Nový Cannondale F-Si a Lefty Ocho – pre skutočných XC „fanatikov“

Nový Cannondale F-Si a Lefty Ocho – pre skutočných XC „fanatikov“

PR článok 18.05.2018 36 fotografií   Predstavenie Lefty Horska Cyklistika Karbon Cannondale Novinky

Cez víkend budú mať jazdci Cannondale Factory tímu na svetovom pohári v Albstadte eso v rukáve. Celkom nový model legendárneho hardtailu F-Si, ktorý sa v dave rozhodne nestratí.

 

Pôvodný model F-Si bol predstavený v roku 2015 ako odpoveď na meniaci sa charakter XC tratí, resp. ich neustále rastúcu náročnosť. Rýchlo sa stal obľúbeným pre svoje vlastnosti – teda tuhosť, nízku váhu a schopnosť zvládať aj ťažké technické úseky.



Pri novom modeli chceli konštruktéri zachovať všetky pozitívne vlastnosti (OutFront geometria, zadná stavba Ai) a posunúť ich na ďalší level. Nový F-Si je vo výsledku ľahší, komfortnejší a s jasným zameraním - bicykel vytvorený doslova pre XC fanatikov bez kompromisov.



Rýchlejší v kopci


S hmotnosťou 900 g je rám najvyššieho modelu ľahší o 80 g ako predchodca a zároveň najľahší, aký kedy Cannondale v rámci MTB vyrobili. Materiál BallisTec Carbon je pritom vysoko odolný voči nárazom a poškodeniu a pre prvého majiteľa nechýba doživotná záruka. Nový Ai offset zadného kolesa umožnil skrátiť zadnú stavbu na 427 mm, čo je výhoda nielen pre výbornú manévrovateľnosť, ale tiež pre priechodnosť plášťov o poctivom rozmere 2.35 palca. Stále zostáva zachovaná možnosť voľby 2-prevodníka, ak vám tento systém vyhovuje o niečo viac.



Zaujímavým detailom je aj integrovaná objímka sedlovky, vďaka čomu môže sedlovka pracovať v ráme a podieľať sa na pohlcovaní rázov. Ak ide o každú sekundu, je dôležitá aj rýchlosť výmeny kolesa – to zadné je vybavené oskou Speed Release, ktorá umožňuje jednoduchú a rýchlu manipuláciu.



Rýchlejší na rovine


Výrazne sa pracovalo aj na výslednej tuhosti rámu, ale s ohľadom na celkový komfort, pomocou technológie SAVE. Zadný rámový trojuholník pracuje vďaka konštrukcii vo vertikálnom smere a tlmí tak nepríjemné vibrácie a malé rázy. To všetko dopĺňa vlastná konštrukcia sedlovky s dôrazom na jej flexiu.



Rýchlejší v zjazdoch


Položenejší hlavový uhol na hodnote 69 stupňov, spolu s extra dlhým offsetom vidlice, dotvára zjazdové schopnosti a posúva ich na ďalší stupeň. Pritom sa nezabudlo na potrebnú obratnosť a utiahnuté „switchbacky“ nebudú absolútne žiadny problém.



Nová Lefty Ocho


Tým, čo zrejme najviac upúta pozornosť, je kompletne nová vidlica Lefty. O výhodách tejto špecifickej konštrukcie sa už netreba veľmi rozpisovať a jej vlastnosti boli overené množstvom jazdcov. Medzi najväčšie výhody patrí najmä kombinácia tuhosti a nízkej hmotnosti – jednoducho sa vidlica ani v zákrutách „nevzprieči“ a chodí stále rovnako hladko. Súčasný model je prvou jednostrannou a zároveň jednokorunkovou vidlicou...



Zámerom konštruktérov bolo posunúť vlastnosti Lefty ešte ďalej a bolo potrebné začať s čistým štítom. „Cieľom bolo priblížiť Lefty k jej XC koreňom a premyslieť od začiatku celú jej štruktúru“, tvrdí Jeremiah Boobar, riaditeľ divízie Cannondale pre odpruženie. Nová jednokorunková konštrukcia ubrala na váhe až 250 g oproti predošlej verzii Lefty Carbon, čím sa zaradila medzi absolútnu špičku medzi XC vidlicami. Pritom zostal zachovaný vysoký pomer tuhosti a hmotnosti, v ktorom patrí na samotné čelo. Vďaka teleskopu s 3-strannými ihličkovými ložiskami (Delta Cage), nižšiemu počtu tesnení (oproti klasickým vidliciam) a novej patróne, je chod Lefty Ocho hladký ako nikdy predtým.



A to všetko bez ohľadu na zaťaženie, bez tuhnutia a zasekávania známeho z klasických konštrukcií. Jej nový tapered stĺpik znižuje hmotnosť a zaisťuje absolútnu kompatibilitu. Zamykanie prebieha diaľkovým ovládaním pomocou lanka, celkovo sa zapracovalo na jednoduchosti a spoľahlivosti. Lefty Ocho bude dostupná ako v karbóne, tak aj v hliníkovom prevedení a zvládne oba priemery kolies (29 a 27,5).



Celkovo bude dostupných 7 zástupcov v 5 veľkostiach (XS - XL), postavených na 29 a 27,5-palcových kolesách – menší priemer si Cannondale tradične necháva pre veľkosti rámov XS. Všetky sú postavené na karbónovom ráme BallisTec, najvyššie modely majú ešte prívlastok Hi-MOD.

Cannondale F-Si 2019:
  • F-Si World Cup - 8 799.90 €
  • F-Si Carbon 1 - 7 299.90 €
  • F-Si Carbon 2 - 5 099.90 €
  • F-Si Carbon 3 - 3 599.90 €
  • F-Si Carbon 4 - 2 999.90 €
  • F-Si Carbon 5 - 2 099.90 €



Kompletnú ponuku a podrobnosti o nových modeloch sa dozviete na oficiálnej stránke značky Cannondale.
 

Fotogaléria k článku

 

Podobné články