Pinarello Crossista – stvorený do zimy a blata
Talianska značka len nedávno predstavila nový gravel model a následne nato pustila do sveta niečo pre milovníkov zimy a blata – cyklokrosový špeciál.
Svet "o niečo hrubších plášťov" je tým, čo taliansku značku v poslednom období láka. Po modeli Grevil prišiel na rad cyklokros a jeho špecifiká. Dalo by sa povedať, že opäť sa kládol dôraz na tradíciu a gény značky, ktorá je neoddeliteľne spätá s rýchlosťou. S tým boli teda spojené aj hlavné ciele pri konštrukcii toho cyklokrosového špeciálu. V prvom rade bolo potrebné zakomponovať do projektu vysokú ergonómiu, pretože pri cyklokrose sa môže ľahko stať, že budete viac utekať ako jazdiť. Bicykel sa teda musí jednoducho uchopiť a byť na pleci pohodlný aj pri behu. Dôležité bolo opäť zachovať prvotriednu ovládateľnosť potrebnú pre čoraz technickejšie trate a na záver sa myslelo aj na aerodynamiku, čo sa tak trochu vymyká hlavnému prúdu, ale všetko má svoje dôvody.Design 4 Cyclocross
Pod týmto spojením sa skrývajú všetky prvky, ktoré zjednodušujú použitie s cieľom uľahčiť jazdcovi „život“ na trati. Základom je tvar trubky, ktorá dokonale sedí na ramene aj vďaka asymetrickému tvaru. Bicykel tak na pleci lepšie drží a jazdec sa môže sústrediť v prvom rade na to, čo má pod nohami. S cyklokrosom neodmysliteľne súvisí aj blato, čomu sa prispôsobilo uchytenie sedlovky, takže je ukrytá pred najväčšími nánosmi a rovnako konštruovaná tak, aby vydržala zvýšenú záťaž. No a jedným z najdôležitejších aspektov je extra zvýšená priechodnosť pre plášte, čo je neoceniteľná výhoda v extrémnych podmienkach. UCI limit je síce 33 mm, no mimo toho môže Crossista využiť aj 42 mm verzie.S blatom opäť súvisí aj vedenie kabeláže, ktorá je tak dokonale ukrytá a môže tak byť vedená v celku a chránená – to platí aj pre veľmi často náchylnú oblasť pod stredovým zložením. No a nezabudlo sa ani na komfort, o ktorý sa starajú upravené zadné vzpery (Flexstay), špeciálne tvarovaná vidlica ONDA a rovnako upravená sedlovka. Všetky tieto časti sa podieľajú na čo najvyššej eliminácii vibrácií a to všetko pri zachovaní jednoduchosti, nízkej hmotnosti a stále vysokej tuhosti potrebnej k spoľahlivému ovládaniu a k prenosu sily.
Aerodynamika a asymetria
Pri cyklokrosových bicykloch je aerodynamika väčšinou to posledné, čo výrobcov trápi, no Pinarello ide vlastnou cestou. Základom je fakt, že rýchlosť na svetovej úrovni neustále rastie a tým pádom narastá aj jej význam. Vzorom bol opäť víťazstvami osvedčený cestný model Dogma a celkovo sa na neho nový Crossista pomerne dosť podobá - hlavová partia, spodná rámový trubka (Flatback), či sedlovka.Samozrejme opäť nechýba ani asymetrické prevedenie rámu v oblasti stredového zloženia a reťazových vzpier pre čo najlepší prenos sily a rovnako badať asymetriu na spomínanej hornej rámovej trubke. Pri nových projektoch a návrhoch Pinarello využíva 3D tlačiareň na finalizáciu svojich myšlienok a inak tomu nebolo ani v tomto prípade, aby výsledok na 100 % zodpovedal cieľom.
Prevedenia a veľkosti
Jazdci si budú môcť vybrať z 2 verzií rámov, ktoré sa líšia použitým karbónom. Verzia s pluskom je postavená z karbónu T1100 1K (NANOALLOY Technology ), dostupnejší model disponuje materiálom T700 UD. Tým hlavným rozdielom bude hlavne výsledná hmotnosť, všetko ostatné je v podstate podobné. To sa týka možnosti využitia 1 alebo 2 prevodníkových sád, či možnosti výberu elektronického alebo mechanického radenia (Think 2).Celkovo bude na výber zo 6 veľkostí, od 480 mm po 570 mm a opäť sa môžete spoľahnúť, že každá z nich si zachováva rovnaké vlastnosti. Crossista prináša Pinarello DNA aj do sveta pretekárskeho cyklokrosu no tieto bicykle môžu rovnako veľmi dobre slúžiť ako alternatíva ku klasickému cestnému bicyklu v prípade, že máte výrazne terénne chúťky bez ohľadu na podmienky a počasie.
Stránku výrobcu nájdete na tomto odkaze, dovozcom na Slovensko je Davorin.
Prečítajte si aj predstavenie modelu Pinarello Grevil.
Komentáre Zobraziť komentáre (1)