Používateľove komentáre (1 - 15 z 37)

JakubLinda 23.09.2021 (18:21) · k príspevku Test: Insert Rival - keď chceš ísť na istotku

thumb_up0thumb_down


Rival mame v time ako sponzora, je to bomba....tolko istoty len malo co da pri jazdeni, podfuknem a neriesim ci znicim raf alebo prerazim- s rivalom sa to nestane

 
JakubLinda 22.09.2021 (11:40) · k príspevku Kde sa podel jeden čap? Alebo je tvoj bicykel naozaj tuhý?

thumb_up0thumb_down


Ak ma ten system 6 capov tak sa jednoducho nebude hybat, skr tu rovnicu proste nejde vlak...
https://www.youtube.com/watch?v=QRMIEz3qUYc tu vidno jasne 7 capov. 2x horne vahadlo 1x pri kolese a potom pri klukach su 2 kratke vahadla a kazde ma 2x capy

 
JakubLinda 22.09.2021 (09:42) · k príspevku Kde sa podel jeden čap? Alebo je tvoj bicykel naozaj tuhý?

thumb_up0thumb_down


Akože, povedal by som že samozrejme rozdiely v tuhosti tam sú. Podľa mňa je ale rozdiel vo výrobe respektíve v cene výroby. Karbónový bike má minimálne 2 kusy a to prednú a zadnú stavbu, ktoré treba nejako vyrobiť. Forma na tieto kusy je ale mega drahá. Zvariť tvarovo zložitú zadnú stavbu je omnoho jednoduchšie. Predný trojuholník je zrejme na výrobu z karbónu ľahší.

 
JakubLinda 22.09.2021 (07:52) · k príspevku Kde sa podel jeden čap? Alebo je tvoj bicykel naozaj tuhý?

thumb_up0thumb_down


konecne komentar poriadny

 
JakubLinda 22.09.2021 (07:06) · k príspevku Kde sa podel jeden čap? Alebo je tvoj bicykel naozaj tuhý?

thumb_up0thumb_down


Zase, poprosim o daku referenciu, clanok, kde by bolo toto napisane. Napr to, že singlepivot sa sprava rovnako ako teou spominany singlepivot s prepakovanim tlmica.
Tiež ten 6 cap od athertonov, nech pocitam ako pocitam https://www.youtube.com/watch?v=QRMIEz3qUYc ja vidim v mechanizme odpruzenia zadnehokolesa 7 capov

 
JakubLinda 21.09.2021 (18:51) · k príspevku Kde sa podel jeden čap? Alebo je tvoj bicykel naozaj tuhý?

thumb_up1thumb_down


No pozor Orbea OIZ má čapy, len nemá ten jeden pri zadnej oske, ktorý sa spomína tuto v článku.
Áno, aj hliník aj karbón dokážu "pružiť", aby sa tak stalo musia byť vhodne navrhnuté. Všeobecne napätie v trubke nezáleží na type použitého materiálu, ale ma jej geometrii. Až vlastnosť materiálu následne určí, ako sa pod daným napätím "ohne". Ak je teda aj hliník urobený tak, že sa trošku tie trubky ohýbajú tak ako majú, môže to bezpečne fungovať. Ako demontráciu by som uviedol to, že takéto riešenie je už aplikované aj na oceľových rámoch- pričom oceľ sa oveľa ťažšie deformuje pod napätím ako hliník a karbón, ak to funguje pri oceli, hliník aj karbón to znesú určite tiež.

 
JakubLinda 21.09.2021 (13:14) · k príspevku Kde sa podel jeden čap? Alebo je tvoj bicykel naozaj tuhý?

thumb_up0thumb_down


To som teda nerátal, ale vyzerá to ako riadna divočina.

 
JakubLinda 21.09.2021 (13:12) · k príspevku Kde sa podel jeden čap? Alebo je tvoj bicykel naozaj tuhý?

thumb_up2thumb_down


Diki za tip, ono je ale trošku problém s autorskými právami, všetko čo sa píše tu musí byŤ nejako podložené. Ale nabudúce dám nejaké schémy.

 
JakubLinda 21.09.2021 (09:33) · k príspevku Kde sa podel jeden čap? Alebo je tvoj bicykel naozaj tuhý?

thumb_up1thumb_down


Ano ano myslel som predošlí rám. Konkurencia je niekde inde, ale záleží ako to celé majú vymyslené.
Čo sa týka presíže to je pravda, kým na to nenabehnú je to OK, keď nabehnú je to už mainstream. Celkovo je ale zaujímavé, že tie rámy sa stále niekde posúvajú. Osobne som rád keď je posun v nejakej mechanickej časti ako keď do biku pchajú elektroniku.

 
JakubLinda 21.09.2021 (09:30) · k príspevku Kde sa podel jeden čap? Alebo je tvoj bicykel naozaj tuhý?

thumb_up0thumb_down


Ten bike je zo zliatiny titánu, tá má relatívne dobré únavové vlastnosti. Ono keď si človek dá dokopy dáke čísla v hlave tak ako ono tých cyklov, ktoré sú pre ten matroš zlé nie je až tak veľa (počítajme že poriadne sa to zaťaží až keď to dá doraz, v rozsahu SAGu sa to moc nenamáha). Napr. súčiastky na aute (pohon) sú čo sa týka počtu cyklov namáhané výrazne viac a držia roky a roky. Ale zase ak by mal ten bike 20 rokov každodenného jazdenia tak ruku do ohňa by som za neho nedal.
Čo sa týka bikov z karbónu, tak tam je tá únava úplne niekde inde, pretože každá mikrotrhlinka, čo sa tam pri zaťažení vytvorí má hneď problém- a to že má v ceste vlákna, ktoré musí obísť.

 
JakubLinda 21.09.2021 (06:30) · k príspevku Kde sa podel jeden čap? Alebo je tvoj bicykel naozaj tuhý?

thumb_up1thumb_down


Okej, tak asi som si precital nejake zle clanky, mas k tomu nejaku referenciu nech to mam jasnejsie?

 
JakubLinda 20.09.2021 (22:20) · k príspevku Kde sa podel jeden čap? Alebo je tvoj bicykel naozaj tuhý?

thumb_up0thumb_down


To by sa sice nehybalo, ale ak by mal 21 capov, je to 21 cap

 
JakubLinda 20.09.2021 (22:19) · k príspevku Kde sa podel jeden čap? Alebo je tvoj bicykel naozaj tuhý?

thumb_up0thumb_down


Ja by som skor povedal ze na prejav odpruzenia vplyva aj to akym sposobom sa stlaca tlmic a ako sa tym padom vytvaraju charakteriatiky ako anti rise, anti squat a hlavns leverage ratio

Samozrejme, krivka ktoru opisuje koleso je tiez dolezita, nemusi vsak byt primarna

 
JakubLinda 20.09.2021 (22:17) · k príspevku Kde sa podel jeden čap? Alebo je tvoj bicykel naozaj tuhý?

thumb_up8thumb_down


Dakujem za pozitivne komentare, snad nieco podobne technicky orientovane spravim aj nabuduce.

Ak by vam nieco z technickeho sveta bikov nebolo jasna, aj ked by otazka bola banalna- napiste, skusim vysvetlit a mozno mi date namet na dalsi clanok

 
JakubLinda 20.09.2021 (22:13) · k príspevku Kde sa podel jeden čap? Alebo je tvoj bicykel naozaj tuhý?

thumb_up1thumb_down


Je to jedno, z hladiska statickeho je ram v rovnovahe pri stlacani tlmica, to co tlaci tlmic ked je stlaceny na jednu stranu tak rrovnako tlaci na druhu...takze ta samotne stlavanie tlmica z hladiska smeru ulozenia nezrychluje ani netlaci dole.

Z hladiska deformacii ne situacia ina, lebo je na inom mieste, to je uz ale na vyrobcovi ramu aby sa pohral s konstrukciou tak aby ram vydrzal

 
keyboard_arrow_up