ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2016 – aké máte spomienky na tretí ročník?

Imroman 09.11.2016 15 fotografií   Reportaz 2016 Sezona Maraton Preteky Horska Cyklistika Skoda Bike Open Tour

Asi by sa dalo povedať, že maratónska sezóna 2016 je definitívne minulosťou. Mnohé zážitky určite zostali ešte v pamäti a myslím, že len tak skoro ani „nezošednú“. Od blata, cez poriadny úpek, až po celkom slušnú zimu. Tak ako po minulé roky, si vybrané slovenské podujatia zobrala pod svoje krídla ŠKODA, čoho výsledkom bol 3. ročník ŠKODA BIKE OPEN TOUR.

Tento článok je len takým malým zhrnutím/pripomenutím zážitkov, ktoré možno príde vhod počas sychravých jesenných dní a v období „temna“ . Myslím, že tento rok bol opäť viditeľný progres v celkovom zabezpečení a ponúkaných službách v rámci celej série. Taktiež pribudlo aj množstvo nových účastníkov, ktorí sa odhodlali si vyskúšať bikový pretek na vlastnej koži – a dúfam, že nie naposledy . Už tradične sme priniesli z každého podujatia podrobnú reportáž. Taktiež ste opäť na každom podniku mohli navštíviť aj náš stánok, ktorý zároveň slúžil ako odberné miesto pre MTBIKER shop. V sérii bolo dokopy 6 pretekov, tak si poďme dať malú rekapituláciu...

30.4. 2016 - ŠKODA Svätojurský MTB maratón

Hneď úvodné podujatie vo Svätom Jure nás privítalo krásnym jarným počasím. Až takým, že nebol žiadny problém „vytasiť“ sa v kombinácii krátke/krátke a ukázať ešte pomerne biele nohy . Na výber boli dokopy 3 trate, okrem klasickej 70 km aj 42 km a 21 km. Ako inak, tento pretek je vždy poriadne rýchly a nie je problém ho doslova preletieť – tradične dobrá „rozcvička“ na úvod sezóny...

Reportáž: ŠKODA Svätojurský MTB maratón – Majstrovstvá Slovenska na poriadne rýchlej trati

Video: ŠKODA Svätojurský MTB maratón 2016 obrazom

14.5. 2016 - ŠKODA Maratón Maríkovskou dolinou

Na toto kolo, myslím, nikto len tak rýchlo nezabudne. V podstate každý jeden čo došiel do cieľa si určite zaslúži „absolutórium“. Ale treba s odstupom času uznať, že takéto zážitky sú zase tie najsilnejšie. Ak sa doma ešte poriadne popozeráte, možno nájdete nejaké zvyšky blata z okolia Maríkovej . Na výber boli dokopy 3 trasy, ktoré nás zaviedli aj na pekné chodníčky v okolí Púchova. Každopádne, ľudí zjavne baví čítať o bahenných galejách, pretože tento report sa stal zrejme naším načítanejším...

Reportáž: ŠKODA Maratón Marikovskou dolinou 2016 – nová definícia absolútneho blata

Video: Blatový videoklip: ŠKODA Maratón Marikovskou dolinou 2016

25.6.2016 - AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly

Rovnako aj ďalšie kolo v Súľove prinieslo extra porciu zážitkov. Prepracované (rozumej ťažšie) trate a hlavne neskutočné teplo boli poriadne náročnou kombináciou. V strmých stúpaniach sa horúci vzduch dal doslova krájať a veľká časť ioňtáku skončila v mojom prípade aj za krkom. Myslím, že pri studenej kadi s vodou v cieli ste strávili po dojazde rovnako nejaký ten čas naviac. Na výber boli 4 trate, ktoré nás zaviedli aj priamo do nádhernej oblasti Súľovských skál. Pamätám si ešte, že na „malú“ prišiel rad až neskôr večer .

Reportáž: AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly – ešte stále máte radi teplo?

Video: Súľovský maratón v 13 minútovom video zostrihu, Poriadny videoklip z pekelne horúceho maratónu AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly 2016

30.7.2016 - ŠKODA Stupava Trophy

Len o trochu menej horúca bola rýchla trať v Stupave. Toto tradičné podujatie opäť prilákalo veľké množstvo bikerov, ktorí si mohli vybrať zo 4 tratí vrátane jednej špeciálnej pre jednokolky. Malé Karpaty ponúkli aj slušnú porciu výškových metrov, ktorá dokáže potrápiť viac ako by si niekto „nezasvätený“ mohol myslieť. Komu bolo po sobote málo mohol sa ešte doraziť nedeľným behom, napr. na 17 km trati .

Reportáž: ŠKODA Stupava Trophy MTB a RUN 2016 – pekelne horúci víkend a aj podarené zážitky

Video: ŠKODA Stupava Trophy MTB a RUN v obraze – slnko, more prachu, dobrá atmosféra a záverečný brod

13.8.2016 - ŠKODA Horal MTB maratón

Legendárny maratón Horal vždy ponúka poriadnu porciu kilometrov (resp. výškových metrov) a inak tomu nebolo ani tento rok. Aj jazdci na kratších trasách (dokopy ich bolo 5) si mohli vychutnať krásne pohľady na Vysoké Tatry, účastníci „Krejzi“ aj priamo z Kráľovej hole. Relatívne chladný deň prinútil vytiahnuť aj vestičky a návleky – ale stále lepšie ako búrky z minulých ročníkov. Každopádne, o rok sa na najdlhšej trati budú konať Majstrovstvá Európy v maratóne, takže aspoň sme čo to potrénovali . Ani tento raz som nevynechal obľúbený mini-etapák Horal Tour, ktorý je súčasťou podujatia.

Reportáž: ŠKODA Horal MTB maratón 2016 – opäť jeden poriadne dlhý deň v sedle biku

Reportáž: Horal Tour 2016 – nevšedný domáci etapák pod Tatrami

Video: ŠKODA Horal MTB maratón 2016 - pohľad na Tatry a Roháče nikdy neomrzí

3.9.2016 - ŠKODA Slovenský raj

Aj tento rok sa finále série konalo v Slovenskom raji. Konečne prilákalo účastníkov nádherné počasie (rozumej nelialo ako z krhle) a nové trate – resp. tie isté, len v opačnom smere, čo bol v podstate výborný nápad. Na poliach sa doslova dvíhali oblaky prachu a všetko ubehlo akosi rýchlo. Sprievod sa navyše mohol „ponaťahovať“ na novo vybudovanej ferate . Samozrejme, na záver nechýbala ani tombola po ktorej si zopár účastníkov odnieslo domov nové bicykle ŠKODA.

Reportáž: ŠKODA Slovenský raj 2016 – opäť letecký deň, ale hlavne konečne zábavný

Video: Veľké finále v Slovenskom raji

Trochu štatistiky na záver

Je super, že séria sa teší stále väčšiemu záujmu a prilákala množstvo nových účastníkov. Dokopy o viac ako 10 percent stúpol počet aktívnych pretekárov v porovnaní s minulým rokom. Tretí ročník ŠKODA BIKE OPEN TOUR absolvovalo teda 4 678 pretekárov z 20-tich krajín, čo znamená o 494 viac ako v minulom roku. Dúfam, že tento trend bude pokračovať aj v ďalších rokoch. Výsledky všetkých pretekov a podrobné informácie sú k dispozícii na stránke skoda-bike-open-tour.sk/vysledky.

Sezóna 2016 so ŠKODOU je teda ukončená, ale pri písaní toho sumáru a prehliadaní jednotlivých reportov a fotiek môžem s pokojným srdcom povedať, že sa už neviem dočkať tej nastávajúcej. V nej sa teda opäť vidíme na štarte, prípadne neskôr vo „virtuálnej“ sfére...

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:

MTBIKER shop (Výber z produktov v kategórii Oblečenie a batohy):

Prejsť do shopu (Oblečenie a batohy)

double 09.11.2016 (18:11)

Moc sa mi tie čísla nezdaju. tak som to prepočítal cez sportsoftimming a odštartovalo 5229 pretekerov. Sa mi nezda ze len 500 pretekarov išlo viac ako jeden pretek. Možno sa niekde mýlim alebo su vtom započítaní aj tí čo išli viackrát. Každopadne je to jedno kedže situacia je taká a ,že nebiť Sagana tak je to ešte horšie. Celospoločenský situácia je taká ,že ludia hlavne mladí leniveju, maju ine hodnoty ako šport. markantne to vidiet na dedinskom futbale ale aj u nás ked 30+ roční somári miesto aby sa viacej venovali rodine tak stavaju traily aby si mohli pojazdit nehovoriac, ze len ojedinele stretnem na kopcoch niekoho okolo 20. Priznám,že riešenie ako rozpohybovat národ nevidim kedže technický pokrok značne prispieva k lenivosti. Základ by mali tvorit rodicia a škola bohuzial tam to zlyháva.

vlastoch double 09.11.2016 (21:01)

double zle pocitas ...

lubosr double 10.11.2016 (11:04)

Za toto by som Sagana nebil

reactor double 11.11.2016 (14:38)

napriek tomu co pises, sa mi zda, ze v terene je ovela viac bajkerov ako byvalo napr. 5 rokov dozadu. Len nie vsetci pretekaju Elektrobajky k lenivosti este prispievaju (alebo nie? moznoze mladas, co si taky zadovazi, sa onedlho zacne citit trapne a bud si zozenie normalny stroj, alebo sa na to uplne vykasle)

the-redsox 09.11.2016 (19:48)

Škoda maratóny boli spestrením mojej MTB sezóny, kde som mal možnosť vidieť a prejazdiť kopce, na ktoré by som možno sám nešiel alebo nemohol (národný park). Bol to môj prvý ročník, absolvoval som všetkých 6 pretekov a už sa teším na sériu 2017.

jojo1970 09.11.2016 (20:48)

Za mňa sezóna spokojnosti.Zažil som niečo nové a som rád. Na to, že som rekreačný MTB biker, kde sa mi podarilo za minulý rok najazdiť skromných 6tis.km a Škoda maratón som si prešiel celý som spokojný. Jasné, že jazdím pre radosť a na bedňu nedočiahnem Pohrávam sa s myšlienkou, že novú sezónu 2017 pôjdem samozrejme Škoda tour a okúsim aj niečo navyše u susedov. Každopádne sa už teraz teším.

Bugiy 10.11.2016 (15:28)

Ja patrím k tým nováčikom, čo boli tento rok prvý krát niekde pretekať. Vždy keď som prechádzal okolo Dolného Kubína a videl tam veľký bicykel s nápisom Oravský cyklomaratón, myslel som si, že ide o nejaký pretek na cestných bicykloch a pre profíkov. Až tento rok som si o tom pozisťoval viac a hľa ono to je na MTB a pre hobíkov. Tak som išiel do DK na svoj prvý pretek. Hneď ako som odstavil auto, som mal úsmev od ucha k uchu. Tešilo ma to množstvo ľudí (a to ich bolo okolo 500, v takom Súľove to musí byť iná pecka - o rok som tam) organizácia pred pretekom, počas preteku a aj po preteku. Po Oravskom cyklomaratóne, som hľadal niečo ďalšie, a voľba padla na Horal - opäť úsmev od ucha k uchu. Na ďalšie preteky (Topoľčianky a Slovenský raj) ma už nepustili rodinné a pracovné povinnosti, ale už teraz viem, že budúci rok budem na biku s číslom na riadidlách každý víkend, ktorý sa bude dať. A Škoda bike open tour plánujem aspoň 4 preteky.

Imroman 11.11.2016 (08:48)

Som rad ze maratoncov postupne pribuda

double 09.11.2016 (18:59)

Reakcia bola na margo tej statistiky. Lebo aj keby to bolo tych 4600 ludi tak by nadpis mohol zniet v krajine majstra sveta v cyklistike sa aktivne venuje horskej cyklistike 0.1% populacie. Kazdopadne vazim si sponzorov a organizatorov takychto podujati. Pre nich sa urcite kazde percento hore pocita.

daniel.peralight 09.11.2016 (20:26)

Marikova a Sulov u mna TOP. Tak, ako v Sulove ma snad este v zivote nevyplo

nadro 09.11.2016 (21:56)

Tento rok som okusil moje prve preteky MTB a to boli hned sulov. Riadna makacka ale som rad ze som to zazil a prezil. Mal som dobru predpripravu na teplo a to taku ze v aute mi nefunguje klima a mavam tam bezne okolo +50C ked som jazdil tak telo si lepsie zvyklo

yuryk 10.11.2016 (08:19)

Absolvoval som Jursky, kde som si spravil rekord, takze som zvedavy ako to zvladnem buduci rok a peklicko v Stupave na dlhej - ale dosiel som. Tesim sa na novu sezonu a uvidim, ci prekonam tohtorocnych vyse 5000 kilakov.