Lokalizácia
Formulár sa odosiela
GT predstavilo kompletne prepracované modely Force a Sensor

Priaznivci technického jazdenia sa môžu tešiť na platformu odpruženia LTS a ďalšie moderné prvky...

Názvy Force a Sensor nie sú v prípade GT žiadna novinka. No dnes značka predstavila ich kompletnú „reinkarnáciu“. Force je postavený tak, aby preklenul medzeru medzi kategóriou all-mountain a enduro, Sensor je trailbike na každý deň pre tých, čo nechcú riešiť, ale jazdiť podľa chuti. Spája ich najmä vlastné odpruženie označené ako LTS.



LTS (Linkage Tuned Suspension) je platforma, ktorá môže byť použitá a vyladená pre rôzne kategórie a s tým súvisiace zdvihy. „LTS je 4-čapová konštrukcia, ktorá nám umožňuje presne sa zamerať na požadovanú kombináciu citlivosti, efektivity pri pedálovaní a správania pri brzdení. Taktiež sme boli schopní doladiť celkovú stabilitu výsledkom čoho sú bicykle na ktorých je v prvom rade zábava“, dodal hlavný dizajnér odpruženia u GT - Luis Arraiz.

„Nový Sensor a Force ponúkajú v prvom rade výborný mix zábavy a efektivity. Navyše sme mohli vylepšiť a implementovať niektoré legendárne prvky ako Flip Chip, Groove Tube a systém LTS“ dodáva Patrick Kaye – senior manažér značky.


Technológia Flip Chip umožňuje meniť geometriu, vďaka čomu sa dá meniť výška stredového zloženia nad zemou o 7 mm, hlavový uhol o 0,75 stupňa a reach o 5 mm. Vyššie nastavenie umožňuje efektívne šliapanie a viac priestoru nad zemou pre pedále. Nižšie poskytne položenejšiu geometriu výhodnú najmä pre strmé zjazdy a celkovú kontrolu v náročnom teréne.


Užívateľskému komfortu ide naproti konštrukcia Groove Tube – tá kombinuje čistý vzhľad a pritom umožňuje viesť bovdeny vonkajškom, čo je veľké plus najmä z hľadiska domáceho servisu.

Aj keď majú Force a Sensor podobnú DNA, sú to veľmi rozdielne modely. Zdvih 150 mm, 27,5 palcové kolesá a vhodná geometria umožnia, ze na Force sa s tým rozhodne nemusíte dole kopcom maznať. Sensor a jeho 130 mm na 29 palcových kolesách je zase ideálna voľba takmer pre každý trail a tiež dlhý výlet v horách. Môže byť univerzálnym riešením pre množstvo bikerov.


Pri vývoji hral veľkú úlohu aj vlastný GT Factory Racing tím – najmä z hľadiska testovania a následnej spätnej väzby. „Nový Force má skutočný potenciál. Už získal 2 pódia v rámci EWS 2018, čo je pre náš tím veľký úspech“, dodáva Martin Maes, továrenský jazdec tímu.

Pridáva sa aj ďalší člen GTFR, Wyn Masters: „Jazdil som na Force takmer všetko – od zjazdových tratí až po BMX a oceňujem najmä citlivosť a zároveň dostatočnú progresivitu, čo z neho robí skutočne pohodlný a pritom rýchly pretekársky stroj“.


A čo Sensor? Joey Foresta, mladý jazdec tímu nešetril chválou: „Bol skutočne pohodlný a prekvapilo ma najmä výborné ovládanie, obratnosť a celková rýchlosť. Sensor je výborný na každý druh jazdenia v teréne!


GT Force a Sensor budú dostupné vo viacerých špecifikáciách – či už v karbóne, alebo hliníku. Na výber bude samozrejme aj viacero stupňov výbavy. Pre viac detailov navštívte gtbicycles.sk
report_problem Našiel si v texte chybu?
Podobné články
Unboxing: SCOTT Spark 970 – vstupná brána do sveta fullov
Sleduješ namiesto wattov, kilometrov a výškových metrov radšej prírodu? Hľadáš namiesto nízkej hmotnosti radšej vyššie pohodlie? Spark 970 môže byť tou správnou voľbou.
Isadore novinky do chladného počasia – test dresu, nohavíc a doplnkov
Ako vyzerajú nové kúsky v kolekcii Isadore na jeseň, zimu a jar 2026? Čo ich prístup k materiálom a dizajnu? S akými zmenami treba počítať?
Orbea MyO – keď sa bicykel stane príbehom PR článok
Prečo je prispôsobenie bicykla a jeho vlastný dizajn budúcnosťou cyklistiky? Aké hodnoty sa skrývajú za programom personalizácie? Pozrime sa na to spolu.
keyboard_arrow_up