MTB kolekcia Felt 2019 – vlastné technológie a kvalita

Táto americká značka sa vždy snažila ponúknuť jazdcom modely vyladené presne podľa ich potrieb a inak tomu nie je ani v súčastnosti. To všetko s jasným cieľom – rýchlosť.

Felt patrí medzi tých, ktorí investujú nemalé prostriedky do vlastného vývoja. To sa týka najmä práce s karbónom, kde ponúka jeho viacero druhov v závislosti na požadovaných vlastnostiach a s ohľadom na zameranie. Rovnako sa môže spoľahnúť pri celoodpružených modeloch na vyladenú kinematiku, ktorá je vždy optimalizovaná pre daný modelový rad.

Viac sa môžete dočítať aj na tomto odkaze. Ale nejde len o technológie a vedu, rovnako dôležitá je aj spätná väzba od samotných jazdcov. Dôležité je, že výsledkom sú bicykle, na ktoré sa môžete spoľahnúť a ktoré podporia váš výkon v požadovanom smere – teda vpred.

Felt Edict – náročné XC a maratón

Model Edict od americkej značky Felt je pomerne známe XC a maratónske náčinie. Nedávno prešiel kompletnou zmenou v rámci moderných trendov. Základom pre 29-palcový Edict je UHC karbónové vlákno vylepšené pri top špecifikácii FRD o tkaninu TeXtreme. Táto tkanina charakteristická svojou štruktúrou s veľkými viditeľnými štvorcami umožňuje použiť až o polovicu menej materiálu pri zachovaní porovnateľnej tuhosti konvenčných karbónových rámov.

V duchu potrieb moderného XC a rovnako pre jazdcov, ktorí požadujú rýchly a pritom zábavný stroj je ladená geometria. Dlhší rámový trojuholník, krátka zadná stavba znamenajú stabilitu a obratnosť pričom hlavový uhol na hodnote 70 stupňov je vhodný na väčšinu terénov. Felt stavia na vlastnom nastavení kinematiky a zavesení zadnej stavby označenej ako FAST. Zadné horné vzpery sú v nezaťaženom stave prehnuté smerom von a zhruba pri 30 % sagu sa narovnajú.

Ako klesá sag, vzpery sa prehýbajú smerom dnu, čím napomáhajú progresívnemu priebehu pruženia. Vďaka tomu je pruženie citlivejšie na malé nárazy, no zároveň nepadá do zdvihu a je maximálne efektívne aj v strmých stúpaniach. O hladký chod tlmenia sa starajú metrické tlmiče, ktoré majú oko úchytu uložené na ložisku. Na výber je štvorica modelov v rozmedzí 2 999 € - 8 999 €.

Doctrine – ak preferujete ľahkosť HT

V prípade, že vaším cieľom je maximálny prenos bez kompromisov a náročný terén nevyhľadávate, je Doctrine výborný voľba. Navyše s jeho geometriou sa zďaleka nestratí ani na obľúbených trailoch a singletrackoch, čomu napomáha 69,5 stupňový uhol hlavovej partie a dlhší rámový trojuholník – v podstate vychádza z požiadaviek profesionálnych jazdcov.

Základom je karbónový rám UHC Advanced, ktorý vyniká najmä pomerom tuhosti a nízkej hmotnosti. Nezabudlo sa ani na komfort, keďže zadná stavba tohto mimoriadne tuhého rámu ponúka výrazné pohlcovanie vibrácií vo vertikálnom smere. Systém vedenia bowdenov a brzdových hadíc je možné viesť vnútrom rámu, vrátane kabeláže elektronického radenia a ovládania teleskopickej sedlovky, čo prináša čistý a ničím nerušený dizajn. V ponuke nájdete štvoricu modelov v rozmedzí 1 699 € - 4 499 €.

Dispatch – dostupný spoločník na výlety

Nie každý potrebuje technológie so sveta pretekárskeho XC a požaduje skôr univerzálnosť, spoľahlivosť a dostupnú cenu. Práve za týmto účelom boli vytvorené modely Dispatch, ktoré stavajú na osvedčenej geometrii vhodnej ako na svižnú jazdu, tak aj na pohodový výlet – tomu pomáha aj voľba 29-palcových kolies a komponentov. Základom je ľahký rám z hliníkovej zliatiny vytvarovaný pomocou hydroformingu pričom v ponuke nájdete štvoricu modelov v cenách od 599 € po 1 299 €.

Decree – synonymum pre trail

Najmä výbornú kombináciu efektivity pri ceste nahor a zjazdových schopností v náročnom teréne ponúka 27,5-palcový trail bicykel Decree so zdvihom 140 mm a možnosťou úpravy geometrie vďaka technológii Flip Chip. Rám tvorí odolný UHC Advanced karbón vrátane zadnej stavby, čo pomáha celkovej úspore na hmotnosti. Nechýba možnosť namontovať teleskopickú sedlovku s vyšším zdvihom, prepracovaný systém vnútorného vedenia káblov s odnímateľnými portami, ktoré sú kompatibilné aj s elektrickými sadami Di2 a optimalizovaný dizajn v oblasti stredu, ktorý ponúka úchyt na vodítko reťaze. Rovnako ako pri modeli Edict sa stavilo na zavesenie zadnej stavby FAST pre citlivosť a zároveň potrebnú oporu a stabilitu pri jazde.

Čap na zadných vzperách nahrádza pružnosť karbónu, čo vo výsledku opäť znižuje hmotnosť a zvyšuje tuhosť celku – rovnako táto pružnosť napomáha požadovaným charakteristikám jazdy. Jedná sa o bicykel, ktorý môžete vziať na celodenný výlet do hôr a rovnako sa nestratí na technických trailoch, či v bikeparku – jednoducho univerzál s výrazne terénnymi chúťkami. Celý rad pozostáva zo štvorice modelov v rozmedzí 3 499 € - 9 999 €. Ten najvyšší opäť nesie prívlastok FRD, pričom pozostáva z karbónu UHC Ultimate a tkaniny TeXtreme s nekompromisnou výbavou.

Compulsion – ak vás láka enduro

Skutočne náročný terén a tiež enduro preteky sú doménou modelov Compulsion. Sú vybavené 27,5-palcovými kolesami a zdvihom 160 mm pod kontrolou vlastného systému Equilink. Navyše celokarbónová konštrukcia rámu vrátane vahadiel poskytuje nízku hmotnosť, pretože sa stále počíta s faktom, že nahor sa musíte dostať za vlastné. Geometria s 65 stupňovým hlavovým uhlom a dlhší „reach“ sa postarajú o potrebnú istotu a stabilitu pri ceste nadol. V ponuke nájdete dvojicu modelov.

Kompletný prehľad modelov, informácie o geometrii a podrobné špecifikácie nájdete na domovských stránkach Felt.

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Je možné mať jeden stroj, ktorý bude „raketou" na maratónoch a zároveň schopnou alternatívou k trailbiku? V tejto sezóne som skúsil nájsť odpoveď na bicykli, ktorého cena sa radšej nehovorí.
Môj bicykel snov alebo na čom pôjdem BIKE Transalp

Každý si pod pojmom „dream bike“ môže predstaviť niečo iné. Dnes sa pozrieme, ako vyzerá taký bicykel podľa mojich kritérií a ako sa splnil jeden sen.
Enduro bicykle - svižne hore, rýchlo dole PR článok

Enduro bicykle - svižne hore, rýchlo dole

Drsný terén, ťažké zjazdy, ale aj potreba dostať sa na štart v časovom limite. No je to hlavne aj zábava a sloboda. A nadupané „stroje“ na dvoch kolesách.