvoj placku dat ked normalne jazdim do kopcov 20+% a pouzivam 24-36 a pri presunoch po asfalte je mi malo 42-11. Aku dvojplacku tam aby som bol cool alebo este lepsie jednopacku aby som bol viac cooooooool?

 
nanoslav bobo13 25.08.2014 (13:58)

odporúčam zemiakovú... ale to sa mi podarilo napísať dole, nie ako odpoveď a to už vôbec nie je cool.

 
Radovan Bíroš bobo13 23.09.2014 (22:02)

Treba si tam dat co uzna jazdec za vhodne. Ja ti tvoj nazor neberiem. Staci ked budes moj nazor respektovat. A coool mozes byt ako chces.

 
Radovan Bíroš will 23.09.2014 (21:59)

Jasne ze som vyuzil. Po mojom prechode na dvojprevodnik by som sa k trojke nevratil. A zvladam s nim aj strme stupania aj 20% hold take kopce su uz o cistej sile.

 
nanoslav 25.08.2014 (13:56)

odporúčam zemiakovú.

 
Radovan Bíroš nanoslav 23.09.2014 (22:04)

Rovno cele vrece !?!

 
66skalka 23.09.2014 (21:25)

Tak uviesť že teleskop.sedlovka je mínusom je viac než amatérske,to sa ešte musiš naučiť....

 
Radovan Bíroš 66skalka 23.09.2014 (22:07)

Ja som teleskop vyuzil pocas celeho testu iba raz. Je to vaha navyse plus by bolo uzamykanie na riaditkach

 
Pridaj komentár