Recenzia: Kniha - Najkrajšie cyklookruhy 2. diel

Po prvej časti knihy Najkrajších cyklistických okruhov na Slovensku sa nám do rúk dostalo jej pokračovanie, ktoré ponúka 50 nových atraktívnych výletov na bicykli.

Opäť si na svoje príde každý cyklista, nakoľko uvedené cyklotrasy ponúkajú rôzne typy terénov, a teda či už jazdíte na cestnom, horskom alebo trekingovom bicykli, táto publikácia si u vás nájde svoje uplatnenie.

Kniha na 208 stranách ponúka 50 cyklookruhov po Slovensku, ktoré sú spestrené 214 farebnými fotografiami. Spolu so svojou predchodkyňou Najkrajšie cyklookruhy 1. diel, tak prináša nápady na skompletizovanú stovku cyklistických výletov.

Sieť cestných a lesných komunikácií Slovenska poskytuje nadštandardné množstvo možností na cykloturistiku rôznej dĺžky a náročnosti. Cieľom autorov bolo vybrať zaujímavé okruhové trasy, rozmiestnené pomerne rovnomerne po celom našom území. Takže, či už sa chystáte jazdiť v kraji Jánošíka, alebo vás lákajú prírodné krásy Slovenského raja, v knihe nájdete typy na atraktívne trasy v rôznych kútoch našej krajiny.

Krása cyklistiky spočíva najmä v čase strávenom na čerstvom vzduchu, mimo hluku rušných miest. Preto aj drvivá väčšina odporúčaných cyklotrás vedie mimo hlavných a frekventovaných cestných ťahov, ktorých hustá premávka je jednak pre cyklistov nebezpečná a zároveň výrazne znižuje radosť z jazdy. Základné trasy, ktoré sú na konci každej kapitoly označené v mapách červenou farbou, sú náročné, až veľmi náročné.

Avšak, každá z nich má aj ľahšiu a kratšiu alternatívu, označenú modrou farbou. Každý si tak môže vybrať podľa svojej výkonnosti, chuti, či voľného času, ktorou cestou sa vydá. Dĺžky základných trás sa pohybujú v rozmedzí od 36 do 119 km, naopak, alternatívne trasy ponúkajú podstatne kratšie verzie cyklistických túr (13-62 km). Väčšina okruhov je situovaná do atraktívnych horských oblastí, hrádzí, či lesov v blízkosti riek. Pri každej trase nechýba okrem výškového profilu, časového rozvrhu, dĺžky nastúpaných metrov a prevýšenia, aj označenie náročnosti stupnicou od 1 do 5, kde 1 znamená veľmi ľahkú a 5 veľmi ťažkú trasu.

Popis jednotlivých okruhov detailne upozorňuje na každú zmenu smeru. Tabuľka s profilom je doplnená aj zoznamom záchytných bodov s ich nadmorskou výškou, vzdialenosťou a výškovými metrami medzi jednotlivými bodmi na trase. Zároveň tu čitateľ nájde QR kód a odkaz na online zobrazenie cyklotrasy. Každá kapitola sa venuje inej časti Slovenska a prináša množstvo zaujímavých informácií o prírodných a kultúrnych pamiatkach danej oblasti, ktoré sú spestrené mnohými fotografiami.

Kniha je príjemným návodom a inšpiráciou na množstvo pekných cyklistických výletov či už pre celú rodinu alebo jednotlivcov, ako aj vhodná alternatíva ich tréningu. Pridanou hodnotou sú zaujímavé informácie o miestach, ktorými jednotlivé trasy prechádzajú. Vždy existuje niekoľko možností, ako si ponúkané trasy upraviť, skrátiť či predĺžiť podľa vlastných predstáv. Dôležité si je bezpečne a s radosťou užívať benefity, ktoré prináša čas strávený na dvoch kolesách.

Cena knihy sa pohybuje okolo 10 € a zakúpiť si ju môžete na stránkach vydavateľstva DAJAMA.

Pred nejakým časom sme publikovali aj články o ďalších knihách z cyklu Najkrajšie cyklotrasy:

report_problem Našiel si v texte chybu?