Po cyklotrase medzi Púchovom a Nimnicou sa cyklisti prevezú už toto leto

Po cyklotrase medzi Púchovom a Nimnicou sa cyklisti prevezú už toto leto

Cyklotrasu širokú 4,5 metra na Slovensku len tak nenájdete. Tá, ktorú stavia župa medzi Púchovom a Nimnicou, je však unikát.

Cyklistický skvost ráta okrem 3-metrového obojsmerného pruhu pre cyklistov aj so samostatným 1,5 metra širokým chodníkom pre chodcov. Stavba je výnimočná aj opornými gabiónovými múrmi, ktoré ju lemujú takmer v celej dĺžke, v niektorých miestach sa vyšplhajú až do výšky 6 metrov.



Projekt za 2,9 milióna €, ktorý plne financuje Trenčiansky samosprávny kraj (TSK), plnohodnotne ráta s chodcami i cyklistami. Na rozšírenej korune hrádze rieky Váh na šírku 4,5 metra si prídu na svoje naozaj všetci. Súčasťou stavby cyklotrasy je aj oceľový pozinkovaný mostík so špeciálnym povrchom proti pošmyknutiu, či vybudovanie dvoch autobusových ník pre bezpečnosť chodcov. Do Kúpeľov v Nimnici sa tak po takmer 4,2 km dlhej cyklotrase z okresného mesta pohodlne dostanú ako chodci, kúpeľní hostia, bežci či rodiny s kočíkmi, tak aj tí, ktorí sa chcú previesť na kolieskových korčuliach, skateboarde či bicykli. Ide o šiesty úsek 100 km dlhej cyklotrasy, ktorej oficiálny názov vybrala verejnosť a nazvala ju Vážska cyklomagistrála.



Dobrou správou je, že už na prvé kilometre tejto cyklotrasy nebude musieť dlho čakať. „Sme veľmi radi, že sa našli finančné prostriedky v Trenčianskom samosprávnom kraji na takéto unikátne dielo. Púchovčania, Nimničania i klienti kúpeľov a, samozrejme, celý región, tento krok určite privítajú. Cieľom je, aby boli spokojní všetci, od malých detí, cez ľudí v strednom veku až po seniorov. Bude to naozaj niečo veľmi pekné,“ povedal Ladislav Ďureček, starosta kúpeľnej obce, do ktorej cyklotrasa vedie.



Momentálne je najbližšie k dokončeniu prvý úsek dlhý 2,7 kilometra. Stavbu tejto cyklotrasy bolo nutné rozdeliť na tri časti, a to z dôvodu jej stretu s prácami na modernizácii železnice pre rýchlosť 160 km/h. Začiatočný úsek, vedúci od mesta Púchov po prebiehajúcu stavbu mosta v réžii Železníc Slovenskej republiky, by mal byť dokončený ako prvý. Chýba už len osadiť zábradlia a doladiť posledné detaily. Nimnický starosta dostal od zhotoviteľa stavby prísľub, že prvých 2,7 kilometra cyklotrasy by malo byť dokončených koncom mesiaca júl, po vybavení všetkých povolení si ho tak verejnosť už bude môcť vyskúšať. Následne sa dokončovacie práce presunú na druhý úsek 4,2 kilometrovej cyklotrasy, ktorý začína za železničným mostom a končí na priehradnom múre v obci Nimnica. Projekčne i stavebne je tento úsek najnáročnejší. Prví cyklisti by ho mohli otestovať koncom letných prázdnin.



Župan Jaroslav Baška ako autor myšlienky vybudovať v kraji 100-kilometrovú segregovanú cyklotrasu o nej povedal: „Som rád, že popri tejto cyklotrase vybudujeme aj dve autobusové zastávky s nástupnými plochami. Je to naozaj krásna stavba, nie je však len rovinatá, cyklistov prevedie zákrutami i stúpaním. Pri stúpaní na priehradný múr v niektorých miestach prevýšenie predstavuje aj 8%. Nakoľko ide o stúpanie v kopci, práve v tomto úseku sa nachádzajú tie najvyššie gabiónové múry. Ten najvyšší bude mať aj viac ako päť, prípadne šesť metrov“. TSK má v pláne ako Zelená župa gabiónový plot zazelenať paviničom či brečtanom, aby bol estetickejší.



Posledná časť cyklotrasy Púchov – Nosická priehrada by sa verejnosti mala odovzdať pravdepodobne v priebehu mesiaca marec alebo apríl 2019. „Ide o približne 200-metrový úsek, vedúci popod rozostavaný železničný most,“ dodal župan s tým, že v tomto úseku sa s cyklotrasou križuje dočasný podporný pilier železničného mosta, ktorý bude po jeho dokončení odstránený a cyklotrase nebude brániť.



Keďže sa takmer celý tento úsek cyklotrasy vinie popri rieke Váh, pri stavbe sa brali do úvahy aj obslužné mechanizmy, prostredníctvom ktorých sa o povodie rieky stará Slovenský vodohospodársky podnik. Rovnako ako prvý úsek Vážskej cyklomagistrály na trase Horná Streda – Nové Mesto nad Váhom, tak aj tento medzi Púchovom a Nimnicou je prispôsobený hmotnosti nielen bicyklov, ale aj nákladných mechanizmov. Konštruovaný preto musel byť tak, aby hmotnosť nákladného vozidla nijako neovplyvnila jeho kvalitu.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up29thumb_down comments 6 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Tip na výlet: Štyri mlyny na Malom Dunaji

Tip na výlet: Štyri mlyny na Malom Dunaji

Na Malom Dunaji sa nachádza niekoľko historických vodných mlynov, niektoré sú zapísané ako pamiatky UNESCO. Je možné ich spojiť trasou, ktorá zaujme nielen po cyklistickej stránke.
Rok s cesťákom - ako som práve objavil čaro cesty

Rok s cesťákom - ako som práve objavil čaro cesty

Aké je to preskočiť po šiestich rokoch z horského bicykla na cestný, oplatí sa táto investícia? Aké sú pocity z prvých kilometrov, treba sa báť bazára? Odpovede v článku.
Cestní cyklisti v Bratislave sa dočkali - L’Etape Slovakia 2021

Cestní cyklisti v Bratislave sa dočkali - L’Etape Slovakia 2021

Dlhé roky veľká akcia pre cestných amatérov v hlavnom meste chýbala, preto ma potešila možnosť zajazdiť si v uliciach Bratislavy a okolí a to hneď v duchu Tour de France.
keyboard_arrow_up