Kliknutím prejdeš na
www.fujibikes.com
Reklama
Za teplom trochu skôr ako obvykle

Za teplom trochu skôr ako obvykle

16 komentárov

karinka 17.12.2018 36 fotografií   Cyklocestovanie Horsky Bike Horska Cyklistika Cestny Bike Cestna Cyklistika Trening

Vianočné sviatky klopú na dvere... Všetci sa tešíme na pokoj a pohodu, na obdobie, kedy sa všetok zhon na chvíľu zastaví a my budeme mať nielen viac času na svojich blízkych, ale aj sami na seba. A to je možno ten správny moment na plánovanie novej sezóny. Kde ju začnete vy?

 

Každý preferuje rozdielnu prípravu a podľa toho aj volí jej miesto. Niekto rád začína skoro, ešte v zimných mesiacoch, iní radšej potiahnu doma, využijú sneh na bežky či skialpy a vyrazia až neskôr, do bližších destinácií, ako je napríklad Chorvátsko.

My sa však dnes pozrieme práve na tie vzdialenejšie miesta, kde sa dá poriadne zarezávať po celý rok. Takže spravte si pohodlie, popustite uzdu svojej predstavivosti a preneste sa s nami do malých cyklistických rajov…



Calpe


Amatérskym cyklistom nie je možno táto destinácia až tak známa, za to profesionáli ju navštevujú vo veľkom. Ak sa chcete schovať pred európskou zimou rovnako ako oni, zbaľte bicykel a vyrazte. Calpe leží na slnečnom východnom pobreží Španielska – Costa Blanca, obkoleseného krásnou prírodou. Nájdete tu more, piesok, slnko a predovšetkým hory. Ale aj nespočetné množstvo kaviarničiek, kde sa môžete zastaviť po náročnom výjazde.

Najpopulárnejšími mesiacmi na „zimné tréningy“ sú január až marec, keďže teploty sa pohybujú okolo 20°C. Calpe je u profesionálnych cyklistov obľúbené kvôli príjemným denným teplotám, malému úhrnu zrážok a náročným terénom. Hobbíci sa tešia nielen na ideálne podmienky na tréning, ale aj na samotný fakt, že sa chvíľu ocitnú v blízkosti svojich idolov a budú môcť robiť presne to čo oni – trénovať, jesť a spať.



Pokiaľ ide o trasy, nájdete tu široké spektrum: príjemné pobrežné cesty, ale aj nespočetné množstvo kopcov. Až by bola škoda jazdiť stále tie isté. Ak sa vydáte smerom do vnútrozemia, čakajú na vás stovky kilometrov tichých úžasných ciest, ktoré vás zavedú do rozmanitých údolí a k horským priechodom.

Aj samotné stúpania sú veľmi rôznorodé: či už dlhé a stále medzi 6-15 km s priemerom 5-6 %, alebo krátke a veľmi strmé so sklonom až k 25 %.



Aj to je dôvod, prečo sa až 10 z 18 profi Wourld Tour tímov aj tento rok chystá do Calpe. Navyše v celom regióne je premávka malá, a ak aj stretnete vodičov, tak sú veľmi ohľaduplní. Obávať sa nemusíte ani v prípade poruchy, v Calpe to cyklisticky žije, takže k dispozícii sú obchody, servisy aj požičovne.

Letecky sa sem dopravíte za 160 € aj s bicyklom s pristátím v Alicante, vzdialenom 60 km alebo vo Valencii, vzdialenej 120 km. Vydať sa sem môžete aj po vlastnej osi s cenovo priaznivým ubytovaním v apartmánoch či hoteloch.

Sicília


Najväčší ostrov Stredozemného mora ležiaci na špičke talianskej topánky bol počas storočí ponorený do zmesi rôznych kultúr a vďaka tomu je Sicília tak bohatá na históriu, jedinečná a zaujímavá pre turistov. My ale nemáme v pláne pozerať pamiatky, ale hlavne bicyklovať...

Sicília je prekrytá úchvatnými terénmi a krajinami, ktoré sú ideálne pre všetkých milovníkov bicyklov: cestných, horských alebo aj pre tých, čo si radi vychutnávajú cykloturistiku. Na severe ostrova sa nachádza množstvo horských pásiem, stred, juhovýchod aj západ zaberá členitý hornatý terén, ktorý je pre cyklistov ideálny. Juh je pre svoj nenáročný profil vhodný pre ľahší tréning.



Dominantou ostrova je najväčšia aktívna sopka Európy - Etna, ktorá sa rozprestiera na východnom pobreží, približne 29 km od mesta Catania. Okolie sopky nazývané Park Etna, je cyklistickým snom. Je pokryté vinicami, olivovými, figovými a citrusovými sadmi, či vo vyšších polohách píniovými hájmi a poprepletané množstvom cestičiek. Až samotný vrchol je odlesnený, pokrytý vulkanickým popolom.

Aj keď väčšiu časť z roka sa na vrchole drží snehová pokrývka, nenechajte sa zmiasť: krásne sicílske počasie dovoľuje na ostrove jazdiť počas celého roka. V zimnom období teplota klesá na 10 až 14 °C a na jar je tu príjemných 20-22 °C.



Práve hlavné mesto východnej Sicílie, prímorská Catania, je strategicky vhodná pre tréningový kemp. Môžete odtiaľto vyrážať do kopcov objavovať horské dedinky a mestečká, prírodný park Etna, ale aj na juh prímorské cyklotrasy.

A keďže pre Talianov sú jedlo, víno a dobrá káva takmer rovnako dôležité ako cyklistika, určite nezostanete hladní a po večeroch ani smädní. Letecky aj s bicyklom sa do Catanie dopravíte od cca. 140 € a pobyt si môžete vychutnať už ku koncu februára, napríklad aj s cestovkou Sporttour.

Kapské mesto


Tretie najväčšie mesto Juhoafrickej republiky ležiace na pobreží Atlantického oceánu, iba 40 km od Mysu dobrej nádeje, sa často spomína ako jedno z najkrajších miest na svete, predovšetkým čo sa okolitej prírody týka. Či už sa vyberiete jazdiť po dych berúcom divokom pobreží, alebo vstúpite do drsného vnútrozemia, všade nájdete pokojné cesty s malou premávkou či spleť trailových chodníkov.



Nemusíte chodiť ďaleko, aby ste si dopriali relax a adrenalín v jednom. Dominantu mesta predstavuje Stolová hora (stolová pre svoj plochý vrchol), ktorá stúpa z nulovej nadmorskej výšky až do 1080 m n. m. a je prepletená malebnými chodníčkami pre horské bicykle.

Iba 30 km vzdialená prírodná rezervácia Cape Point je jedným z najvyhľadávanejších turistických destinácií v Južnej Afrike. Pri vstupe do tohto cyklistického raja obdržíte mapu s cyklotrasami, vďaka ktorej si môžete s presnosťou naplánovať váš výjazd. Sieť asfaltových ciest je tu naozaj dostatočná.

A potom si už len vychutnávať nádherné výhľady a objavovať jej skryté poklady, ako množstvo pôvodných rastlín a zvierat. Park je domovom rôznych malých plazov, cicavcov a stretnúť môžete aj antilopu či zebru.

Nie nadarmo je Kapské mesto považované za jedno z najpríťažlivejších miest pre cyklistov na svete. Je bohaté na sieť asfaltových ciest, a keď vyjdete do terénu, otvoria sa vám prekrásne scenérie plné single trackov rôznej technickej náročnosti.



Kapské mesto sa stáva hostiteľom mnohých významných cyklistických podujatí, ktoré každoročne lákajú masy návštevníkov. Zvýšený prílev financií do turistického ruchu vláda vkladá späť do stavieb množstva cyklochodníkov. Azda z najznámejších podujatí sú etapové MTB preteky Cape Epic, ktorých sa zúčastnil aj náš Tomáš Višňovský.

Pre domácich ešte významnejšia je marcová, 110 km dlhá jazda Cape Argus Cycle tour, na ktorej sa každoročne účastní až 30 000 cyklistických nadšencov. Oba preteky viedli k obrovskému nárastu popularity cyklistiky v Kapskom meste a miestne preteky sa tu konajú takmer každý víkend.



Tento rok túto destináciu pre miesto svojho kempu zvolil aj biker Julien Absalon s Pauline Ferrand Prevotovou. Keď sa rovnako rozhodnete aj vy, nezabudnite jazdiť na ľavej strane cesty. Teploty od januára do mája sa pohybujú v rozmedzí 20 – 25°C, ceny ubytovania sú primerané a prestravujete sa za rovnaké peniaze ako u nás doma. Spiatočnú letenku momentálne kúpite za približne 300 € aj pre bicykel.



Kanárske ostrovy a Malorka


Cyklistický výlet na španielsku Malorku a Kanárske ostrovy je skutočným snom mnohých cyklistov! Malorka je jednou z hlavných cyklo destinácií v Európe. Príjemnú klímu, rozmanitosť ciest a kvalitu hotelov si sem chodí vychutnať mnoho amatérskych aj profesionálnych jazdcov.

Obdobie vianočného adventu tento rok strávili na Malorke aj jazdci z Bory Hansgrohe, vrátane nášho Peťa Sagana. Kanárske ostrovy Lanzarote a Tenerife očarujú pôsobivou krajinou a úžasnými cestami. Vyhľadávané sú profesionálnymi tímami najmä pre vysoké nadmorské výšky.



Kanárske ostrovy ponúkajú množstvo rôznorodých trás pre cyklistov všetkých úrovní. Jazdiť môžete pozdĺž oceánu, v blízkosti piesočných dún, cez najvyššie hory, zelené lesy alebo vo vulkanickom teréne. Stabilné teploty po celý rok a nízky úhrn zrážok umožňujú jazdiť na bicykli každý deň v roku.



Vulkanické Lanzarote s krásnou prírodou a s celoročnou teplotou nad 20 °C je relatívne malý ostrov, ale pretkaný cestičkami s hladkým asfaltom a kľudnou dopravou. Tenerife, nazývaný aj „Ostrov večnej jari“zase ponúka jedinečné zážitky najmä pre najvyšší vrch celých Kanárskych ostrovov – Mount Teide.

Sopka s vrcholom v nadmorskej výške 3 718 m dominuje celej krajine a je hlavným dôvodom, prečo sem cestujú cyklisti z celého sveta a pre svoj tréning ju využívajú aj účastníci Tour de France. Vystúpať môžete až do 2 300 metrov a keďže začiatok je na úrovni mora, čaká na vás takmer 40 km stúpania so sklonom 6 %!



Malorka


Malorka so svojimi 300 slnečnými dňami v roku a rozmanitými trasami vyhovuje všetkým kondičným úrovniam jazdcov. Pre kempy sú najpopulárnejšie mesiace február až apríl (s teplotami od 17 do 22°C), kedy je takmer nemožné, aby ste počas svojho tréningu nestretli niekoľko pelotónov pozostávajúcich z profesionálov aj amatérov.

Práve Malorka sa pravidelne stáva základňou pre tím Sky, Astana, Canyon, či spomínaná Bora Hansgrohe a ďalšie. Na rozdiel od Kanárskych ostrovov tu nájdete nielen kopce a dlhé stúpania, ale aj roviny pre ľahšie tréningy či prvé základné objemy.



Západ so svojím zeleným pohorím Tramuntana je vhodný pre milovníkov kopcov a vyhľadávaný je najmä počas neskorej letnej, či jesennej sezóny, kedy sú už teploty príjemnejšie, ale ešte stále dosť vysoké na to, aby ste nevymrzli v zjazdoch (október až november 19-23 °C).

Za výstup tu stojí Coll do Soller a Puig Major. Jeden z najznámejších výstupov na ostrove je Sa Calobra. Pri tréningu v tejto oblasti bez problémov môžete stretnúť jazdcov zo Sky, Omega Pharma Quick-Step či Movistar.



Výhodným východiskovým mestečkom pre tréningy je napríklad mestečko Peguera na juhozápade krajiny, práve pre polohu na skok ku kopcovitým, ale aj rovinatým terénom. Rovnako populárne sú malé mestečká na východ od hlavného mesta Palmy. Práve nemu sa pri tréningoch treba radšej vyhýbať, nakoľko je to naozaj rozľahlé a rušné mesto.

Letecky sa sem ale dopravíte rýchlo a nenáročne, z Viedne napríklad dostanete momentálne letenky už od 39 €, plus bicykel. Ak ste si už našli svojho favorita, tak šup, kupovať letenku! Čím skôr, tým lacnejšie. Alebo ak máte doma cyklistického nadšenca, ešte možno stíhate pripraviť vianočné prekvapenie.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Cestné bicykle)

Komentáre

misko_hrasko 17.12.2018 (12:53)

pri Mallorce by som mozno doporucoval ani nie tak brat vlastny bicykel ale pozicat ci. V hlavnom meste alebo v jeho blizskosti poziciate profi karbonovy bicykel za 25e za den, cim na dlhsie poziciate tym menej platite. Za dopravu vlastneho bicykla zaplatite 120e a mate s nim starosti navyse, ktore vam pri pozicanom odpadaju. Avsak takato volba je dobra pre amaterov-pozitkarov, nie akoze profesionalov a profesionalov.

 
kimlo misko_hrasko 17.12.2018 (13:16)

akoze profesionalov

 
snirc 17.12.2018 (13:22)

Až na tú bludnú cenu leteniek do Kapského mesta, super

 
matt snirc 19.12.2018 (20:57)

Tiez som sa pri tych 300€ za spiatocnu do CPT tak trosku pousmial ( a to sa povazujem uz za "pokrocileho lovca leteniek" ked som napr za 860 letel v biz do Sydney a spat ). Karinka, sem s tymi letenkami za 300, myslim ze nimi potesim aj skusenejsich harcovnikov v cestovani na flyertalk fore.

 
karinka matt 19.12.2018 (21:13)

Máte pravdu, sekla som sa. Najlacnejšie spiatočné som teraz našla od 430.

 
matt karinka 19.12.2018 (22:40)

karinka, 430€? Vies prosim napisat kedy a s akou leteckou spolocnostou? Lebo ja som nikde za takuto cenu letenky do Kapskeho Mesta niekedy na zimu ( kedy predpokladam ze sa ta chodia jazdit "jarne" kilometre ) nenasiel. Kludne mozes do clanku napisat cenu 500-600€ a to bude este stale ta lacnejsia varianta cesty ak to ma byt aspon trosku "pohodlne" s maximalne jednym prestupom kde by sa minimlizovala strata alebo poskodenie prepravovaneho bicykla. Rovnako treba pri cenach leteniek pozerat ci je uz preprava bicykla v cene alebo sa musi priplacat...napriklad ked chalani leteli tento rok na Mauricius na preteky, tak boli celkom slusne ceny s Turkish Airlines, horsie vsak uz bolo ze za prepravu bicykla museli na letisku priplacat pre kazdy smer 90€. No a v neposlednom rade by som na takuto cestu zvazoval vsetky moznosti s kym, cim a cez ake mesta sa tam dostat aby ta cesta bola co najrychlejsia a "najbezpecnejsia"...a ked toto vsetko zohladnim, tak vysledna cena leteniek bude niekde v intervale 500-700€ ( ako som pisal, v tom lepsom pripade )

 
PetoPeto21 17.12.2018 (15:03)

O tom len snívať môžem... Dobra je aj pivnica s trenazerom heh

 
Rachela 17.12.2018 (12:34)

Ked som v Kapskom meste stretol na bicykli skupinu asi 50tich pavianov rozvalenych rovno na asfaltke, nebolo mi vsetko jedno Inak je to pre cyklistu raj na Zemi, soferi su ohladuplni, a ked sa clovek vyhne najvacsim slumom, ma pocit, ze je vlastne v Europe, co sa kultury tyka. Rovnako casove pasmo je posunute len o par hodin, takze hned od prveho dna sa moze farat naplno.

 
Miso12 Rachela 17.12.2018 (12:37)

Petr Vakoc by o ohladuplnosti voducov vedel rozpravat

 
kimlo Miso12 17.12.2018 (13:15)

ako sa vravi, jedna lastovicka leto nerobi... na 100% to nebude asi nikde.

 
Miso12 kimlo 17.12.2018 (13:17)

Samozrejme..ved aj Degelnkop (neviem ako sa to pise) by vedel o Mallorce rozpravat...

 
Rachela Miso12 17.12.2018 (15:02)

Petr Vakoc bol zrazeny cca 1500 kilometrov od Kapskeho mesta... Takze odhliadnuc od statistickeho suboru velkosti 1, treba si uvedomit, ze Western Cape je v ramci Juznej Afriky trochu iny svet.

 
lakko 17.12.2018 (13:35)

Ist na 10 dni bikovat na cudzom biku, ktory mi urcite nenastavia tak ako mam nastaveny bike na ktorom jazdit to urcite nie. V aprili ideme na Malorku a bike beriem vlastny. Pozicanie a preprava v lietadle
je cenovo ± rovnako, takze nie je co riesit. Bike bag uz mam takze je to bez dalsej investicie

 
Tibusz lakko 19.12.2018 (20:33)

Prepáč....dovoľ mi aby som Ti oponoval ....mám skúsenosť z Tenerife . Vlani sme spartiou pojazdily v marci 10 dní , trikrát sme zmokly , brutálne...3x30 km zjazd v lejaku....brzdové špalíky odbrzdené(20e) , brzdná plocha ráfikov zodratá na papier(400e) . Tamojší asfalt plus sopečný piesok žraly plášte úžasnou rýchlosťou, všetci sme kupovaly tam plášte(60e), nehovoriac o ďalších blahodárnych účinkoch vody na bicykel. Mino plánu aby skaza bola úplná , mali sme aj nehodu , takže vylámané špice a dooškieraný bicykel, servis bol promptný a lacný (15e) takže dobrodružstvo mohlo pokračovať. Keď si to všetko zrátam , plus 50e preprava lietadlom , tak vychádza že mnohonásobne lepšie by som pochodil s požičaným bicyklom a môj by netrpel....už nikdy nezoberiem svoj bike na takéto dobrodružstvo.A ešte.....na letisku sme videly z okna ako zaobchádzajú s našimi batožinami. Kamošovi dolámali bike kufor (500e) , ja som mal krabicu z bike shopu , dotrhali ju totálne , všetky biky boli naležato , napriek tomu že tam bolo napísané kde je TOP.....a ostatná batožina na nich nahádzaná....bike bag by som ani neskúšal....
Šťastné a veselé !

 
karinka Tibusz 19.12.2018 (20:40)

Ja by som pravdepodobne tiež nešla jazdiť na sústredenie na 10 dní na požičanom bicykli. Dosť mám problém s posedom už doma, každý mm hore dole zaváži. A pár krát som už letela s bikom, aj časovkarskou kozou. Treba sa vyhrať so zabezpečením bicykla v kufri... musí byť obalený ako porcelán. A aj tak to nie je 100%.

 
Tibusz karinka 19.12.2018 (22:44)

Kebyže mám bike od sponzora tak neriešim

 
Pridaj komentár