Fuji cestná kolekcia 2019 - novinky z krajiny vychádzajúceho slnka

V predchádzajúcom článku o bicykloch Fuji sme sa pozreli na MTB kolekciu. Teraz vám prinášame prehľad cestných strojov tohto japonského výrobcu.

Začneme s modelmi zo skupiny „Competition”, kde sú zaradené tri kúsky, ktoré padnú vhod najmä výkonnostným cyklistom.

Supreme

Už od 70-tych rokov Fuji veľmi výrazne spolupracuje so ženskými cyklistickými tímami. A práve svoje dlhoročné skúsenosti z výroby bicyklov určených pre nežnejšie pohlavie zúročilo pri výrobe modelu Supreme. Výsledkom dva roky dlhého vývoja s použitím najnovších počítačových technológií sa stal bicykel, ktorý je ideálny pre ženy pretekárky.

Nový Supreme je pri svojej rýchlosti 40 km/h na vzdialenosti 40 km o tri minúty rýchlejší ako predchádzajúci model, vďaka čomu si celkom opodstatnene vyslúžil prezývku „The speed queen”. Rám vyrobený z C15 ultra high-modulus karbónového materiálu je ľahký (900 g) a pohodlný zároveň. Okrem toho je kompatibilný s kotúčovými brzdami.

SL

Model SL je snom každého gramára, pri vývoji ktorého bolo cieľom priniesť jeden z najľahších bicyklov na svete. Výsledná hmotnosť rámu 695 gramov je naozaj skvelé číslo a dosiahnuté bez kompromisu voči pevnosti a tuhosti. Nízka hmotnosť rámu sa docielila s použitím špičkových výrobných technológií - High Compaction (HC) molding.

Na výber máte SL-ko s kotúčovými alebo ráfikovými brzdami. Samozrejmosťou je vnútorné vedenie bowdenov, prípadne káblov radenia. Okrem nízkej hmotnosti je bicykel vďaka supertenkým sedlovým vzperám tiež pohodlný.

Roubaix

V modeli Roubaix nám Fuji prináša jeden z najľahších hliníkových rámov na trhu. Použitím ľahkej hliníkovej zliatiny A6-SL a odľahčením trubiek na menej namáhaných miestach bola docielená hmotnosť rámu nižšia ako 1 100 g, čo je veľmi slušné číslo. Model je dostupný aj s kotúčovými brzdami. Roubaix dokazuje, že aj bicykel s hliníkovým rámom vám vie ponúknuť kopec muziky za výrazne nižšiu cenu.

Ďalšou väčšou skupinou v ponuke cestných bicyklov Fuji je „Endurance”. Tieto bicykle sú konštruované s ohľadom na maximálny komfort, práve z toho dôvodu s nimi nebude problém absolvovať hoci aj celodenné výjazdy, rovnako tak vás nezaskočí ani horšia kvalita asfaltu.

Gran Fondo

Gran Fondo je výborný univerzál, s ktorým bude jazda nielen rýchla, ale aj veľmi komfortná bez ohľadu na podmienky na ceste. Karbónový „high-modulus” rám s technológiou redukcie vibrácií VRTech vás zbaví akéhokoľvek nepríjemneho chvenia či už sa rozhodnete stúpať do strmých kopcov alebo zjazdovať v ostrých zákrutách. VRTech rám vám dokáže zmierniť vibrácie až o 24,6 % v porovnaní s rámom bez tejto vychytávky.

Uvedenou technológiou je vybavená aj celokarbónová vidlica, čo sa taktiež nemalou mierou podpisuje pod celkové pohodlie jazdy. Na pohodlie je viac orientovaná aj geometria rámu, zároveň je tiež posed o niečo viac vzpriamený, než na bicykloch zo skupiny „Competition”. Vďaka skrytým úchytom blatníka nebudete mať problém ani s tréningom v nepriaznivom počasí.

Brevet

Model Brevet je, dá sa povedať, Gran Fondo „v sukni”, je teda určený vyslovene ženám. Celá geometria je navrhnutá s ohľadom na špecifiká ženského tela a rovnako, ako pri Gran Fonde, i tu je použitá technológia VRTech, jemne prehnuté sedlové vzpery, ktoré majú za úlohu tlmiť vibrácie či posed cieliaci na pohodlie. A taktiež i v ňom nájdete veľmi užitočné skryté úchyty pre blatník.

Gran Fondo Classico

Gran Fondo Classico je akousi nižšou radou Gran Fonda. Je tu použitý karbónový rám z materiálu C5, ktorý je o niečo ťažší, ako vyššie rady C10 a C15, okrem toho sú tu iba ráfikové brzdy. Vďaka tomu je tento bicykel cenovo dostupnejší, no stále si zachováva charakter výborného a pohodlného univerzála.

Sportif a Finest

Jediným hliníkovým bicyklom zo skupiny „Endurance” určeným pre mužov je Sportif, ktorý prebral geometriu z drahších modelov tohto typu. A2-SL dvakrát zoslabovaný hliníkový rám je pevný a ľahký zároveň. Jemne prehnuté sedlové vzpery zvyšujú komfort.

Sportif je vhodný pre menej náročných cyklistov, ktorí hľadajú pohodlný a cenovo dostupný model na pokojné vozenie. Vďaka držiakom blatníkov a stojanov je ideálny aj pre cykloturistov. Ženskou obdobou modelu Sportif je Finest, v prípade ktorého sú použité rovnaké technológie, ako pri Sportife, avšak s tým, že je jeho geometria upravená pre potreby žien.

Poslednou predstavenou skupinou cestných bicyklov Fuji je „Adventure”, viac známa pod názvom „Gravel”, v ktorej je jediným zástupcom model Jari.

Jari

Jari je bicykel, s ktorým môžete opustiť asfaltové cesty a vydať sa do ľahšieho terénu. Šotolinové cesty, gravel preteky či bikepacking s ním nebudú žiaden problém. Sú pre vás dva držiaky na bidóny málo? Jari ponúka hneď päť možností na uchytenie fľaše.

Okrem toho disponuje aj úchytmi na blatníky a stojany, vďaka čomu si celkom určite nájde fanúšikov tiež medzi cykloturistami. Široké pneumatiky, kotúčové brzdy, vnútorné vedenie bowdenov - skrátka všetko, čo potrebuje poriadny gravel bicykel mať.

Všetky podrobnosti o uvedených modeloch sa dozviete na domovskej stránke výrobcu Fuji.

Vyber si svoj cestný alebo gravel bicykel PR článok

Vyber si svoj cestný alebo gravel bicykel

V našom eshope nájdeš viac ako 250 bicyklov zameraných na jazdu po asfaltových, spevnených, či poľných a štrkových cestách. Pozri si menší redakčný výber z našej ponuky.
Konečne som skúsil aero bicykel - sezóna s Giant Propel

Dlhé roky tvrdím, že aero model je pre mňa zbytočný, a na prvom mieste mám iné parametre než rýchlosť na rovine. Lenže doba sa zmenila a prišiel čas prehodnotiť názor.
Test: BMC Teammachine SLR01 Disc Two - jeden stroj na všetko

Top model švajčiarskej značky zažil so mnou celú sezónu a tak si trúfnem povedať, aký skutočne je.