Rozhovor: Cestný elektrobicykel pod 13 kilogramov

Rozhovor: Cestný elektrobicykel pod 13 kilogramov

Modely Pinarello patria medzi špičku v cyklistike a táto ikona z Talianska je známa hlavne vo svete cestných bicyklov. Tak ako väčšinu výrobcov ani Pinarello neobišla elektrifikácia, a preto sa poďme porozprávať s dovozcom aj o cestnej elektro novinke Nytro.

Ahoj Davor, v prvom rade ďakujem, že si prijal ponuku na rozhovor a hneď na začiatku ťa poprosím, aby si sa nám trochu predstavil a povedal nám, ako si spojený s cyklistikou? Aký typ cyklistu si a na akom bicykli jazdíš ?
Ak nerátam, že som mal ako tínedžer nejaký horák s pevnou vidlicou na Shimane STX, tak som sa k cyklistike dostal až cez predaj značky Sportful. Fungovali sme v bežeckom lyžovaní a v biatlone, ale Sportful robil aj (alebo hlavne) cyklooblečenie a to bola príležitosť, ktorú sme chceli využiť. Tak som začal trochu jazdiť. „Na stálo” mám hardtail Dogma XC a cesťák Dogma F10. Asi k tomu v dohľadnom čase pribudne novinka Grevil. A potom jazdím trochu na všetkých možných testovacích bicykloch. 



Davorin je výhradný dovozcom bicyklov značky Pinarello na Slovensko, prečo ťa oslovila práve táto značka a rozhodol si sa staviť všetko na túto taliansku klasiku?
V prvom rade som chcel spojiť jazdenie s obchodom, v druhom rade to malo byť niečo extra. Pinarello vozili kamoši do Čiech a tam som sa inšpiroval.



Pinarello je prémiová značka, čomu samozrejme zodpovedá aj cena, a preto mi nedá nespýtať sa, ako sa takéto bicykle predávajú respektíve, ktorý je najpredávanejší model a prečo si myslíš, že to je tak?
Povedal by som primerane možnostiam trhu, a teda predaj rastie. Najpredávanejší model je Dogma F10. Mnohí považujú Dogmu za najlepší cesťák na svete, preto jej predáme viac než nižších modelov, ktoré sú pod tlakom množstva konkurenčných modelov, s ktorými je možné ich porovnávať.



Nedávno Pinarello uviedlo na trh cestný elektrobicykel Nytro, ako tento fakt prijali zákazníci a fanúšikovia značky? Predsa len elektrobicykle sú u nás ešte stále kontroverzná téma.
Fanúšikovia veľmi pozitívne. A komu sa nepáči, nech nekupuje. Nekúpiť je jeden z mála legitímnych nástrojov presadenia vlastného názoru.



Pre koho je bicykel primárne určený? Vieš už aj zo skúseností povedať, kto sa najviac o tento model zaujíma?
Naše skúsenosti hovoria, že v prvom rade členovia partie, ktorí z rôznych dôvodov nestíhajú komfortne partii pri výjazdoch. V druhom rade, tak ako prezentoval vraj sexistický marketing Pinarella, sú to partnerky aktívnych cyklistov. Teda je to trochu iná a užšia skladba ako pri e-MTB.



Nemal som možnosť Nytro jazdiť, ale jeden údaj bije do očí už na papieri a to je váha bicykla, ktorá je na elektrobicykel veľmi dobrá. Bola pri vývoji tohto bicykla váha prvoradá?
Objektívne neviem. Skôr si myslím, že Pinarello sa snaží, aby každý bicykel jazdil (takmer) ako Dogma. Musí to byť kompletný balíček vlastností a ten sa má čo najviac blížiť Dogme ako benchmarku. A tam niekde sa skrýva aj nízka hmotnosť, avšak nie je to jediná priorita.


 
Aké sú prednosti u nás zatiaľ nie veľmi známeho motora Fazua, okrem už spomínanej skvelej váhy?
Integrácia do rámu je vynikajúca a pritom relatívne jednoduchá. Ľudia často len tak pohľadom netušia, že Nytro je elektrobicykel. A zároveň riešenie neprináša kompromisy, ktoré by vadili vlastnostiam bicykla.



Technológiami sa nešetrilo, čo vidieť aj na bezdrôtovom radení od Sramu etap, ktorý sa dá nájsť aj na iných modeloch značky, ako zákazníci vnímajú takéto moderné technológie na tradičnej značke?
Ja si pamätám predstavenie modelu Prince v roku 2007. Tradičné na ňom bolo len to, že to bol špičkový stroj a že vyzeral skvelo, čím vyrazil dych celému svetu. Väčšina zákazníkov preferuje najnovšie a najlepšie technológie od aerodynamiky až po mechanickú asymetriu. K tomu patria špičkové sady od SRAMu, Shimana či Campagnola. Zvyšok je otázkou osobnej preferencie, vkusu a možno emócií. Svedčí o tom aj fakt, že Dogma F8W bol bicykel, na ktorom bola sada eTap predstavená svetu a bola prvým bicyklom dostupným na tejto sade.



Aký je tvoj názor na 25 km/h limit pri elektrobicykloch, nakoľko na ceste oproti MTB je to dosť málo.
Sú dva druhy regulácií. Tie, ktoré sú blbosť na prvý pohľad a tie až na druhý. Bežne jazdíme bez motora aj 80 km/h (mám na Strave rekord 96), po rovine 40. Skupina ide hocikedy viac ako 25 po rovine, či do mierneho stúpania a jazdec na elektre práve vtedy potrebuje pomoc, aby nevypadol zo skupiny, kde sú silnejší jazdci. A nie, aby so sebou ťahal o 5 kíl viac ako ostatní.



Ako sa u nás darí horským elektrobicyklom Pinarello, predsa len pri tomto mene si každý vybaví cestné bicykle.
Prekvapivo dobre. Ceny MTB-čiek sú porovnateľné aj s bežnou konkurenciou. Avšak pre Pinarello je to taký doplnok, aby sme si nemuseli kupovať MTB inej značky.



Kam podľa teba smeruje segment elektrobicyklov v najbližších rokoch?
Ako ekonóm viem, že predpovedať správanie trhu je kacírstvo, ale vo všeobecnosti očakávam rast množstva aj druhov elektrobicyklov. K cyklistike sa dostanú aj ľudia, ktorí by to inak z rôznych dôvodov nedali alebo nechceli. To je veľmi pozitívny výsledok.



Ďakujem za rozhovor a želám veľa úspechov a spokojných zákazníkov.
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up0thumb_down report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Momentálne sa tu nenachádza žiaden komentár. Môžeš však zanechať Tvoj komentár.

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Pinarello Prince 2021 - prefarbená F12

Pinarello Prince 2021 - prefarbená F12

Koľko technológií prebral úplne nový Prince z top modelu F12, v akých detailoch sa líši a oplatí sa rozmýšľať nad kúpou?
Video: Čo nerobiť počas jazdy na elektrobicykli play_arrow

Video: Čo nerobiť počas jazdy na elektrobicykli

Čo nerobiť pri ebikovaní a akého správania sa radšej vyvarovať, aby ste sa domov vrátili zdraví a spokojní?
Rozhovor: Karina Ráchelová - veda za vzhľadom dobrého webu

Rozhovor: Karina Ráchelová - veda za vzhľadom dobrého webu

Prečo sa robil redizajn stránky MTBIKER a čo bolo najväčšou výzvou? Ako nájsť rovnováhu v trojuholníku práca, rodina a osobné šťastie, nám prezradila Kaja.
keyboard_arrow_up