Bilancia Petra Sagana v sezóne 2007

Peter Zánický jeden z dvojice trénerov Petra Sagana nám poskytol zhodnotenie cyklistickej sezónny 2007 nášho úspešného cyklistu..

Tento rok bol úspešnejší ako sme si len mohli predstaviť.
Peťo začal učinkovanie v kategórií junior ako prvoročák a čakali sme len také “oťukanie“ sa so svetovou špičkou.
Peťo však od prvého svetového pohára v cestnej cyklistike /SP etapový Poľsko -2. miesto/ patril medzi lídrov v každom závode, v ktorom sa predstavil. V tohtoročnom svetovom pohári sa podarilo bodovať 278 svetovým juniorom. Zo Slovákov bodoval bohužiaľ len Peter a celkovo skončil na 5. mieste.
V teréne disponuje neuveriteľným citom a má výbornú techniku. V ťažkým pasážach dokáže ešte na najlepších bikerov získať pár sekúnd. V apríli skúsime zladiť sústredenie s Filipom Polcom, ktorý by ho mohol naučiť ešte pár „fint“ veď každá sekunda sa nám bude v nadchádzajúcich „majstrákoch! istotne hodiť " title=" Pracujeme na každom detaile. Myslíte, napríklad, že cyklista nepotrebuje gymnastiku? No to by ste sa teda mýlili.
Je radosť pracovať s takým cyklistom akým je Peťo. Vo vienku má obrovský talent, tvrdo na sebe pracuje a hlavne a nepripúšťa si žiadny psychický tlak.
Peťo nelamentuje, nesťažuje sa na podmienky, okolnosti a podobne. Príkladom môže byť tohtoročné prvé kolo Slovenského pohára v horskej cyklistike keď nemal ešte pripravený sponzorský bicykel. Ani sme nepripustili možnosť, žeby neštartoval na pretekoch. Požičal si starší bicykel od sestry a súťaž vyhral. Pred Majstrovstvami Európy v MTB mal Peter v nohách len jeden významnejší štart na horskom bicykli. Na štarte stál však bez rešpektu.
V Škótsku Peťa na Majstrovstvách sveta postavili kvôli nevyjazdeným bodom minulý rok až do 9 rady na 90 pozíciu. Peťo bol absolútne koncentrovaný na súťaž a túto nevýhodu /na rozdiel odo mňa/ ani nevnímal. A to mať lepšiu pozíciu Slovensko má z Majstrovstiev sveta v MTB medailu!
Ale sťažovať sa vôbec nemôžeme. Bronz z Majstrovstiev Európy v horskej cyklistiky v Turecku, trošku nešťastné štvrté miesto z cesty v Mexiku a opäť bronz z európskeho cyklokrosu.
Cyklokros je zvlášť kapitola. Dlho sme zvažovali, či absolvovať aj tohtoročnú sezónu cyklokrosu. Sezónna bola dlhá, ale keďže minuloročná kombinácia s cyklokrosom sa nám osvedčila, plán prípravy sme nemenili. Cyklokros aj tento rok je len príprava na letné hlavné odvetvie, ktorou je cesta a MTB.
Pred troma týždňami Peter absolvoval s ostatnými členmi Cyklistického spolku Žilina zimnú prípravu vo Vysokých Tatrách. Vysokohorská turistika, beh na lyžiach, výbehy, to bol každodenný program. Bicykel nevidel dva týždne. Hneď na to absolvoval francúzsky pohár v cyklokrose, ktorý vyhral. Tento výsledok potvrdil o tri dni, keď na svetovom pohári obsadil 3. miesto len 6 sekúnd za víťazným Belgičanom. O pár dní vyhral v Belgicku prestížny závod Superprestige. Bez špeciálnej prípravy neskutočné výsledky.
Cyklokros je pre Petra radosť a spestrenie zimného tréningu. Blížia sa však Majstrovstvá sveta, ktoré sa tento rok uskutočnia v Taliansku. Nebudeme tajiť ideme tam s ambíciami najvyššími. Skúsime vabank- všetko, alebo nič. Ak to nevyjde nič sa nedeje, to hlavné pre nás príde až v lete.
Nie každá sezóna vyjde tak ako samotný cyklista a realizačný tím očakáva. Možno si ešte spomeniete na hviezdu, ale krátku kariéru Masného, Hanusa a z časti aj Gavendu. Budúci rok však ideme do cestnej a horskej cyklistiky s najvyššími ambíciami.
Držte nám palce.
Snáď sa nám podarí pripraviť aj zájazd pre fanúšikov horskej cyklistiky na Majstrovstvá sveta
v horskej cyklistike, ktoré sa uskutočnia v júni v talianskom horskom stredisku Val di Sole. Viac sa čoskoro dočítate na stránkach www.mtbiker. sk