Bianchi znížilo ceny a zachovalo kvalitu – nové modely Oltre XR3 a Aria

Bianchi znížilo ceny a zachovalo kvalitu – nové modely Oltre XR3 a Aria

PR článok 14.07.2017 10 fotografií   Cestna Cyklistika Novinky Bianchi

Bianchi predstavilo dvojicu modelov pre športovú jazdu a preteky, ktorými posúva svoje „top“ technológie na oveľa nižšiu cenovú hladinu.

 

Bianchi Oltre XR3


Dalo by sa povedať, že nové Oltre XR3 je takým, o trošku „menším“ bratom verzie XR4, ktorá bola vyvinutá doslova pre potreby profesionálov z pro-tour tímu LottoNL-Jumbo. Použité technológie, ktorými XR4 vyniká, teda postúpili aj do cenovo dostupnejšej hladiny, čo je práve hlavná myšlienka celého projektu.



Countervail nesmie chýbať


Zrejme najdôležitejším prvkom, od ktorého sa odvíjajú vlastnosti rámu ako celková tuhosť a hlavne komfort, je použitie patentovaného visco-elastického materiálu Countervail. Práve on dotvára charakter top modelov ako Specialissima, Infinito CV alebo časovkárska Aquila. Hlavný prínos tkvie v pohlcovaní drobných vibrácií, s ktorými sa počas jazdy stretávame najčastejšie – oveľa viac ako s veľkými dierami alebo výraznými nerovnosťami. Drobné vibrácie majú na starosti po celom dni v sedle časť únavy a rovnako oni spôsobujú zníženie stability vo vysokých rýchlostiach na bežných komunikáciách. Ich elimináciou získate v prvom rade komfortný základ a rovnako stabilitu v zjazde napr. pri zrnitom asfalte. Zrejme najväčšou výhodou oproti konkurencii je priama integrácia do materiálu rámu, takže nie sú potrebné žiadne tlmiče, elastomery alebo extrémna profilácia.



Použitím pri aero-modeloch sa Bianchi sústreďuje na jazdca a bicykel ako celok. Samotný jazdec totiž tvorí najväčší odpor vzduchu, ktorý najlepšie eliminuje aerodynamická poloha - tá ale nie je tak úplne „komfortná“. Čím dlhšie v nej jazdec (aj vďaka Countervailu) vydrží, tým pôjde vo výsledku rýchlejšie, čo je základná myšlienka celého konceptu a dôvod implementácie tohto prvku. Countervail pochádza z „dielne“ Material Science Corporation a vo svete cyklopriemyslu ho používa výhradne značka Bianchi.

Detaily rámu


Samozrejme, rámu nechýba ani profilácia za účelom zníženie odporu vzduchu na minimum. Základom je v prvom rade hlavová partia, ktorej tvar opäť vychádza z XR4. Rovnako je na tom aj sedlovka, ktorej tvar má výrazný „kvapkovitý“ profil s integrovanou objímkou. Výrazným prvkom je aj tvar sedlovej trubky, ktorá kopíruje profil zadného kolesa, opäť s cieľom znížiť odpor na minimum. Plne karbónová vidlica je na tom svojím profilom rovnako a zároveň jej nechýba integrácia do hlavovej partie pre dokonalý prechod.



Celkovo bude na výber zo 7 veľkostí - od 47 cm po 61 cm a na poste výbavy môžete zvoliť jednu zo šiestich ponúkaných konfigurácií.



V čom je hlavný rozdiel?


Možno sa pýtate, kde je vlastne hlavný rozdiel, keďže XR3 obsahuje takmer identické prvky ako XR4 - podrobnejšie o XR4 si môžete prečítať v článku: Bianchi Oltre XR 4 – aerodynamika a komfort na taliansky spôsob. Zrejme tým najpodstatnejším je hmotnosť. Rám pri modeli XR3 váži vo veľkosti 55 približne 1 110 g, oproti 980 g pri XR4. Vidlica je na tom rovnako a pri oboch má hmotnosť 370 g. Mierne odchýlky nastali aj v geometrii, ktorá je pri XR3 o malý kúsok menej agresívna – v podstate jediný rozdiel je o 5 mm dlhšia hlavová partia. Stále sa dá označiť ako výrazne športová a ideálne sa hodí na preteky a rýchle výjazdy.



Bianchi Aria – dostupný aero model, ktorý nadchne aj triatlonistov


Ak si vyššie spomínaný model Oltre XR3 vzal za vzor „profi“ model XR4, tak v prípade novinky s názvom Aria bol hlavnou inšpiráciou časovkársky špeciál Aquila. Práve charakteristiky tohto modelu, Bianchi prenáša v univerzálnejšom kabáte a dostupnejšej cene.



Stvorená pre boj s vetrom


Na súboj s nepriateľom cyklistu číslo 1, používa v prvom rade prezícne navrhnutý rám s integrovanou vidlicou – oboje sú výsledkom spolupráce vo veternom tuneli s profesionálnymi jazdcami. Snahou bolo preniesť niektoré prvky časovkárskeho špeciálu Aquila pre potreby klasických cestných pretekov a triatlonu. Rám má výraznú profiláciu v oblasti hlavovej trubky a rovnako po celom profile až po tú sedlovú. Tá je samozrejme rovnako tvarovaná na „pretínanie“ vzduchu vrátane sedlovky, ktorá je v ráme umiestnená s 20 mm offsetom voči stredu. Sedlová a spodná rámová trubka je výrazne kvapkovitého prierezu a obom nechýba výrez pre koleso. Sedlové vzpery sú subtílne, opäť s jasným cieľom zníženia celkového odporu. Celok dotvára vidlica, ktorej horná časť je integrovaná do hlavovej trubky, čo vytvára vo výsledku veľmi kompaktný prechod. Jej spodná časť opäť nesie výrazné sploštenie a celá bola odvodená od tej, ktorá sa nachádza na špeciáli Aquila.



Parametre a detaily


Karbónový rám je samozrejme pripravený ako pre mechanické, tak aj elektronické radenie, takže si stále môžete vybrať podľa svojich preferencií. Pre zvýšenie odolnosti nesú pätky rámu kovové vložky. Pri veľkosti 55 cm sa rámu pohybuje okolo 1 100 g (vidlica 370 g), čo samozrejme nie je „ultralight“, ale keď vezmete do úvahy výraznú profiláciu, jedná sa o veľmi slušnú hodnotu a hlavne v kombinácii s priaznivou cenou. Aj z toho dôvodu pri tomto modeli nie je aplikovaná technológia Countervail.

Čo sa týka geometrie, tá je samozrejme výrazne športová (takmer identická s XR4), veď inak to ani nemá pri aero-modeloch zmysel. Na výber bude z celkovo 8 veľkostí rámu od 44 cm až pod 61, čo by malo stačiť takmer každému.



Triathlon „friendly“


Z veľkej časti bol tento bicykel vytvorený aj pre triatlonistov. Väčšina z nich totiž potrebuje pre potreby každodenného tréningu klasický cestný bicykel, no zároveň niečo viac „aero“ na samotné preteky. Aria pokrýva obe tieto základné požiadavky. Stačí iba nasadiť nadstavce, doladiť posed, nahodiť kolesá s vyšším profilom a môžete vyraziť na trať. Agresívna geometria sa postará o posed, ktorý nie je veľmi vzdialený od časovkárskych špeciálov.



Cenové relácie


V prípade Bianchi Oltre XR3 ceny začínajú na hodnote okolo 3 690 € pre model na sade Campagnolo Potenza, čo je takmer o 1 300 € menej ako najdostupnejšia verzia XR4. V prípade Bianchi Aria začína modelový rad na hladine 2 499 € na sade Shimano 105. Viac informácií a detailov sa dozviete na stránkach slovenského zastúpenia: bianchi.sk.

Ako Oltre XR3, tak aj Aria majú jeden výrazný spoločný prvok. Snažia sa priniesť technológie z „profi“ scény v dostupnejšom kabáte. Samotný rozdiel nie je vôbec markantný a vo výsledku ho tvorí len o niečo vyššia hmotnosť alebo absencia technológie Countervail. Obidva modely sa môžu stať výborným základom pre rýchlu jazdu, preteky alebo triatlon za oveľa nižšie ceny než bolo doteraz u Bianchi zvykom.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:

Podobné články

MTBIKER shop (Výber z produktov v kategórii Komponenty ~ Radenie ~ Príslušenstvo):

Prejsť do shopu (Komponenty ~ Radenie ~ Príslušenstvo)