Pinarello Crossista – stvorený do zimy a blata

Pinarello Crossista – stvorený do zimy a blata

Talianska značka len nedávno predstavila nový gravel model a následne nato pustila do sveta niečo pre milovníkov zimy a blata – cyklokrosový špeciál.

Svet "o niečo hrubších plášťov" je tým, čo taliansku značku v poslednom období láka. Po modeli Grevil prišiel na rad cyklokros a jeho špecifiká. Dalo by sa povedať, že opäť sa kládol dôraz na tradíciu a gény značky, ktorá je neoddeliteľne spätá s rýchlosťou. S tým boli teda spojené aj hlavné ciele pri konštrukcii toho cyklokrosového špeciálu. V prvom rade bolo potrebné zakomponovať do projektu vysokú ergonómiu, pretože pri cyklokrose sa môže ľahko stať, že budete viac utekať ako jazdiť. Bicykel sa teda musí jednoducho uchopiť a byť na pleci pohodlný aj pri behu. Dôležité bolo opäť zachovať prvotriednu ovládateľnosť potrebnú pre čoraz technickejšie trate a na záver sa myslelo aj na aerodynamiku, čo sa tak trochu vymyká hlavnému prúdu, ale všetko má svoje dôvody.



Design 4 Cyclocross


Pod týmto spojením sa skrývajú všetky prvky, ktoré zjednodušujú použitie s cieľom uľahčiť jazdcovi „život“ na trati. Základom je tvar trubky, ktorá dokonale sedí na ramene aj vďaka asymetrickému tvaru. Bicykel tak na pleci lepšie drží a jazdec sa môže sústrediť v prvom rade na to, čo má pod nohami. S cyklokrosom neodmysliteľne súvisí aj blato, čomu sa prispôsobilo uchytenie sedlovky, takže je ukrytá pred najväčšími nánosmi a rovnako konštruovaná tak, aby vydržala zvýšenú záťaž. No a jedným z najdôležitejších aspektov je extra zvýšená priechodnosť pre plášte, čo je neoceniteľná výhoda v extrémnych podmienkach. UCI limit je síce 33 mm, no mimo toho môže Crossista využiť aj 42 mm verzie.

S blatom opäť súvisí aj vedenie kabeláže, ktorá je tak dokonale ukrytá a môže tak byť vedená v celku a chránená – to platí aj pre veľmi často náchylnú oblasť pod stredovým zložením. No a nezabudlo sa ani na komfort, o ktorý sa starajú upravené zadné vzpery (Flexstay), špeciálne tvarovaná vidlica ONDA a rovnako upravená sedlovka. Všetky tieto časti sa podieľajú na čo najvyššej eliminácii vibrácií a to všetko pri zachovaní jednoduchosti, nízkej hmotnosti a stále vysokej tuhosti potrebnej k spoľahlivému ovládaniu a k prenosu sily.



Aerodynamika a asymetria


Pri cyklokrosových bicykloch je aerodynamika väčšinou to posledné, čo výrobcov trápi, no Pinarello ide vlastnou cestou. Základom je fakt, že rýchlosť na svetovej úrovni neustále rastie a tým pádom narastá aj jej význam. Vzorom bol opäť víťazstvami osvedčený cestný model Dogma a celkovo sa na neho nový Crossista pomerne dosť podobá - hlavová partia, spodná rámový trubka (Flatback), či sedlovka.



Samozrejme opäť nechýba ani asymetrické prevedenie rámu v oblasti stredového zloženia a reťazových vzpier pre čo najlepší prenos sily a rovnako badať asymetriu na spomínanej hornej rámovej trubke. Pri nových projektoch a návrhoch Pinarello využíva 3D tlačiareň na finalizáciu svojich myšlienok a inak tomu nebolo ani v tomto prípade, aby výsledok na 100 % zodpovedal cieľom.





Prevedenia a veľkosti


Jazdci si budú môcť vybrať z 2 verzií rámov, ktoré sa líšia použitým karbónom. Verzia s pluskom je postavená z karbónu T1100 1K (NANOALLOY Technology ), dostupnejší model disponuje materiálom T700 UD. Tým hlavným rozdielom bude hlavne výsledná hmotnosť, všetko ostatné je v podstate podobné. To sa týka možnosti využitia 1 alebo 2 prevodníkových sád, či možnosti výberu elektronického alebo mechanického radenia (Think 2).



Celkovo bude na výber zo 6 veľkostí, od 480 mm po 570 mm a opäť sa môžete spoľahnúť, že každá z nich si zachováva rovnaké vlastnosti. Crossista prináša Pinarello DNA aj do sveta pretekárskeho cyklokrosu no tieto bicykle môžu rovnako veľmi dobre slúžiť ako alternatíva ku klasickému cestnému bicyklu v prípade, že máte výrazne terénne chúťky bez ohľadu na podmienky a počasie.



Stránku výrobcu nájdete na tomto odkaze, dovozcom na Slovensko je Davorin.
Prečítajte si aj predstavenie modelu Pinarello Grevil.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up6thumb_down comments 1 komentár report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Pinarello Dogma F - nový najlepší bicykel na svete

Pinarello Dogma F - nový najlepší bicykel na svete

Práve skončilo svetové embargo na nový top model značky Pinarello a vy sa môžete pozrieť na jeho vylepšenia medzi prvými na svete.
O tom, ako si teraz užívam cestnú cyklistiku

O tom, ako si teraz užívam cestnú cyklistiku

Sledovanie svetovej cyklistiky je teraz skutočný zážitok, ktorý sa vie preniesť aj do bežných výjazdov. Ako to myslím, sa dozviete v menej tradičnom článku...
Koniec sezóny mladej pretekárky - a čo teraz?

Koniec sezóny mladej pretekárky - a čo teraz?

Chcete vidieť, ako vyzerá posezónne obdobie cestnej pretekárky? Chcete spoznať nástrahy a prekážky jesenného a zimného tréningu? Takto to vyzerá u mňa.
keyboard_arrow_up