Test: Bell Super 3R Mips - prilba do bikeparku aj na celodenný výjazd

Na jar minulého roka som si zakúpil novú prilbu a keďže sezóna už dávno skončila, rád by som sa podelil s tým, ako mi počas roka slúžila.

Pre prilbu Bell Super 3R Mips s chráničom brady som sa rozhodol hlavne z dôvodu, že okrem voľného jazdenia v teréne sem-tam zavítam aj do bikeparku, a teda hľadal som kompromis medzi váhou, bezpečnosťou a pohodlím. V bikeparkoch je prvoradá hlavne bezpečnosť ako ušetrené nejaké gramy alebo komfort.

Naopak vo voľnom teréne na celodenných výjazdoch som chránič nechával doma, pretože ma obmedzoval v pohodlí, na ktorom mi primárne záležalo. Mám ale kamaráta, ktorý má rovnakú prilbu a ten si chránič brady bral aj na takéto výjazdy, hlavne ak vedel, že sa bude jazdiť exponovaný terén.


Rôzne recenzie na túto prilbu jasne dávali do popredia pohodlnosť nosenia a veľmi dobré odvetranie, čo po roku nosenia môžem naozaj potvrdiť. Ak vám záleží ako mne práve na tomto faktore, tak v podobnom segmente prilieb nájdete asi ťažko konkurenta.

Prilba má 23 väčších otvorov a 6 ich má chránič brady. Tento fakt sa odrazí na tom, že prilba vyzerá na hlave mohutnejšie, čo niekomu môže po dizajnovej stránke vadiť. Napriek tomu prilba bez chrániča váži slušných 360 gramov a s chráničom brady 784 gramov.


Pre mňa bol taktiež dôležitý upínací systém, ktorý má Bell pod názvom float fit, a ktorý sa mi osvedčil už na predchádzajúcich prilbách. Nastavenie obvodu prilby robíte točením kolieska. Tento systém sa dá nastaviť ešte do troch vertikálnych polôh, aby ste si našli polohu, v ktorej vás najmenej tlačí na temeno hlavy. Keďže si obvod hlavy častokrát priťahujem a odťahujem, tak na môj vkus príliš skoro odišla gumička na koliesku pre ľahšie točenie.

Hľadal som teda možnosť výmeny, no dal sa vymeniť len celý systém nastavovania obvodu, čo mi prišlo zbytočné, keďže komfort točenia aj bez gumičky nebol oveľa horší. Každopádne, ak sa vám tento systém pokazí alebo odíde skôr ako výmena ďalšej prilby, dá sa kúpiť náhrada.


Čo sa týka jazdenia s chráničom brady, tak som ho používal vyslovene len keď som jazdil dole kopcom. Ale keďže rád jazdím traily v celku, tak vždy sa zapotím aj pri jazde dole. Necítil som žiadny tepelný diskomfort vďaka naozaj dobrému prúdeniu vzduchu, ale akonáhle som dojazdil, bolo cítiť, že hlava sa viacej potí a je mi teplejšie, tak prilba musela ísť dole.

Pri jazde hore kopcom alebo po rovine teda radšej odporúčam zložiť chránič brady dole. Manipulácia s ním je jednoduchá a zaberie len niekoľko sekúnd.


Ak by ste chceli túto prilbu používať aj na DH preteky, tak informujem, že táto prilba nemá DH certifikáciu. Pre toho, kto má súťaživého ducha a chce dve prilby v jednej, bude lepšie zaobstarať prilbu Bell Super DH. Tá má práve DH certifikáciu a lepšie na nej sedia MX okuliare ale má menej ventilačných otvorov a je o 100 gramov ťažšia a o niekoľko eur aj drahšia. Viac sa dočítate v tomto teste.

Z ďalších vecí, čo sa mi na testovanej prilbe páčili, sú antistatická výstelka, ktorú možno prať a zabudovaný držiak na akčnú kameru. V prípade, ak neviete akú veľkosť zvoliť pri kúpe a ste práve na veľkostnej hranici, volte určite menší variant.


Či u každého výrobcu spomínaný a vyzdvihovaný MIPS, ktorý je aj v názve prilby, naozaj pomáha zjemniť otras hlavy resp. náraz, je na každom z nás.

Ja som v nej padol len raz do mäkkého podkladu, takže z mojej strany nemôžem úplne hodnotiť bezpečnosť, no pri náraze som tvrdosť úderu cítil len minimálne. Osobne si teda myslím, že úlohu ochrany prilba určite plní.


Na záver ešte pripájam obrázky prilby, ktorá má za sebou už viacero tvrdších pádov a svoju funkciu v crash teste teda podľa vyjadrenia kamaráta určite splnila. Naviac prilba ani pri tvrdších pádoch nepraskla resp. nebola deformovaná.


Ak si biker, ktorý popri celodenných výjazdoch zavíta občas zaskákať si do bikeparku, nechce stratiť komfort klasickej prilby a chceš zvýšiť bezpečnosť, tak je táto prilba určená práve pre teba.

Ak to myslíš vážnejšie so súťažným jazdením a posúvaní svojich limitov, tak by som sa kvôli chýbajúcej DH certifikácii poobzeral po prilbách, ktoré túto licenciu majú a sú o niečo pevnejšie a odolnejšie.


Cena testovaného modelu sa pohybuje okolo 250 € a bude dostupný koncom januára. Dovozcom na Slovensko je Progress Cycle.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Prilby a chrániče - aby cyklistika nebolela PR článok

Prilby a chrániče - aby cyklistika nebolela

Nešťastné pády nie sú doménou len začiatočníkov. Stačí, že si ako najbližší cieľ dáme zvládnuť náročný rockgarden alebo gap. Možností ochrany je hneď niekoľko a zopár kúskov si dnes ukážeme.
Ochrana hlavy aj tela pre každého cyklistu PR článok

Ochrana hlavy aj tela pre každého cyklistu

Pri rýchlej jazde dole kopcom treba extra dbať na správnu ochranu. Bude to klasická prilba či „integrálka“? Chrániče kolien, alebo radšej celé torzo?
Giro Coalition Spherical – celý deň vo full face prilbe? PR článok

Giro Coalition Spherical – celý deň vo full face prilbe?

Giro Coalition svojimi unikátnymi vlastnosťami nastavuje nový štandard pre ľahkú full face prilbu. Poď sa spolu s nami pozrieť na to, čo ju robí takou výnimočnou.
keyboard_arrow_up