Nový Cannondale F-Si a Lefty Ocho – pre skutočných XC „fanatikov“

Nový Cannondale F-Si a Lefty Ocho – pre skutočných XC „fanatikov“

PR článok

Cez víkend budú mať jazdci Cannondale Factory tímu na svetovom pohári v Albstadte eso v rukáve. Celkom nový model legendárneho hardtailu F-Si, ktorý sa v dave rozhodne nestratí.

Pôvodný model F-Si bol predstavený v roku 2015 ako odpoveď na meniaci sa charakter XC tratí, resp. ich neustále rastúcu náročnosť. Rýchlo sa stal obľúbeným pre svoje vlastnosti – teda tuhosť, nízku váhu a schopnosť zvládať aj ťažké technické úseky.



Pri novom modeli chceli konštruktéri zachovať všetky pozitívne vlastnosti (OutFront geometria, zadná stavba Ai) a posunúť ich na ďalší level. Nový F-Si je vo výsledku ľahší, komfortnejší a s jasným zameraním - bicykel vytvorený doslova pre XC fanatikov bez kompromisov.



Rýchlejší v kopci


S hmotnosťou 900 g je rám najvyššieho modelu ľahší o 80 g ako predchodca a zároveň najľahší, aký kedy Cannondale v rámci MTB vyrobili. Materiál BallisTec Carbon je pritom vysoko odolný voči nárazom a poškodeniu a pre prvého majiteľa nechýba doživotná záruka. Nový Ai offset zadného kolesa umožnil skrátiť zadnú stavbu na 427 mm, čo je výhoda nielen pre výbornú manévrovateľnosť, ale tiež pre priechodnosť plášťov o poctivom rozmere 2.35 palca. Stále zostáva zachovaná možnosť voľby 2-prevodníka, ak vám tento systém vyhovuje o niečo viac.



Zaujímavým detailom je aj integrovaná objímka sedlovky, vďaka čomu môže sedlovka pracovať v ráme a podieľať sa na pohlcovaní rázov. Ak ide o každú sekundu, je dôležitá aj rýchlosť výmeny kolesa – to zadné je vybavené oskou Speed Release, ktorá umožňuje jednoduchú a rýchlu manipuláciu.



Rýchlejší na rovine


Výrazne sa pracovalo aj na výslednej tuhosti rámu, ale s ohľadom na celkový komfort, pomocou technológie SAVE. Zadný rámový trojuholník pracuje vďaka konštrukcii vo vertikálnom smere a tlmí tak nepríjemné vibrácie a malé rázy. To všetko dopĺňa vlastná konštrukcia sedlovky s dôrazom na jej flexiu.



Rýchlejší v zjazdoch


Položenejší hlavový uhol na hodnote 69 stupňov, spolu s extra dlhým offsetom vidlice, dotvára zjazdové schopnosti a posúva ich na ďalší stupeň. Pritom sa nezabudlo na potrebnú obratnosť a utiahnuté „switchbacky“ nebudú absolútne žiadny problém.



Nová Lefty Ocho


Tým, čo zrejme najviac upúta pozornosť, je kompletne nová vidlica Lefty. O výhodách tejto špecifickej konštrukcie sa už netreba veľmi rozpisovať a jej vlastnosti boli overené množstvom jazdcov. Medzi najväčšie výhody patrí najmä kombinácia tuhosti a nízkej hmotnosti – jednoducho sa vidlica ani v zákrutách „nevzprieči“ a chodí stále rovnako hladko. Súčasný model je prvou jednostrannou a zároveň jednokorunkovou vidlicou...



Zámerom konštruktérov bolo posunúť vlastnosti Lefty ešte ďalej a bolo potrebné začať s čistým štítom. „Cieľom bolo priblížiť Lefty k jej XC koreňom a premyslieť od začiatku celú jej štruktúru“, tvrdí Jeremiah Boobar, riaditeľ divízie Cannondale pre odpruženie. Nová jednokorunková konštrukcia ubrala na váhe až 250 g oproti predošlej verzii Lefty Carbon, čím sa zaradila medzi absolútnu špičku medzi XC vidlicami. Pritom zostal zachovaný vysoký pomer tuhosti a hmotnosti, v ktorom patrí na samotné čelo. Vďaka teleskopu s 3-strannými ihličkovými ložiskami (Delta Cage), nižšiemu počtu tesnení (oproti klasickým vidliciam) a novej patróne, je chod Lefty Ocho hladký ako nikdy predtým.



A to všetko bez ohľadu na zaťaženie, bez tuhnutia a zasekávania známeho z klasických konštrukcií. Jej nový tapered stĺpik znižuje hmotnosť a zaisťuje absolútnu kompatibilitu. Zamykanie prebieha diaľkovým ovládaním pomocou lanka, celkovo sa zapracovalo na jednoduchosti a spoľahlivosti. Lefty Ocho bude dostupná ako v karbóne, tak aj v hliníkovom prevedení a zvládne oba priemery kolies (29 a 27,5).



Celkovo bude dostupných 7 zástupcov v 5 veľkostiach (XS - XL), postavených na 29 a 27,5-palcových kolesách – menší priemer si Cannondale tradične necháva pre veľkosti rámov XS. Všetky sú postavené na karbónovom ráme BallisTec, najvyššie modely majú ešte prívlastok Hi-MOD.

Cannondale F-Si 2019:
  • F-Si World Cup - 8 799.90 €
  • F-Si Carbon 1 - 7 299.90 €
  • F-Si Carbon 2 - 5 099.90 €
  • F-Si Carbon 3 - 3 599.90 €
  • F-Si Carbon 4 - 2 999.90 €
  • F-Si Carbon 5 - 2 099.90 €



Kompletnú ponuku a podrobnosti o nových modeloch sa dozviete na oficiálnej stránke značky Cannondale.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

Unboxing: Cannondale Trail Neo 3 2020 - šedá myšisko

Unboxing: Cannondale Trail Neo 3 2020 - šedá myšisko

Šedá myška by to bola, ak by sme pri tejto farbe videli klasický bike bez motora. Teraz tu však máme slušný pohon, takže zdrobneniny nie sú na mieste.
Horské modely spoza veľkej mláky - Cannondale 2020 PR článok

Horské modely spoza veľkej mláky - Cannondale 2020

Už pri vyslovení mena tohto výrobcu sa nám vynárajú obrazy v podobe vidlice Lefty, či charakteristickej zelenej farby. Okrem týchto prvkov ide predovšetkým o kvalitné bicykle s nezameniteľnou osobitosťou.
Novinky od Ghost: charizmatický Riot a celoodpružený Lector FS

Novinky od Ghost: charizmatický Riot a celoodpružený Lector FS

Či už obľubujete trailové jazdenie, enduro alebo fandíte maratónu a XC, potešujúcou novinou je predstavenie zásadných celoodpružených modelov od Ghost pre rok 2021.
keyboard_arrow_up