Kliknutím prejdeš na
www.pinarello.com
Reklama
Pinarello Crossista – stvorený do zimy a blata

Pinarello Crossista – stvorený do zimy a blata

1 komentár

redakcia 24.10.2018   Pinarello Cestny Bike Cestna Cyklistika Relax Cyklokros Zima Preteky Trening Novinky

Talianska značka len nedávno predstavila nový gravel model a následne nato pustila do sveta niečo pre milovníkov zimy a blata – cyklokrosový špeciál.

 

Svet "o niečo hrubších plášťov" je tým, čo taliansku značku v poslednom období láka. Po modeli Grevil prišiel na rad cyklokros a jeho špecifiká. Dalo by sa povedať, že opäť sa kládol dôraz na tradíciu a gény značky, ktorá je neoddeliteľne spätá s rýchlosťou. S tým boli teda spojené aj hlavné ciele pri konštrukcii toho cyklokrosového špeciálu. V prvom rade bolo potrebné zakomponovať do projektu vysokú ergonómiu, pretože pri cyklokrose sa môže ľahko stať, že budete viac utekať ako jazdiť. Bicykel sa teda musí jednoducho uchopiť a byť na pleci pohodlný aj pri behu. Dôležité bolo opäť zachovať prvotriednu ovládateľnosť potrebnú pre čoraz technickejšie trate a na záver sa myslelo aj na aerodynamiku, čo sa tak trochu vymyká hlavnému prúdu, ale všetko má svoje dôvody.



Design 4 Cyclocross


Pod týmto spojením sa skrývajú všetky prvky, ktoré zjednodušujú použitie s cieľom uľahčiť jazdcovi „život“ na trati. Základom je tvar trubky, ktorá dokonale sedí na ramene aj vďaka asymetrickému tvaru. Bicykel tak na pleci lepšie drží a jazdec sa môže sústrediť v prvom rade na to, čo má pod nohami. S cyklokrosom neodmysliteľne súvisí aj blato, čomu sa prispôsobilo uchytenie sedlovky, takže je ukrytá pred najväčšími nánosmi a rovnako konštruovaná tak, aby vydržala zvýšenú záťaž. No a jedným z najdôležitejších aspektov je extra zvýšená priechodnosť pre plášte, čo je neoceniteľná výhoda v extrémnych podmienkach. UCI limit je síce 33 mm, no mimo toho môže Crossista využiť aj 42 mm verzie.

S blatom opäť súvisí aj vedenie kabeláže, ktorá je tak dokonale ukrytá a môže tak byť vedená v celku a chránená – to platí aj pre veľmi často náchylnú oblasť pod stredovým zložením. No a nezabudlo sa ani na komfort, o ktorý sa starajú upravené zadné vzpery (Flexstay), špeciálne tvarovaná vidlica ONDA a rovnako upravená sedlovka. Všetky tieto časti sa podieľajú na čo najvyššej eliminácii vibrácií a to všetko pri zachovaní jednoduchosti, nízkej hmotnosti a stále vysokej tuhosti potrebnej k spoľahlivému ovládaniu a k prenosu sily.



Aerodynamika a asymetria


Pri cyklokrosových bicykloch je aerodynamika väčšinou to posledné, čo výrobcov trápi, no Pinarello ide vlastnou cestou. Základom je fakt, že rýchlosť na svetovej úrovni neustále rastie a tým pádom narastá aj jej význam. Vzorom bol opäť víťazstvami osvedčený cestný model Dogma a celkovo sa na neho nový Crossista pomerne dosť podobá - hlavová partia, spodná rámový trubka (Flatback), či sedlovka.



Samozrejme opäť nechýba ani asymetrické prevedenie rámu v oblasti stredového zloženia a reťazových vzpier pre čo najlepší prenos sily a rovnako badať asymetriu na spomínanej hornej rámovej trubke. Pri nových projektoch a návrhoch Pinarello využíva 3D tlačiareň na finalizáciu svojich myšlienok a inak tomu nebolo ani v tomto prípade, aby výsledok na 100 % zodpovedal cieľom.





Prevedenia a veľkosti


Jazdci si budú môcť vybrať z 2 verzií rámov, ktoré sa líšia použitým karbónom. Verzia s pluskom je postavená z karbónu T1100 1K (NANOALLOY Technology ), dostupnejší model disponuje materiálom T700 UD. Tým hlavným rozdielom bude hlavne výsledná hmotnosť, všetko ostatné je v podstate podobné. To sa týka možnosti využitia 1 alebo 2 prevodníkových sád, či možnosti výberu elektronického alebo mechanického radenia (Think 2).



Celkovo bude na výber zo 6 veľkostí, od 480 mm po 570 mm a opäť sa môžete spoľahnúť, že každá z nich si zachováva rovnaké vlastnosti. Crossista prináša Pinarello DNA aj do sveta pretekárskeho cyklokrosu no tieto bicykle môžu rovnako veľmi dobre slúžiť ako alternatíva ku klasickému cestnému bicyklu v prípade, že máte výrazne terénne chúťky bez ohľadu na podmienky a počasie.



Stránku výrobcu nájdete na tomto odkaze, dovozcom na Slovensko je Davorin.
Prečítajte si aj predstavenie modelu Pinarello Grevil.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

perez 24.10.2018 (17:57)

Na stranke dovozcu som sa nic nedozvedel.

 
Pridaj komentár