Články v kategórii 'Horska Cyklistika' (919 článkov)

Prešmykač typu side-swing: Výhody, kompatibilita a štandardy

bimjeam 19.01.2017 5 fotografií 2 759   Horska Cyklistika Radenie Technika Shimano

Prešmykač typu side-swing: Výhody, kompatibilita a štandardy Toľko kritiky, koľko sa valilo v posledných rokoch na prešmykače, by sa dalo už považovať za serióznu diskrimináciu (samozrejme v nadnesenom slova zmysle). Avšak jedným z vedľajších účinkov tejto mašinérie okolo systému jednoprevodníkových sád bol aj vznik novej generácie prešmykačov typu side-swing, ktoré sa cyklistickému svetu snažia dokázať, že ľavé radenie sa do výslužby ešte tak rýchlo nechystá. Prečo je tomu tak, sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.

Test: Zimné rukavice v prevedení Sportful Fiandre

slavo 18.01.2017 2 764   Davorin Cestna Cyklistika Horska Cyklistika Zima Rukavice Test

Test: Zimné rukavice v prevedení Sportful Fiandre O rukaviciach sme v poslednej dobe publikovali viacero článkov a správna odpoveď na problematiku udržania prstov v teple, nie je vôbec jednoduchá. Každý z nás vníma chlad rozlične, pričom jazdíme v rôznych intenzitách, ktoré ovplyvňujú faktory tepla a potenia. Na začiatku zimy sa mi dostali do dlhodobého testovania dva zaujímavé páry rukavíc, jedny určené do miernejšej zimy a prechodného obdobia jeseň/zima/jar a druhé skôr do mínusových teplôt. A práve odolnejšie rukavice Sportful Fiandre si bližšie predstavíme v nasledujúcich riadkoch.

Specialized Epic HT: Nová čistokrvná XC raketa

papatulo 17.01.2017 25 fotografií 5 215   Specialized Novinky Epic Horska Cyklistika Sworks

Specialized Epic HT: Nová čistokrvná XC raketa Medzi najočakávanejšie novinky 2017 v portfóliu XC/maratón bezpochybne patrí model Epic HT. Epic ako model, ktorý sme poznali doteraz, už má na pretekárskej scéne čo to odjazdené a dôkazom sú napr. mnohé úspechy jazdcov Specialized Racing Team.

Reportáž: 1. Zimný Cyklonárez – slovo nárez tam nebolo len tak

Imroman 16.01.2017 55 fotografií 6 003   Maraton Preteky Zima Sneh Horska Cyklistika Reportaz

Reportáž: 1. Zimný Cyklonárez – slovo nárez tam nebolo len tak „Poď na dno vlastných síl obklopený horským chladom ďaleko za limitmi fitnes krások a požieračov kuraciny “ - tak nejak znel slogan tohto, pomerne originálneho preteku. Proti fitness kráskam ja osobne nič nemám, ale aj tak som sa na akciu poriadne tešil a s pribúdajúcimi centimetrami snehu a mínusovými teplotami čoraz viac. A veru stálo to za to...

Rok hobby bikera

Semanuel 14.01.2017 5 fotografií 4 849   Horska Cyklistika Sezona 2016 2016 Trening Zima Jesen Leto Jar

Rok hobby bikera Ako sa rok s rokom stretol, mnohí z nás sú o poznanie, prípadne nejaké tie finančné prostriedky, deti, či vrásky bohatší. Ostatní možno o nejaké tie zážitky. A práve to je aj môj prípad – najmä čo sa bicyklovania týka.

Ghost LECTOR Kid 6 LC – detská raketa s pretekaním v krvi

PR článok 13.01.2017 2 465   Hardtail Ghost Deti Detom Horska Cyklistika Karbon

Ghost LECTOR Kid 6 LC – detská raketa s pretekaním v krvi Pri predstave, že v roku 2016 na cyklistickej výstave svetového formátu ako je Eurobike dostane cenu za inováciu a pridanú hodnotu dvadsaťšesť-palcový hardtail, by si asi viacerí z vás nechápavo ťukali na čelo. Rovnako sa málokedy stáva, že najprekvapivejším a najpútavejším novopredstaveným modelom výrobcu sa stane bicykel určený pre deti. Napriek tomu nemecký Ghost s modelom LECTOR Kid 6 LC prepisuje všetky marketingové príručky a zapĺňa tak dieru na trhu s detskými pretekárskymi bicyklami.

Biky fóristov: Bimjeam vs. Kona Process 111 – jeden bike na všetko

bimjeam 10.01.2017 35 fotografií 5 012   Horska Cyklistika Foristov Biky Kona

Biky fóristov: Bimjeam vs. Kona Process 111 –  jeden bike na všetko Túžba po novom bicykli je u cyklistu, ako iste poznáte, nekonečný kolobeh a táto diagnóza sa nevyhla ani mne. Po sezóne a pol slintania a laborovania nad novými celoodpruženými rámami zvíťazilo srdce nad rozumom a stal som sa hrdým majiteľom staršej generácie celoodpruženého „light enduro“ trailbiku - Kona Process 111. Tu sa však moja cesta za ideálnym „one for all“ bikom ani zďaleka neskončila a dlhoplánovaným výsledkom je bicykel, ktorý má len málo spoločného s orginálom a na tvári nejdeného bikera vystrúha nechápavý pohľad. Prečo je tomu tak a čo ma viedlo k takejto radikálnej zmene osadenia, sa vám pokúsim ozrejmiť v nasledujúcich odstavcoch.
Čítajte viac »

Cyklospravodaj SCK – čo nové v cykloturistike?

1 komentár

Imroman 10.01.2017 3 088   Horska Cyklistika Slovensko Sck

Cyklospravodaj SCK – čo nové v cykloturistike? Cyklistika samozrejme nie je len o naháňaní výškových metrov, wattov a sekúnd na pretekoch. Väčšina z nás ju berie v prvom rade ako relax a možnosť trávenia voľného času niekde hlboko v prírode mimo civilizácie. Možno to ani nevnímame, ale častokrát nám vie pri plánovaní výletov a priamo v teréne pomôcť dobre spravené značenie. Súčasný GPS systém a formy navigácie navyše umožňujú nájsť si plánovanú trasu on-line a nechať sa pohodlne navigovať. Aby to fungovalo, je v prvom rade potrebné trasu zmapovať. Všetkým týmto činnostiam sa okrem iného venuje združenie SCK (Slovenský Cykloklub), ktoré u nás funguje už viac ako 20 rokov.