Dráhar Junior Michalička zvíťazil nad elitnými cyklistami zvučných mien

O doslova príjemný „škandál“ sa na dráhových pretekoch Tre Sere Internazionale di Citta di Pordenone kategórie CL1 postaral slovenský juniorský reprezentant Štefan Michalička.

Talentovaný mladík žilinského klubu podal v konkurencii celej plejády veľkých hviezd vynikajúci výkon, keď zvíťazil v disciplíne scratch. Filip Taragel v nej finišoval na 5. mieste.

Naša dráhová reprezentácia v zložení Filip Taragel (Dukla Banská Bystrica), Andrej Strmiska (Firefly), Martin Chren (CK SPartak Tlmače), Štefan Michalička a Tomáš Person (CyS - Akadémia Petra Sagana) od 24.- 27.7.2018 prijala pozvanie do talianskeho Pordenone na program v štýle šesťdenných pretekov, popri ktorých zároveň prebiehalo podujatie kategórie CL1. Už v prvej z disciplín, v olympijskom omniu, ukázali veľmi dobrú formu ôsmym miestom Štefan Michalička a desiatym miestom Filip Taragel. No a víťazstvom v scratchi mladý Slovák prítomným doslova vyrazil dych.

„Chalani sa držia úplne výborne. Štartovka je doslova nabitá zaujímavými menami. Elia Viviani z Quick-Stepu, 9-násobný majster sveta Cameron Meyer z Mitchelton-SCOTT, Matteo Pelucchi z BORA-hansgrohe, Ricardo Minali z Astany plus ďalší prokontinentálni jazdci z tímov Androni Giocattoli, Bardiani CSF. Na začiatku sme mali rešpekt, ale potom to chalani rozbalili naplno, z čoho sa veľmi teším. Takže cieľ rozjazdiť sa pred nastávajúcimi ME sme ďaleko prekonali,“ vyhlásil z dejiska konania Michal Rohoň, tréner dráhovej reprezentácie.

„Cítil som sa dobre, a tak som sa snažil byť čo najviac vpredu a kontrolovať čelo pretekov, aby som mal prehľad a neušiel mi žiadny únik. Aj sám som sa oň pokúšal, no balík nás vždy dobehol. Nakoniec sa nám to spolu s ďalšími dvoma Talianmi podarilo, dobre sme spolupracovali, až sme si vytvorili náskok jedného kola. Potom už stačilo ustrážiť si špurt, ktorý mi výborne roztiahli ostatní naši chalani, za čo im ďakujem,“ priblížil boj o víťazstvo Štefan Michalička.

Veľmi dobre sa našim cyklistom darilo aj v madisone, keď dvojica Taragel – Chren obsadila 4. a Strmiska – Michalička 6.miesto.

Tri roky so Slovakia Divide a jeho víťazi

Podarilo sa nám úspešne zorganizovať už tri ročníky nášho cyklistického podujatia. Myšlienka splnila účel: nájsť „neokukanú“ trasu zo západu na východ Slovenska, po čo najväčšej divočine bez civilizácie.
Z nuly na vlastný „Mount Everest“ za 3 roky

Tento článok je príkladom „success story“, ako som sa z kategórie „nobiker“ dostal do kategórie „aktívnejší hobby biker“, zároveň som si splnil sen a úspešne som absolvoval bikepackingové preteky.
Pozvánka: Majstrovstvá Slovenska v Gravel – MTBIKER G-MARIN Cup Gravel

Druhýkrát sa bude bojovať o titul majstra Slovenska v kategórii gravel, neváhaj sa zúčastniť.