Zdroj: Lechnicke enduro

Reportáž: Lechnické enduro alias slovenské Rychleby

2028 komentárov

andyapo 27.09.2018 24 fotografií   Trail Enduro Slovensko Reportaz Preteky

Ak ste správne trail/AM/EN orientovaní, určite podobne ako ja, sledujete novinky a dianie v oblasti budovania nových alebo výskytu už existujúcich trailov.

Tak sa postupom času ku mne dostávala stále viac do povedomia obec Lechnica, ktorú som čoraz častejšie sledoval a vnímal na fotkách a opisoch rôznych MTB orientovaných návštevníkov. Netrvalo dlho a v kalendári som si vyhradil termín na návštevu tejto pomerne novej cyklistickej lokality.

Úplnou náhodou som držal v ruke časopis o cyklistike, kde som sa dozvedel o konajúcich sa XC/ENDURO pretekoch Lechnica MTB TOUR 2018 v krátkom čase. Bolo rozhodnuté, v daný dátum navštívim tento kraj Slovenska aj ja. Ako to už tradične robím, s vidinou voľného predĺženého víkendu sadám vo štvrtok na noc do auta a volím smer vyhliadnutého výletu, tentokrát Lechnica.

Kauza parkovanie

Z istých zdrojov som sa dočítal, že traily začínajú na konci obce, kde dal starosta vybudovať aj veľké parkovisko pre “cezpoľných”. Cesta v noci ubieha pomerne rýchlo. Po prázdnej diaľnici a o trošku viac kľukatej vedľajšej ceste sa po cca štyroch hodinách ocitám priamo v Lechnici pri obecnom úrade. Všade je tma, ktorú len miestami pretne svetlo pouličnej lampy. Spomínané parkovisko na konci obce objavím až na druhýkrát a na pešo, pretože v tej tme mi príjazdová cesta k nemu nepripadala moc zjazdná . Okolo druhej hodiny rannej teda parkujem na úplne prázdnom, štrkovom parkovisku a vyberám si pre mňa najideálnejšie miesto na „camping“, na kraji pri potôčiku.

Šťastný a nedočkavý rýchlo zaspávam. Čo som ale nečakal, o ôsmej ráno ma niekto budí ráznym buchotaním na karosériu mojej pojazdnej „stajne“! Spočiatku to rozospatý ignorujem, no buchotanie neprestáva a tak otváram dvere celkom nasrdenej pani. Problém bol v tom, že dané parkovisko nikde nie je opisované ako platené, neinformuje o tom ani tabuľa, ani dopravná značka a dokonca ani veľké maľované „P“ hneď pri vstupe. Rozhorčená pani sa čuduje, akoby tu nejaké auto zaparkovalo po prvý raz a ja rovnako prekvapený sa len bránim a ospravedlňujem. Predstavila sa mi ako starostova sestra a na moju obhajobu, že dané parkovisko má byť bezplatné, starostom vybudované pre bikerov, mi len odvetila, že to je súkromný pozemok a so starostom to uvedie na pravú mieru.

Parkovisko na deň teda stojí 2 €. To mi vôbec nevadilo, pokiaľ si nejakým zvláštnym prepočtom nevypýtala rovných 20 € za to, že tam budem aj nocovať. Za dva dni a dve noci zinkasovala podobnú sumu, ako v kempe. Keby som vedel, idem rovno do neďalekého, približne 2,5 km vzdialeného kempu Červený Kláštor pri Dunajci a mám za podobné peniaze oveľa lepšie služby a pokoj.

Špica

Deň sa teda nezačínal úplne ideálne, ale prišiel som si sem zajazdiť a tak po krátkom spánku vstávam a okolo druhej poobede sadám na bicykel. Piatkové počasie spočiatku moc neprialo, obedný dážď za hodinu a pol celkom premočil traily a tak rátam s tým, že celkom čistý sa nevrátim. Ešte prehodím zopár viet s Majom Illéšom, ktorý práve dorazil značiť trať na víkendové preteky a skoro v rovnakom čase opúšťame parkovisko a mierime na traily.

Z parkoviska odbočíte vľavo na širokú lesnú cestu, kde po pár sto metroch začínajú oba výstupové traily. Jeden s názvom Griftof a druhý menej náročnejší Špica. Na rozjazd volím menej nastúpaných metrov a teda odbočujem vpravo na Špicu. Začína sa vhupom cez korene do lesa a hneď na úvode drevenou lávkou prechádzate na úzky singletrack. Trail sa stále vlní, kľukatí a v určitých úsekoch stúpa len mierne, v ďalších celkom prudko, kde na vlastné oči vidím, že niektorí bikeri majú problém a dokonca aj tlačia.

No prudšie úseky sú len krátke, ja ich zvládam bez problémov a po pár minútach vychádzam z lesa na rozľahlú lúku. Celú Špicu tvorí jeden dlhý, úzky singláč s klopenkami a ku koncu aj s menšími vybudovanými skokmi, ktoré absolvuje každý, trochu ostrieľanejší biker. Všetky prekážky sa dajú aj obísť, ale v podstate sú tak stavané, že ak sa ne odhodláte, skočíte ich rad za radom a vyčaria úsmev na tvári po hladkom dopade . Tento funny trail nie je extra dlhý a po pár kilometroch vychádzam priamo v centre obce.

Griftof

Prichádza ďalšia fáza dupania miernym kopcom znovu ku štartu výstupových trailov. Tentokrát volím smer vľavo a začínam stúpať na Griftof. Tento výstupový trail mi celkom pripomenul ten na Rychlebských stezkách, no to som ešte netušil, ako veľmi sa na ňom až k vrcholu natrápim. Je podobne úzky ako Špica, serpentínovo sa ťahajúci hore kopcom s miestami tak zavretými zákrutami, že mám problém sa vytočit. A nielen ja! Podaktorí cyklisti na 29-inách s dlhším rázvorom radšej zosadnú, aby predišli nechcenému pádu. Tí sú ale pravdepodobne menej technicky zdatní a nadmerná väčšina z nás tento problém mať nebude. Griftof mi poprvýkrát pripadal akoby nemal konca kraja.

Cestička stále stúpa a asi po 40 minútach cik-cakovitého naberania výšky je už vrchol na dosah. Priznám sa, dal mi celkom zabrať a nevedel som si predstaviť, ako zvládnem XC preteky na ďalší deň, ktoré pozostávali z okruhov: 2x Špica, 2x Griftof. Aspoň cestou dolu som si spočiatku vydýchol, no nie nadlho, pretože Griftof je dlhší, viac natiahnutý po lúkach a zámerom bolo asi vybudovať čo najdlhší trail, no je aj dosť šliapavý.

Z vrcholu najskôr nasleduje zjazd cez pár prekážok a ostrých klopeniek a následne sa trail vlní lesom a lúkami, kde musíte veľmi často prišliapnuť, aby ste udržali rýchlosť a preskákali všetky prekážky. Výstup aj zjazd si treba odmakať, no najvačším bonusom je prenádherná príroda, ktorou Griftof prechádza. To sa mi tu páčilo najviac. Príroda tu bola nedotknutá, takpovediac divočina, cestou som stretol množstvo kráv, ovcí a v lese ma sprevádzala aj salamandra a pri kalužiach hopsali žaby.

Okolitá prírodná kulisa bola naozaj pestrá, udržiavaná a človekom nepoškvrnená! Po zostupe z Griftofu som bol celkom vyčerpaný a po asi polhodine relaxu a kochaní sa prírodou som sa zmohol už len jedenkrát na okruh Špica. Večer som si odpil z kvalitnej fľašky vínka a rozmýšľal, či sa ráno vzchopím a postavím na štart.

Ísť či neísť?

Po zamračenom piatku sa prebúdzam do slnečného rána, ktoré mi hneď zlepšilo náladu, no stále som nebol rozhodnutý ísť sa potrápiť na celých 36 km a nastúpaných 1500 m. Bál som sa totiž, že na XC preteky príde veľa takzvaných „chrtov“ a nie som zvyknutý chodiť do cieľa posledný . Ako som ale vystúpil z auta, rozhliadol sa a zistil, že tu je pojem XC o niečom inom a drvivá väčšina prihlásených pôjde okruhy na vysokozdvihových endurách, neváhal som a nastúpil na štart aj ja.

Nakoniec bola by škoda tak pekný deň presedieť v kempingovej stoličke popíjaním teplého piva z nevychladenej chladničky . Nebol som nadšený, že štart kategórie mužov je až 13:30 a v slnečnom dni to znamenalo cez to najväčšie peklo. Preteky odštartoval sám starosta a do boja sa dalo celkom málo, asi len cca 45 chalanov a chlapov kategórie muži 18 až 100 rokov .

Postavil som sa teda do predposlednej línie a svojím tempom som vyrazil pretekať. Na moje prekvapenie sa mi šľapalo celkom svižne až do trištvrtiny pretekov, kde už som cítil únavu a z posledných síl som nakoniec všetky štyri okruhy dokončil. To nemôže povedať zopár zúčastnených, ktorí po dvoch, troch náročných okruhoch v tempe radšej dobrovoľne preteky ukončili. Výsledok bol celkom limitovaný tým, kto bol pred vami, pretože oba okruhy sú tak úzke, že obiehať sa dalo len po príjazde do dediny.

Alebo bolo treba mať šťastie na slušnejších pretekárov, ktorí vás pustili, keď už cítili, že im dýchate na chrbát . Do cieľa som nakoniec dorazil na 20 mieste s časom 2:36 a stratou 43 minút na prvého makača, na východe veľmi známeho a obľúbeného cyklistu Františka Lamiho .

Bol som šťastný, že som sa na štart postavil a celé preteky dotiahol bez problémov dokonca a v súboji s ostatnými zažil aj slušný fun faktor. Nedeľné enduro, ktoré už prebiehalo klasicky RS-ami, som už po vyčerpávajúcich dvoch dňoch na trailoch radšej z viacerých dôvodov vyškrtol. Tým pádom nemôžem ani ohodnotiť najnovší vybudovaný enduro trail Gvizd. No napriek všetkému som si preteky užil, organizačne bol zvládnutý výborne, ale tým, že to bol len prvý ročník a veľa ľudí o tomto podujatí asi nevedelo, bol pretekármi málo obsadený a cítil som sa skôr ako v bežný deň pri jazdení trailov v Kálnici .

Žiadne veľké zázemie, len dva prístrešky na občerstvenie, žiadne médiá, žiadne zhluky bikerov, malá účasť a pochybujem, že vo vedľajšej dedine niekto vedel, že sa tu niečo koná. To ale vôbec nevadilo, len proste oproti takému Súľovu alebo Dubničáku tu bola úplne iná, melancholickejšia nálada. Na kvalite pretekov to nijak neubralo.

Dobrý potenciál

Po dvoch dňoch jazdenia som ale dospel k záveru, že lechnické traily určite stoja za návštevu, ale s určitými „ale“. Boli vybudované podľa vzoru Rychlebských Steziek, na ktoré sa aj z časti podobajú, no tieto naše slovenské „rychleby“ sú podľa mňa oveľa šľapavajšie s kratším pocitom zábavy smerom dolu. Napríklad ja ako Trenčan, čo mám obe destinácie skoro rovnako vzdialené, by som si na predĺžený víkend bikovačky určite radšej vybral Rychleby. Griftof, ani Špica sa na rychlebský superflow dĺžkou ani náročnosťou nechytá a celkovo je Lechnica pre mňa ako viac dole kopcom orientovaného bikera šľapavejšia a náročnejšia na výstupy s menším fun faktorom smerom dolu.

Podobnosť s Rychlebami tu ale určite je a potenciál výbornej bikovačky Lechnici nemožno odoprieť. Ako alternatíva k ďalším cyklistickým miestam, ktoré tu máme, jej právom patrí prívlastok „slovenské Rychleby“ a keď sa na východe znova vyskytnem, navštívim Lechnicu opäť. Tieto naše traily boli budované od nuly a už len preto si zaslúžia pochvalu a obdiv postaviť pre cyklistov ďalší bikerský kút na Slovensku.

Ak sem teda zavítate, určite zaplaťte parkovné , pripravte kondičku a hlavne dobre rozložte sily, aby ste oba výstupové traily zvládli viackrát za deň a užili si kus prenádhernej prírody Pienin a krásnych výhľadov, či už zo sedla biku alebo bez neho .

Zdroj foto: Autor a Facebook/singletrailslechnica

[Foto na úvode: Lechnicke enduro]

Lechnica - Súťaž o kráľa a kráľovnú trailov - EN

02.09.2018
MTB - Enduro
Lechnica (Slovensko)

Propozície

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Horské bicykle)

JozoSTL 28.09.2018 (06:00)

Ahojte, ďakujem za názor autora a rád by som ako starosta obce pridal aj svoj názor a uviedol niektoré veci na správnu mieru. Keď som v roku 2016 začal budovať naše singláče bolo len málo ľudí, ktorí mi verili, a ktorí tento projekt aj finančne podporili - sestra bola jednou z nich....po vybudovaní tratí nastal ďalší problém - návštevníci singláčov parkujúci po celej obci. Tak som po sťažnostiach ľudí doslova uprosil sestru, aby ste mohlii parkovať v jej dvore, keďže je tam dostatočný priestor. Súhlasila, no nechala upraviť terén a naviezť makadam - všetko za cca 5 000 eur. Tak som jej navrhol, aby vyberala symbolické parkovné 2 eurá/osobné auto/deň. Tak či tak každoročne podporuje nielen výstavbu singletrackov, ale aj každé podujatie ktoré tu robíme teda aj pretek, ktorého sa autor zúčastnil a na ktoré bolo aj vďaka "nasrdenej pani" smiešne registračné. Výber z "parkovného" z jedného roka jej nepokryje ani desatinu toho, čo do singláčov investovala a stále investuje. Keď autor píše o nasrdenej pani? Aj vy sa každé ráno zobúdzate do krásneho rána? Tá pani mala prípad, že večer zaparkoval karaván, tak si povedala, že za ním pôjde ráno. Ráno po ňom našla len plastové vrece plné odpadkov, za ktorého odvoz musela zaplatiť - aj takí sme ľudia.
A ak sa nemýlim autor tam bol od štvrtkovej noci do nedele - ak sa mu suma nepáčila, mal zaplatiť za jednu noc a odísť do kempu, kde by mal lepšie služby, ale samozrejme za vyšší poplatok (cca 25 €).
Pre používateľa "wiedrzensky" - prečo by to parkovisko malo byť prúser? Zdá sa Vám veľa osobné auto 2€/deň - podotýkam, že autor mal karavan a na parkovisku stál od štvrtkovej noci do nedele. A aj keby ľudia "utekali" do kempingu - mne ako starostovi to nevadí - veď singláče som staval preto, aby som podporil nielen obec, ale aj región.

N/A JozoSTL 28.09.2018 (07:17)

Kazda minca ma dve strany, len je skoda, ze emocie Vasej sestry ( ak autor popisuje skutocnost ) predbehli jej osbonu skusenost s autorom.

andyapo JozoSTL 28.09.2018 (07:51)

Prišiel som v piatok ráno o 02:00 a keď sa za deň vyberá 2€ za dve noci sa vyberá 16€? Keby som vedel idem hneď do kempu a radšej si aj priplatim , ale keď sa už karavan rozloží ,tak sa s ním len tak nepohnem kým všetko nezlozim ,je to taký Transformer .A s tým plastovým vrecom si snáď robíte srandu , ja si svoje odpadky nosím až domov, mám vo vnútri smetný kôš ,tak na mňa nemusíte hádzať špinu za to že som opísal realitu, tak ako sa stala ! Smetný kôš vám tam nechali možno poliaci , kvôli ktorým som aj tak musel v nedeľu ráno hneď odísť lebo im zaclaňalo moje auto .

andyapo 28.09.2018 (08:49)

Ja nepíšem že chcem byť niekde ubytovaný zadarmo , ale toto parkovisko tak je všade opisované, nikde nie je ani zmienka že je platené a ide mi o ten princíp, prišiel som sem po prvý raz a netušil som že je to súkromný pozemok, platené parkovisko a to isté nemusí vedieť ďalších x ľudí keďže platenie nie je nikde spomenuté! Tak tam dajte k tej tabuli info o cenách , info že je to súkromný pozemok a nič také by som nenapísal! A nemyslím si že som napísal niečo zlé, len som jednoducho napísal článok, čo som zažil a keď k vám príde niekto kto o platení netuší a vy mu zbrucha vypočítate cenu tak sa mu to páčiť nemusí! Keby som proste vedel že zaplatím za obyčajné parkovisko 20€ idem hneď vo štvrtok v noci priamo do kempu , do je celé , nemusítme sa tu už kvôli tomu rozhorčovat , napísal som ako bolo , aj som trávila pochválil , upravte si info o cenách a môžte vyberať , mier !

bobris 28.09.2018 (09:36)

ved nech parkovisko funguje dalej, treba ho oznacit, dat oznam ze je platene ( prispevok na traily). Samozrejme byrokracia s tym spojena ci stoji za namahu uz je na zvazenie, v tom by mohla obec pomoct. A potom nepride k takymto nedorozumeniam. A za dalsie mozno je dobre, ze takyto clanok vznikol...

petho 28.09.2018 (11:46)

nerozumiem celkom tej polemike... traily su fajn, aj usilie aj aktivita sa ocenuje... ale predsa ked chcem aby tam prisli ludia tak musia aj niekde parkovat... na tom parkovisku som bol aj som zaplatil 2 eura ani s tym nemam absolutne ziadny problem.. ale pravda je taka, ze tiez som nevidel ziadny oznam ze je to sukromny pozemok ani ze sa plati...nebude tom skor o tom ze na to aby mohlo byt parkovisko platene oficialne musel by mat clovek registracnu pokladnu a dalsie nalezitosti?

andyapo 28.09.2018 (11:05)

JozoSTL , len tu ide presne o to! ja neviem ako fungujete, prišiel som tam ako úplne neznalý návštevník , čo som predtým o vás len čítal a nikde nebola zmienka o platenom parkovisku...preto ked som písal tento článok mi to prišlo ako doležitá informácia ,ktorou je treba oboznámit ludí...ja som nechcel nikomu uškodit, len som napísal čo sa stalo a teda to treba uviest na pravú mieru! Kludne vyberajte peniaze, ja nemám problém vám parkovné zaplatit, ale ked niečo zaplatím chcem vediet za čo platím! toto mi prišlo ako keby prídem do obchodu bez cenoviek a predavačka si može od každého popýtat sumu akú si zmyslí! kolko dáš tolko bude...ja by som len chcel aby o tom bola niekde zmienka že je platené a boli stanovené teda nejaké konkrétne sumy, o nič iné mi nejde! Nechcel som sa nikoho dotknut , popísal som zážitok a upozornil ostatných, budúcich návštveníkov aby o platení vedeli a ked príde nejaký karavanista nech má možnost výberu či pojde radšej do pár km vzdialeného kempu ,alebo sa odstaví na štrkovom parkovisku !

Duri6 andyapo 28.09.2018 (11:28)

To ze si ste mali karavan som s clanku nevedel. Jasne ze karavan je o volnosti tiez takto s kamosom beham ale isto ho nezaparkujeme niekomu vedla domu . Ja osobne by som isto nesiel sam a ked uz tak by som si drzo dvihol zabranu a siel az hore kde zacinaju traily a mal slobodu

andyapo Duri6 28.09.2018 (11:34)

Duri6 ja už to píšem po niekolkýkrát ,ale odkial som mal vediet že parkujem niekomu vedla domu na súkromnom parkovisku,ked o tom nikde neni zmienka? práve o tom tu je tá diskusia a preto som to napísal aby už všetci vedeli že je to súkromný pozemok a platené parkovisko a nie bezplatné státie vybudované pre cezpolných bajkerov! a ked som prišiel o 02.00 som nevidel už žiadnu zábranu , nič, bol som rád že som našiel to správne parkovisko...samozrejme že keby prídem nabudúce už idem radšej úplne inam.

Duri6 28.09.2018 (07:21)

Ja som Lechnicu a traily navstivil v july,ked sme isli splavovat so synom (4 a pol roka) Dunajec, stihli sme sice len grifftop lebo sa malemu uz nechcelo slapat (tlacit). Traily hodnotim velmy pozitivne, upravene, ciste, krasne vyhlady, nenarocne. A ku parkovisku: nas zase milo prekvapila pani domaca ponukla pitnu vodu a v cene parkovneho, ktore ide na podporu trailov sme dostali nalepku a odznak sigletrails Lechnica cize maly bol nadseny este sme sa ani nevybalili. A k prenocovaniu na parkovisku: je to taky pankac styl ked viem ze kusok dole su vybavene kempy kuchyna, kupelna, welness, restauracia.

rrunnerr 27.09.2018 (14:50)

Neviem to priamo porovnat, kedze v Lechnici ani Rychleboch som zatial nebol, ale celkom zaujimave boli aj Cyklostopy v nedalekej Starej Lubovni - https://cyklostopyfest.wordpress.com/

JozoSTL 28.09.2018 (08:34)

andyapo prosím vás keď prídete niekde na noc do hotela o 2:00 nechajú vás tam spat bezplatne??? Uvedomte si, že je to súkromný pozemok, naviac sa z týchto peňazí podporujú traily... a k cene - osobne auto 2€, veľké auto 5€+ človek-ako v kempe...
Čo sa týka vreca s odpadkami - nepísal som o vás pisal som o človeku čo prišiel večer a ráno ho už nebolo. A popravde už len posledná vec- nebyť tej pani, ktorá okrem toho, že ako poslankyňa zahlasovala za výstavbu trailov, investovala vlastne peniaze do trailov a parkoviska s vedomím, že sa jej to nikdy nevráti a obmedzuje sa na vlastnom dvore, tak nemáte o čom kriticky pisat..za to, že toľko obetovala ani nie pre obec, ale pre vás cyklistov sa jej vo vašom článku dostalo vykreslenia ako najväčšej harpie či zdieracky...naozaj veľká vdaka za článok.. verim že takými článkami vzdate hold aj inym aktívnym ľuďom v iných regiónoch, ktorí si po prečítaní niečoho takého na svoju osobu radšej povedia kašlem na cyklistov...

Majo3xIII 02.10.2018 (15:43)

Mňa tak trochu mrzí, že všetku tú nemalú námahu, zabitý čas a úsilie zatieni jedná zlá skúsenosť. Čo by som ja dal za to, keby sa náš primátor šibnutím prútika zmenil, začal by vlastnými rukami kopať kilometre nádherných trailov a snažil sa o ďalšie rozrastanie. Snažil by sa nakloniť na svoju stranu vlastníkov pôdy, poľovníkov, obec aj ochranárov, len preto, aby mohol urobiť niečo, za čo mu nikto nenúka nič do vrecka. Žiadny osobný prospech, len rozvoj obce. Toto keby sa stalo, tak mám ťažko u prdele či by bolo parkovisko platené, alebo nie, mohol by som parkovať aj v kaluži blata za 5eur, nič by mi nevadilo.

wiedrzensky 27.09.2018 (15:39)

Ja by som to velmi neporovnaval Su to dve rozne bike centra, Lechnicania si mozno zobrali RS za vzor, ale celkovy dojem je uplne iny.

Mne sa naopak pacilo to, ze to nieje take preflaknute, pocas jazdenia sa mozes kochat perfektnymi vyhladmi, na spici okolo teba bucia kravy ako v alpach a napriek tym slapavym vsuvkam si dole kopcom zajazdis paradne. Napokon, aj na superflowe a inych RS trailoch su slapave pasaze. Btw, do buducna maju v plane spustit v dedine aj vlek a maju tam pribudnut dalsie traily, myslim ze uz su v stadiu trasovania.

Kazdopadne, to parkovisko je pruser, dufam ze si to poriesia, lebo im budu ludia utekat skor do kempu.

andyapo 28.09.2018 (08:56)

*traily pochválil

Duri6 andyapo 28.09.2018 (11:48)

Mas pravdu ma o tom byt zmienka aspon na FB. Ja osobne by som radsej vyberal dobrovolny prispevok a obysiel tak cachre s pokladnou a ponukal sluzby min. umytie bajkov a zakladny servis. BTW nalepku alebo odznak si dostal

andyapo Duri6 28.09.2018 (13:17)

Nedostal a už asi ani nedostanem 😁 ja som bol hlavne rozčarovaný z tej reakcie ráno : "a vy čo tu robíte? "Ja kukám a hovorím že parkujem ...a pani " ale toto je súkromný pozemok"a potom začala hovoriť o cene... proste mi to prišlo fakt akoby tam nejaké auto zaparkovalo prvýkrát a ja som bol v tom že som na bezplatnom , nikomu nepatriacom pozemku ...keby som sa predtým niekde dočítal že sa vyberá parkovné , kľudne ráno zaplatím , alebo idem teda inam. To akože keby tam prídem cez deň a majiteľka zrovna nie je doma , tak mi dá počas mojej neprítomnosti odtiahnuť auto alebo ako? Jednoducho som bol v tom že som na bezpečnom parkovisku v pohode a z neho sa hneď po príchode vykľul súkromný pozemok...to je celé

Dvenohy andyapo 28.09.2018 (18:34)

Andy...poucenie aj pre teba do buducnosti. Parkovisko musi byt oznacene prislusnou znackou.

andyapo Dvenohy 28.09.2018 (22:04)

No a sme doma, ono je označené veľkým "P" je to tam krásne napísané aj na stene "parkovisko"a celé toto je o tom že je to parkovisko ale nikto nevie o tom že je platené pokiaľ tam nepríde 🙂

JozoSTL 28.09.2018 (09:05)

andyapo len my nefungujeme ako traily a parkovisko... snažím sa ludi učiť spolupráci. Zial po tomto článku sa obávam že je po parkovisku...

Dvenohy JozoSTL 28.09.2018 (11:33)

Preco? Robite sluzby pre verejnost, tak treba ratat s tym ze nie vzdy verejnost bude chvalit. A tu mate od andyapo konstruktivnu kritiku. Takze sa treba nad tym zamysliet, osadit tam informacnu tabulu s cenami, vybavit zivnost, zacat davat blocky z pokladne.

Oobukccdb Dvenohy 28.09.2018 (12:33)

Z mojho pohladu to vidim tak, ze Andy opisal zlu skusenost stane sa...niekto moze mat zly den. A majitelka parkoviska... vzite sa do jej koze...chcela pomoct aj vlastnymi fp tie dve ecka su podla mna symbolika za parkovne. A povedzme si otvorene su medzi nami aj k*t* co im je jedno aky je to pozemok, nechaju tam bordel, alebo jej tam pindaju za parkovne, a nevedia ako to je.....A to ze tu navrhujete osadit tabulu, je prijatelne informativne riesenie, len si uvedomte ze aj na to treba vynalozit niake naklady, to iste aj ta pokladna blocky atd starosti okolo, mozno v tom priapde by bolo treba aj niekoho zamestnat aby tam bol cely den....takze sa potom necudujme ked z 2 eciek bude zrazu 5....takze len tak...mier bratia....a kaslite na to radsej jazdite....

Duri6 JozoSTL 03.10.2018 (05:00)

O chvilu budu volby treba sanca to zmenit

andyapo 28.09.2018 (10:54)

"Duri6" karavan je práve o tej slobode, že sa možte "zabývat" kde chcete pokial to nezakazuje nejaká dopravná značka, neznamená že ked má niekto karavan musí íst priamo do kempu...do kempu sa chodí dočerpat voda, dobit batérie,alebo ak chce mat niekde radšej klud, zázemie ,služby a fajn prostredie, inak ten karavan kemp nepotrebuje, má vlastný zdroj energie,vodu,plyn čiže sa chodí naschvál mimo kempu takzvane na "divoko" ,kde sa dá zaparkujete a "bývate" !

Semanuel 29.09.2018 (08:13)

Ja som mal s Lechnicou a sestrou p. starostu len pozitívnu skúsenosť. 2€ za parkovanie sú úplne ok, aj keď možno by to mohlo byť značené viditeľnejšie. Hoci bufet ešte nefungoval, dostal som bez všetkého vodu. Pri traily som reportoval mŕtve teliatko a pani to šla hneď riešiť. Možno netreba byť taký kritický, lokalita sa stále vyvíja a stojí nemalé úsilie a financie. Traily sú super, určite v top 3 na Slovensku. Robené rozumne a s citom. Porovnávaniu s Rychlebami nechápem, každá lokalita je špecifická a Lechnici sa vzhľadom na potenciál podľa mňa podarilo vytĺcť z trailov maximum

ja_kub 29.09.2018 (15:07)

Pridam aj ja moju skusenost: mal som asi hodinku aj pol casu si odbehnut na traily kym zena s dietatom prejdu prielom hornadu. Nemal som ziadne drobne, lebo som nikde nenasiel ze sa plati parkovne. Po zaparkovani ku mne dobehla mala dievcina a chcela 2€ za parkovanie na ich sukromnom pozemku. Mal som len rezervnu 50-ku z ktorej mi vidala asi pi 20minutach kym pozbierala vydavok co mi dost ubralo na volnom case.. nie je problem zaplatit, naozaj je to symbolicka suma za namahu a investovane prostriedky ale aspon sa o tom zmienit! Vsade sa snazit podporit traily ci uz kupou naramku, tricka...
Inak traily su super a urcite este pridem ked bude viac casu

cavalieri ja_kub 17.10.2018 (12:15)

prielom Hornadu ???

stallyn 01.10.2018 (19:56)

Pridám aj ja svoju skúsenosť parkovaním, keď som tam bol naposledy , tak som bol milo prekvapený. Je síce pravda,že o platen=i na parkingu nikde nič neni ale Jožo to niekde buď na FB alebo v nejakom rozhovore článku spomínal. Čo bolo ale super "nasrdená pani" si kľudne pila kávu a užívala rannú cigu a nebežeala hneď za mnou že davaj love lebo si na parkovisku ako je zvyykom skoro všade. No a keďže som niekde zachitil že sa platí tak som došiel po prichystaní, prezlečeni s bajkom na kus reči a dal dvojku a pohoda. Aprpo kempy odporúčam goralský dvor , síce kus ďalej ale dobré služby(okrem jedla, no aj to sa da len to nie je nič extra) dbré ceny a bazén. Tak si užívajte lechnicu a berte ohľad že je to robené dosť "na kolene" ale narozdiel od veľa iných sloveských projektov nie len za účelom rychlého zisku. Samozrejme každý môze mať iny názor a skusenosti, ale mne sa tam páči.