karinka 17.09.2018 12 fotografií Cesta Slovensko Cestna Cyklistika Bratislava
Cestujte po Bratislave bez starostí a bez trčania v zápche - to je heslo nového projektu bratislavského bikesharingu.
Ja bývam pri petržalskej hrádzi a do roboty chodím po tej šamorínskej hrádzi a každý deň vidím ľudí na týchto bicykloch voziť. Zväčša je to tak, že muž ide na svojom bicykli a partnerka ide na Slovnaft bajku. Predpokladám, že asi teda jeden z nich ten bicykel doma nemá a toto je dobrý spôsob ako sa môžu ísť vyvetrať obaja. Čiže sa tým nepodporuje len doprava ale aj aktívny životný štýl. Osobne som nečakala, že o to bude až taký záujem, ale len palec hore. Nech im to vydrží a nech na projekte naďalej pracujú.
Fajn myslienka, ale co ked pridem do stanice, kde potrebujem vratit bike a vsetky "sloty" budu obsadene?
Nerozumiem. Bajk musíš predsa zámkom uzamknúť do dokovacej stanice, inak sa nájom neskončí, či?
"Čo ak je cieľová stanica plná bicyklov? Kam mám uzamknúť v takomto prípade uzamknúť bicykel, ktorý práve používam?
Ak nie je v cieľovej stanici možné vrátenie bicykla, pretože je plne obsadená, užívateľ je povinný vrátiť ho na najbližšej možnej voľnej dokovacej stanici. Dostupnosť miest na vrátenie bicykla si vie užívateľ overiť na www.slovnaftbajk.sk."
V sucasnosti je to ako pise astro, ale je pravda, ze prevadzkovatel sa vyjadril, ze v druhej faze (jar 2019) pribudne aj tato moznost, teda zamknut ho o dalsi bike, ktory je uz zadokovany na stanici.
Limity budes mat vsade. Kazdy bikesharing sa musi s tym, co si napisal nejako vysporiadat. Nehejtoval by som to takto.
Tvoj problem sa da riesit dostatocnou kapacitou stojanov, optimalizaciou prevazania bicyklov a priebeznym tuningom systemu (mozno aj appky). Predpokladam, ze to aj tak budu robit. Ale na to, aby si mohol robit tuning, musi system najprv bezat.
Tlieskam tomu, ze sa system rozbehol a dufajme, ze bude fungovat.
Ako ja to nehejtujem, prave naopak... sam chodim castejsie do roboty bajkom trva to menej ako autom v mojom pripade...
momentalne nie je problem v nedostatku stojanov, ale v nedostatku bicyklov. zvacsa stanice maju 10-20 zamkov, asak bicyklov zvycajne vidim 0-3. Dalsi problem je ze tie bicykle poskodzuju vandali. Dalsi problem je ze system je velmi nevyladeny a v podstate nemaju moc vyriesenu logistiku. Mapa im ukazuje chybne stavy bicyklov a podobne. Rovnako ako ho "zle zamknes" - sice vyzera ako zamknuty ale vraj nie je, tak si ho nevies pozicat. "palubny pocitac" ide na slnecnu energiu, stalo sa vraj viac krat ze boli uplne vybite a bajk si nevies pozicat. Bicykle su navyse velmi male, tazko sa na nom bude bicyklovat ak mas 180cm a viac. Musia este vela makat aby to dobre fungovalo
ja mam 198 a kolena som si bucha o ten plastovy kryt na riadidlach
Mišo, ale treba brať do úvahy, že priemerná výška európana muža je 175cm, 185cm a viac znamená že je človek vyšší ako 94% svetovej populácie.
nemame cyklotrasy, ale mame bicykle - kade ludia jazdia - po chodnikoch? dostanu akurat pokutu...
Nejako začať treba - takto sa má aspoň šancu vytvoriť väčší tlak na ich budovanie..
Bez bikeov je ťažko kompetentných presvedčiť k ich vytvoreniu
To že je teraz málo bicyklov by som až tak tragicky nevidel. Je to novinka, teda množstvo ľudí to chce skúsiť. Po mesiaci už bude situácia iná. Samozrejme keďže začali tak neskoro, tak na to bude mať vplyv aj neskorý dátum, ale aj keby začali v apríli, tak za mesiac sa situácia ukľudní a záujem by klesol na cca polovicu až 1/3. Ľudia, ktorý sa sťažujú na veľkosť biku, tak či sa to páči alebo nie niekomu, tak priemerná výška európana muža je 175cm. Pokiaľ má človek 185cm a viac, tak je vyšší ako 94% celosvetovej populácie. Navyše tieto bicykle aj podľa toho, čo sa vie z Londýna a podobne, tak 95% jázd trvá do 45 minút, čo väčšina aj vyšších ľudí už nejak pretrpí, nie sú určené na šport a ich ergonomia je aj tomu uspôsobená. Čo sa týka nejakej logistiky prepravy medzi stojanmi a podobne, chce to čas, nech sa vychytajú muchy.
jano, statistiku by som tu moc nevytahoval, urcite nie svetovy priemer. Jazil som na share bikoch hlavne v usa a tam som sedlovku ani nepotreboval vysunut na max aby som si dobre zajazdil. necakam ze budem mat sportovy posed s dokonale prisposobenou vyskou sedadla a budem obiehat elektricky na starom moste. ale aby sa mi kolena hybali v rozmedzi 5cm a buchal som si pri toceni riadidlami tym plastom do kolien mi pride fakt maly bicykel. ako maly ho oznacil kolega ktory ma 185cm. a aj iny ludia s ktori mi sami ako prve povedali ze tie bicykle su male.
Vždy sa nájdu výnimky. Žiaľ ty zo svojou výškou výrazne prekračuješ priemernú výšku na Slovensku. Stačí sa pozrieť po okolí, ako vysoký sú ľudia. Väčšina ľudí má žiaľ v tvojom prípade niekde medzi 160-180cm na Slovensku. Čo sa týka či je malý/veľký, záleží od daného človeka. Síce príklad troška mimo, ale poznám človeka čo má 163cm a tvrdí, že má málo miesta ako šofér v Škode Superb 2. generácie. Človek, čo ma 208cm povedal, že sa tam v pohode zmestí, dokonca si pohodlne sadne sám za seba. Nespochybňujem, že v tvojon prípade je malý, ale stačí, keď si prečítam fórum, kde kopa ľudí radí ako keby niekto išiel pretekať ako profík. Kazeta musí byť 10-40, lebo nevyjdeš na kopec, predstavec treba skrátiť o 2,8m aby si mal optimálny sklon, treba tieto súčiastky, lebo sú o 2,052756g ľahšie ako tie druhé. Nehovorím, že to sú rady od veci, ale pre drvivú väčšinu ľudí sú zbytočne.
meriam 189cm a tie bicykle su tragicky male. Tipujem ze je to M alebo 17" - najviac sa predavaju L-ka alebo 19" - kludne si spravte statistiku v predajniach. Uplne zle, pre mna total nepohodlne. To ze som vyssi ako 95% svetovej populacie je rovnaka blbost ako keby si porovnaval bratislavske a stropkovske platy . Nech sa porovnava priemerna vyska v strednej europe. V SK je to pre chlapa 179.4 cm a pre zenu 165.6 cm (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_average_human_height_worldwide). Najprv som sa z promovidei tesil, ze sak tie bicykle su ake velke, parada. Teraz mi doslo ze tam nahnali samych 160cm cicusiakov a bolo.
Ale aby som len nefrflal, napisal som im na kontkat ze tie bajky su naozaj velmi male a nech zvazia dokupenie dalsich bajkov aj vo vacsich velkostiach. Asi viem aka odpoved ak vobec pride. Mozno keby mali vacsiu spatnu vazbu...
A inac sa mi ostatne prevedenie celkom paci ale podla mojho nazoru je obstaravacia cena projektu neskutocne predrazena.
Konečne sa to rozbehlo aj u nás. V Zurichu len pozeram koľko ľudí to využíva. K dispozícii je dosť ebajkov. Jeden model ebajku majú vymakaný. Páruje sa pomocou aplikácie s telefónom. Po zaplatení sa bajk odblokuje. Dobrá věc je, že ho môžeš nechať kde chceš v rámci mestskej časti. V aplikácii vidíš kde sa voľný bajk nachádza. Dokonca v košíku v taške je aj prilba.
Akurat, ze SlovnaftBAjk-y nie su ebajky. O zdielanie ebajkov sa snazi napr. Trnava:
http://www.trnava.sk/sk/aktualita/rozbehnite-to-s-arboria-bike-zdielane-elektrobicykle-vas-rychlo-a-pohodlne-prevezu-trnavou-1
V Nitre funguju taketo biky uz od minuleho roka, a tiez maju vcelku uspech - https://arriva.bike/
Vcelku pochopim ze tieto biky su pre turistov / cezpolnych. Ale ako o to moze byt zaujem v malych mestach tam koncim. Ked sa chce niekto z miestnych bicyklovat nedokaze si obstarat vhodny bike ale vyberie si takyto? Sklad na bicykle ma snad kazda bytovka. Je lenivy ho servisovat?