Na predaj enduro/fr ram z prvej ruky - dorazil z Andory v maji 2022 ( fakturu mam a commencal ma dost dobry support, zatial boli vzdy sucinni, ochotni..verim ze by sme pripadnu reklamaciu uhrali - ale uprimne, pochybujem ze to bude nutne. Vo velkosti S je ram este vyrazne tuhsi, kedze kratsie trubky ale rovnake prierezy...bla bla. Zadna stavba je v hornych vzperach prepojena, narozdiel od predoslej full 29 Mety. Vyzera neznicitelne fakt :D )
Mam na nom odjazdene nezavodne cca 2r, bral som to priamo od Commencalu. Od augusta/24 jazdim BA lokalky prevazne na novom T.E.M.P.E takze z tohto sa stala bajkparkova masinka...
Jazdilo sa na nej dost, ale mam uz 37 a backflipy som sa na tom neucil :D Lak je v slusnom stave, olepena je pevnejsou auto foliou na najviac exponovanych miestach, ale samozrejme ze tvrde horniny si nasli spoty na zadnej stavbe...nic, co by riadneho shredera odradilo.
Dovod predaja je u mna jednoduchy: pojazdil som na nej dost a kedze uz to nieje moj primarny bajk (parky su mozno tak 20% mojho jazdenia), nastal cas na zmenu a chcel by som skusit nieco nove, nejaky highpivot...Druid a pod, mam na build dost casu. Je to mega spolahlivy bajk, pocas 2 rokov ziadne problemy s pukanim capov alebo podobne (narozdiel od novej V5). Klasicky jednoduchy single pivot, loziska hlavneho capu su velke a lacne 6804. Zvysnych 8ks su sice drahsie dvojradove 3802, ale na druhu stranu vydrzia omnoho viac...v januari/24 som 2ks 3802 + hlavne 6804 vymenil, zvysne 6ks 3802 loziska boli v tak dobrom stave ze som ich len preplachol, vycistil a dostali novu loziskovu vazelinu. Nedavno som prehadzoval tlmak a stavba bezi stale paradne hladko...myslim si ze pokojne prezije celu dalsiu sezonu.
Zasadna specifikacia/geo (flipchip - low):
hlavak: 63,6
sedlovy uhol: 78,1
reach: 436
top tube: 570
razvor: 1232
chainstay: 443
BB: press fit
ISCG 05 uchyt
sedlovka: 34,9 (moj inseam /rozmer od rozkroku po podlahu/ je 79cm - 180mm OneUp V2 mi tam sadla, dokonca je nejaky ten cm vysunuta)
odkaz na info vyrobcu: https://www.commencal.com/en/commencal-meta-sx-origin-green/22METAAMO.html
Odporucany rozsah vysky postavy pre tento S-kovy ram je 158-170 cm. Mne pri 168cm fitol perfektne. V skratke: reach je hravy, razvor kolies a zadna stavba zabezpecuju tu onu...stabilitu... ci uz v rychlosti alebo v zakrutach - dobre rozlozenie/distribucia vahy jazdca.
Co je v cene ramu (za 1000):
-hlavko (povodne across, horne lozisko vymenene, spodne stale bezi hladko, bez zvukov alebo odporu. Gumene tesnenia uz niesu uplne fresh, ale nic co by branilo vo funkcnosti - ak si fajnsmeker vymenis, inak netreba)
-stred (stale povodny nesmrtelny SRAM, prstoklad sice naznaci ze nieje nove, ale znova - nevydava zvuky, nema vakel, toci sa hladko = netreba menit)
-kluky (SRAM X1 1000 Eagle, 170 mm - maju silne znamky pouzivania, ale znova plati ze im nic ine okrem estetiky nieje, zazili strety s kamenmi a retazou ale proste drzia) prevodnik 32z hlinik alebo 30z ocel
-nahradna patka, nahradne gumenne prechodky pre bowdeny/hadice. objimka sedlovky
Za co si mozes priplatit (a usetrit na builde):
+ 290eur - tlmic DVO JADE X (v skratke - jednoduchy pruzinovy tlmak bez dusika alebo potreby specialneho naradia na velky servis, s uplnym lock outom. Servisny kit na full rebuild sa da kupit cca do 30eur - odporuca sa kazdych 100hodin. Nedavno som spravil taky 1/2 servis - len novy olej a trochu som poladil/experimentoval s kompresiou, no mozem vratit default nastavenie a mam prichystany aj novy servisny kit) na vyber pruziny: 450 DVO ls linearna, 400-488 CANE CREEK progresivna (biela), 425-500 DVO prorate progresivna (pruziny pokojne necham na vyskusanie, ktora ti sadne, tu si nechas)
+130eur - sedlovka OneUp V2 180mm (je na bajku od zaciatku, v decembri/23 dostala full servis s novym kitom, odvtedy len premazavana. Teraz v chlade uz je taka pomalsia ale urcite pomoze ked ju aspon poriadne precistim a zase proste pojde hladko, poriesim. Ma na hornej nohe 2 tukance, ktore som prelestil, nema to nejak vplyv na chod no...preto taka cena)
Pri odbere kompletu aj s tlmakom a sedlovkou sa samozrejme nebranim dohode.
Bajk je stale v celku a je mozne si ho prist vyskusat v Bratislave - v Raci.