Test: Marin Muirwoods 2019 –mestský ocelák s nádychom nostalgie

Test: Marin Muirwoods 2019 –mestský ocelák s nádychom nostalgie

14 komentárov

bimjeam 04.11.2018 24 fotografií   Marin Horska Cyklistika Test Cestna Cyklistika Novinky

Bicykle určené do mesta sú obvykle nudné sivé myši, ktoré sú podriadené svojmu účelu. No a potom je tu krikľavý rastafariánsky model Muirwoods od značky Marin, ktorý v nejednom z nás vyvolá pocity nostalgie 90-rokov a spomienky na prvé horské bicykle.

 



Rámy z tenkých  CrMo oceľových trubiek a šialené farebné kombinácie boli typickým módnym trendom deväťdesiatych rokov, kedy nastal azda najväčší rozmach horských bicyklov. Americký Marin tejto tradícii zostal verný a dnes si predstavíme jeden oceľový model z jeho produkcie  v zaujímavom retro-šate pod názvom Muirwoods.



Posed, výbava a prvý dojem – slušný základ na brázdenie mestom aj zastrčenými uličkami


Muirwoods ako je zrejmé už z prvého pohľadu nie je žiadny topmodel, ani snaha o objavenie Ameriky, ale klasický mestský bicykel na každodenné použitie, ktorý nebude vašu peňaženku bolieť. Na druhej strane v porovnaní s konkurenciou ponúka neprehliadnuteľný dizajn, ktorý sa nestratí ani v ohradenej parkovacej kóji na bicykle nejakého automobilového koncernu. Bike je postavený na poctivom oceľovom ráme, ktorý pri troche starostlivosti bude fungovať pokojne aj o dvadsať rokov.



Bike je stavaný s ohľadom na odolnosť a jednoduchosť. Preto na ňom miesto odpruženej vidlice nájdete pevnú oceľovú vidlicu zladenú s rámom. Navyše medzi hlavou a mostíkom nie je žiadny rušivý prechod v podobe prečnievajúcej misky hlavového zloženia.



Posed je pomerne nízky a vzpriamený, čo sa hodí najmä na rovinaté trasy, ako aj rezanie zákrut v spleti ciest panelovej džungle. 29-palcové kolesá obuté na pomerne hladkých plášťoch Schwalbe Spicer majú ochranu K-Guard proti defektom a ich objem je takým rozumným kompromisom. Keď chcete viac pohodlia, tak ich podfúknete, bez toho, aby ste dávali ráfiky na hranu. Pokiaľ je vašou prioritou rýchlosť, „nabombované“ plášte s minimálnym vzorom letia veľmi dobre. Navyše je po ich obvode reflexná linka, ktorá zvyšuje vašu pasívnu bezpečnosť pri jazde v noci a opticky bicyklu vôbec neblíži.



Radenie radí, prehadzovačky prehadzujú – všetko ako má byť


Parafrázovaním českej klasiky mám na mysli to, že komponenty sú síce z dostupnejšej 9-rýchlostnej sady Alivio a Altus, no svoj účel si splnia dobre a funkčne sú na tom asi tak, ako boli svojho času 9-rýchlostné sady Deore a SLX. Čo ma milo prekvapilo sú kotúčové brzdy, ktoré napriek základnému nesériovému pôvodu brzdia výborne, povedal by som, že po zabehnutí je výkon porovnateľný s drahšími modelmi, ktoré má v ponuke Shimano.



Vkusné a funkčné detaily napriek nízkej cenovke


Pozorné oko skúseného fóristu možno zachytilo, že na ráme bicykla sa nachádza viacero úchytov na košíky a nosič. Na rám môžete nahodiť celkovo trojicu košíkov a zadný nosič. Pokiaľ by ste chceli, tak pokojne aj „full-size“ blatníky a stojan. Hlavovú trubku zdobí matné čierne trojuholníkové „slobodomurárske“ logo výrobcu, ktoré nájdete aj na viečku hlavového zloženia. Nápis Marin okrem spodnej rámovej trubky nájdete aj na komponentoch ako sú gripy, riadítka alebo sedlovka, no všetko pekne decentne s rozumom, nie ako súťaž v najväčšom počte nápisov na meter štvorcový. Poteší aj úchyt zadného brzdového strmeňa umiestnený vo vnútornej strane zadnej stavby.



Reálne pocity z jazdy – asfaltový krížnik, ktorý sa nezľakne ani ľahkého terénu


Vzhľadom na menšiu veľkosť testovaného modelu ho viac sedlala priateľka s o niečo kratším predstavcom. Po prvotnom ohrnutí nosom nad nedoštelovaným „šaltrom” sa ale nejako skamarátili a vyrazili na pár jázd naprieč babím letom. Viac sťažností som už nepočul a to je hlavné! Všetko fungovalo spoľahlivo a záťažovú skúšku si Muirwoods užil aj pod mojimi 78-kilami pri vymetaní sídliskových obrubníkov. Vzhľadom na cenovú kategóriu a komponentové osadenie išiel bike až prekvapivo ľahko a nemôžem povedať, že by mi na ňom niečo prekážalo alebo chýbalo. Na účel, pre ktorý je určený, je to dôstojný a spoľahlivý partner.



PLUSY:

  • odolný a pohodlný oceľový rám a vidlica
  • orientácia komponentov na výdrž a funkciu
  • kvantum úchytov na košíky a nosič
  • kotúčové brzdy
  • vkusné detaily

MÍNUSY:

  • trochu vyššia hmotnosť
  • výrazné farby (pre niekoho)




Cieľová skupina a prednosti bicykla


Ak by som sa mal zamyslieť nad tým, koho by takýto bike mohol zaujať a komu by urobil najlepšiu službu, určite by to boli osoby, ktoré dochádzajú do práce na bicykli, prípadne sa bicyklovaniu nevenujú v nejakej väčšej miere, no radi si cez víkend vyrazia  vyvetrať hlavu niekam na cyklotrasu alebo poľnú cestu za domom. Rovnako dobre poslúži aj na presuny mestom, napríklad v meste medzi internátom a školou. Vďaka oceľovému rámu sa nemusíte báť, že by neprežil nehody v spoločnej pivnici alebo v inom priestore, kde sa hromadne parkujú bicykle. Sympatické je aj to, že sa výrobca zamyslel trochu nad zvolenými komponentami a nesnažil sa za každú cenu osadiť bike nejakým komponentom, ktorý by vytŕčal z radu na úkor ostatných. Osadenie je funkčné, spoľahlivé a určite aj niečo znesie. Veľmi príjemným prekvapením sú aj rôzne dizajnové prvky, ktoré sa na bicykloch tejto kategórie vyskytujú naozaj len raritne a Marin je v tomto ohľade svetlou výnimkou. No a v neposlednom rade je to aj jedinečná a neprehliadnuteľná retro farebná kombinácia, ktorá vytlačí možno z nejedného oka slzu, keď si spomeniete na to, po akých bicykloch ste túžili pred dvadsiatimi rokmi pri listovaní časopisov Peloton a Velo .

Ak by sa vám predsa len rastafariánska farebná verzia  nepáčila, tak výrobca má v rukáve aj nudnú čierno-čienu alternatívnu verziu označenú ako „satin-black“.



Pre Marin Muirwoods v modelovom roku 2019 je stanovená MOC na 540 € a viac sa dozviete na stránke výrobcu Marin.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:
Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

podpolanec 05.11.2018 (00:07)

Som rád že CROMOLY ešte žije, rám má krásne jesenné farby.

 
trial 04.11.2018 (10:52)

No na stranke som sa o nom vela nedozvedel.Hlavne som chcel vediet hmotnost takto osadeneho ramu

 
init trial 04.11.2018 (10:57)

Google napovedal. Cca 13kg.

 
trial 04.11.2018 (10:53)

Teda celeho biku

 
cukapeter 04.11.2018 (11:58)

Trubky sú colummbus? Či?

 
frantisek.stolar cukapeter 04.11.2018 (12:17)

Neverim ani reynolds ano columbus

 
init cukapeter 04.11.2018 (16:41)

V tejto cenovej kategorii urcite nie. Okrem toho, ak by islo o Columbus, na rame by to bolo urcite napisane. Vid napis na jednej z foto, "Series 1 CrMo" (zrejme interny vyvoj).

 
frantisek.stolar init 04.11.2018 (18:35)

no skor genericka 4130 z TW

 
trial 04.11.2018 (12:11)

Za tu cenu to nebude nic extra si myslim.

 
ppi 05.11.2018 (08:07)

to sa tu vsetci nadobro zblaznili? za hento vysolit 540 eur? hentaky bike sa da poskladat z rarohov na srotovisku a to bude skutocny mestsky bike tj skaredy, zlodejom nestoji ani za prestiknutie zamku, da sa hocikde zamknut a clovek ho tam aj o mesiac najde.

 
trial 05.11.2018 (09:19)

Tak to nie je az taka strasna cena.Ale tie kluky to spatia.

 
ppi trial 05.11.2018 (10:25)

pravda - trojprevodniky uz nikto kvalitne nerobi, vsetko len taketo nitovane, vylisovane z plechu.

 
trial 05.11.2018 (11:00)

1x11 za tu cenu by to uz bolo lakavejsie

 
JoKo 09.11.2018 (21:53)

Nevyzerá zle, ale s tak širokými rajdami by som si netrúfol ani na cestu medzi autá, ani na chodník medzi chodcov!

 
Pridaj komentár