saimon25 napísal:
A to som si myslel že matu budete mat za hovienko,tak ako si pisal kadencia 90 ked som začinal na začiatku decembra tak to bolo len prva hodina potom už pomaly klesalo až na 70 teraz dokažem tu kadenciu udžat stale.Ten legpres my prišiel taky podobny postoj ako ked som na bycikli.Každy den mam na mysli pondelok až piatok sobota a nedela volnost lebo som po fitnes a neviem čo je na tom 40km ved tam nemaš žiaden kopec ani vietor len udržat kadenciu a na valcoch som začinal polovica oktobra
Vieš čo je na tom??Že robiš uplnu 3,14-čovinu :) A preto ti gratulujem...
08.01.2017 - 23:33:10
doktor-40 napísal:
Vieš čo je na tom??Že robiš uplnu 3,14-čovinu :) A preto ti gratulujem...

neviem čo je na tom zle že učim telo kadencii a vytrvalosti netrenujem na ceste ale na valcoch ,a že by som mal vyhoret za 2-3 roky z toho nemam vobec strach.A Tu kadenciu že ju tak dlho taham tak občas idem na rady byvalemu cyklistovy
09.01.2017 - 09:56:28
[quote="ennio@1197207"]akoze sadnes cez vikend na bicykel a ides co to da? ok, dostanes sa rychlo na nejaku uroven, ktora ti dovoli umiestnit sa v popredi na pretekoch okolo hnoja
saimon25
Ennio, to tvoje pohŕdanie mi nejak nedá. To aj Slovenský pohár v cestnej cyklistike patrí podľa teba medzi preteky okolo hnoja. Nemal by si dehonestovať snahu našich cyklistických nádejí. Tí osemnásťroční chlapci registrovaní v cyklistických kluboch netrénujú prvý rok a mám obavy, že niektorí z nich aj nie iba raz denne. A keď sa medzi nimi náhodou vo výsledkovej listine objaví v popredí starý neperspektívny cykloturista s priemernými predpokladmi pre vytrvalostný výkon , ktorý nič nenatrénoval lebo najazdí len zopár kilometrov cez víkendy, neznamená to že nemajú úroveň.
10.01.2017 - 00:58:23
ivan napísal:
Chlapci. Stále odbočujete od podstaty môjho návodu na použitie bicykla. Môj návod je iba jeden z mnohých spôsobov akými môže zamestnaný cyklista v rokoch vyhrať nejaké tie preteky, ktoré sú v ponuke cestných maratónov na slovensku- nie majstrová sveta v sídle nejakého katarského alipašu. /a k tej všeobecnosti návodu- môžem ti ten komplikovaný dvojfázový plán rozpísať aj podrobne, len čo si nájdem dve minúty času/

staxovi- No už som si našiel tie dve minúty. 100x do roka si musíš hrábnuť na samé dno svojich síl, pobudnúť tam 150 hodín a z nich 50 hodín /posledné tretiny tréningov/ preplakať od bolesti. Nič komplikované.
10.01.2017 - 02:47:27
a pises mi to preco? :)
a hned ako mi napises tvoj dovod tak ti napisem ze mas zjavne problem s porozumenim pisaneho textu a vratime sa o 3 strany v tomto vlakne naspat.

takze sa ani nemusis unuvat.

It never gets easier, you just go faster.
W.E.A.K.

10.01.2017 - 13:00:07
Tie tri vlákna dozadu myslíš to ,,všeobecné rady su také, no, všeobecné,,. Samozrejme, že máš pravdu. Z toho človek veľmi múdry nebude. Takže- konkrétnejšie. V soboty to bolo 19,1 km /nastúpaných 135metrov/ priemerkou do 39,65 km/h. Nedele od 70,5 km /nastúpaných 1190m/ priemerka do 30,26 km/h alebo 84 km /nastúpaných 790m/ priemerka do 34,17 km/h. Do mája boli priemerky nižšie- každých 5 stupňov celzia chladnejšie ako 20 stupňov robilo asi o 2 km/h nižšiu priemerku a vietor- každých 1,5 m/s viac ako vietor s rýchlosťou 2 m/s znížil priemerku asi o 1 km/h. /pri nárazovom vetre ešte viac/. Celý tréning sa šiel približne rovnakou priemerkou takže prvá tretina bola na pocit ok, v druhej tretine už to začínalo byť nepríjemné, no a posledná tretina- totálny šrot so snahou udržať začatú priemerku. Z hľadiska zaťaženia organizmu sa šla prvá tretina tréningov tesne pod úrovňou ANP, druhá tretina približne na úrovni ANP a posledná tretina v zmiešanom pásme, nad úrovňou ANP. A a je tu opäť priemer- tréning sa šiel približne na úrovni ANP. Cieľom na pretekoch bolo umiestniť sa do tretieho miesta v celkovom hodnotení ligy /vo svojej kategórii/, zájsť čo najlepšie štyry časovky od 11,4 do 17,1km /dve prvé miesta- 25+25 bodov na rovinatejších časovkách, jedno druhé miesto- 20 bodov v 17,1km časovke do kopca s priemerným sklonom 3,8% a štvrté miesto- 15 bodov /o jednu sekundu/ v 6,4 km časovke do vrchu s 5,4%. V cestných pretekoch /8/ bolo cieľom odletieť z balíka čím neskôr /obsadzoval som štvrté až šieste miesta- za ktoré bolo 15 až 11 bodov/. Samozrejme že som musel zredukovať podiel pasívnej telovej hmoty /tuk/- za 6 mesiacov 7,5kg dole na 68 kg /do mája/, bicykel odľahčiť o 3,5 kg na 6,9 kg oproti predchádzajúcim dvom rokom, použiť karbonové galuskové kolesá /1170g/ s vyššími ráfkami- 38mm, šírka 20,5mm, keramickými ložiskami plochými špicami a aero bicykel /Giant Propel/. Na tréningy a preteky som musel nastupovať nasypaný cukrami /deň predtým cestoviny, viac sladkého- 2-3 zákusky alebo niečo podobné- takže v podstate za rok možno nejakých 35 sacharidových superkompenzačných diét- tou častou aplikáciou s menším účinkom, ale pomohli/. Nejak to všetko do seba zapadalo- potreboval som byť rýchly- organizmus počas preteku nezaujímalo koľko som mal najazdených kilometrov ale to aby sa nezakyslil pri vyššej rýchlosti, soboty slúžili na rozvoj a udržanie rýchlosti a zároveň na nabudenie organizmu pred nedeľami a preladenie z anabolických procesov metabolizmu počas týždňa na katabolické. Vďaka tomu dokázal organizmus po rýchlej a krátkej sobote pracovať relatívne dlho pri relatívne vysokej intenzite /pretekové tempo aj vzdialenosť/ v nedele. Možno tomu nerozumiem ako tu napísal nemenovaný ,,petersa,, ale fungovalo to ako švajčiarske hodinky. A či to stálo za námahu? Kto nezažil nepochopí. Alebo aj vždy lepšie plakať od bolesti na tréningu ako od bolesti z preležanín na gauči.


Naposledy upravil ivan dňa 22.01.2017 - 20:15:16, celkovo upravené 6 krát.

13.01.2017 - 19:57:50
dakujem ze ste mi uplne znechutili tuto temu, rusim si notifikacie. dotahujte sa v SS, pani.
14.01.2017 - 04:01:48
Priemerka sem,priemerka tam-priemerka je pri treningoch nepodstatna.
14.01.2017 - 19:04:44
[quote="ivan@1197678"][quote="ennio@1197207"]. A keď sa medzi nimi náhodou vo výsledkovej listine objaví v popredí starý neperspektívny cykloturista s priemernými predpokladmi pre vytrvalostný výkon , ktorý nič nenatrénoval lebo najazdí len zopár kilometrov cez víkendy, neznamená to že nemajú úroveň
Ivan,

podla toho, čo som si o Tvojich výjazdoch našiel, sa mi zdá, že si pri hodnotení seba príliš skromný. Nie každý zvládne 550 km na jeden záťah, aj keď si mal o vyše 20 rokov menej. Podľa môjho názoru sú tie vytrvalostné predpoklady nadpriemerné a aj z tohto pohľadu treba hodnotiť Tvoj tréning a Tvoje výsledky.
15.01.2017 - 07:31:27
Mám dojem, že asi zostaneme pri mojich priemerných predpokladoch pre vytrvalostný výkon. Niekedy som robil atletiku- stredné a dlhé trate- výsledky nič moc /maratón 3:02:37- 1983 rok tuším/- takže bohužiaľ priemer. Tých 550 km na jeden záťah /deň a pol predtým 380 km/- to bola tá inkriminovaná ,,base-e,, všeobecná vytrvalosť...také niečo dokáže aj cvičená opica. Posledný rok je výsledkom toho, že som za nejakých 34 rokov zistil , ako čo najefektívnejšie /s extrémne minimálnym množstvom najazdených kilometrov/ posunúť anaeróbny prah.
Nechceš, dačo ti napíšem /plán/, keď už som to trénerstvo na FTVŠ vyštudoval- nech sa zbytočne netrápiš.
15.01.2017 - 19:21:08
Ivan, to by musela byť dobre cvičená opica :-). Poslal som Ti SS
16.01.2017 - 06:17:11
Obrazne povedané, ale ďaleko od pravdy to nemá.
16.01.2017 - 12:26:43

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.

Moderátori

katko, jezus, slavo