Články v kategórii 'Cestna Cyklistika' (73 - 96 z 1558 článkov)

Kortizón, EPO aj krvné transfúzie, kedysi realita v Rabobanku na TdF

15.11.2016 7 684 15

Keď sa v roku 2013 holandský cyklista Michael Boogerd priznal k dopingu a začal detailne popisovať aplikáciu EPO, krvných transfúzií čí kortizónov v posledných desiatich rokoch svojej kariéry, jeho bývalý tímový kolega a zároveň krajan v Rabobanku Thomas Dekker (32) zostal ticho. Maximálne utrúsil: "Môžete sa spýtať čokoľvek, ale ja nič nepoviem." To už ale neplatí.
Test: Dámske kraťasy POLARIS Trail shorts ladies a dres Siren - príjemné a dobre spracované kúsky

14.11.2016 3 571

Ak si pozriete web shopy, uznáte, že bikerky v MTB stále trpia slabým výberom vecí na bike. Nehovoriac o tom, že dámy sú vo všeobecnosti náročnejšie na dizajn, výber vecí. Anglická značka POLARIS sa preto snaží prinášať aj pre bikerky kvalitné a pekné oblečenie na bike, či cesťák. Dostali sme pár vecí potestovať a na nasledovných riadkoch sa pozrieme bližšie na to, ako sa im podarili.
Tip na výlet: Čo s načatým víkendom?

10.11.2016 3 737 4

Je piatok večer, víkend za okrúhlym rohom a predpoveď hovorí, že počasie bude stvorené pre bicykel. Telefón zvoní, doobednajšia jazda okolo oceánu je dohodnutá.
Bianchi Oltre XR 4 – aerodynamika a komfort na taliansky spôsob

08.11.2016 5 317

Niektorí ste si možno všimli pri sledovaní prenosov z cyklistiky zaujímavé stroje pretekárov z teamu LottoNL-Jumbo. Jedná sa v podstate o novinku z dielne Bianchi, ktorá má poskytnúť 2 dôležité vlastnosti – aerodynamiku a komfort. Ako spolu vlastne súvisia?
Metelka premiérovo na SP v Glasgowe na 14. mieste

06.11.2016 2 993 1

Jozef Metelka vo svojej premiére na pretekoch Svetového pohára cyklistov-dráharov medzi "zdravými" pretekármi v Glasgowe skončil v kvalifikácii stíhačky jednotlivcov na 14. mieste.
Rukavice, čiapky a ponožky na prechodné obdobie

06.11.2016 6 525

Nenápadnými, ale veľmi dôležitými doplnkami sú tie, ktoré chránia naše periférie, teda čiapky, rukavice a ponožky. Najmä s príchodom jesene na ne netreba zabúdať a možno vás inšpiruje niekoľko zaujímavých tipov.
Outlet bicyklov Canyon – možnosť získať dreambike za rozumnú cenu

04.11.2016 9 698

Bicykle Canyon sú známe najmä skvelým pomerom ceny a „výkonu“. No a tento pomer je ešte výhodnejší pri tzv. outletových modeloch. Dostupné sú naozaj veľmi zaujímavé kúsky z výstav, prípadne cestné bicykle jazdené známymi profesionálmi. Samozrejme, na svoje si prídu aj milovníci XC, endura a taktiež zjazdu...
Pozvánka: III. diel festivalu Cyklocestovanie

03.11.2016 2 291

Festival venovaný špeciálne cestovaniu na bicykloch vám aj v tomto roku prinesie množstvo zaujímavých prednášok, príbehov doplnených fotografiami, ale aj video pozdravy a projekcie filmov.
Felt 2017 – zaujímavé novinky v cestnej kolekcii, modely FR a VR

01.11.2016 3 511

Americký výrobca Felt na sezónu 2017 pripravil množstvo noviniek. Dnes sa pozrieme trochu bližšie na tie, ktoré určite zaujmú najmä milovníkov asfaltu a svižnej jazdy, prípadne aj tých, ktorí hľadajú nové možnosti využitia cestného bicykla.
Test: Polaris bunda a dres ako stvorené pre únik od všedného života

26.10.2016 4 578 6

Oblečenie anglickej značky Polaris je u nás stále málo známe, aj keď táto firma funguje už 26 rokov. Odkedy má distribútora aj na Slovensku, bolo na MTBIKRI napísaných pár PR článkov s predstavením ich výrobkov.
Moja (prvá) TCL

25.10.2016 3 480 5

Nedávno skončenú pretekársku sezónu som absolvoval premiérovo v drese klubu Cyklisti Trnava. Tento klub mimo iné organizuje aj tradičnú Trnavskú cyklistickú ligu, ktorú väčšine ľudí “od fachu” predstavovať netreba. Cyklistická liga je v našich zemepisných šírkach veľmi vzácny a ojedinelý formát cyklistických pretekov, kedy sa na známych okruhoch, či kratších časovkách preteká uprostred pracovného týždňa.
Test: Castelli Alpha – pravá zimná bunda so zaujímavou konštrukciou

23.10.2016 8 737 18

Väčšina výrobcov zimného oblečenia sa pri navrhovaní svojich modelov určených do zimy a chladu spolieha hlavne na použitý materiál. Lenže v súčasnej dobe stále nemáme k dispozícii materiál, ktorý by dokázal „udýchať“ náročnejšiu záťaž, napr. v dlhšom stúpaní.
 O bicyklovaní bez zVelitsovania, 9. časť: Ako sa motivovať

22.10.2016 3 295

Cyklistika je z veľkej časti o hlave. Človek sa musí vedieť poriadne potrápiť a zvládať krízy, ktoré určite neraz prídu. A prídu na každého, je jedno, či ste amatér alebo profesionál. Dobrý cyklista ich v prvom rade vie prekonať a pokračovať ďalej. Ten svoj spôsob, ako na to, si postupom času nájdete určite aj vy...
Tip na výlet: Návrat do Soľnej komory

21.10.2016 3 928

Po vlaňajšej odmlke sa nám s Maťom opäť podarilo zladiť termíny a vydať sa na predĺžený víkend do Rakúska. Zhodou okolností padol výber opäť do oblasti Salzkammergut. Nešli sme na známy „Trophy“ - pretek horských bicyklov, ale schuti si zajazdiť na cesťákoch.
Prešovský velodróm sa ešte v tomto roku dočká čiastočnej obnovy

21.10.2016 3 387 8

Mesto Prešov sa napriek tomu, že mu začiatkom roka ministerstvo školstva neschválilo dotáciu na jeho rekonštrukciu, rozhodlo vyčleniť potrebné prostriedky z vlastných zdrojov a začať s opravou.
Jesenné doplnky cyklistického šatníka

19.10.2016 8 044

Vonku sa už pomaly ochladzuje a trochu viac dvíha vietor. To samozrejme nie je žiadny dôvod, aby sme prestali jazdiť, len stačí doplniť šatník o niektoré vhodné doplnky. Ponúkame preto zopár zaujímavých tipov.
BBB – zaujímavé novinky na ďalšiu sezónu

18.10.2016 5 053 1

Holandská značka BBB si u nás postupne získava stále väčšiu popularitu. Vo veľkej miere za to vďačí najmä svojím kľúčovým hodnotám – poskytovať kvalitné vybavenie za rozumnú cenu. Na budúcu sezónu ponúka opäť aj niektoré zaujímavé novinky.
Ohlasy médií: Belgičania dominovali, ale ďalší titul má Sagan

17.10.2016 5 834

Ohlasy médií na víťazstvo Petra Sagana v pretekoch s hromadným štartom na majstrovstvách sveta v cyklistike v katarskej Dauhe:
Test: Montážny stojan Cyclo Tools - ideálna voľba na domáci i profesionálny servis

17.10.2016 5 873 13

Montážny stojan je medzi bikermi čoraz žiadanejší produkt. Na trhu je mnoho značiek a verzií montážnych stojanov s rôznymi funkciami. Do MTBIKER centra v Hrádku sa nám dostal na test stojan od anglickej značky Cyclo Tool resp. Weldtide. Na stojane sme vykonávali rôzne jednoduchšie či zložitejšie servisné úkony a samozrejme sme s jeho pomocou skladali nové bicykle.
Vychutnajte si perfektný finiš, ako Peter Sagan obhájil titul majstra sveta

16.10.2016 22 703 22

Majstrom sveta v cyklistických pretekoch s hromadným štartom mužov sa v katarskej Dauhe stal Peter Sagan, ktorý obhájil svoj titul z vlaňajšieho šampionátu v americkom Richmonde. Skvelým finišom Sagan predstihol všetkých papierových favoritov spomedzi klasických šprintérov vrátane Brita Marka Cavendisha, ktorý získal striebro.
Sagan si tlak nepripúšťa, nemám čo stratiť, tvrdí

15.10.2016 3 550 2

Petra Sagana čaká v nedeľu v katarskej Dauhe jedna z najväčších výziev jeho čoraz úspešnejšej kariéry. Získať v cestnej cyklistike titul majstra sveta je veľký počin, ale obhájiť ho je takmer rarita. V histórii majstrovských bojov kategórie mužov, ktorá siaha až do roku 1927, sa stalo len päťkrát, aby cyklista hneď o rok získal znova dúhový dres. Zatiaľ naposledy to dokázal Talian Paolo Bettini v sezónach 2006 a 2007. Petra Sagana však tieto reči príliš nezaujímajú a tlak si nepripúšťa.
Z východu na západ, aneb bicyklom do Trenčianskej Turnej

14.10.2016 4 294 13

Áno. Aj toto je jeden z tých príbehov, kedy človeku niečo podobné napadne len pri konzumácii alkoholických nápojov. Po úspešných štátniciach, užívajúc si posledné dni na intráku, popíjaním piva na balkóne a debatovaním s kamarátom Ivanom, padlo zopár slov aj na tému bicykle. Hneď mi napadlo, že by bolo treba čosi vyparatiť cez tie začínajúce sa prázdniny. Z Iva vyšlo: „Veď ma dôjdi kuknúť z východu ku mne do Trenčianskej Turnej“.
Doplnky k bicyklu – základný servis a starostlivosť

08.10.2016 8 298

Kúpou samotného bicykla to samozrejme nekončí. Aby všetko fungovalo, je potrebné si zaobstarať aj nejaké základné príslušenstvo. Či už také, ktoré potrebujeme so sebou pri výjazde alebo ako súčasť domáceho servisu. V dnešnom predstavení sa pozrieme na zopár tipov.
Test: Cyklotrenažér Elite Novo Mag Force - nenudí, udržiava a aj rozvíja kondíciu

05.10.2016 6 352 16

Tento test vznikol ešte začiatkom roka, kedy prešlo niekoľko týždňov od Vianoc a konečne som si našiel čas napísať zopár riadkov k vianočnému darčeku, ktorý ma neskutočne potešil. Aby som bol častejšie doma, s rodinou a zároveň rozvíjal moje hobby – cestnú cyklistiku, na ktorú nemám stále rovnako čas, dostal som od mojej milovanej manželky trenažér Elite Novo Mag Force.