Funkčné prádlo pri športe v teplom počasí

O výhodách funkčného prádla sa na vlastnej koži presvedčil snáď každý, kto sa aspoň trochu venuje nejakému športu či aktívnemu pohybu. Doba, keď športovci a turisti nosili na sebe studené, spotené, bavlnené tričká, už je dnes minulosťou. Komfort suchého a teplého „termoprádla“ oceňujú športovci predovšetkým v zime, svoj význam ale nájde funkčné prádlo aj v letnom období.

Nutnosť nosenia funkčného prádla je v zime prirodzene omnoho väčšia než v lete. I v teplom letnom počasí ale oceníme, keď sa organizmus nemusí pri športe vyrovnávať so zmenami teploty a my môžeme svoje sily sústrediť len na vlastný pohyb. Požiadavka na stabilnú termoreguláciu organizmu je pritom aktuálna predovšetkým pri vytrvalostných športoch. Pri dlhšom výkone sa často mení intenzita záťaže, organizmus sa striedavo prehrieva a opäť chladne. Takéto nežiaduce striedanie našej termoregulácie môže minimalizovať práve dobre zvolená vrstva funkčného prádla.

Ako funguje prádlo v lete
Ak sa chceme spoľahnúť na funkčné prádlo, mali by sme dobre vedieť, pri akých podmienkach ho budeme používať. Aj kvalitné a v zime osvedčené termoprádlo s veľmi dobrou hrejivosťou nás v lete veľmi nepoteší; budeme sa v ňom zbytočne prehrievať. Na šport v lete je vhodnejšie prádlo, ktoré s potom dokáže odviesť aj prebytočné teplo. Niektoré letné prádla bývajú veľmi otvorené s veľkými okami v pletenine, kde nás skôr než funkčný materiál chladí prúdiaci vzduch. Vhodnejším riešením je však kompaktnejšia pletenina z chladivého materiálu, ktorá spoľahlivo odvedie pot, ale zároveň veľmi dobre chráni aj proti prefúknutiu. Presne tak funguje napr. prádlo Craft Pro Cool. Svoje skúsenosti s tohtoročnou novou verziou Pro Coolu má i najlepšia česká bikerka Tereza Huříková (ČS MTB Team): „Nový Pro Cool sa mi veľmi páči. Oproti staršiemu typu je omnoho ľahší a tenší, takže ho na sebe skoro necítim a neprehrievam sa, ani keď idem pri tréningu naozaj naplno. Pro Cool pritom veľmi dobre izoluje od chladu z vetra, čo je pre mňa pri jazde na biku tiež dôležité,“ hovorí najlepšia česká cyklistka súčasnosti.
Veľkou prednosťou nového Pro Coolu je tiež rýchlosť, s akou prepotený materiál uschne. Akonáhle znížime intenzitu športového výkonu, obmedzí sa potenie, prádlo behom niekoľkých minút uschne, prestáva chladiť a je teplotne neutrálne. Čo je presne ten efekt, vďaka ktorému sa i v teplom letnom počasí môžeme pri športe cítiť maximálne príjemne.

Test bielizne Craft Pro Cool

Známy výrobca športového oblečenia, švédska firma Craft, ohlásil začiatkom jari uvedenie inovovanej verzie svojej letnej rady bielizne Pro Cool. Redakcia MTBiker.sk sa dohodla so slovenským distribútorom Craftu, firmou Vavrys SK, na možnosti nechať túto novú bielizeň otestovať potenciálnym užívateľom – vylosovaným z rád návštevníkov MTBiker.sk. Reklamné materiály Craftu hovorili o bielizni v superlatívoch, boli sme preto zvedaví, aká bude realita.
Nový CRAFT Pro Cool pre ešte príjemnejší pocit pri športovaní

CRAFT vylepšil svoju obľúbenú funkčnú bielizeň na leto. Nový Pro Cool je vyrobený z ešte účinnejšieho, elastickejšieho a ľahšieho materiálu, vlákna sú obohatené naviac o ochranu proti pachom. Nová kolekcia je v ponuke taktiež v nových farbách – lososovej, svetlo modrej a svetlo zelenej. Pribudli i nové modely ako napr. boxerky s cyklistickou vložkou.
CRAFT uvádza víťaznú cyklistickú kolekciu

Cyklistická kolekcia značky CRAFT pre jar – leto 2007 získala na prestížnom medzinárodnom športovom veľtrhu ISPO v Mníchove hlavnú cenu. Súčasťou novej kolekcie je oblečenie pre náročných vrcholových športovcov i pre rekreačnú cyklistiku; bundy, vesty, dresy, cyklonohavice a ďalšie doplnky, oblečenie pre mužov i pre ženy.