Talianske šperky na cestu od Bianchi pre rok 2019

Talianske šperky na cestu od Bianchi pre rok 2019

PR článok 08.10.2018   Sezona 2019 Predstavenie Bianchi Cestny Bike Cestna Cyklistika Kotuce

Tak ako mnoho popredných výrobcov bicyklov, aj Bianchi sa vie popýšiť osobitým prvkom, podľa ktorého ho určite spoznáte. Tým je farba Celeste, neodmysliteľne spojená s vyše 130 ročnou tradíciou značky. Nový modelový rad 2019 nie je výnimkou, no okrem farby ponúka najmä kvalitné spracovanie, vynovené modely a množstvo vychytávok.

 

Oltre XR4 Disc


Čoraz častejšie je zreteľné prevládanie osadzovania cestných bicyklov diskovými brzdami. Ako sa hovorí, pokrok nezastavíš. Tie medzi svoje výhody radia najmä účinnosť za každého počasia, alebo možnosť využitia širších galusiek pre dosiahnutie väčšieho komfortu. Prepracovaný Oltre je zameraný výlučne na diskové brzdy. Hlavová trubka je konštruovaná v rozmere 1,5“ v celej svojej dĺžke, pre dosiahnutie vyššej tuhosti a zároveň umožňujúca viesť brzdové hadice a radiace lanká vnútrom integrovaného setu riaditok s predstavcom Vision Metron 5D, priamo cez rám až k zadnej stavbe.

Zároveň, pri výrobe rámu je použitá technológia Countervail, znižujúca nepríjemné drobné vibrácie prichádzajúce od vozovky. Tvary bicykla sú predzvesťou vynikajúcich hodnôt aerodynamického odporu. Dopomôcť tomu majú aj kolesá s výškou ráfikov od 40 až po 60 mm. Hladké línie a dokonalý prechod vidlice k rámu sú jasným svedectvom. O prenos sily sa stará pohon od Shimana (Ultegra či DuraAce Di2) s 11 pastorkami na kazete, ako aj od Campagnola (SuperRecord) s 12 prevodmi.

4 modely sa líšia cenou, ktorá sa pohybuje medzi 7 199 € a 10 999 €. Dôkazom všestrannosti je jeho využívanie všetkými jazdcami tímu Lotto-Jumbo počas celej Tour de France. Okrem jazdných vlastností ponúka Oltre XR4 aj nepopierateľný “estetický zážitok” a v dave sa rozhodne nestratí.



Alternatívou pre tých, ktorí nevyhľadávajú diskové brzdy, je model Oltre XR4. Jeho odlišnosť spočíva najmä v prispôsobení sa výlučne klasickým brzdám. To je badateľné na vidlici, ako aj na zadnej stavbe. I keď je výbava podobná s verziou Disc, na výber je až zo 7 variantov.





Pre tých, ktorí túžia po skutočne originálnom dizajne modelu XR4 je tu program Tavalozza. Vďaka nemu si môžete zvoliť farbu na objednávku, pričom za túto extra službu si pri slovenskom zastúpení už nemusíte priplácať.

Specialissima


Ak hľadáte nekompromisný prenos energie spojený s brilantnou ovládateľnosťou a minimálnou hmotnosťou, Specialissima je jasnou voľbou. 780 g vážiaci rám vo veľkosti 55, vyrobený technológiou Countervail je dôkazom. Vďaka tapered hlavovej trubke sa zvýši tuhosť v oblasti prednej časti rámu. Vnútorné vedenie laniek zabezpečuje oku lahodiace tvary bicykla. Vidlica samozrejme taktiež pochádza z rúk Bianchi a jej hmotnosť je 340 g, čím napomáha utvárať dokonalý stroj pre vrchárov.

Tomu je prispôsobená aj špeciálna farba, a tiež konštrukcia postavená výhradne na klasických brzdách. Kvôli svojej jedinečnosti je osadená len tým najlepším. Inými slovami buď bezdrôtovou sadou SRAM eTap, klasickou DuraAce, nechýba Campagnolo Super Record, alebo DuraAce Di2. Všetky ostatné časti sú vyrobené z karbónu. Rovnako bude sedieť tým, ktorí stále preferujú klasické tvary trubiek a pritom si potrpia na tie najlepšie technológie. Ich cena začína pri 9 199 € a stúpa na hranicu 10 999 €. Navyše Specialissima ako prémiový model je rovnako dostupná v programe Tavolozza s možnosťou voľby vlastnej farby.



Oltre XR3 a XR3 Disc


Veľký brat XR4 má aj svojho súrodenca, XR3. Vo všeobecnosti ide o dostupnejšiu verziu top modelu so zachovaním toho najlepšieho z neho. XR3 sa môže rovnako pochváliť využitím technológie Countervail, ako aj špecifickým prepracovaním vidlice či rámu pre prispôsobenie sa diskovým brzdám. Aerodynamické vlastnosti podtrhuje využitie sedlovky s aerodynamickými prvkami. Vidlica, určená pre diskové brzdy, má hmotnosť 450 g. K jej charakteristickým znakom patrí vnútorné vedenie brzdovej hadičky, ako aj kónická trubka v hlavovej časti.

Tieto bicykle začínajú s výbavou Shimano 105 na cene 2 999 € a môžu byť výbornou alternatívou pre náročných pretekárov, ktorí chcú maximálny výkon ale v dostupnejšom prevedení. Vyššie modely sú osadné Campagnolom (Chorus či Potenza) alebo aj najvyššími sadami Shimano Ultegra Di2 či DuraAce, zastavujúce sa na cene 4 999 €.



Aria Aero a Aria Aero Disc


Tretím, ale nie posledným modelom z edície zameranej na výkonnostných cyklistov, je Aria Aero. Tento bicykel je pripravený zvládnuť okrem klasickej cestnej cyklistiky aj triatlonové podujatie. Hmotnosť rámu, disponujúceho aerodynamickými krivkami je 1150 g vo veľkosti 55 pre verziu Disc a 1100 g pre klasické brzdy.

Jej vyhotovenie dovoľuje použiť tak klasické ráfikové brzdy, ako aj diskové. Výbava sa pohybuje na úrovni Shimana 105 či jeho ekvivalentu u Campagnola (Potenza, Chorus). Náročnejší jazdci nájdu aj verziu s Ultegrou Di2. Na ich kúpu si pripravte od 2 399 € až po 4 399 €.



Sempre Pro


Posledným modelom je Sempre Pro, ktoré čo-to odpozeralo od svojich drahších kolegov. Karbónový rám je doplnený karbónovou vidlicou a hmotnosť rámu je 990 g (veľ. 55). Ako jediný využíva technológiu UTSS, ktorá prináša úzke zadné vzpery, dovoľujúce pohlcovať väčšie množstvo nerovností a zachovávať dostatok komfortu. Pri tomto modely sa cena pohybuje medzi 1 799 € a 2 199 €.



Endurance – určené pre vytrvalcov


Infinito CV Disc


Pohodlnejšia geometria, vyššia hlavová trubka a súčasne zachovanie vysokej technologickej úpravy s vláknami Countervail, robia z Infinita ideálneho spoločníka pre dlhé jazdy, ale aj oporu pre ambiciózneho jedinca. Diskové brzdy dovoľujú jazdcovi bezpečnejšie zvládať zjazdy aj pri nepriazni počasia a využiť ho napr. aj na ľahšie jazdenie v štýle gravel. Aj vďaka svojmu určeniu je rám navrhnutý pre plášte až do šírky 32 mm. To dovoľuje aj použiť pneumatiky s tzv. označením gravel v šírke do 28 mm. Rám zároveň disponuje pevnými osami v rozmere 12x100 a 12x142 mm.

Tapered hlavová trubka zaisťuje nadpriemernú tuhosť a súčasne čistý vzhľad s vnútorným vedením laniek. Ako aj Oltre XR4, využíva Infinito v najvyššej špecifikácii riaditká Vision Metron 5D. Komponenty zabezpečujúce pohon sú volené rôznorodo a podľa výbavy. V tejto oblasti kraľuje Shimano s modelmi 105, Ultegra, Ultegra Di2 a DuraAce. Všetky disponujú kompaktnými prevodníkmi, teda 50 a 34z. Cena diskových verzii je na úrovni 3 999 € až 8 299 €.



Aj tento model je dodávaný s možnosťou využiť ráfikové brzdy. V takomto zložení je označený ako Infinito CV. Čo sa týka výbavy, tá je volená v dostupnejšom štýle, čo sa prejaví na nižšej cene. Najnižšia špecifikácia stojí 3 199 €, najvyššia 4 699 €.



Intenso a Intenso Disc


Vytrvalostní jazdci majú taktiež možnosť výberu aj dostupnejších modelov. Ten namiesto Countervail ponúka technológiu vloženia kevlaru na miesta ako zakončenie vidlice, či sedlové vzpery, čím sa zvyšuje komfort jazdca. Geometria a charakteristické rysy zostávajú podobné.

Tak ako ostatné modely, aj tento má vnútorné vedenie laniek, alebo variant s diskovými brzdami a pevnou osou. Preto je určený do oblastí, kde je možné natrafiť na horší asfalt, alebo menej plynulé povrchy vďaka čomu nájde naozaj široké využitie. Taktiež bude výborný tréningový spoločník.



Intrepida


Trochu neobvyklý názov pomenováva najdostupnejší karbónový model skupiny endurance. Jeho vyhotovenia sú presne 2: jedno je osadené Shimanom 105, druhé Campagnolom Chorus. Obe zdieľajú jednotnú cenovku, a to 1 999 €.



Impulso a Via Nerone


Ako vstupná trieda do cestnej cyklistiky slúži model Impulso a Via Nerone. Hliníkový rám zo zliatiny 6061 s trojitým zoslabovaním trubiek zníži hmotnosť, v tomto prípade 1350 g (veľ. 55) a súčasne uchová tuhosť a komfort. Vidlica kombinuje hliník a karbón, čo pomáha zlepšiť pohodlie jazdca. Tieto modely začínajú na 999 € a stále prinášajú originálny Bianchi “štýl” pre širokú verejnosť.



Dama Bianca - pre dámy


Širokú skupinu modelov nájdete aj v úprave Dama Bianca, čo značí prispôsobenie nežnejšiemu pohlaviu vrátane dizajnu a špecifických komponentov. Nájdete tu modely ako Infinito CV, Intenso, Intrepida či Via Nerone 7.



Nová séria 2019 sa sústredí najmä na používanie diskových bŕzd, zvyšujúcich pohodlie a bezpečnosť jazdca. Paleta modelov dokáže uspokojiť široké spektrum zákazníkov. Od tých, ktorí vyžadujú maximálny prenos sily, cez vytrvalostné typy, obľubujúcich túlanie sa po krajine, bez obetovania komfortu, až k úplným začiatočníkom. Stačí si len vybrať.

Kompletné informácie vrátane geometrie a podrobnej špecifikácie nájdete na domovskej stránke slovenského zastúpenia Bianchi. Výhradným slovenským dovozcom je Procycling.

Zdroj úvodnej fotky: Twitter/LottoJumbo_road

Podobné články