Test: Castelli SANREMO 3.2  – ak ide o sekundy a hlavne maximálny komfort

Kombinéza rozhodne nepatrí medzi bežnú výbavu hobby jazdcov a ani nebude. No aké výhody vie ponúknuť tým športovo zameraným, ak nejde len o milimetre na cieľovej páske?

Ako sa hovorí, dnes je doba „aero“. Máme aero biky, aero komponenty a samozrejme aero oblečenie. V tomto smere je na pomyselnom vrchole kombinéza, ktorá si postupne razila cestu až do stavu, kedy sa nosí už aj v bežných etapách a nielen na poste šprintérov, ktorým ide o každú stotinu. Ale vráťme sa teraz pekne na zem a do reality „hobby“ segmentu...

Už na úvod radšej napíšem, že sa nejedná o žiadny vyslovený test, či vnucovanie v štýle – bez toho to nejde. To by som bol na hlavu, aby som to tvrdil o takto špecifickom kúsku oblečenia . Skôr sa jedná opäť o tak trochu iný pohľad na klasické cyklo-oblečenie a keďže rád skúšam a teším sa rôznym „vychytávkam“, výsledkom je tento článok. Takže, čo vie priniesť kombinéza športovo zameraným jazdcom, ktorým nejde zase o každú stotinu? Má vôbec zmysel aj na bežných výjazdoch?


Kde sa vzali?

Už od začiatku sezóny mám možnosť voziť kombinézu Castelli SANREMO 3.2, ktorá je v podstate koncipovaná ako univerzálne riešenie na klasické jazdenie – teda nie je to žiadny špeciál na časovku, do ktorého vám musia pomôcť nasúkať sa 3 ľudia. Len pre zaujímavosť - bolo to práve Castelli, ktoré zaznamenalo s týmto oblečením úspech v pro-pelotóne.

V roku 2010 vytvorili koncept a v roku 2011 sa v ňom radoval Johan Vansummeren pri šokujúcom víťazstve na Paris-Roubaix, pričom sa strhla pozornosť aj na to, čo mal oblečené pri svojom parádnom sóle. No a potom už to išlo rad za radom a kombinéz začalo pribúdať. Podobné ambície rozhodne nemám, cestu mám hlavne pre radosť a ako tréningový doplnok k biku. No aj tak mám veľmi rád pocit, keď to pekne odsýpa a všetko sedí ako uliate.

Skúsenosť a konštrukcia

Čo sa týka kombinézy, nie je to moje prvé zoznámenie. Už pred 2 rokmi som vám priblížil moje pocity zo zimnej verzie a nájdete ich v tomto článku. Táto kombinéza stále slúži k plnej spokojnosti .

Opäť je hlavná podstata taká istá – spojenie dvoch najobľúbenejších produktov do jedného celku. Teda v letnom prípade krátkych nohavíc FREE AERO s dresom AERO RACE. Na poste výstelky je opäť obľúbená Progetto X2 Air, s ktorou si môj zadok dokonale rozumie a je to moja voľba č.1 na všetky extrémne akcie. Z hľadiska univerzálnosti použitia sú dôležité najmä 3 veľké vrecká a vďaka spôsobu spojenia a centrálnemu zipsu nie je žiadny problém s obliekaním. Najskôr sa oblečú nohavice a potom vrch, pričom nie sú potrebné akrobatické pózy.


Čo sa mi páči je moderný strih – nohavice sú dostatočne dlhé (aj pre mňa), a to isté platí aj o rukávoch. Osobne mám radšej tento dlhší „trend“ nielen z hľadiska výzoru, ale aj praktického použitia a ľahkého kombinovania s návlekmi. Konce sú ukončené pekne širokým pogumovaním, takže držia na svojom mieste bez akéhokoľvek obmedzovania. Celok je ladený v duchu maximálnej priedušnosti, opory (najmä stehná) a komfortu, takže tu nájdete rôzne panely materiálu podľa toho, kde treba ubrať a naopak.

Samozrejme, cieľom je stále čo najlepšia aerodynamika, o ktorú sa stará napr. aj povrch v štýle golfovej loptičky na bokoch a okolo pása, no hlavným je najmä dokonalé kopírovanie tela. Golier tu nehľadajte, zvolený je nízky strih, naopak v jeho zadnej časti je kapsička – pre vysielačku . Čo poteší je, že aj tu sa myslelo na bezpečnosť a na stehnách v zadnej časti je dvojica reflexných prvkov.


Suit up!

To, čo som zatiaľ písal, samozrejme nájdete aj v katalógu, takže je čas sa obliecť. Len dodám, že kombinéza nemá rada proporčné rozdiely a ja som išiel do veľkosti XXL – teda takej, ako mám klasické krátke nohavice, pričom dres vozím už XL. Tu problém nenastal, pričom sa samozrejme jedná o výrazný športový strih, čo je asi jasné. Obliekanie ani opačný proces je úplne v pohode a ak sa už teraz pýtate, ako sa ide na „malú“, tak odpovedám, že lepšie ako pri klasických kraťasoch.

Predná časť je totiž nízka a keďže tu nie sú žiadne traky, problém vyriešený. Čo ale cítiť hneď po oblečení, je akýsi pocit rýchlosti... zapnete zips a máte chuť si dať poriadny výjazd, alebo rýchly tréning. Nič totiž neodstáva ani neprekáža a je úplne jedno, do akej jazdeckej pozície sa dáte. Navyše, ak sa vystriete, tak sa nemusíte báť, že vám predná časť vylezie nahor vďaka pevnému spojeniu. No a čo vysielačka? Tú samozrejme nevozím, ale vrecko sa dá použiť napr. na kľúče, alebo nejakú drobnosť, ktorú chcete mať oddelenú od ostatných vecí.

Tak, kde je ten efekt?

Rozhodne tu nechcem písať o aerodynamike a nejakých sekundách na X kilometrov. Stačí len dodať, že istotne bude viac než dobrá pre potreby 99% smrteľníkov . Prvá dôležitá vec pre „hobby“ segment je najmä komfort – vďaka absencii trakov si treba chvíľu zvyknúť, no verte mi, je to veľmi návykové, čo som ocenil najmä počas poriadne dlhých jarných kilometrov.


Nič nikde neťahá, neškrie a hlavne nevzniká zbytočné „zdvojovanie“ materiálov. Samozrejme, nie sú to mega rozdiely oproti kvalitnému setu, len iné vnímanie. Všetko som ocenil ešte viac v prípade, že boli napratané vrecká. Poznáte to... nejaké návleky, vesta, jedlo, mobil, drobnosti a razom máte vecí. Prípadne poriadna akcia v lete s plnou zásobou traťoviek . Vďaka pevnejšiemu materiálu okolo pása a samozrejme zošitiu, vrecká držia stále ako prikované. No a tento rozdiel sa ešte viac zvýrazní, ak sa človek rozopína. To ma privádza k druhej veľkej výhode – vetraniu. Najmä v poriadnom kopci vždy príde vhod možnosť sa kompletne rozopnúť.


Lenže, ak máte veci vo vreckách, nie je to veľmi príjemné, ak vám potom poletujú po chrbte zboku nabok. V tomto prípade opäť žiadny problém a ak sa rozopnete úplne, je to v podstate stále rovnaké. Druhá vec – keďže nemáte žiadne traky, vzduch vám ide priamo na telo. Práve usadenie aj s napratanými vreckami a výborná ventilácia sú podľa mňa veci, ktoré športoví jazdci ocenia a najmä s pribúdajúcimi kilometrami, či stupňami na teplomeri. Letnému zameraniu pomáha aj nízky strih okolo krku. Pri skutočne vysokých teplotách ju vozím bez spodného trička, pretože materiál je na telo naozaj príjemný a vzdušný. Navyše, ak vyleziete hore a treba sa hneď zapnúť a valiť do zjazdu, nahmatať zips je otázkou sekundy a vždy viete, kde je.

Na MTB?

V tomto prípade opäť záleží na preferenciách a platí to isté ako som písal vyššie. Len treba brať ohľad na to, že u MTB je väčšia šanca poškodiť nejakú časť – konáre a kríky sa už neraz podpísali na mojej garderóbe. No a keďže je to jeden celok, poškodenie bude mrzieť o niečo viac – navyše je vyrobená z výrazne perforovaného materiálu, ktorý si s tŕňmi rozumieť nebude. Osobne som nemal to srdce tento komplet drať na horáku a nebodaj sa bahniť . Až na jednu výnimku – Sellaronda Hero. Tento maratón v srdci Dolomitov bol ideálny prevetrať SANREMO na hrubých plášťoch a navyše žiadne tŕne ani kriaky tu nie sú. No a ešte dokonalé azúro…


Gramárov zrejme vždy poteší fakt, že celok je ľahší ako nohavice a dres v rovnakom prevedení . Túto kombinézu som videl na viacerých bikeroch, dokonca aj na Beskidy MTB Trophy, kde ste naopak ošľahávaní kríkmi z každej strany. No a ešte som ju nasadil na MTB časovku v úvode sezóny v Bystričke.

Možno sa pýtate, prečo som zvolil bielu farbu, ktorá sa z hľadiska použitia a starostlivosti neradí medzi najpraktickejšie. Pôvodne mala prísť čierno/červená, ale dodávateľ Paľo sa mi ospravedlnil, že to v Taliansku pomýlili a či to chcem teda vymeniť. Keď som ju ale uvidel naživo, vyzerala inak ako na obrázku (kde sa červená podobá skôr na ružovú) a hlavne som si povedal, že nemusím mať všetko ako Batman. Bude z nej slávnostná garderóba na poriadne cestné „švihy“ a v prípade poriadneho úpeku v lete - a tam biela predsa nevadí . A tak sa aj stalo...


Pre koho vlastne je, alebo malé zhrnutie

Ako som písal v úvode, nechcem to koncipovať ako nejaký test, ale skôr o niečo iný pohľad na oblečenie, ktoré môže pri správnom použití priniesť niekoľko výhod – tým nemyslím len aerodynamiku, no hlavne komfort pri poriadne svižnej jazde. Ocenia ju nadšení „drtiči“ kilometrov a ak majú aj pretekárske chúťky (cestné preteky, časovky), tým lepšie. Pri nich zrejme nebude problém ani s veľkosťou a strihom, ktorý je naozaj v štýle „racing fit“. O to viac, ak je už základ šatníka vybudovaný a cieľom je výbava bez kompromisu. Predsa len, univerzálnosť použitia je výrazne nižšia ako pri klasickom sete.


Len pre zaujímavosť, práve v tejto kombinéze zvíťazil minulý rok Michal Kwiatkowski na podujatí, ktoré jej dalo názov, teda Milan-San Remo. Na ten napínavý súboj a už legendárny cieľový šprint si určite ešte pamätáte, keďže Kwiato porazil Sagana a Alaphilippa asi o pár cm. Ale to už sme zase mimo realitu...

(roadcyclinguk.com)

Zrejme tušíte, že cena vzhľadom na zaradenie v rámci značky nebude najnižšia a je stanovená na 229 €. No rovnako ako pri zimnej verzii platí, že je to lacnejšie ako samostatná kúpa nohavíc a dresu v danej kategórii, pričom na výber sú celkovo 3 farebné varianty.

Dovozcom značky Castelli na Slovensko je SK Profi Bike a viac informácií nájdete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Imroman 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre
Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Test: Castelli Espresso – tvoj nový obľúbený set
Novinkou v rámci letnej kolekcie je set, ktorý sa netají ambíciou, že bude patriť okamžite medzi obľúbené kúsky v šatníku. Čo je na tom pravdy?
Test: Castelli Espresso Air – nový rozmer priedušnosti?
Žiadne chodenie okolo horúcej kaše – teraz sa už detailne pozrieme, ako funguje nová membrána a či prináša cyklistom skutočne niečo nové.
Test: Silvini Trafoi & Gavia – top modely z českej dielne
Najprémiovejšie modely od Silvini som otestoval v domácich horúčavách, aj v premenlivých podmienkach na Gran Canarii. Ako obstáli?
keyboard_arrow_up