Používateľove komentáre (1 - 15 z 43)

Rachela 24.02.2021 (06:58) · k príspevku Najrýchlejší bicykel v Zwifte – ako sa zabaviť vďaka odmenám

thumb_up4thumb_down


Tazko povedat, lebo dobre a zle v com? To predsa nie su objektivne atributy sami o seme.
Ako sposob nadychat sa cerstveho vzduchu je to urcite horsie. Na nabratie vitaminu D takisto. Na Zwifte sa tiez nikdy nenaucis zjazdovat na bicykli, nenaucis sa jazdit v haku, v skupine. Nenaucis sa celit externym vplyvom ako protivietor, dazd a pod. A kto chce na bicykli napr. pretekat vonku, musi aj jazdit vonku, to je predsa jasne. Ale nemusi to tak byt 100 % casu.
Na trenazeri si dokazes kvalitnejsie odtrenovat, bez externych vplyvov, ktore ti ovplyvnia trening ako pocasie, fyzicke prekazky, krizovatky, premavka. Bez zbytocneho rizika, ze ta zrazi auto, ze dostanes defekt.
A cele je to aj casovo efektivnejsie. Ak mas napr. doma male dieta, tehotnu zenu, a potrebujes byt poruke (pripadne kvoli praci alebo inym povinnostiam), tak na Zwifte nie si nikdy 50 kilometrov daleko, keby si bol potrebny.
Rovnako ak mas cas na trening len o 04:00 rano predtym ako sa rodina zacne zobudzat a pridu ine povinnosti, pride mi trenazer ako vhodnejsia volba, ak ju clovek dokaze mentalne zniest, lebo povedzme si rovno: vela ludi to tu prezentuje tak, ze trenazer je pre pussies, ktori nevydrzia jazdit v zime vonku. Ale v skutocnosti to prinasa kopec vlastnych vyziev, ktore treba prekonat, a su castokrat aj narocnejsie na hlavu.

Cele to podlieha aj tej najzakladnejsej otazke, preco sa clovek vobec bicykluje. Ak je dovodom to, ze si chce ist prevetrat hlavu do prirody, tak samozrejme, ze jazdenie na trenazeri nie je prenho volba, a je to uplne v poriadku.
Ale ak ma clovek dostatok pohybu vonku, a nemusi nutne dobiehat deficit kyslika na bicykli, kludne nech si jazdi iba vnutri, nie je na tom nic zle, ma to predsa kopec vyhod.

 
Rachela 23.02.2021 (06:44) · k príspevku Doplnková aktivita -...; 7 min

thumb_up1thumb_down


drsne!

 
Rachela 21.02.2021 (21:17) · k príspevku Trenažér - First...; 21 km; 40 min; 122m; 398 kcal

thumb_up0thumb_down


Tak vedz, ze nejaky fluidny wheel on trenazer je vyrazne tichsi. A aj direct-drive trenazery. Ak ale s tymto nemas problem, tak len dobre, lebo inak je to podla mna super trenazer. Bezecky pas, to je uplne iny svet, ked si s tym nemal problemy, ziadny trenazer nebude problem!

Ten BT, to je celkovo haklivejsi protokol oproti ant+, a este ked ma clovek k tomu kopec dalsich zariadeni pripojenych (kadencia, HR, BT sluchatka a pod.), tak je lepsie hodit, co sa da, na ant+ kablik. Tak ak ta to chyti, urcite casom prihod ant+ a rovno aj na USB predlzovacku, a mozes to dat daleko blizsie k zariadeniam a uz ziadne problemy

 
Rachela 21.02.2021 (18:50) · k príspevku Trenažér - First...; 21 km; 40 min; 122m; 398 kcal

thumb_up0thumb_down


Ahoj scarinko, ako si spokojny s Elite Tuo? Ja ho mam doma a musim povedat, ze ma skvely "road feel", dlhu zotrvacnost a jazdi sa mi na nom skvele a v poslednej dobe ho preferujem pred inymi trenazermi, co mam doma. AVSAK watty oproti wattmetru su niekedy trochu uletene, takze tam mam bike s PM a najma: je BRUTALNE HLUCNY!
Nastastie mam trenazer v inej budove, takze to nie je problem, ale neviem si to predstavit v byte s nim. Mas niekoho v byte pod sebou si na prizemi?

 
Rachela 21.02.2021 (14:53) · k príspevku Najrýchlejší bicykel v Zwifte – ako sa zabaviť vďaka odmenám

thumb_up2thumb_down


Otazka optimalneho zbierania XP za co najkratsi cas straveny na trenazeri, je velmi zaujimava!
Pri volnom jazdeni sa zbieraju XP za kilometre (20 XP / km), pri workoutoch ale podla casu usekov, resp. podla TSS intervalov (zavisi od struktury workoutu). Pri rozjazdeni/vyjazdeni a "free ride" vo workoute je to cca 5 xp za minutu, pri "bloku v zone" je to 10 xp za minutu a pri intervaloch sa to pocita podla TSS.

Preto ked clovek planuje ist volne jazdit na zwifte (napr 2 hodky v z2), je otazne, ci sa viac oplati ist skutocne volnu jazdu, alebo ci by nebolo vhodnejsie spustit workout. Ak by workout bol zlozeny z blokov v zone, tak sa viac oplati pri priemernej rychlosti mensej ako 30 km/h (lebo to znamena prave tych 10 xp za minutu). Preto pri pomalych jazdach do kopca sa oplati spustit workout. Mozno by bolo dobre tu hranicu posunut trochu nizsie (mozno 29kmh), nakolko clovek prichadza o XP za prechod po bannermi.
A pri rychlych tratiach (ako tempus fugit) zase jazdit volnu jazdu a cerpat rychlejsie XP z rychlej priemerky. Tu napr. je lepsie ist na road biku, ked je na zwifte vela ludi, lebo ides rychlejsie vdaka hakovaniu. Ale naopak, ked je zwift prazdny (povedzme o 06:00 nasho casu), oplatilo by sa viac byt na TT biku , ale tam by som volil nejaku kratku trasu zase pre castejsie prechadzanie pod bannerom (za kazdy prejazd su pri TT biku XP, kedze odpada moznost feather/aero/draft power upu).
Sposob, ako ist vyrazne rychlejsie je aj skupinova jazda, kde su priemerky zase vyrazne vyssie, ale byva pri nich narocne drzat sa predpisaneho volneho treningu, nakolko maloktore byvaju disciplinovane, a zas kompromitovat trening pre rychlejsie XP, to nienie

Niekto, komu by uz skutocne prepinalo z honby za XP a nevadilo by mu pri dlhsich lahkych jazdach klikanie navyse, by mohol robit to, ze vzdy smerom hore kopcom spusti workout s kratkymi blokmi v zone 2, a potom vzdy na zjazd ukoncit workout, aby nabral XP za rychle kilometre a potom zas hore kopcom spustit workout a tak dokola Toto chce ale workouty s kratkymi blokmi v zone, nie jeden hodinovy, ale skor viacero minutovych usekov, aby sa dalo kedykolvek workout ukoncit bez straty XP za nedokonceny usek.
To by mohla byt idealna strategia ako prejst kopcovite routes ako The Pretzel, kde sice clovek na konci ziska vela XP, ale priemerka je velmi mala, a preto najazdil malo XP za kilometre. Kazdopadne, tu plati, ze routes ako surrey hills, kde priemerka bude hlboko pod 25kmh, by sa viac oplatilo prejst na dlhom z2 workoute.

A niekto, kto nema zabrany "podvadzat", by si mohol nastavit velmi nizke FTP a ist workout s tazkymi VO2 max intervalmi na prenho relativne nizkych wattoch

Dalsou vecou, ktora vstupuje do hry, je ruleta na vrchole Alpe du Zwift, ktora casom, ked vylosuje odmenu, ktoru uz cloveka ma, udeluje 250 XP, resp. 1000 XP namiesto kolies. Toto v kombinacii s dlhym workoutom je super moznost, lebo XP budu pri workoute rovnake aj napriek pomalej rychlosti, a na vrchole navyse slusny XP bonus + este aj rychle kilometre smerom dole (za predpokladu, ze workout skonci cca na vrchole.

Niezeby som z toho, cosi robil, ehm, ale je to zaujimava tema. Cosi na sposob "ako optimalne umiestnovat villagerov pri zbierani surovin v age of empires".

btw.: Ja osobne by som si vsetky badges a routes nechaval ako motivacny faktor na neskor, ked uz jeden level trva velmi dlho.
Zo zaciatku idu tie levely hore ako nic a motivacia nechyba. Ale ked uz jeden level chce 20 000 XP, tak tych 2000+ XP za najdlhsie trasy su pekna skratka

 
Rachela 15.02.2021 (10:48) · k príspevku Beh a cyklistika - prečo behať a ako začať

thumb_up3thumb_down


Samozrejme. Pocas korona-sezony su predsa zavrete plavarne.

 
Rachela 06.11.2020 (15:05) · k príspevku Tip na výlet: Tri dni v srdci Slovenska

thumb_up9thumb_down


I"m a simple dude. I see Stiavnica, I press like.

 
Rachela 01.10.2020 (11:39) · k príspevku Video: Tip na výlet - Sitno a okolie Banskej Štiavnice

thumb_up1thumb_down


Heh, no Pukanec - Brehy, to je tiez slusny tankodrom nad Brehmi, ale zato je to prenadherne stupanie, a to najma na jesen, ked to hra farbami.

 

"Doma na trenažéri dýchame prach, roztoče a iné vírusy. " - Mozno by stalo za to doma obcas upratat

 
Rachela 24.03.2020 (17:05) · k príspevku Spoločná MTBIKER jazda na Zwifte

thumb_up0thumb_down


Ahoj PaloBB, ja ked som to skusal, som nezacal workout skor nez na meetupe. Ked som bol na starte meetupu (ked stojime na kraji cesty), az tam som si navolil workout a on potom zacal spolu s Meetupom.

 
Rachela 22.03.2020 (17:17) · k príspevku Spoločná MTBIKER jazda na Zwifte

thumb_up0thumb_down


Tak verim tomu, ze ano, zatial som to skusal iba raz a fungovalo to. Prisiel som na meetup par minut pred startom a kym som cakal na kraji cesty na zaciatok, proste som si navolil workout.

 
Rachela 22.03.2020 (11:11) · k príspevku Spoločná MTBIKER jazda na Zwifte

thumb_up0thumb_down


Super, to rad pocujem, niektorym to totiz neprislo, napriek tomu, ze ine typy notifikacii im chodia. Zrejme nejake nastavenie. Vidime sa!

 
Rachela 22.03.2020 (10:07) · k príspevku Spoločná MTBIKER jazda na Zwifte

thumb_up0thumb_down


Tak s tym sa da suhlasit. Pouzitelnost ich softwaru je velmi slaba, intuitivnost nulova a pouzivatel musi doslova skusat, co ktora ikonka robi a aky je proces. Ja som napriklad teraz zistil, ze ked posielam ludom pozvanku na jazdy, tak im nepride notifikacia, a musia si sami ad hoc otvorit Companion app.

 
Rachela 18.08.2019 (16:02) · k príspevku MRC Casovka Jatov - 4th.....; 16 km; 21 min; 6m

thumb_up0thumb_down


Oh, dik, nezvyknem chodievat na tieto MRC preteky, ale bolo to velmi prijemne, mili organizatori a celkova pohoda. Vidim, ze aj ty si bol, tak verim, ze sa tiez pacilo

 
Rachela 18.07.2019 (13:19) · k príspevku Novinka: Cannondale CAAD13 - hliník ako konkurencia pre karbón

thumb_up3thumb_down


Ty sa na to divas z pohladu cloveka, ktory si mysli, ze cielom top-end hliniku je priblizit sa karbonu. Ja si myslim, ze zvary su na tomto bicykli (rovnako ako napr. Specialized Allez Sprint) priznane naschval, lebo cielia na ludi, ktori pokladaju hlinik za lepsi material. Ja osobne jazdim a aj pretekam len na hlinikovych ramoch a viditelne zvary sa mi lubia.

 
keyboard_arrow_up