Titul majstra SR kategórie elite po tretíkrát vybojoval Marek Čanecký

Majstrovský hattrick v časovke kategórie elite dnes vybojoval Marek Čanecký (Dukla Banská Bystrica).

Na technicky náročnej 40 km dlhej trati prekonal svojho tímového kolegu Patrika Tybora o 12 sekúnd. Bronzová medaila putuje Martinovi Haringovi, takisto do Dukly Banská Bystrica.

Spoločné MSR a ČR odštartovali dnes v Karlových Varoch. Ako prvé sa na trať hneď ráno postavili juniorky, nasledované ženami. A pred obedom aj juniori. Popoludní sa na boje proti chronometru dostali aj elitné kategórie mužov. Víťazstvo v kategórii U23 si pripísal niekoľkonásobný majster SR Matúš Štoček (Petroli Firenze Hopplá). Na druhé miesto odsunul minuloročného víťaza, Adriána Babiča (Firefly). Bronzovú medailu si so sekundovým mankom na druhého jazdca odnáša Juraj Bellan (Dukla Banská Bystrica). V celkovom poradí mužov a U23 by im patrilo piate až siedme miesto.

Celkovo si prvých 10 jazdcov v poradí pripísalo na konto 111 bodov UCI, z toho až 95 získali jazdci jediného slovenského kontinentálneho celku Dukly Banská Bystrica. Martin Haring dokonca ako jediný z tejto kategórie nepoužil časovkársky špeciál. Celkovo mu však trať a náročné kopce výborne „sadli.“

„Pomohlo mi, že som si po Slovinsku dal oddych. V pondelok som sa bol iba trochu previesť po námestí, v utorok sme cestovali, včera iba dve hodinky. Takže telo si oddýchlo a po kvalitných pretekoch podalo dobrý výkon. Hore kopcom sa mi šlo dobre, tam som vedel, že musím zabrať a dať tam všetko, lebo môžem získať na súperov. Na rovinách a v zjazde som ale nemal taký výkon ako v minulosti. Nevedel som to roztočiť. Cítil som, že tá forma ozaj nemá dostatočné parametre.

V súboji s Patrikom mi pomohlo, že som šiel po ňom a Martin Fraňo mi z mechaničáku cez vysielačku hlásil medzičasy. Snažil som sa ešte v prvom kole trošku šetriť a trošku som aj strácal, ale rozbalil som to naplno v tom druhom kole. Uvidíme v nedeľu, či sa tá forma trochu zlepšila alebo nie. Chcem si po návrate domov dať urobiť nejaké lekárske testy, či nemám v tele nejakého bacila alebo niečo, čo ma brzdí. Potom uvidíme, či pôjdem Sibiu Tour, alebo budem potrebovať pauzu pred veľmi dôležitou druhou časťou sezóny, kde sú viaceré vrcholy a dúfam, že sa chalanom z tímu začne konečne dariť,"
vyjadril svoje dojmy po časovke trojnásobný majster SR v tejto disciplíne, Marek Čanecký.

Medzi ženami prekvapivo zvíťazila Tatiana Jaseková (Bikeprosport), ktorá zdolala o 1:47 min. Líviu Hanesovú (CK Banská Bystrica). Tretia skončila Alžbeta Bačíková (CK Dukla Bratislava).

„Bola to náročná časovka s ťažkým kopcom na úvod a ráno som sa necítila najlepšie. Naozaj by som nebola povedala, že z toho bude takáto jazda. Obávala som sa trochu toho ťažkého kopca na špeciáli, ale od štartu mi nohy šli veľmi dobre a zvládla som to bez problémov. Bola som dobre naladená, darilo sa mi dvíhať tempo a roztočila som to tak, ako som chcela. Ozaj mi to dnes vyšlo a musím povedať, že veľkú zásluhu na tom má moja nová trénerka Lenka Ilavská(víťazka Giro d"Italia, pozn. red.), ktorá ma na dnešný deň dlhodobo pripravovala. Nechcela by som to bližšie špecifikovať. To je naše tajomstvo (smiech).

Musím sa tiež poďakovať môjmu šéfovi, ktorý mi v práci dlhodobo vychádza v ústrety cyklistike. Ďalej ďakujem mojej rodine, ktorá ma vidí málo, lebo po práci vyrážam na tréning a v neposlednom rade Marekovi Varhaňovskému ako opore, ktorá mi v BIKEPRO vytvorila také podmienky, ktoré mi umožnili dosiahnuť tento titul. Dnešný úspech pre mňa znamená veľmi veľa. Je pre mňa prvým v živote a je zadosťučinením za to množstvo tréningov po večeroch, víkendoch atď. Som veľmi šťastná,“
priblížila svoje dojmy Tatiana Jaseková.

V juniorskej kategórii triumfoval podľa očakávania Adam Foltán (MŠK Žiar nad Hronom). Striebornú medailu v časovke aj tento rok získal Lukáš Kubiš (ŠK Železiarne Podbrezová), bronzovú vybojoval Pavol Kramarčík (TJ Slávia ŠG Trenčín).

„Časovka bola veľmi náročná, určite náročnejšia ako minulý rok. Kľúčový bol kopec po štarte, kde sa "robil čas". S titulom som spokojný, ale česká konkurencia je v časovke o triedu vyššie, čo bolo vidieť aj na časoch. Poučil som sa aj z minulého roka, kde som bol doma pod dosť veľkým tlakom, čo som nezvládol, každý odo mňa očakával že vyhrám... Tento rok som bol v pohode, časovku som bral ako každé iné preteky, čo mi pomohlo. V sobotu ma čakajú preteky a spravím všetko pre to, aby som získal aj titul aj tam," povedal Adam Foltán.

Aj v juniorskej kategórii žien obhájila prvenstvo Petra Machálková (CyS – Akadémia Petra Sagana), ktorá predbehla svoju tímovú kolegyňu Radku Paulechovú. Tretie miesto získala Júlia Hrtánková (Finančné centrum Team). Všetky kategórie išli rovnakú trať, akurát muži absolvovali 20 km okruh dvakrát, pričom nastúpali 640 výškových metrov. Spoločný šampionát pokračuje v Plzni pretekmi s hromadným štartom. V sobotu predpoludním je na programe štart junioriek a žien, ktoré čaká 80 km dlhá trať, popoludní preteky juniorov na 128 km dlhej trati. V nedeľu si boj o majstrovské tituly rozdajú elitné kategórie mužov, ktoré pôjdu 12 okruhov v celkovej dĺžke 192 km. Samozrejme, nebudú chýbať ani eliťáci s profesionálnou zmluvou.

(zdroj fotiek: Ján Melich)

Mercedes-Benz PRAHA silnice

calendar_today 21.06.2018 - 24.06.2018
label Časovka
place Plzeň (Česká republika)