Test: Svetlo BBB BLS-74 STRIKE 760 – verný spoločník na výjazdy počas zimného obdobia

Test: Svetlo BBB BLS-74 STRIKE 760 – verný spoločník na výjazdy počas zimného obdobia

S prechodom na zimný čas sa väčšine z nás končí možnosť vyraziť po práci na normálny výjazd. Niekto to rieši zapriahnutím bicykla do trenažéra, no s poriadnym svetlom však tomu nemusí byť nutne tak.

Tohtoročný október a november sú pre cyklistov mimoriadne priaznivé. Suché a relatívne teplé počasie dovoľuje jazdiť podstatne viac, ako dĺžka slnečného svitu. Pokiaľ však zarezávate v práci od ôsmej do piatej, máte smolu. Pokiaľ teda nemáte nejaké výkonné svetlo.

Predmetom dnešného testu je výkonný lampáš od holandskej značky BBB, ktorá je povestná svojou politikou, ktorá obvykle ponúka rozumný pomer ceny a výkonu. Bude tomu tak aj v prípade svetla s označením BLS-74 STRIKE 760?


Základné parametre, obsah balenia a prvý dojem

Ako už napovedá samotný názov, svetlo disponuje maximálnym výkonom 760 lúmenov, čo nie je zrovna málo. Výkon má na svedomí jedna vysokovýkonná XLM CREE dióda. Hmotnosť svetla činí 108 g bez úchytu, ktorý pridá ďalších 20 gramov. Kapacita 3,7 V batérie je 2 600 mAh a podľa výrobcu (Samsung) je možné ho opakovane nabiť bez vplyvu na výkon až 300 cyklami. Pozitívom je, že batériu môžete zo svetla vybrať pomocou mince a vymeniť ju za nabitú, ktorú si viete k svetlu dokúpiť pod označením EnergyBar BLS-93.

Čo sa týka dizajnu, tak dominantne pôsobí predná časť tela, cez ktorú presvitajú kruhové chladiče z hliníka. V spodnej časti sa nachádza mikro-usb port vybavený ochrannou gumovou krytkou. V hornej časti svetla zasa dominuje malý hrb s väčším gumeným ovládacím tlačidlom, ktoré je vybavené modrou, resp. červenou diódou a stlačiť ide pomerne stuha. Za povšimnutie stojí aj malá strieška nad optikou, ktorá zabraňuje zbytočnému odrazu svetla smerom k jazdcovi a jeho oslňovaniu.

V minimalistickom balení nájdete iba návod, USB káblik a svetlo s úchytom. Úchyt si zaslúži pochvalu za možnosť natočenia svetlá do strán, no pri jeho inštalácii budete potrebovať 5-mm inbusový kľúč, čo nie je moc praktické pokiaľ plánujete svetlo prehadzovať medzi viacerými bicyklami. Telo svetla je vyrobené z plastu, no po dizajnovej ani kvalitatívnej stránke to nie je vôbec zlé. Zaradil by som ho skôr k tým vydarenejším.


Režimy, výkon a ovládanie – neúnavný pracant

Z hľadiska počtu ponúkaných režimov je svetlo určite nadpriemerné. Výkony sú dobre odstupňované a najmä prechod z režimu „super svetlo“ do režimu „diaľkové svetlo“ je slušne postrehnuteľný a odlíšený. Svetlo ponúka dokopy 4 svetelné a jeden blikací mód. V závislosti od zvoleného režimu dokážete akumulátor vyžmýkať od dvoch do necelých 15 hodín.

Režim - Výkon v lúmenoch - Doba svietenia v hodinách
Super svetlo - 760 - 2,2
Diaľkové svetlo - 488 - 3,2
Štandardné svetlo - 228 - 7,5
Tlmené svetlo - 106 - 14,9
Blikanie - 760 - 5,6


Teória v praxi – postrehy z brázdenia nočnou krajinou

Svetlá patria medzi typický príklad cyklistického artiklu, kde je lepšie raz vidieť, ako stokrát čítať a mesiac špekulovať. Preto sa v tomto odstavci pokúsim zhrnúť svoje postrehy a poznatky z cca trojtýždňového používania. Samotná farba svetla je pomerne biela s nádychom modrej. Optika rozptyľuje svetlo v dvoch rôznych úrovniach, pričom je viditeľný prechod medzi rozptýleným svetlom s krátkym dosvitom a výrazne užším kužeľom, ktorý vám dobre posvieti aj na väčšie vzdialenosti.

Chladenie svetla vyriešené päticou kruhových chladičov v oblasti hlavy, je veľmi účinné a nestalo sa mi, že by sa svetlo prehrialo, alebo vyslovene sálalo pri dlhodobejšom zastavení. V porovnaní s konkurenčnými svetlami s obdobným menovitým výkonom má telo po hodinovom výjazde podstatne nižšiu teplotu. Čo až tak pozitívne nehodnotím je tuhosť ovládacieho tlačidla. Najmä v hrubších rukaviciach to až také pohodlné nie je, no je možné, že som len rozmaznaný svojim niekoľkoročným vymačkaným svetlom a táto vlastnosť sa časom upraví, alebo si človek jednoducho časom zvykne.

Druhá výtka z mojej strany je utiahnutie úchytu. To je možné len 5-milimetrovým inbusom. Čiže, ak chcete svetlo meniť napr. medzi bicyklom a žiletkou, musíte sa s tým zbytočne babrať. Našťastie výrobca ponúka možnosť dokúpiť si ďalší úchyt za pár drobných. Keď sa na to pozrieme ale z druhej strany, objímka úchytu zvládne priemer riadidiel od 25,4 po 31,8 mm a na mieste drží fakt pevne, aj keď svetlo nasmerujete do boku.


Výkon svetla je z môjho pohľadu na bežné jazdenie v tme plne postačujúci. BLS-74 nie je žiadna fotónová bomba, no určite nebudete musieť jazdiť s očami na stopkách, alebo sa zdržiavať len na dobre známych trasách. Odstupňovanie režimov je plynulé a s najsilnejším režimom som sa to nebál pustiť dolu kopcom ani v lese. Optika ponúka kombináciu dobrého osvetlenia periférie s výraznejším stredovým kužeľom, ktorý vám osvetlí cestu vo veľmi dobrej vzdialenosti. Strieška nad ledkou si plní svoju funkciu tiež vzorne a počas jazdy neoslňovala mňa, ani protiidúcich účastníkov tejto recenzie.

Veľmi príjemne ma prekvapila aj výdrž svetla. Po 80 minútovom výjazde v teplote pod 10 °C zmenila dióda modrú farbu na červenú a ja som čakal, že kým dôjdem domov, tak budem svietiť ako svätojánska muška na najslabšom režime. Na moje veľké prekvapenie sa nič nestalo. Dióda svietila na červeno ďalších 30 minút a svetlo svietilo rovnako. Nechal som teda svetlo svietiť ďalej, aby som zistil, kedy mu dôjde dych.

Na svetlo som chodil pozerať každých 20 minút, až ma to napokon po 2 hodinách prestalo baviť a svetlo som zhasol a šiel spať. Režim sa samozrejme zmenil na nižší výkon, no na dojazd domov by to v pohode stačilo. Až neskôr som vyčítal z manuálu, že červená dióda sa rozsvieti už pri polovičnej hodnote poklesu napätia batérie. Na môj vkus zbytočne skoro, ale podľa tejto funkcie presne viete, že keď to v momente ako zasvieti červená otočíte domov, dôjdete v pohode na plný výkon.


Plusy:

  • veľa režimov
  • natáčanie do strán v rozsahu 360°
  • výborné chladenie
  • vymeniteľná batéria
  • strieška zabraňujúca oslneniu jazdca

Mínusy:

  • úchyt je nutné priskrutkovať
  • tuhšie tlačidlo ovládania


Komu by mohlo toto svetlo vyhovovať?

Ak by som mal vlastnosti BLS-74-ky zhrnúť nejako v kocke a zamyslieť sa nad tým, pre koho by toto svetlo bolo ideálne, tak to budú určite jazdci, ktorí ocenia možnosť výmeny akumulátora počas výjazdu. Toto sa môže hodiť napr. na 24-hodinové preteky a iné ultramaratónske sólo akcie, kde nie je čas alebo podmienky na nabíjanie. Výkon svetla nie je omračujúci, no zároveň myslím, že nikoho neurazí a obmedzovať vás pri nočnom výjazde nebude.

Tu je skôr výhoda dlhší dosvit, ktorý vám dovolí zareagovať skôr na prekážky v diaľke, čo sa môže hodiť najmä pre jazdenie vo vyšších rýchlostiach na cestnom bicykli. Natáčanie do strán vám umožní nastaviť si svetelný lúč presne tam, kam potrebujete. Ak často striedate rôzne bicykle, môžete si dokúpiť ďalší úchyt, takže toto svetlo môže byť pre vás zaujímavou voľbou.


Odporúčaná maloobchodná cena tohto kúsku je cca 60 € a kompletnú špecifikáciu si môžete pozrieť na stránke dovozcu SK Profi Bike.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
bimjeam 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Knog Blinder PRO 1 300 - spĺňa všetkých 10 požiadaviek?

Test: Knog Blinder PRO 1 300 - spĺňa všetkých 10 požiadaviek?

Netušil som, že pri výbere denného svietenia mám až 10 podmienok. Koľko z nich spĺňa svetlo od austrálskej značky Knog?
Doplnky na nočné jazdy – bezpečne mestom aj lesom PR článok

Doplnky na nočné jazdy – bezpečne mestom aj lesom

Jeseň je typická sychravým počasím, šerom a skorým stmievaním. Od jazdenia to však mnohých neodradí. Čo by sa mohlo zísť na takéto neskoré jazdenie?
Svetlá - vidieť a byť videný je základ bezpečnosti PR článok

Svetlá - vidieť a byť videný je základ bezpečnosti

Ako prilba patrí na hlavu, na bicykel patria svetlá. Zvlášť vtedy, ak jazdíte po cestách s premávkou alebo v „mestskej džungli“. Potrebujete ich? Môžete vyberať u nás.
keyboard_arrow_up