Strbske Pleso - Velky Slavkov - Poprad

Povrch: tráva, šotolina, pôda, asfalt

Dĺžka: 50 km

Autor: Peter VS09

Náročnosť: Stredná až superhardcore

Ono to je dolu z kopca, ale zadarmo to nie je, zvlášť pri voľbe ponúkaných variant.
Trasa sa dá absolvovať aj v "hard" variante a to z PP na Štrbské Pleso na biku po asfaltkách cez Svit - Gerlachov - V. Hágy - Štrbské Pleso (aj tzv. no-many variant).
My sme zvolili "soft" variant: Električkou (možnosť vlakom cez Štrbu) na Štrbské Pleso (plná kultúra - v električke sa dajú zavesiť biky na cyklohák). V prípade štartu vo Veľkom Slavkove je možnosť parkovania na Salaši - čo o 5 - 6 hodín využijeme na doplnenie úbytku kJ alebo kcal.

Začíname teda na stanici Štrbské Pleso a vyrážame po asfaltke na Popradské Pleso (variant: do Areálu Snov alebo si pozrieť nový "Hviezdoslav" = Hotel Kempinsky s výhľadom na PP-kotlinu).

Z železničnej stanice cez parkovisko smer Popradské Pleso (jednosmerka). Pri druhom železničnom priecestí (asi 3km) odbočíme doľava smerom na cestu na Chatu na Popradskom Plese.

Po prudkom stúpaní (tu sa lámu slabšie charaktery a manželky) v ľavotočivej zátačke máme 2 možnosti: Variant vľavo - Chata na Popradskom Plese (doporučujem, ok. 5 - 6 km - po tej istej ceste naspäť - v 1500m/m pivko chutí znamenite), alebo doprava na vyznačenú cyklotrasu po upravenej šotolinovej lesnej ceste smerom na Vyšné Hágy (Nad TEŽ-kou).
Po tejto ceste ideme ok. 6-7 km. Cesta v jednom mieste strmo stúpa a potom strmo klesa (po výšlape na Popradské Pleso to je malina). Ďalej dole po vrstevnici lesnou cestou až na asfaltovú cestu (TEŽ a Cesta Slobody). Po nej vľavo až na Vyšné Hágy (asi 1,5km)-jediný podľa mňa blbý úsek. (v prípade potreby občerstvenia je bufet na železničnej stanici V.Hágy).

Na Vyšných Hágoch z hlavnej cesty odbočíme na križovatke vľavo a prejdeme cez "uvítaciu" bránu Ústavu a hneď doprava (15m) na nenápadný chodník po tráve vpravo. Po ňom smelo okolo starej budovy (nad cestou) až k mostu, vľavo – na starý most, kolo kopy železničného štrku cez železnicu na druhu stranu na chodník.
Ďalej pokračujeme príjemným (ale technickým) chodníkom nad Cestou Slobody (nedajte sa na ňu zlákať) až do Novej Polianky (4km), a ďalej do Tatranskej Polianky (vždy po chodníku nad cestou) (2km). Chodník tvorí tráva, šotolina, pôda, asfalt, hore-dole - paráda) .

Tu je dobrá možnosť občerstvenia v Hoteli Tivoli (hneď pod cestou pred železničnou stanicou) - pýtať si domáci koláčik
Variant: Pre "hard-core" jazdcov - možnosť odbočky vľavo na Sliezsky dom a späť (+14km - bez komentára).

Tatranskú Polianku prejdeme stále nad cestou po asfaltovom chodníku (prosím o ohľaduplnosť - prechádzajú sa po nich kúpeľní hostia) do Tatranských Zrubov a na Sibír(benzínka) – (4 km) - stále chodníkom nad cestou. Za benzínkou vpravo cez železnicu - asfaltkou strmo dolu.
Variant: Do Starého Smokovca (a pre "Super hard-core" jazdcov Hrebienok - tam tiež dobre chutí pivo - Na Bilíkovej chate).

Teda za železnicou stále rovno cestou dole až sa končí asfalt. Ďalej stále dole technicky veľmi náročnou kamenistou "lesnou" cestou (pre menej technicky vybavených jazdcov aj peši) až na ubitú novú šotolinovú cestu. Tu máme 2 možnosti: vpravo po vrstevnici šotolinovou cestou (1 km) dôjdeme na asfaltovú lesnú cestu a ďalej "freeride" až k horárni a za ňou vpravo.
Ja osobne preferujem odbočku vľavo. Po ok. 1,5km za jednou pravotočivou zátačkou treba odbočiť vpravo na inú šotolinovú cestu a "freeride" dole. Na konci budeme odmenení dvoma prechodmi cez potok (voda 5 - 20cm - podľa množstva) - bez mostíkov (2km) – dá sa urobiť veľmi akčné foto. Ďalej dôjdeme až k horárni.
V prípade žeby ste netrafili odbočku vpravo - dôjdete po asfalte až k "Penzionu v ihliči" a pri ňom vpravo po asfaltke "freeride" až k horárni. Od horárne dole okolo diviačej obory po lesnej spevnenej ceste. Za "esičkom" prídete k závore. Tu je variant návštevy keltského sídliska (cez potok - hľadaj vľavo mostík) Burbych - 200m.
Od závory ďalej rovno dole, po spevnenej poľnej ceste tešiac sa na pivko a dobré, chutné "menu" ok. 3 km ponad hlavnú cestu do Veľkého Slavkova - a cez dedinu na Salaš.

Zaručujem, že víkendoví bikeri, tento dolukopec (1350 - 600 mm) pri použití variantu "Chata Popradské Pleso" budú celkom príjemne unavení. Výborné je to že v prípade blbého počasia, alebo nejakej technickej nehody možno použiť električku späť na návrat.

Prajem príjemný bike-zážitok

Páči sa ti táto trasa?

Tvoje hodnotenie:

Zdieľaj ju:
Staň sa naším fanúšikom:
petrik74 25.01.2010 (08:18) Odpovedať

ten hardcore som absolvoval v lete na sliezsky dom...kruty kopec ale da sa v pohode aj s hrebienkom zvladnut v jeden den...aj ked mas toho dost