Bianchi - talianska elegancia pre náročných
Najstaršia značka bicyklov má svoj jasný rukopis a kombinuje tradíciu a moderné technológie. Dnes sa pozrieme na modely pre vášnivých cyklistov, ktoré sa v dave rozhodne nestratia.
Oltre XR4 – bez kompromisov
Jedným slovom by sa dal Oltre XR4 charakterizovať ako „ultimátny“ stroj na všetky podmienky a traťové profily. Vďačí za to najmú kombinácii niekedy trochu protichodných vlastností – teda aerodynamiky a pohodlia. Výrazne profilované rámy sa veľmi často radia do kategórie nekomfortných, no zámerom konštruktérov bolo tieto teórie vyvrátiť. V prvom rade pre minimalizáciu odporu vzduchu bola využívaná vizualizácia prúdenia, ktorá sa hojne uplatňuje napr. v prípade Formuly 1. Potrebný komfort sa dosiahol použitím technológie Countervail, ktorá už bola overená napr. pri modeloch Infinito – teda v modeli, ktorý sa osvedčil aj pri klasikách ako Paríž-Roubaix. V podstate sa jedná o implementovanie viskoelastického materiálu do štruktúry karbónu, vďaka čomu dochádza k tlmeniu nepríjemných drobných vibrácií.Cieľom bolo umožniť jazdcovi čo najdlhšie udržať pomerne „neprirodzenú“ agresívnu pozíciu, pretože práve jazdec sa podieľa najväčšou mierou na celkovom odpore. A to všetko pri veľmi nízkej hmotnosti, keďže rám vo veľkosti 55 má približne 980 g, vidlica 370 g. Oltre XR4 si na svoje konto pripísalo množstvo úspechov v Pro Tour vrátane etapových, či jednorázových víťazstiev najmä v podaní tímu Lotto NL-Jumbo. Samozrejmosťou je výrazne agresívna geometria a celkovo až 7 veľkostí rámu.
Bianchi Oltre XR4 Super Record
Bianchi Oltre XR4 Ultegra Di2
Oltre XR3 - mladší brat XR4
Model, ktorý takmer vo väčšine dôležitých prvkov vychádza z najvyššieho XR4. Či už sa jedná o základné vlastnosti z hľadiska aerodynamiky a profilácie trubiek alebo o komfort. Aj XR3 totiž využíva vlastnosti technológie Countervail. V čom je teda hlavný rozdiel? Zrejme tým najpodstatnejším je hmotnosť. Rám pri modeli XR3 váži vo veľkosti 55 približne 1 110 g, oproti 980 g pri XR4. Vidlica je na tom rovnako a pri oboch má hmotnosť 370 g.Mierne odchýlky nastali v geometrii, ktorá je pri XR3 o malý kúsok upravená vzhľadom na pohodlie, čo vo výsledku reprezentuje o 5 mm dlhšia hlavová partia. Stále ju môžeme označiť za výrazne športovú a ideálnu na preteky či rýchle „švihy“. Navyše, v najnovšej verzii je tento model dostupný aj na kotúčových brzdách.
Bianchi Oltre XR3 Chorus
Specialissima – tradičný dizajn a najmodernejšie technológie
Doslova chuťovkou pre tých, ktorí ocenia klasický dizajn, ale potrpia si na najmodernejšie technológie, je Specialissima. V podstate vytvorená ako špeciál do hôr, za čo vďačí najmä nízkej hmotnosti – rám vo veľkosti 55 váži iba 780 g. Specialissima bola postavená nielen na váhu, ale dôležité bolo tiež spojenie s tuhosťou. Okamžite reaguje na všetky podnety od jazdca nielen pri ceste nahor, ale taktiež v opačnom smere, a to pri rýchlych a náročných zjazdoch.Predná časť rámu je tvorená so „zmyslom“ pre aerodynamiku a vzorom bol časovkársky špeciál Bianchi Aquila. Všetky grafické prvky rámu sú robené ručne priamo v Taliansku aj z dôvodu minimalizácie hmotnosti. Rámy sú dostupné v siedmich veľkostiach, od 47 až po 61 cm a všetky sú ladené veľmi športovo, pomocou geometrie označenej ako „pro-racing“.
Bianchi Specialissima Super Record EPS
Bianchi Specialissima Red eTap
Aria – aerodynamika v univerzálnom prevedení
Spolu s modelom Oltre XR3 sa jedná o najnovší prírastok v rodine Bianchi. Cieľom bolo preniesť niektoré prvky časovkárskeho špeciálu Aquila pre potreby klasických cestných pretekov, či triatlonu a rovnako ich ponúknuť za priaznivejšiu cenu. Rámové trubky nesú výraznú profiláciu nielen v oblasti hlavovej partie, ale v podstate v každej časti. Výrazne profilovaná je aj sedlovka umiestnená s 20 mm ofsetom voči stredu pre ľahšie dosiahnutie „časovkárskej“ pozície.Celok dotvára vidlica, ktorej horná časť je integrovaná do hlavovej trubky, čo vytvára vo výsledku veľmi kompaktný prechod. Samozrejmosťou, ako aj pri všetkých ostatných modeloch, je možnosť voľby medzi mechanickým a elektronickým radením, váha rámu sa pohybuje okolo 1 100 g pre veľkosť 55. Geometria je takmer identická s modelom XR4, a teda agresívna. Navyše, jazdci môžu vyberať až z 8 veľkostí rámov, od 44 cm po 61 cm. Rovnako je Aria dostupná v prevedení s kotúčovými brzdami, čo ešte posúva možnosti využitia smerom pre jazdenie v horších podmienkach, napríklad počas tréningových jázd – výsledkom je bicykel ideálny pre triatlon, časovku a rýchle preteky, ktorý sa nestratí ani v „bežnom“ svete.
Bianchi Aria Disc Ultegra
Bianchi Aria Potenza
Infinito CV – ideálne mimo hlavné cesty
Vyššie spomínané modely patria do kategórie označenej ako „racing“, teda s geometriou orientovanou hlavne pre maximálny výkon. No ak požadujete o niečo pohodlnejšie, a pritom stále so športovým nádychom, odpoveďou môže byť Infinito CV. Najvýstižnejšie je zrejme označenie „endurance racing“, pod ktorým ho nájdete a silnou stránkou je najmä komfort. Infinito CV bolo vytvorené za účelom náročných klasík ako Paríž-Roubaix a prvýkrát sa pri ňom využila technológia Countervail.Umožňuje použitie širokých plášťov rozmeru 28 mm a viac, vďaka čomu sa ideálne hodí na rozbité cesty, prípadne tie trochu odstrčené bokom. Zvládne aj šotolinové spojky, takže sa otvoria nové možnosti tréningových okruhov mimo hlavné ťahy. Práve pre tento model sa výborne hodia kotúčové brzdy, ktoré tak ladia s celkovým zameraním a využitím.
Bianchi Infinito CV Disc Ultegra Di2
Ako vidíte, pre náročných cyklistov má Bianchi pripravených viacero modelov, ktoré odrážajú dlhoročnú tradíciu, kvalitu a samozrejme vlastný a originálny štýl. Kompletnú ponuku nájdete na domovských stránkach značky bianchi.sk a dovozcom na Slovensko je ProCycling.