Český Malevil Cup bude hostiť ME v maratóne

Ak potrebujete dlhodobý cieľ, v roku 2022 sa ME XCM vrátia k našim západným susedom. Opäť tak bude maratónska špička na dosah, rovnako ako možnosť porovnať si sily s najlepšími.

Pred nedávnym časom komisia UAC rozhodla, že v roku 2022 sa budú konať ME v maratóne na podujatí Malevil Cup. To svojou kvalitou už dlhodobo vyčnieva a rovnaká akcia sa tu konala už v roku 2012. Vtedy sa českí fanúšikovia mohli radovať z víťazstva domáceho Kristiána Hynka, striebro bral rovnako český pretekár Pavel Boudný. Inak práve týmto víťazstvom si Hynek vyslúžil angažmá v zahraničnom tíme Canyon-Topeak, ktorý ale tento rok ukončil svoju existenciu.

Malevil ponúka na výber viacero trás, najdlhšia maratónska má parametre 100 km s prevýšením cca 2230 m. Tento rok sa z víťazstva radoval opäť Kristián Hynek, pričom tretí skončil vo výbornej konkurencii náš Tomáš Višňovský z tímu Česká spořitelna Accolade.

V roku 2019 je toto podujatie rovnako súčasťou prestížnej série UCI Mountain Bike Marathon, kam sa mimochodom zaradil aj náš ŠKODA MTB Singletrack Marathon Košice. Veď tohtoročné Majstrovstvá Slovenska presvedčili o kvalite tohto podujatia, o čom ste si mohli prečítať aj v našom reporte.

Dokopy boli stanovené 3 lokácie pre roky 2020-2022. V roku 2020 sa budú ME konať v Portugalsku (Serra del Estrela), 2021 vo Švajčiarsku (Evolene) a 2022 práve spomínané Česko a Jablonové v Podještědí. Ak vás zaujíma najbližší rok 2019, tak to je priradené pre nórsky Kvam, resp. Lillehamer. Tam sa budú ME XCM konať 29. júna 2019.

V roku 2017 sa ME konali u nás pod Tatrami na tradičnom podujatí Horal. Ako to dopadlo si môžete prečítať v článku, alebo priamo v reporte z kráľovskej 134 km dlhej trate Krejzi.

Najbližšie dejiská ME v maratóne

2019 Kvam, Lillehammer (Nórsko)
2020 Serra de Estrela (Portugalsko)
2021 Evolene (Švajčiarsko)
2022 Jablonné v Podještědí (Česká republika)

Viac sa dozviete na stránkach UEC a na stránke organizátora Malevil Cup.