Kellys predstavil prvý ebike na svete so Shimano motorom a 630Wh batériou

Kellys predstavil prvý ebike na svete so Shimano motorom a 630Wh batériou

19 komentárov

redakcia 12.10.2018   Sezona 2019 Ebajk Ebike Novinky Kellys

Spraviť ebike neznamená len prilepiť k rámu batériu a pridať motor. Oveľa ďalej ale zašiel slovenský Kellys, kde novinky na sezónu 2019 posúvajú celkovú integráciu a jazdné vlastnosti opäť o krok ďalej. Zároveň ako prvému na svete sa mu podarilo spraviť ebike na Shimano motore, ktorý používa plne integrovanú batériu o kapacite 630Wh.

 

Pri tvorbe nového Tygona sa vraj začínalo úplne od začiatku. Hlavným zadaním boli jazdné vlastnosti porovnateľné s neelektrickým trail bikom. Dobré jazdné vlastnosti, motor, ktorý je silný nielen na papieri a veľký dojazd. Tomu bol podriadený design, konštrukcia, batéria a výrobné postupy.



Z konštrukčného hľadiska je na dosiahnutie dobrých jazdných vlastností u ebikov veľkou výzvou súhrn dobrej geometrie a tuhosti rámu.

Rám musí byť dostatočné tuhý aby jazdca podržal prejazdom ostrých zákrut a aby bol bike stabilný aj pri rýchlej jazde náročným terénom. Ebiky sú kvôli použitiu elektrosústavy na tieto faktory náročnejšie. S tuhosťou rámu tiež podľa Kellysu súvisia zvýšené nároky na životnosť, pretože rámy oslabené na hlavnej nosnej trubke celého rámu, ktorou je u biku spodná rámová trubka, rôznymi vybratiami, či dierami na batériu, majú tendenciu v týchto oslabených miestach hromadiť energiu, krútiť sa a tvoriť tak rizikové stresové body, v ktorých je vyššia pravdepodobnosť únavy materiálu.



V Kellyse sa preto rozhodli ísť cestou plnej integrácie, kde bude spodná rámová trubka neprerušená a batéria bude vyberateľná len počas servisných zásahov, či dlhodobej zimnej údržby, zospodu cez blok motora, vďaka čomu bolo možné spraviť rám výrazne tuhším a dosiahnuť väčšiu kapacitu batérie. Cieľom bolo taktiež posunúť design a dosiahnuť štíhlosť a ľahkosť po vzhľadovej stránke a vyhnúť sa tak monštróznym rozmerom. Splnenie všetkých týchto kritérií si vyžadovalo úplne novú batériu. 

Kellys Tygon je tak prvý ebike na svete na Shimano motore, ktorý má plne integrovanú 630 Wh batériu s kapacitou 17,5 Ah. Batéria Kellys ReCharge Li-ion 630 Wh je Shimanom certifikovaná a vyrábaná u dodávateľa, ktorý vyrába batérie aj pre známeho výrobcu mobilných telefónov. 



Kľúčovým prvkom je tiež moderná geometria s dlhším rámovým trojuholníkom a krátkou zadnou stavbou, vďaka čomu sa nestratia ani v technickejšom teréne a jazdec si môže užiť jazdu aj na obľúbenom traili, či v strmejšom zjazde. 29 palcový variant má reach v M verzii 440 mm, zadnú stavbu 435 mm a hlavový uhol 67,5 stupňa. Zdvih vidlice je 120 mm a rázvor 1 175 mm. Nové ebiky od Kellysu prichádzajú v oboch veľkostiach kolies 29 a 27,5 palca, takže je čisto na preferencií jazdca, ktorý variant mu je bližší.



Tygon a Tayen vznikli ako jeden koncept, ale so špecifickým zameraním. Tygon je určený pre pánov a Tayen pre nežnejšie pohlavie. Tomu zodpovedajú nielen vhodné komponenty, no tiež geometria a s ňou spojené špecifické veľkosti. Problém teda nebudú mať ani menšie postavy. Takto sa ebike ľahko prispôsobí vám a nie naopak.



Modelový rad


Tygon 70 (3 599 €)


Rám Kellys e-Frame (Uni-Body Integrated Design), plne integrovaná Kellys ReCharge Li-ion 17,5 Ah (630Wh), Shimano STEPS E8000,  Rock Shox Revelation RC (120 mm),  Shimano Deore XT, brzdy Shimano SLX, teleskopická sedlovka KS.



Tygon 50 (2 799 €)


Rám Kellys e-Frame (Uni-Body Integrated Design), plne integrovaná Kellys ReCharge Li-ion 14 Ah (504Wh),  Shimano STEPS E7000,  SR Suntour XCR AIR 34 LOR (120 mm).  Shimano SLX, brzdy. Shimano MT400,




Tayen 50 (2 799 €)


Rám Kellys e-Frame (Uni-Body Integrated Design), plne integrovaná Kellys ReCharge Li-ion 14 Ah (504Wh),  Shimano STEPS E7000,  SR Suntour XCR AIR 34 LOR (120 mm).  Shimano SLX, brzdy. Shimano MT400,



Dvojica Tygon a Tayen bude dostupná v Marci 2019. Ďalšie modely ebikov a rovnako všetky podrobnosti čoskoro nájdete na domovskej stránke Kellysu.

Viac článkov špeciálne o ebikoch nájdete na našom webe eMTBIKER.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

desertfremen 12.10.2018 (15:40)

Som zvedavý či za 10-20 rokov sa ešte budú vyrábať normálne bicykle alebo budú len v múzeach.

 
vladimirs 12.10.2018 (17:13)

Dakujem, radsej si to sam odslapem!

 
Mikee 12.10.2018 (15:05)

To je vlastne podobna koncepcia ako ma Focus, len ten musii slabych 378Wh rozsirovat o pridavnu externu bublinovu baterku. Kellys to ma vsetko integrovane.

 
peterik222 13.10.2018 (12:47)

Tak k vynasaniu po schodoch urcite by som odskusal dopomoc pri tlaceni cize bike by sa vytiahol sam. A je krasny hned ma zaujal na prvy pohlad. Za to Kellys palec hore. Konecne kompaktny bike bez toho baterkoveho nadoru.

 
FeroR 12.10.2018 (14:16)

Presne nad tymto som sa zamyslal, ze kolko moze vydrzat oslabeny ram kvoli otvoru pre baterku.
Vymysleli to fajne, uz len moznost doplnenia v pripade dlhych vyjazdov o klasicku eBike baterku.

 
GaliPet 12.10.2018 (14:24)

Keď treba baterku nabiť, teda takmer po každom výjazde, musí sa celý bajk pristaviť k elektrickej zásuvke. Výhoda pre takých, ktorí majú bike v pivnici (bez zásuvky) a musia ho vyniesť (do výťahu nevojde) na XX-té poschodie. Alebo v Kellyse majú na to nejaký patent???

 
Pet55 GaliPet 12.10.2018 (14:51)

Takyto bajk v pivnici...? A nie je kazdy vytah je maly... Urcite do toho nebude davat prachy niekto, kto by mal taketo problemy...

 
Kubec0702 GaliPet 12.10.2018 (15:11)

Neviem, no aj do malého Petržalského výťahu sa vôjde M/L bicykel s 27,"5 aj 29" kolesami. Trik je postaviť to na zadné a vytočiť koleso. Čiže žiadne vynášanie bicykla na 8 poschodie som neriešil.

 
tr3mp GaliPet 12.10.2018 (15:11)

Ja mám cargo bike elektrifikovaný dodatočne, takže batéria je vyberateľná, ale bicykel napriek tomu nosím po schodoch (a nosil som aj roky pred elektrifikáciou). V zásade nemám problém vyniesť 210 cm dlhý a cca 30 kg ťažký stroj (odstrojený) len tak v rukách. Nejaký čas som to riešil sťahovacím popruhom, ktorý som na jednej strane prevliekol v prednej časti rámu pri riaditkách, na druhej strane pod zadnými riaditkami a celý bicykel prehodil cez rameno ako tašku. Celá váha tak spočívala na ramene a na tele, ruky slúžili len na jemnú manipuláciu pri zatáčaní po schodoch. Ale už sa mi to nejako nechce zapínať a odopínať

Použiť sa tento systém dá aj pri nastupovaní do vysokého vlaku z nízkeho nástupišťa, kde to má výhodu, že sa môžem oboma rukami chytiť a vytiahnuť hore, so zaveseným bicyklom

Mimochodom, bežný bicykel vôjde do každého výťahu, aj do malého, len ho treba dať na stojáka. So sestrou sme takto voľakedy dávali bez problémov dva bicykle + dve osoby.

 
clxno1 12.10.2018 (15:35)

Robim si zalusk na Tayen pre polovicku, len skoda, ze nie je (aspon zatial to tak vyzera) v ponuke aj Tayen 70.

 
palo14 12.10.2018 (21:51)

To tlacitko na rame je na startovanie ?

 
obor 12.10.2018 (23:22)

Ten bike ma jednu obrovsku nevyhodu - ze nie je full. Snad aj to bude. Vaha pod 20kg a bude to supa

 
frantisek.stolar obor 13.10.2018 (20:41)

Jo jo, nemoze sa potom clovek zabavat vymenou lozisk

 
RadoKob 13.10.2018 (10:38)

Pozeram, ze v dolnej rurke maju cca 20% vzduchu, ked bateriu skladaju z mnozstva valcovitych bateriek. Ked raz vymyslia baterky tvaru kvadra, tak bude rurka trochu uzsia

 
Ujo-Ventilka 14.10.2018 (09:12)

citujem:
"V Kellyse sa preto rozhodli ísť cestou plnej integrácie, kde bude spodná rámová trubka neprerušená a batéria bude vyberateľná len počas servisných zásahov, či dlhodobej zimnej údržby, zospodu cez blok motora, vďaka čomu bolo možné spraviť rám výrazne tuhším a dosiahnuť väčšiu kapacitu batérie. Cieľom bolo taktiež posunúť design a dosiahnuť štíhlosť a ľahkosť po vzhľadovej stránke a vyhnúť sa tak monštróznym rozmerom. Splnenie všetkých týchto kritérií si vyžadovalo úplne novú batériu.
Kellys Tygon je tak prvý ebike na svete na Shimano motore, ktorý má plne integrovanú 630 Wh batériu s kapacitou 17,5 Ah"
Ako PR si odviedlo dobru robotu, podat integrovanu baterku ako vyhodu. Viem si predstavit x-pripadov ked si vezmem so sebou domov/na hotel/do chalupy len baterku. Obhajovat to tym ze ram bude potom "vyrazne" tuhsi a baterka vacsia. Ludia niesu blby, menej je niekedy viac aj v PR. Kludne to moze byt jeden z tych lepsich ebikov. Mozno tym usetrili na cene, co nemusi byt zle.

Ja este davam do pozornosti pre Kellys technologiu FAZUA, citaj [fazula]
to je smer kam by sa to malo uberat, kombinuje to klasicky bajk s epohonom. defacto je to klasicky bajk s upravenymi stredami, co mu prida 1kg natvrdo navyse, co je akceptovatelne. A ku tomu sa moze pripadne pricvaknut motor s baterkou plus dalsich 3,5kg
tu je link:
https://fazua.com/documents/183/FAZUA_UserManual_all_languages.pdf?

 
Ujo-Ventilka 14.10.2018 (09:21)

uz su vonku aj prve lastovicky s motorom Fazua. Lapierre eZesty 2019. Lapierre su pre mna skarede bajky, no zadarmo by som to bral Ma 18kg, bez baterky a motora teda 14,5kg.

 
bady007 15.10.2018 (08:40)

obávam sa, že najväčšia prednosť Fazua - teda jeho univerzálnosť - bude aj jeho smrťou. Všetky bajky by museli mať rovnaký tvar trubky, baterka s motorom od hocijakého výrobcu by pasoval do bajku hocijakého výrobcu... no a to nikomu z výrobcov voňať nebude...

 
richard.f 16.10.2018 (10:23)

Typicky marketing... a nakoniec po preskumani modelov zistime, ze za tu 630tku bateriu si musim priplatit liter. To same spec. levo kde najvyssia kapacita je dostupna pre model za "pouhych" 11000€, ale chvalia sa ze co maju tie biky lepsie oproti konkurencii...

 
Pridaj komentár