Test: Svetlo Infini Tron 800 - všestranné svetlo aj na nočné výjazdy

Test: Svetlo Infini Tron 800 - všestranné svetlo aj na nočné výjazdy

7 komentárov

Zubko1 14.12.2016 30 fotografií   Zima Svetlo Test Plo Horska Cyklistika Cestna Cyklistika

Dalo by sa povedať, že osvetlenie patrí k "povinnej výbave" každého cyklistu, ktorý jazdí v šere alebo tme. Či už kvôli pokutám, ale hlavne kvôli vlastnej bezpečnosti. Testované svetlo však ponúka toho omnoho viac ako pomocníka v bežnéj mestskej premávke. Do rúk sa mi dostalo na test svetlo Infini, ktorá sa zameriava hlavne osvetlením. Poďme si naň trošku bližšie posvietiť.

 

Dizajn a konštrukcia


Svetlo pôsobí na pohľad dosť róbusne a taktiež v rukách je cítiť nejakú tú váhu - 163g. To nasvedčuje tomu, že bude odolné. Väčšina povrchovéj úpravy sa skladá z hliníkového tela pričom ostatok tvorí plast, ktorý pôsobí podobne ako telo kvalitným dojmom. Výrobca udáva, že je svetlo konštrukčne spracované tak, že rýchlejšie odvádza teplo, aby zabránilo prehriatiu. Tlačidlo na spustenie svetla a krytka na USB kábel sú z gumy, ktoré dobre pasujú do otvorov v hliníkovom tele. Tron 800 označovaný aj I-340P je dostupný v čiernej a šedéj farbe, pričom plastové časťi sú u oboch čierne.



Špecifikácia


Rozmery: 103x40x35 mm
Váha: 163 g (overené na váhe)
Led: 10 watt biele
Výkon: 800 lumenov
Batéria: nabijateľná polymér-líthiová. Udávaný čas doby nabitia 3,5 h cca sedí aj pri teste.
Svetlo má k dispozícii 5 módov svietenia, ktoré výrobca označil aj s výdržou nasledovne:
Konštantný: 9,5 h.
Zosilnený: 4 h.
Super ostrý: 2 h.
Pulzujúci: 25 h.
Blikajúci: 400 h.
Odolné voči vode
Balenie obsahuje ešte držiak na rajdy a USB kábel.

Všestrannosť


Práve vyššie spomenuté módy svietenia robia z Tronu svetlo, ktoré je využitelné vo rôznorodých podmienkach. Pokiaľ chcete šetrit batériu a byť viditeľný na ceste, postačí blikajúci čí pulzujúci mód. Pulzujúci je pre mňa celkom zaujímavý, pretože svieti slabším svetlom a aj bliká zároveň. U predošlých svetiel som "blikačku" v predu nikdy nepoužíval a radšej si posvietil plnohodnotne. Preto tento mód je niečo medzi a zaujal ma. No napriek tomu som pri teste využíval hlavne najslabší svietivý mód, ktorý mohol svietiť tak na 200 lumenov. Táto hodnota sa s klasickou prednou blikačkou alebo svetlom nedá zrovnať, lebo je ovela silnejšia a pre jazdu po meste na ceste je úplne postačujúci. Zosilnený mód predpokladám svieti na 400 lumenov, čo môže prísť vhod počas väčšej rýchlosti alebo komplikovanejšom profile trasy.

Najsilnejších 800 lumenov oceníte najmä v extrémnejšch podmienkach ako napr. na stále oblubenejších nočných MTB výjazdoch. Avšak tu by som doporučoval toto svetlo doplniť aj čelovkou (prípadne o iné svetlo, ktoré bude upevnené na prilbe). Síce sa Tron dá otáčať o 180 stupňov na rajdách a výborne svieti aj do strán, no do zákrut v nočnom lese je lepšie svetlo upevnené na hlave. Škoda, že balenie neobsahuje držiak na prilbu i keď možno by niekomu prekážalo na hlave kvôli váhe. Samozrejme sa da použiť ako aj bežná baterka do ruky a vďaka 800 lumenom posluži aj takýmto spôsobom veľmi dobre.

Manipulácia




Spomínal som že power tlačitko je gumené, tak sa dá dobre nahmatať a ovládať aj v rukaviciach. Svetlo sa spustí podržaním, stlačením sa menia módy a opätovným podržaním sa vypne. Svetlo začne svietiť módom, pri ktoróm sa naposledy vyplo. S krytkami na mini USB káblik mám aj zlé skúsenosti pri svetlách, nakoľko sa ťažko zatvárali alebo nedržali na svojom mieste. Pri testovanom svetle to však neplatí a krytka drží veľmi dobre aj po viacerých otvoreniach. Kábel v balení na dobýjanie aj s koncovkami meria cca 18 cm. Ja som ho pripájal k notebooku, kde dĺžka stačí. Prípade sa dá kábel použiť aj iný s koncovkou mini USB, ktorý už aj tak máte pravdepodobne doma. O dobíjaní/dobití oznamuje diódka na power tlačitku, ktorá taktiež oznamuje klesajúci stav baterie. Montáž na rajdy je veľmi jednoduchá pomocou gumeného pásika s viacerými otvormi, takže sa dá použiť na viecero rozmerov.



Pocity a dojmy


Síce nešlo o dlhodobý test, ale za tento čas som bol so svetlom naozaj spokojný. Pri plnom výkone je ideálne aj do náročnejších podmienok a nebál by som sa s ním ísť aj na dlhšie nočné výjazdy. Ako som už spomínal, bolo by dobré ho doplniť čelovkou. V cene svetla mohlo byť pribalené uchytenie na prilbu i keď je skôr určené na rajdy. Hliníkové telo je pevné, kvalitne spracovane a takže by malo prekonať aj tvrdšie pády (našťastie som to pri teste nezažil). Prehrievanie som nepostrehol, ale musím uznať, že počas jazdenia panovali jesenné až zimné podmienky. Odolnosť voči vode je tiež veľmi pozitívna, či už pri jazde za dažda alebo prípadnému pádu do mláky. Vyskúšal som aj pod prúdom vody v umyvadle .

Výdrž svetla počas chladných výjazdov okolo nuly alebo v mínusových teplotách bude o niečo menšia, ako sú udávané hodnoty výrobcom, ktorý ich väčšinou udáva v podmienkach okolo 20°C.

Cena svetla je približne 75 eur a podrobnosti si môžete pozrieť TU.

Najslabší mód cca 200 lumenov




Stredný mód cca 400 lumenov




Najsilnejší mód




Plusy


  • pevná konštrukcia
  • výborna svietivosť a 5 módov
  • vodeodolnosť
  • dobíjanie cez USB
  • možnosť použitia ako ručnú baterku aj mimo biku

Mínusy


  • chýbajuce upevnenie na prilbu

Spoľahlivé svetlo


Svetlo splnilo moje očakávania a bol som s ním maximálne spokojný. Pri tejto cene si ale kúpu možno rozmyslí nejeden bajker, nakolko sa dajú zohnať i lacnejšie svetlá. Na druhej strane s uvedeným výkonom 800 lumenov a poctivým spracovaním sa nájdu aj omnoho drahšie. Svetlo je určene skôr pre aktívnejších cyklistov, ktorí jazdia pravidelnejši aj po tme. No myslím, že ak sa rozhodnete práve pre tento model od Infini, tak nespokojný nebudete.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:

Podobné články

Komentáre

Sarinator 15.12.2016 (12:44)

Pekne napisane super. Zaujimave by to bolo porvnat s chna celovkami ktore deklaruju 5000-10000 lumenou za 1/4 cenu.

 
Zubko1 Sarinator 19.12.2016 (18:35)

dakujem, neviem ako by to dopadlo porovnanie, ale urcite by spolu vytvarali super osvietenie

 
ARB 16.12.2016 (17:40)

Fain článok. Mňa by ale toto svetlo nepresvedčilo z niekoľkých dôvodov. Prvý a zásadný ak neberiem v úvahu dosť vysokú cenu je integrovaný akumulátor.
Ten má iba samé nevýhody. U svetla požadujem v prvom rade spoľahlivosť. V dnešnej dobe lediek nehrozí myslím defekt v podobe prepálenej žiarovky, takže ostáva jedine výdrž akumulátora. Integráč je nanič ak dôjde vplyvom nízkej teploty alebo v dôsledku nedostatočného nabitia k výpadku svetla. Ak mám možnosť meniť akumulátor, viem že ma nič neprekvapí a mám spoľahnutie že ak mi svetlo v teréne dosvieti, vymeniť 18650 akumulátor za záložný je otázka 10s. A mám znovu 100% kapacity a výkon. Ďalej mám možnosť si sám určovať dobu prevádzky použitím akumulátora rôznej kapacity čo pri integráči nemôžem.
Mám hlavne na mysli plné výkony. Redukované sú tak do mesta pod pouličné led lampy ale nie do lesa.
Pomer ceny a svetelného výkonu nechám na každého osobnej voľbe. 800lumenov je dostačujúcich ale za lepší peniaz sa dá v dnešnej dobe zaobstarať rádovo výkonnejšie svetlo za polovičnú cenu s najnovšou CREE led.

 
Zubko1 ARB 19.12.2016 (18:23)

dakujem, neviem ako by to dopadlo porovnanie, ale urcite by spolu vytvarali super osvietenie

 
Zubko1 ARB 19.12.2016 (18:34)

to prve patrilo o koment vyssie sorry. V clanku som spominal ze za tu cenu si to moze vela ludi rozmysliet. Daju sa samozrejme zohnat aj lacnejsie a vykonnejsie svetla. Vymenny akumulator je bezpochyb super vec. No len podotknem ze ked uz idem na nejaky vyjazd kde potrebujem plny vykon na dlhsiu dobu tak si vopred svetlo plne dobijem. Dakujem za koment, mohol som aj v clanku spomenut akumulator

 
Marian76 19.12.2016 (14:48)

ja mám niečo takéto: http://www.wiggle.com/lezyne-macro-drive-800xl/ a úplná spokojnosť

 
Donspisak 19.12.2016 (20:13)

ja mam tuto a neskutocna spokojnost prirovnat sa to da ked je na maxe dialkovym svetlam a najlepsie je ze si viete dokupit aj dalsie akumulatori https://svetelnaposta.sk/blackshadow-solarstorm-x2-2-cree-led-xm-l2-4-18650-set/p993757?gclid=CjwKEAiAp97CBRDr2Oyl-faxqRMSJABx4kh9QUllAw35gggog9JnbRSgU1JbIWFBEtAzVQ3HOYCpLhoCNMTw_wcB

 
Pridaj komentár