Cannondale Habit 2019 – nový prístup k odpruženiu

Cannondale Habit 2019 – nový prístup k odpruženiu

redakcia 10.10.2018 23 fotografií   Horska Cyklistika Cannondale Novinky MTB

Habit dlhé roky tvoril pri značke Cannondale akúsi XC verziu trailbiku, no po novom sa posúva viac smerom k náročnému terénu a zábave. Okrem toho ale prináša inovatívny prístup k pohľadu na odpruženie a jeho funkciu.

 

V skratke by sa dalo povedať, že Cannondale vytvoril 130 mm verziu biku, ktorý je použiteľný ako 29 alebo 27,5 plus s výrazne progresívnou geometriou. Lenže ako to u tejto značky býva zvykom, nechýba niečo navyše.



Odpruženie – na veľkosti záleží


Nový Habit je prvý model od americkej značky využívajúci zavesenie zadnej stavby Horst-link, ktorý charakterizuje čap umiestnený na reťazových vzperách pred zadnou oskou. To by ale ešte neznamenlo nič prevratné, keďže tento systém využíva viacero značiek. Odlišný je fakt, že rozmiestnenie čapov je rôzne vzhľadom na každú jednu veľkosť rámu. Prečo?



Kedže vyšší jazdci majú aj vyššie umiestené ťažisko, to spôsobuje, že pri brzdení je jazdec „hádzaný“ vplyvom brdzných síl viac dopredu. Rovnako vplyvom vyššej hmotnosti pociťujú aj horšie správanie pri šliapaní. Naopak výrazne menší a ľahší jazdci budú pociťovať, že odpruženie je celkovo tvrdšie. Jednoducho každá veľkosť sa správa vo výsledku inak, čomu je prispôsobená kinematika.



Aby sa našlo vhodné rozloženie pre každú veľkosť, bola vypracovaná komplexná štúdia a samozrejme nechýbala spätná väzba od popredných jazdcov. Výsledok je nazvaný ako „Proportional response“ čo znamená, že každá veľkosť má vyladenú kinematiku tak, aby sa správala vždy rovnako. Jazdec tak dostane bicykel s rovnakými vlastnosťami bez ohľadu na veľkosť rámu.



Geometria


Prepracovaná bola aj geometria v štýle dlhší, nižší a položenejší – teda v duchu moderných trendov. V číslach to znamená napr. hlavový uhol na hodnote 66 stupňov, pričom Habit umožňuje drobné zmeny pomocou technológie excentrických vložiek na zadnej stavbe (flip chip). To nájde využitie aj vzhľadom na možnosť voľby medzi priemerom 29 alebo 27,5 plus. Vďaka typicky „vyosenému“ zadnému kolesu (Ai) je dĺžka zadnej stavby na hodnote 435 mm, pričom stále umožňuje vysokú priechodnosť aj pre poriadne objemné plášte.



Zjednodušenie


Celkovo došlo aj k zjednodušeniu celého systému najmä vzhľadom na výdrž a ľahkú údržbu. Príkladom je vedenie kabeláže, ktoré vo výsledku už nemôže byť jednoduchšie. Je totiž použitá karbónová trubica, ktorá vyvedie káble presne tam, kde potrebujete. Rovnako už nie sú potrebné žiadne špeciálne nástroje na servis. No a jazdci preferujúci jednoduchosť budú určite radi za stále dostupný košík na fľašu.



Modelový rad


Celkovo bude nový Habit dostupný ako celokarbónový vrátane zadnej stavby, ako karbónový základ s hliníkovou zadnou stavbou a tiež ako dostupný kompletne hliníkový variant. Nechýbajú ani špecifické ženské verzie s vhodnými komponentami a tiež vrátane veľkosti XS, ktorá je dostupná na 27,5 palcových kolesách.



Všetky podrobnosti vrátane špecifikácií a cien nájdete na tomto odkaze.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:
Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádza žiaden komentár. Môžeš však zanechať Tvoj komentár:

Pridaj komentár