Články v kategórii 'Expedicia' (41 článkov)

Ako som zdolal Everest na bicykli

23.07.2016 8 045 17

Je 5 minút pred piatou ráno. Slnko už pomaly vychádza a pre mňa jeden z najdlhších dní sa začína. Sadnem do sedla, zapnem tretry do pedálov a stúpam svoj kopec prvýkrát. Celkovo ho musím vyšliapať 19-krát, aby som zdolal výzvu, ktorá sa nazýva Everesting.
Libertaci chystajú niečo väčšie a zaujímavejšie

29.06.2016 3 688 1

Myšlienkou projektu „Liberta Tour“ je cestovanie, dobrodružstvo a spoznávanie nových kultúr, zvykov, tradícii a ľudí. V zložení: Boris, ktorý je autorom celej myšlienky, Maťo, Lukáš a Martin, ktorý tím sprevádza na sprievodnom vozidle a zaznamenáva priebeh cesty, sme sa rozhodli cestovať po svete na menej zvyčajných dopravných prostriedkoch.
Island - parádne miesto pre bike

08.12.2015 3 193 2

Island je magické miesto plné rôznorodých scenérií, ponúkajúce úžasné možnosti pre milovníkov prírody. Ak sa však na také miesto vyberú spoločne bike legendy Steve Peat a Hans Rey, vydarené video je zaručené.
Film: Na Liberte k Jadranu - 860 kilometrov za 7 dní iba s jediným defektom

03.12.2015 5 118 20

Dňa 9.8. 2015 o 7.30 hod. sme vyrazili z Červeníka do Chorvátska, presnejšie na Makarskú riviéru. Výber toho najzaujímavejšieho z cesty si môžete pozrieť v tomto takmer 30 minútovom dokumente. Komu nestačí vidieť len film, môže si prečítať aj našu reportáž.
Sudety MTB challenge 2015 - etapák bez kompromisov

10.08.2015 5 387 6

Iba kúsok od slovenských hraníc na Poľskej strane Sudet sa už po jedenásty-krát koná 7-dňový etapový závod Sudety MTB Challenge. Dĺžka 425 km, celkové prevýšenie 13 239 metrov a heslo“ No compromise, absolute MTB“ z neho robia asi najťažší ešte relatívne finančne dostupný etapák v Európe. Tomu zodpovedá aj osadenstvo, kde ani zďaleka nedominujú domáci Poliaci, ale stáva sa už záležitosťou celosvetovou (napr. závodníci z Austrálie a Nového Zélandu). Vyšvihané lýtka, najnovšie stroje, tímové dresy a vôbec spôsob akým tu každý jazdí už dáva tušiť, že najbližší týždeň budeme spolu s „parťákom“ Danielom súčasťou trošku iného preteku než zvyčajne.
POMALY, ALE ISTO alebo 1000 MILES ADVENTURE 2015 v mojom podaní (2. časť)

06.08.2015 3 957 19

Pred týždňom sme zverejnili reportáž z extrémnych pretekov 1000miles od Jána Litavského. Tu je 2. diel reportáže: deň 8 až deň 14 a po 1600 km a 2 týždňoch jazdenia aj cieľ pretekov.
POMALY, ALE ISTO alebo 1000 MILES ADVENTURE 2015 v mojom podaní (1. časť)

30.07.2015 4 452 32

Predpokladám, že väčšina z vás, ktorá navštevuje aspoň trošku pravidelne stránky MTBIKER, vie, čo sa zhruba skrýva pod názvom „1000 MILES ADVENTURE“. Pre vás ostatných len taká základná informácia: ide o non-stop preteky bez zabezpečenia naprieč Českom a Slovenskom o celkovej dĺžke približne 1000 míľ, tj. niečo málo cez 1600km. Zakladateľ a hlavný organizátor preteku je český extrémny biker Honza Kopka, prvé preteky sa išli v roku 2011. Trasa je vopred daná pomocou GPS a organizátor sa ju snaží viesť čo najväčšou divočinou, ako je len možné, teda prevažne ťažkým terénom - lesmi, horami a dolami a preteku sa môže zúčastniť každý, ktorý sa pohybuje po trati vlastnou silou.
Ako som sa prihlásil a stihol (ne)pripraviť na 1000 Miles

01.07.2015 5 340 38

Už túto nedeľu štartuje kultová akcia dlhá 1 000 míľ, respektíve 1 609 km. Aké je to nechať sa očariť touto akciou, stihnúť okamžite vypredanú registráciu, natrénovať a nakoniec sa zbaliť na štart? O týchto, ale aj ďalších záležitostiach nám napísal Štefan, ktorý v nedeľu vyráža na dobrodružstvo menom Isoma 1000 Miles Adventure.
Po stopách Inkov: Hľadanie stratených trailov v Peru

28.01.2015 2 357

Dokument vznikol v lete 2014, kedy sa skupinka bikerov vydala do strednej časti peruánských Ánd. Nejde iba o čisto bike jazdenie, ale dokument prináša aj viacero historických zaujímavostí pre doplnenie súvislostí o jednej z významných civilizácií našej minulosti.
Aké je to nechať vysokú školu a vydať sa na bajku zistiť, kam sa dá až ísť?

03.12.2014 11 509 37

Autor a zároveň aj jazdec do popisu videa doslova napísal: "Sekl jsem s vysokou školou. Neměl jsme však téměř žádné peníze a rodiče mi řekli, že mě nebudou peněžně podporovat, když nestuduju. S osmi stovkama na účtu a dalšíma osmi v peněžence jsem si našel nějaké brigády v Brně a začal vydělávat na vysněnou cestu na kole." Slušne spravené video je o tom, aká bola cesta, kam až prišiel a čo všetko sa mu na ceste prihodilo.
Z Bratislavy do Benátok. Sám.

20.11.2014 9 392 41

Keďže od mojej sólo letnej cykloexpedície ubehol už nejaký ten piatok, rozhodol som sa, že si zaspomínam, a podelím sa s vami o zážitky, pozitívne aj tie menej pozitívne skúsenosti a fotografie z cesty. Túto cestu som plánoval približne rok. Od návratu z 3 - dňového cyklovýletu v Maďarsku v lete 2013 som začal plánovať trasu na nasledujúci rok. Do úvahy pripadali viaceré cieľové destinácie. Nakoniec to však, aj kvôli možnosti návratu, vyhrali na plnej čiare Benátky.
Bikom z Londýna do Bangkoku za menej ako 4 minúty

24.05.2014 4 936 10

Dvaja cyklisti robili fotografiu na cestu pred sebou každých 73km. Výsledkom je video vytvorené z týchto fotografií spolu s pár zaujímavými myšlienkami. Niečo viac sa môžete dočítať na ich webe Odycycle.
Liptovské derby na poslednom snehu

26.04.2014 2 905 4

Na Veľkú noc sme sa rozhodli partia v počte 8 kusov zaútočiť na liptovské cyklotrasy. Keďže mne lesné asfaltky a nim pridružené infraštruktúry moc nevoňajú, rozhodol som sa prísť o 2 bajkovacie dni skôr a ponaťahovať reťaz o čosi viac ako je zdravé.
MTBiker expedícia 2013

03.09.2013 2 234

6. ročník stretnutia bikerov z fóra pod hrebeňom Malej Fatry!
Na bicykli okolo Slovenska 2013

24.08.2013 8 497 28

13 dní, 1534 km, 77 hodín v sedle bicykla, desiatky prejdených obcí a miest, niekoľko chránených krajinných oblastí a národných parkov, ako napríklad Štiavnické vrchy, Slovenský Kras, Poloniny, či Tatry. Okrem toho návšteva mnohých kultúrnych pamiatok a zaujímavostí. To je bilancia jednej neobyčajnej cesty, cesty okolo Slovenska na bicykli.
Príbehy účastníkov Craft 1000 Miles Adventure 2013 - Filip Degl

21.08.2013 3 957

Filip, alias 4fitness.cz. Štartoval na všetkých ročníkoch. Do tohto nastúpil s cieľom zvíťaziť, nakoniec skončil na druhom mieste. Na stránke preteku od februára písal o svojej príprave a tak ho súperi mali prečítaného. Nevadilo mu to. Naopak, keď tu bol sneh a dážď, volal ich na spoločné pobyty do teplých krajín.
Príbehy účastníkov Craft 1000 Miles Adventure 2013 - Honza Fryc

13.08.2013 3 110 3

Nějakou příhodu? No nejvíce si pamatuju opravdu ty, kdy mi bylo nejhůř a to bylo dvakrát - jednou asi 100 km před cílem. Den před tím jsem chtěl dojet do Děčína tam přespat někde v posteli abych byl fit a další den to narvat do cíle.
Okolo sveta na bicykli - Balkán

12.08.2013 4 478 4

Horúčavy, netradičné postupy a šialené riešenia bežných situácií, temperament, more a hory. Taký bol Balkán. Cesta okolo sveta na bicykli pokračuje ďalej. Viac ako 6600 km s viac ako 60 000 m nastúpaných počas 360 hodín v sedle bicykla. Dorazil som do Istanbulu a odtiaľ pokračujem cez Turecko do Gruzínska, možno Arménska a Iránu. Ak sa podarí získať víza aj Turkmenistan a Uzbekistan. Ale späť na Balkán.
Na bicykli okolo Slovenska

17.07.2013 2 733 2

Nápad, ktorý som nosil v hlave niekoľko rokov. Neustále som to odkladal a vždy sa našiel dôvod, prečo cestu nezrealizovať. Tento rok sa však moje odhodlanie vystupňovalo na maximum a práve preto už v tejto chvíli šliapem do pedálov. Spolu so mnou sa na cestu vydal aj poľský kolega Lukasz, ktorý sa o akcii dozvedel na internete.
O hlúpom Janovi

16.07.2013 6 594 11

Bol raz jeden hlúpy Jano. Keď spal, vyzeral ako v poriadku. Keď otvoril ústa, bolo to horšie a keď sa pohol z domu, bol magnetom na prúsery. Hlavičku mal sice peknú, ale dutú. Napriek tomu ho dali rodičia študovať. Budeš kresliť mapy -povedal mu otec, keď mal hlúpy Jano 15 rokov. A tak sa v škole učil ako sa kreslí sever, že ružovou farbou sa značí štátna hranica a podobne.
Príprava na 1000 míľ 2013

25.06.2013 4 806 22

Na tieto náročné preteky sa treba náležite pripraviť. Keďže predchádzajúce dva ročníky štartovali v daždi niekto vymyslel trenažér vo vani. Dole sa naleje blato a zhora tečie studená sprcha. Iní trénovali tisíce kilometrov s naloženým bikom v plnej výbave.
Stratený v Peru

23.05.2013 3 136 6

Kameru GoPro dnes vlastní veľa ludí, no takýto edit zvládne len málokto...Video z ktorého vyžaruje dobrodrúžstvo a energia vás snáď správne inšpiruje pred blížiacim sa víkendom
Race Across South Africa Freedom Challenge 2012

14.03.2013 2 122 6

Medzi 18.06 a 23.07 2012 sme sa zúčastnili preteku v južnej Afrike. Zasa jeden čo sa hrdí prívlastkom najťažší. Posúďte sami.