Test: Oblečenie PEARL iZUMi – kvalita odskúšaná na vlastnej koži

Nie nadarmo sa hovorí cyklistickému oblečeniu, že je funkčné. Miera jeho funkčnosti závisí jednak od použitých materiálov a na druhej strane od správne zvoleného strihu.

Aký je to pocit, keď sa tieto dve kritériá stretnú na najvyššej úrovni, sa dozviete v dnešnom teste.


Men´s P.R.O. Pursuit Speed Jersey – „Race day“ dres, po ktorom budete chcieť siahnuť aj vo všedné dni

Určenie tohto dresu je jasné - dosiahnuť čo najlepší výkon. Tejto úlohe je do maximálnej miery podriadený strih, ako aj voľba a úprava materiálov. Hoci na prvý pohľad sa môže zdať, že sa jedná o pomerne obyčajný čierny dres, nie je tomu celkom tak. Už len samotný fakt, že je ušitý z trojice rôznych materiálov pre zabezpečenie maximálnej funkčnosti, hovorí sám za seba. Predná časť je zhotovená z tkaniny s retiazkovým vzorom, ktorý dobre prepúšťa vzduch a dres robí priedušným. Bočné panely sú zo šachovnicovo utkaného materiálu, ktorý dýcha a dopomáha k tomu, aby ste sa zbytočne nepotili. Zadná časť dresu je utkaná z hladkého materiálu, ktorý dobre odvádza pot smerom preč od vášho chrbta.


Aero strih s dokonalým priliehaním na telo

Strih tohto pretekársky tvarovaného dresu je iný ako u väčšiny bežných dresov. Na prvé vyskúšanie človeka zarazí kratučká predná časť, ktorá sa nepredlžuje ani s narastajúcou veľkosťou na visačke. Na toto treba dávať pozor zvlášť pri elektornickom nákupe. O čo kratší je predok, o to dlhšie sú rukávy. V praxi ide o to, že patentovaná technológia Speed Sleve predchádza nazberaniu látky a zabezpečuje tak plynulé prúdenie vzduchu cez telo s cieľom okresať aerodynamický odpor na rukách. V polohe, kedy ste zavesení na riadítkach, vám dres perfektne sedí na bruchu, nič sa nevyhŕňa a nevytvára "vlny". Problém môže vzniknúť akurát v kombinácii s nohavicami, ktoré majú výrez extra nízko pod pupkom a ktoré vám dres neprekryje vo vystretej polohe.


Krása spočíva v detailoch – reflexné prvky, značkový zips a iné

Dizajn dresu spolieha na kombináciu nadčasovej čiernej a decentnej grafiky v podobe pásikov a ružového loga PEARL iZUMi na ľavej strane. Rušivo nepôsobia ani sivé reflexné prvky na boku rukávov a reflexné logo v krížovej oblasti. Pochvalu za remeselné spracovanie si zaslúži aj kvalitný zips po celej dĺžke s custom kovovým bežcom, ktorý nesie efektné 3D logo výrobcu. Technológia semi auto lock zabezpečuje, že zips je v jednom smere zatvorený a v druhom smere otvorený. Inovatívne pôsobia aj lepené okraje zadných vreciek a rukávov, kde neobjavíte žiadne švy ani nitky. Samotné vrecká sú dostatočne hlboké a bezpečne do nich zmestíte aj telefóny s uhlopriečkou cez 5 palcov.


Tomu, aby sa vám dres nevyhŕňal smerom hore, bránia silikónové protišmykové aplikácie po celom obvode vnútorného okraja spodnej časti dresu. Tie sú rovnako opuncované “fešným” ružovým logom aj napriek tomu, že to docení pravdepodobne len vlastník dresu, keďže ich bežne vidno nie je . Hoci dres je primárne určený pre cestnú cyklistiku, ja osobne som nemal problém sa v ňom premávať ani na gravel biku alebo na MTB. Vďaka strihu sedí ako uliaty a materiál je na pocit veľmi príjemný a už pri prvom chytení do ruky nemáte pocit, že vyššia cena je len dôsledkom zvučného mena výrobcu. Jeho odporúčaná MOC je 119 €. Kompletné informácie a farebných prevedeniach dresu nájdete na tomto odkaze.


Men´s ELITE Pursuit Bib Short - pohodlné nohavice, ktoré vám padnú ako uliate

Kvalitné cyklistické nohavice s dobrou vložkou do veľkej miery ovplyvňujú to, koľko času na bicykli strávite a aké pocity si z výjazdu zapamätáte. V tomto ohľade sa určite neoplatí zbytočne šetriť a precenovať odolnosť vašich sedacích partií. Cyklistické nohavice sú navrhnuté niekým, kto presne vie, ako sa vedia prejaviť tisíce kilometrov v sedle.


Kvalitná vložka typu “ready to go”

Nohavice sú vyrobené z tkaniny In-R-Cool® s povrchovou úpravou coldblack® pre optimálne chladenie a ochranu pred slnečným žiarením. Anatomický strih výborne dopĺňa vložka, ktorá na prvý pohľad pôsobí pomerne subtílnym dojmom. Hoci nemá hrúbku matracového molitanu, vysokú mieru komfortu jej rozhodne nemožno uprieť. Práve naopak. Vložka je už od výroby vypracovaná podobne ako topánka podľa kopyta, a tak hneď po prvom oblečení nemáte pocit, že vám niečo v rozkroku zavadzia a nemusíte prvý týždeň v sedle čakať, kým vložka chytí nejaký tvar, než to ešte len začne byť to pravé orechové.


Vyhotovenie lemov „par excellence“

Podobný prístup bol zvolený aj pri návrhu lemov nohavíc, ktoré sú zrejme to najlepšie, čo som mal možnosť jazdiť, a to už som poctivo zodral minimálne desiatku gatí od viac ako siedmich rôznych renomovaných výrobcov. Široký okraj lemu je z vnútornej strany doslova popretkávaný silikónovými čiarkami usporiadanými do šachovnice. Vďaka tejto povrchovej úprave môže byť lem mierne voľnejší. V praxi to znamená, že keď stojíte vedľa bicykla, tak okraj lemu neprilieha na milimeter presne k nadkoleniu. Keď však začnete šliapať a napnete stehenné svaly, tak lem presne kopíruje stehno a nezarezáva sa do neho.


Veľké množstvo silikónových prvkov nemá tendenciu zachytávať za chlpy, takže, ak si nohy neholíte a nikdy ani nebudete, tak v tomto ohľade budete s nohavicami rozhodne spokojní. Praktickou vlastnosťou je aj čierna farba trakov, ktorá po prvom opratí nechytí nádych sivej alebo ostatných vecí, s ktorými nohavice periete, ako to býva u modelov s bielymi trakmi. Na záver sa musím opäť opakovať, no nohavice sedia po strihovej stránke naozaj skvele a v tomto ohľade im skutočne nie je čo vytknúť, aj keby som choval akékoľvek averzie voči tejto značke. Odporúčaná MOC je 119 €.


P.R.O Aero Glove - druhá koža pre vaše ruky

Bezprsté aero rukavice sa vyznačujú tým, že na nich nenájdete suchý zips určený na upínanie. Jednoducho ich natiahnete na dlaň a o správne držanie sa postará priliehavý strih a elastický materiál vrchnej časti. V prípade rukavíc PEARL iZUMi série P.R.O je strih dotiahnutý veľmi blízko k dokonalosti. Sedia na rukách ako druhá koža a nebyť nekonečne dlhého multi-štítka v pravej rukavici, tak im nie je čo vytknúť. Spomínaný štítok má viacero vrstiev, je nezmyselne dlhý a keď ho neodstrihnete hneď pri prvej príležitosti, tak sa môže stať, že sa vám počas jazdy bude dlaň šmýkať voči dlaňovej vrstve z umelej kože.


Po jeho extrakcii je však všetko ako má byť a vy máte “popoluškovský” pocit, že boli vyrobené na mieru presne pre vás. Zatiaľ, čo k rýchlemu nasadzovaniu slúži pevne všitý diel v oblasti zápästia, zvliekanie uľahčuje dvojica šikovne schovaných praciek pod prostredníkom a prstenníkom. Dlaňová časť neobsahuje žiadne gélové výstelky, iba protišmykovú úpravu zo silikónovej potlače.


Rukavice ma sprevádzajú na väčšine cestných výjazdov, no nesklamali ma ani počas blatistého maratónu ŠKODA Dohňany - Púchov Trophy, kde ma pevný kontakt dlane s gripom uchránil od nejedného karambolu. Vzhľadom na ich skvelý strih, sa v budúcnosti určite poobzerám aj po ich dlhoprstej verzii označenej ako Aero Fullfinger Glove. Ich odporúčaná MOC je stanovená na 34.50 €.


Men"s P.R.O. Barrier Lite Jacket - ľahučká bunda proti vetru aj dažďu

Výkonná a extrémne skladná bunda, ktorá vás ochráni pred prechladnutím v dlhých zjazdoch, na veterných vrcholoch a rovnako aj pred nečakaným dažďom, tvorí veľmi často obsah druhého košíka skúsených jazdcov. Počas dlhých alebo celodenných letných výjazdov len ťažko predpokladať, kedy a kde vás zastihne lejak. V tomto prípade majú výhodu všetci tí, ktorí vtedy vybalia tenučkú bundu a dotočia to domov v podstatne vyššom komforte. Takáto bunda rovnako dobre poslúži aj ako ochrana pred vetrom na vrchole stúpaní alebo počas tiahlych zjazdov, obzvlášť večer. Okrem bidónu alebo zadného vrecka dresu svoje miesto rovnako nájde aj u všetkých milovníkov hôr. Bunda zvládne najrôznejšie poveternostné podmienky s teplotou do 10 stupňov a nie je tak potrebné dopĺňať výbavu o ďalší kúsok.


Spracovanie na úrovni a s ohľadom na vysokú funkčnosť

Bunda sa môže pýšiť veľmi kvalitným spracovaním, vysokým výkonom, ako aj premyslenou funkcionalitou vo všetkých ohľadoch, ktoré vám dokážu spríjemniť jej používanie. Opäť má vynikajúci, telo obopínajúci strih, materiál je mierne elastický, čo znamená, že bunda dobre prilieha k telu a vy v zjazde nebudete vydávať rôzne aeroturbulentné pazvuky, ktoré sú typickou vlastnosťou základných búnd podobného zamerania. Materiál bundy v rámci možnosti prepúšťa dostatok vlhkosti smerom von, no povrchová úprava DWR neprepustí dnu ani kvapku. Podrobné informácie o použitých tenchnológiách nájdete na stránke pearlizumi.com.


Zips s dvomi bežcami - ako málo stačí k šťastiu?

Mať možnosť v chladnom počasí rozopnúť bundu odspodu pri šliapaní do kopca mi vždy na mojej starej “fukerke” chýbala. Keď som chcel vyvetrať nadmerné teplo produkované mojim telom v stojke, znamenalo to, že musím pustiť studený vzduch na krk. Táto situácia s touto bundou nehrozí a už sa teším na jeseň, kedy budem nadobro pánom situácie ja.


Okrem spomínaných dvoch bežcov je zips zakončený ochranou proti zacviknutiu brady, čo hodnotím ako veľmi praktické. Rovnako vidno, že niekto rozmýšľal aj pri navrhovaní zakončenia rukávov, kde sa gumička nachádza len v spodnej časti, aby ste nemali problém so zapínaním rukavíc alebo ovládaním hodín, pulzmetrov a pod. Reflexné prvky a silikónom ošetrené okraje pásu sú v tomto prípade samozrejmosťou. Trochu je na škodu, že zadné vrecko nemá na svojom okraji zips, no jeho hĺbka je taká výrazná, že telefón ani hustilka vám z neho za normálnych aj mierne nenormálnych okolností len tak nevypadne. Odporúčaná MOC je stanovená na 109 €. Kompletné informácie o bunde nájdete na tomto odkaze.


Pár postrehov na záver

Kvalitné materiály a strihy oblečenia vedia urobiť často obrovský rozdiel v pocite z jazdy. V prípade oblečenia PEARL iZUMi je v porovnaní so základným oblečením (v nadnesenom slova zmysle) tento pocit asi taký, ako keď z bavlnenej teplákovej súpravy vhupnete do štandardného cyklistického setu. Jedno týmto výrobkom nemožno uprieť, a to je kvalita a skúsenosti so spracovaním strihu. Dizajnéri vedia presne, čo robia a zjavne vychádzajú z praxe, keďže sa snažia eliminovať všetky neduhy, ktoré sprevádzajú cyklistov pri nosení priliehavého oblečenia.

Na záver ešte uvediem, že moja výška je cca 176 cm a aktuálna váha 77 kg. Všetky testované veci sú veľkosti M, hoci cyklistické nohavice obvykle kvôli objemným stehnám nosím vo veľkosti L. Kompletné informácií nielen o predstavených modeloch nájdete na stránke paullange.sk.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
bimjeam 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Funkčné oblečenie z rastlín? Značka UYN a ich originálny prístup

Funkčné oblečenie z rastlín? Značka UYN a ich originálny prístup

Čisté merino je menej príjemné na pokožke, syntetika horšie odoláva baktériám a preto zapácha. Nastal čas na použitie vlákna z rastlín?
Test: Zimné doplnky Isadore - návleky, rukavice, čiapky a ponožky pod drobnohľadom

Test: Zimné doplnky Isadore - návleky, rukavice, čiapky a ponožky pod drobnohľadom

Budú zimné doplnky Isadore maličkosti, ktoré vedia byť veľkou pomocou cyklistu? Ako si vybrať správny model a veľkosť?
Test: Zimné oblečenie Sportful – aký materiál u mňa vyhráva?

Test: Zimné oblečenie Sportful – aký materiál u mňa vyhráva?

Prečo som si obľúbil bundu Sportful Total Comfort a nohavice Fiandre? Je rozdiel v materiáloch tak zásadný?
keyboard_arrow_up