Vyberáme elektrobicykel pre ženu do mesta

Cyklistika ma chytila asi tak pred piatimi rokmi a odvtedy sa celý náš voľný čas točí okolo tohto krásneho športu. Zo začiatku bolo dosť ťažké presvedčiť manželku, že práve bicykel je to pravé aj pre ňu.

Mal som len dve možnosti buď vymeniť manželku, alebo ju skrátka nejako zlomiť. Dnes už je to o niečo ľahšie, ak ste v podobnej situácií. Na výber máme veľa elektrobicyklov, ktoré umožnia aj vašej polovičke užiť si s vami výjazd bez ohľadu na jej výkonnosť a schopnosti.

Elektrobicykel už dávno nie je iba pre starších ľudí a postupne sa fanklub rozširuje. Určite si pozrite naše video, kde sa rozoberá práve táto problematika. Poďme sa spolu pozrieť na to, čo ponúka dnešný trh na poli elektrobicyklov pre ženy, ktoré jazdia väčšinou v meste alebo po spevnených prímestských cyklocestách.

Čo nesmie chýbať na ženskom mestskom bicykli?

Samozrejme 99 % žien bude vyberať bicykel podľa farby a rôznych ďalších kritérií, ktoré sú pre mňa nie vždy pochopiteľné. Tu nastupuje samozrejme dobrý poradca manžel/priateľ/kamarát, ktorý ochotne poradí.

Mestský alebo trekingový bicykel sa väčšinou ponúka už v overenej verzii s motorom v stredovom zložení alebo v nemenej často sa vyskytujúcom variante s motorom uloženým v zadnom náboji. Netreba sa báť ani tohto riešenia, nakoľko v meste a na hrádzi nám bude úplne jedno či motor v stredovom zložení zaberá rýchlejšie, alebo má väčší výkon.

Apropo výkon, tu by som sa vôbec nebál ísť do toho úplne najslabšieho systému, ak samozrejme nebude vaša polovička zdolávať prevýšenia alebo ťahať vozík s deťmi a podobne. Tu by som naopak volil niečo silnejšie, aby sa vykompenzovala zvýšená váha ťahaného nákladu. Ak bývate v paneláku a bicykel máte uložený mimo bytu, myslite na elektrickú zásuvku.

Ak ju v mieste uskladnenia bicykla nemáte k dispozícii, radšej vyberajte model, ktorý má ľahko odnímateľnú batériu, ktorá sa bude dať ľahšie preniesť do bytu na nabitie. Ak máte doma už elektrobicykel, tak je dobré zvážiť výber ženského modelu s rovnakým motorom a batériou, takto si budete môcť požičať batériu na dlhých výjazdoch a podobne.

Z vlastnej skúsenosti by som nekupoval zbytočne high-end komponenty a aspoň moja manželka nevidí žiadny rozdiel v radení medzi Alivio a XTR, a tak logicky vždy dostane bicykel s komponentami zvolenými s ohľadom na jej ročný nájazd, povahu terénu, po ktorom jazdí a samozrejme cenu.

Oplatí sa pristaviť a zamyslieť pri brzdách, ktoré by mali byť bezproblémové a hlavne silné, aby si poradili so zvýšenou váhou bicykla a taktiež nákladom. Moja manželka sprevádza staršiu dcéru na bicykli do školy a samozrejme nášho malého “prcka” musí zobrať so sebou, a tak si vždy vezie so sebou nejakých 15 kíl naviac (sedačka + dieťa).

Medzi ďalšie veci, na ktoré netreba zabudnúť, patrí určite zadný nosič, prípadne predný košík, ktorý je ideálny na kabelku. Tak isto sa nám veľmi osvedčil stojan pri nakladaní a vykladaní nášho malého syna. V neposlednom rade by som vyberal integrované svetlá, ktoré sú napájané priamo z batérie bicykla, a tak netreba myslieť na ich dobíjanie.

Pozrime sa teraz spolu na pár kúskov, ktoré ma zaujali v MTBIKER shope a mohli by sa páčiť vašej polovičke:

Kellys Estima 50

Estima ponúka za rozumnú cenu motor Shimano Steps 5000, ktorý síce patrí medzi to najjednoduchšie, čo Japonci ponúkajú, avšak v jednoduchosti je krása a výkon aj kapacita batérie hravo postačia na celodenné potulky mestom alebo dochádzanie do práce. Páči sa mi tiež bezúdržbová prevodovka Nexus v zadnom náboji so siedmimi prevodmi, ktorá sa veľmi ľahko ovláda a zvládne radenie aj s plným výkonom.

Bianchi Metropol-e Lady

Bianchi je modelom pre ženy, ktoré uprednostňujú modely, ktoré nemajú skosenú hornú rámovú trubku a taktiež sa chcú trochu odlíšiť od davu alebo zapadnúť k manželovi, ktorý je “Bianchi positiv”.

Motor v zadnom náboji ponúka solídny výkon 250 W, a tak vás nesklame ani v stúpaní. Ak preferujete dlhšie výjazdy po okresných cyklocestách alebo sa len radi preveziete po hrádzi, Bianchi bude správna voľba.

Rock Machine Crossride Lady e350

Model e350 sa ponúka tak v ženskej, ako aj mužskej verzii, a tak je skvelá voľba pre páry, ktoré chcú byť dokonale zladené. Motor Dapu v zadnom náboji ponúka výkon 250 W a 40 Nm, a tak vás potiahne v každej situácií.

Kapacita batérie Panasonic je 418 Wh a pri rozumnom využívaní vydrží aj celý deň. Nakoniec som si nechal to najlepšie a tým je bezkonkurenčná cena cca 1 350 €, čo z tohto bicykla robí najdostupnejší elektorbicykel na trhu.

Verím, že vám tento článok trošku pomôže s výberom bicykla pre vašu pani, nakoniec vám to bude musieť aj tak schváliť práve ona. Samozrejme tešíme sa na vás v Hrádku, kde si môžete bicykle pozrieť a vyskúšať, a tak sa lepšie rozhodnúť pred kúpou.
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.