Test: Bell Super 3R Mips - prilba do bikeparku aj na celodenný výjazd

Test: Bell Super 3R Mips - prilba do bikeparku aj na celodenný výjazd

12 komentárov

double 09.01.2019 28 fotografií   Ochrana Chranice Bezpecnost Bikepark Bell Prilba Horska Cyklistika

Na jar minulého roka som si zakúpil novú prilbu a keďže sezóna už dávno skončila, rád by som sa podelil s tým, ako mi počas roka slúžila.

 

Pre prilbu Bell Super 3R Mips s chráničom brady som sa rozhodol hlavne z dôvodu, že okrem voľného jazdenia v teréne sem-tam zavítam aj do bikeparku, a teda hľadal som kompromis medzi váhou, bezpečnosťou a pohodlím. V bikeparkoch je prvoradá hlavne bezpečnosť ako ušetrené nejaké gramy alebo komfort.

Naopak vo voľnom teréne na celodenných výjazdoch som chránič nechával doma, pretože ma obmedzoval v pohodlí, na ktorom mi primárne záležalo. Mám ale kamaráta, ktorý má rovnakú prilbu a ten si chránič brady bral aj na takéto výjazdy, hlavne ak vedel, že sa bude jazdiť exponovaný terén.



Rôzne recenzie na túto prilbu jasne dávali do popredia pohodlnosť nosenia a veľmi dobré odvetranie, čo po roku nosenia môžem naozaj potvrdiť. Ak vám záleží ako mne práve na tomto faktore, tak v podobnom segmente prilieb nájdete asi ťažko konkurenta.

Prilba má 23 väčších otvorov a 6 ich má chránič brady. Tento fakt sa odrazí na tom, že prilba vyzerá na hlave mohutnejšie, čo niekomu môže po dizajnovej stránke vadiť. Napriek tomu prilba bez chrániča váži slušných 360 gramov a s chráničom brady 784 gramov.



Pre mňa bol taktiež dôležitý upínací systém, ktorý má Bell pod názvom float fit, a ktorý sa mi osvedčil už na predchádzajúcich prilbách. Nastavenie obvodu prilby robíte točením kolieska. Tento systém sa dá nastaviť ešte do troch vertikálnych polôh, aby ste si našli polohu, v ktorej vás najmenej tlačí na temeno hlavy. Keďže si obvod hlavy častokrát priťahujem a odťahujem, tak na môj vkus príliš skoro odišla gumička na koliesku pre ľahšie točenie.

Hľadal som teda možnosť výmeny, no dal sa vymeniť len celý systém nastavovania obvodu, čo mi prišlo zbytočné, keďže komfort točenia aj bez gumičky nebol oveľa horší. Každopádne, ak sa vám tento systém pokazí alebo odíde skôr ako výmena ďalšej prilby, dá sa kúpiť náhrada.



Čo sa týka jazdenia s chráničom brady, tak som ho používal vyslovene len keď som jazdil dole kopcom. Ale keďže rád jazdím traily v celku, tak vždy sa zapotím aj pri jazde dole. Necítil som žiadny tepelný diskomfort vďaka naozaj dobrému prúdeniu vzduchu, ale akonáhle som dojazdil, bolo cítiť, že hlava sa viacej potí a je mi teplejšie, tak prilba musela ísť dole.

Pri jazde hore kopcom alebo po rovine teda radšej odporúčam zložiť chránič brady dole. Manipulácia s ním je jednoduchá a zaberie len niekoľko sekúnd.



Ak by ste chceli túto prilbu používať aj na DH preteky, tak informujem, že táto prilba nemá DH certifikáciu. Pre toho, kto má súťaživého ducha a chce dve prilby v jednej, bude lepšie zaobstarať prilbu Bell Super DH. Tá má práve DH certifikáciu a lepšie na nej sedia MX okuliare ale má menej ventilačných otvorov a je o 100 gramov ťažšia a o niekoľko eur aj drahšia. Viac sa dočítate v tomto teste.

Z ďalších vecí, čo sa mi na testovanej prilbe páčili, sú antistatická výstelka, ktorú možno prať a zabudovaný držiak na akčnú kameru. V prípade, ak neviete akú veľkosť zvoliť pri kúpe a ste práve na veľkostnej hranici, volte určite menší variant.



Či u každého výrobcu spomínaný a vyzdvihovaný MIPS, ktorý je aj v názve prilby, naozaj pomáha zjemniť otras hlavy resp. náraz, je na každom z nás.

Ja som v nej padol len raz do mäkkého podkladu, takže z mojej strany nemôžem úplne hodnotiť bezpečnosť, no pri náraze som tvrdosť úderu cítil len minimálne. Osobne si teda myslím, že úlohu ochrany prilba určite plní.



Na záver ešte pripájam obrázky prilby, ktorá má za sebou už viacero tvrdších pádov a svoju funkciu v crash teste teda podľa vyjadrenia kamaráta určite splnila. Naviac prilba ani pri tvrdších pádoch nepraskla resp. nebola deformovaná.



Ak si biker, ktorý popri celodenných výjazdoch zavíta občas zaskákať si do bikeparku, nechce stratiť komfort klasickej prilby a chceš zvýšiť bezpečnosť, tak je táto prilba určená práve pre teba.

Ak to myslíš vážnejšie so súťažným jazdením a posúvaní svojich limitov, tak by som sa kvôli chýbajúcej DH certifikácii poobzeral po prilbách, ktoré túto licenciu majú a sú o niečo pevnejšie a odolnejšie.



Cena testovaného modelu sa pohybuje okolo 250 € a bude dostupný koncom januára. Dovozcom na Slovensko je Progress Cycle.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

Kubec0702 09.01.2019 (12:27)

Mal som Bell Super 2R, keby ju kupujem za plnú sumu, tak som sklamaný, no našťastie som ju mal za 1/2 ceny z bazáru. Prilbu som mal necelý rok, pád pri ktorom bola udretá aj hlava vydržal presne 1. Síce nie pád, no skôr stret so stromom pričom by to bez nej schytal môj spánok a tým by to mohlo byť fatálne. Prilba teda poslúžila, no praskla a tým pádom je už len tak na výstavku. Pri crashi som nemal chránič brady (je k mání ak by niekto chcel za pár korún). Vraj by som za 1/2 mohol mať novú nakoľko bell poskytuje túto službu, no stratil som blok . Prilba v globále fajn, trošku viac "bulky", odvetrávanie dobré, čo ma však dosť sklamalo bolo jej vŕzganie pri použití chrániča brady.
Ak by so si ju mal kupovať za plnú cenu, tak by som bol určite sklamaný.

 
perez Kubec0702 09.01.2019 (13:45)

ad "Prilba teda poslúžila, no praskla a tým pádom je už len tak na výstavku.": kazda prilba po vaznejsom pade, aj ked nie je prasknuta, by mala ist do kosa alebo na crash replacement

 
RoyalNatal 09.01.2019 (14:17)

pani, viete viac o moznosti crash replacement na Slovensku? cital som Bell stranku, avsak nechce sa mi verit, ze tato sluzba by fungovala aj tu v bananistane.. a uz toboz u nas v Kosicoch

 
perez RoyalNatal 09.01.2019 (14:42)

distributor pre SVK je Progress Cycle Slovakia s.r.o - skus im napisat

 
RoyalNatal perez 10.01.2019 (13:46)

uz som kontaktoval dovozcu, ale pravdepodobne budem musiet napisat aj vyrobcovi, kedze podmienky, ktore su nastavene ceskym sa mi nezdaju (platia iba do 3r od kupy)..

 
proxys RoyalNatal 23.01.2019 (15:27)

hod mi nejaké info pls o tom, tiež som koncom sezony ju praskol po udere na spanok. O takejto možnosti som nepočul, ma zaujala.

 
RoyalNatal proxys 24.01.2019 (07:32)

oslovil som vyrobcu a aj zastupenie v CR/SR a podmienky boli nasledovne: prilba nesmie byt starsia ako 3roky od zakupenia, zasles im ju spolu s kontaktnymi udajmi a pribehom/prehlasenim co sa stalo, nasledne sa ozvu, poskytuju zlavu 40% z ceny novej prilby (ktorej cena musi byt priblizna tej poskodenej pri kupe)..

ja som ale mimo hru, prilbu mam 4r

 
proxys RoyalNatal 24.01.2019 (09:42)

ďakujem za odpoveď.. no nevydržal som a napísalo som im tiež. Moja spadá do podmienok, ale tých 40% keď bude z nejakej vysokej ceny čo bola, tak nič moc. To už radšej uvažujem o možnosti objdnať si ju napr. za 80e z nemecka treba a vybrať si aj farbu a tak. No uvidím pre akú možnosť sa rozhodnem.

 
double proxys 24.01.2019 (10:01)

dakujem za info chalani . nabudúce budem vediet a dám tam aj podmienky replacementu. úplne fér to asi nebude kedže tých 40% určite bude z odporúčanej ceny prilby ked bola uvedená na trh. Možno cena bude o niečo lacnejšia ako v nejakom e-shope po výpredaji. každopadne moc človek neušetrí no má novú priblu na druhe strane

 
AdMich RoyalNatal 10.01.2019 (05:34)

Niečo také som riešil s BBB prilbou...po páde mi prilba praskla, crash replacement v predajni, kde som ju kupoval dopadol tak, že vraj som ju praskol schválne a teda mi ju nevymenia...to bolo vyjadrenie dovozcu prosím pekne.

 
scart335 AdMich 10.01.2019 (07:26)

By som ti neveril keby sa to nestane na Slovensku 😂

 
target AdMich 10.01.2019 (07:52)

Pozeram ze dovozca BBB je cim dalej tym atogantnejsi
Ja som s nim pred par rokmi riesil reklamaciu cyklo bundy a ma odbil s tym ze takych bund predali mraky a ziadna nemala taky problem takze z toho podla neho vyplyva ze ja som si sam sposobil zavadu

 
Pridaj komentár