Najnovšie články z kategórie 1000 Miles

Tvrďasi  a  tvrďasky

Tvrďasi a tvrďasky

Možno ste ich v minulosti stretli. Možno ste ich zahliadli s bicyklom nad hlavou brodiť rieku, spať v autobusovej zastávke, v krmelci či pod odkvapom niektorej chaty, alebo so zapnutou čelovkou a rolničkami na rajdoch nocou šľapať lesom. Nebojte sa ich, sú neškodní. Sami majú strach. Zvlášť z medveďov a rómskych osád na východe.
Craft 1000 Miles Adventure PR článok

Craft 1000 Miles Adventure

Jedinečný závod Honzy Kopky pro dobrodruhy
Non-stop závod bez podpory napříč Česko-Slovenskem
1000miles: Fotoreport

Konečný fotoreport z pretekov 1000 miles, ktoré idú terénom naprieč Českom a Slovenskom. Mathosh fotil hlavne slovenskú časť a priniesol skoro 160 fotiek. Reportáže z 1000 miles nájdete aj tu http://www.mtbiker.sk/clanky/1000-miles.
1000miles: Máme víťaza!

Ako sa 1000 míľový závod začal chýliť k svojmu koncu, vystupňovali sa stretnutia závodníkov so slovenskými medveďmi. Prvý mal tú česť Zdenda Kříž, ktorý sa ale po skúsenostiach z minulého roka nezľakol a po obdivuhodnom výkone dorazil v utorok do cieľa závodu v čase 9 dní a 29 minút. Po dojazde do civilizácie sa pustil do rabovania miestneho pohostinstva, ktorému teda neostalo veľa surovín pre uspokojenie stravovacích nárokov ďalších závodníkov. Tí sa v tom čase už nezadržateľne blížili do cieľa.
1000miles: Pelotón dlhý takmer 1000 km

Podľa nočných búrok v Jesenických a Orlických horách by sa pomaly dali nastavovať hodinky. Počet jazdcov, ktorí si toto úchvatné divadlo plné hromov, bleskov, hektolitrov vody a silného vetra užili v nadmorských výškach okolo 1000 metrov sa každým dňom zvyšuje. Ich nadšenie však také veľké nie je. Po podobnom nočnom dojazde sa rozlúčil s organizátormi aj Rasťo Žbodák, ktorý sa zo Slovákov držal najlepšie.
1000miles: Kde sú hranice MTB?

Náročnosť závodu dnes potvrdili traja švajčiarski pretekári, podľa ktorých závod, kde sa nedá napredovať priemernou rýchlosťou 14 km/hod, už nie je cyklistický závod. Podľa tohoto kritéria preteká už len Zdeněk Kříž. Štart o 3:55, 16 hodín jazdy a jeho bravúrna priemerná rýchlosť ho posunula o ďalších 200 km bližšie k cieľu.
1000miles: Zdeněk Kříž (opäť) na čele

Minuloročný víťaz Zdenda Kříž dnes nemilosrdne ukrojil ďalších 170 km trasy a v popoludňajších hodinách dorazil do Františkova, čiže do druhého checkpointu. Jeho úsmev na tvári absolútne nekorešpondoval s náročnosťou trasy, no určite bol zapríčinený krásnymi výhľadmi zo singlov v Jesenických horách.
1000miles: Dobrodružstvo začína

Český extrémny bajker Jan Kopka sa tento rok predstaví druhýkrát v roli organizátora. Preteky Craft 1000 Miles Adventure sa po vlaňajšej premiére dočkal druhého opakovania. Za dobrodružstvom po česko-slovenskej divočine sa štartuje už túto nedeľu pri Aši.
1000miles: Skalní borci dorazili do Skalnej

Atmosféra tohto závodu nás opantala natoľko, že sme to týždeň po odčlenení sa od realizačného tímu nevydržali a spolu s parťáčkou Jankou, doprovoľníčkou na prvom checkpointe, sme odcestovali na západ Čiech, do mestečka Skalná. Tu, len pár metrov od nemeckých hraníc sa nachádza cieľ Honzovho adventure závodu.
1000miles: Z extrému do extrému

Keby som zapisoval hlášky adresované Honzovi Kopkovi, asi by z toho vznikol dosť škaredý česko-slovensko-taliansky slovník nadávok. Veľa bikerov včera prekonávalo Veľkú Fatru, kde ich čakal horolezecký výstup s nabalenými bicyklami na chrbte popod vysoké napätie. Podľa jedného bikera vraj výboj z neho zapálil strom.
1000miles: Liptovský masaker

Počasie sľubovalo na stredu príjemnú bikovačku pre pretekárov a aj pre nás, fotografov. Ráno však začalo pršať a keď Defender zlyhal hneď v prvom terénnom spestrení, vedeli sme, že to až také jednoduché nebude.
1000miles: Od Košíc po Žilinu

Včerajší prechod Slovenským rudohorím bol pre väčšinu jazdcov po prvých dvoch daždivých dňoch závodu pohladením na duši. Pre väčšinu - pretože pelotón sa roztiahol na vzdialenosť 400 km. Každou hodinou je ich fotografovanie náročnejšie, aj keď náš skúsený vodič Defendra, pán Moskal známy z Dakaru, robí čo môže.