Video: Ako na výživu - Základné doplnky počas športového výkonu

6 komentárov

Imroman 13.07.2017   Video Vyziva Horska Cyklistika Cestna Cyklistika Trening Youtube

Aké máme možnosti na doplnenie energie počas výjazdu zo špecializovaných doplnkov?

 



Priamo počas výkonu môžeme v podstate využívať akési 4 základné formy doplnkov ako hlavného zdroja energie. Aké máme teda možnosti v rámci športovej výživy a aké výhody nám môžu ponúknuť?

Páči sa ti toto video?

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:

Podobné videá

MTBIKER shop (Výber z produktov v kategórii Bicykle ~ Detské bicykle ~ 24 - 26 palcové):

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Detské bicykle ~ 24 - 26 palcové)

Komentáre

daniel_po 13.07.2017 (21:48)

Martin...daj nejaké tipy, čo raňajkuješ pred pretekom, resp. ako vyzerá Tvoja strava od zobudenia sa...po štart? Vďaka

 
Agilus 14.07.2017 (13:14)

Ešte by som rád poznamenal, že čo sa týka cukrov, tak tie sa už nestíhajú dostatočne rýchlo štiepiť na energiu keď idete hranu a ste "prestrelení". Dôvodom je nedostatočná tvorba inzulínu. Tam už v postate nepomôže nič, len liať do seba minerály s vitamínmi aby sa telo zbytočne nepoškodzovalo. Častá chyba netrénovaných je, že na konci maratónu natlačia do seba niekoľko gélov a dúfajú, že im to pomôže. Skôr im to ale zaťaží trávenie, žblnká im v žalúdku a v konečnom dôsledku sa organizmus unaví ešte viac. Naopak, pomôcť dokáže kofeín, ktorý rozjasní myseľ a v závere sa tak dá znížiť riziko pádu spôsobeného nepozornosťou z vyčerpania. Takže ako povedal Imroman, opatrne s gélmi.

 
tommee Agilus 14.07.2017 (15:06)

To je super poznamka, osobne sa drzim pravidla max 1g sacharidov na 1kg telesnej vahy za hodinu. Ziadna veda, ak idem na 2 - 3 hodinovy pretek, da sa to lahko vypocitat z obalov na tycinkach, geloch a samozrejme porcii iontaku vo flasi.

 
mireczagora Agilus 14.07.2017 (16:00)

skor je problem redistribucia krvi do svalov a tym padom obmedzenie vstrebavania, nie nedostatocna tvorba inzulinu, ale vysledok je ten isty ako pises... a mineraly a vitaminy su na tom podobne, takze tomu "poskodeniu" nezabranis

 
Agilus mireczagora 14.07.2017 (16:34)

Skor som ti myslel tak,ze pri pretrvavajucom extremnom vycerpani sa spomaluje cinnost sekundarnych organov ako napr. pankreas a naplno funguju len tie zakladne. Inac metabolizuje organizmus vklude a inac pri takej zatazi. A s vitaminmi a mineralmi som nemyslel len zasobovanie svalov. Ale nie som odbornik, mam to len z diskusii sportovych pedagogov. Inac, cukry milujem.Hlavne Snickers

 
mireczagora Agilus 14.07.2017 (18:52)

tak cukry su zaklad, len treba vediet ake, v akom mnozstve a kedy ich uzit... a tie mineraly a vitaminy, tych mas dost v beznej strave, uzivat ich naviac ti nepomoze, ale ani neuskodi, teda vo vacsine pripadov 😊

 
Pridaj komentár