thumb_up0thumb_down
thumb_up1thumb_down
vo vedľajšom článku ospevujú železný gravel bike z Ameriky, však väčšina z nás na takýchto "gravel" bikoch favoritoch vyrástla, prešli sme všetko na nich, cesty aj lesy.
thumb_up0thumb_down
tomuto nerozumiem, v zahraničí si chváli každí domácu značku a u nás to berú ako menej cennú. Pritom veľa veľkých firiem založili pôvodom slováci. Na Slovensku sa vyrábajú jedny z najkvalitnejších vozidiel v EÚ a na svete. Aj ostané firmy dodávajú do celého sveta aj keď len niektoré komponenty.
thumb_up0thumb_down
Doma sme mali viac 20" bicyklov, od celoodpruženého železa až po komplet hliníkový bez odpruženia s pevnými osami, samozrejme ten je najľahší. Hliníková vidla vie ušetriť kľudne cez 1kg oproti odpruženej, moderné plášte vedia ušetriť až 400-500 g, hliníkové kľuky, predstavec, riadítka, sedlovka ďalších okolo 500g, hmotnosť urobia aj stojan, svetlá, odrazky treba vymeniť za reflexné pásiky. Keď je dieťa rozbehnuté tak vyššia hmotnosť nevadí, ale ak treba bicykel zdvihnúť, preniesť po schodoch tak je rozdiel pre 15kg dieťa či má 11 - 13 kg železa alebo 8-9 kg hliníku Aj na pumptrack alebo v kopcoch je to rozdiel.
koľko by stála reálne použiteľná odpružená vidlica a koľko by pridala na hmotnosti? deťom som vymenil bicykle s pružinovými vidlicami za bicykle s pevnými a je to lepšie, hlavne pri rozmere kolies 20-24 palcov.