www.wilier.com
Reportáž: Cyklonárez III alebo ako sme jazdili v horách počas snehovej kalamity

Imroman 17.01.2019 30 fotografií   Noc Jazdenie Cyklonarez Horska Cyklistika Zima Preteky Reportaz

Vzhľadom na súčasné počasie resp. kalamitu si zrejme nikto nevedel predstaviť, ako sa bude jazdiť na bicykli v horách vo výške 1 000 m. Nielen cez deň, ale aj v noci...

Ono tomu veľmi nepomáhal ani samotný organizátor, keď pravidelne postoval na FB videá ako „bojuje“ so snehom v nejakom zákope, či pri prejazde stopy. Ostávala teda otázka, aký bude pomer behania vedľa bicykla a samotného jazdenia na ňom. Úprimne povedené, bol som zmierený s tým, že si poriadne zabehám, čo je ale na druhej strane výhoda – môže vás to potom už len prekvapiť.

Zaujímavosťou bol aj nový formát, ktorý nakoniec pozostával z piatkového nočného prológu a následného sobotného maratónu. Bonusom navyše bolo osvieženie nočného jazdenia zaradením rôznych prekážok a pod. To bola ďalšia vec, ktorú si veľa ľudí nevedelo predstaviť, a ktorá výrazne zvýšila môj záujem.

V piatok teda naberáme autom s Lenkou výškové metre do osady Železnô, pričom prechádzame aj cez Partizánsku Lupču, ktorá bola dejiskom minulých dvoch ročníkov končiacich na chate Magurka. Reporty z nich nájdete samozrejme na našom webe – ročník 2017 a 2018.

Dôležité bolo najmä držať na aute v kopci rýchlosť a nezastavovať, čo sa nakoniec podarilo a do osady sme dorazili okolo 16:00. Našťastie ešte včera sneženie na chvíľu ustalo, ukázalo sa slniečko a piatok mal krásny mrazivý charakter.

Po vynosení vecí som sa šiel trochu rozhliadnuť a keď som uvidel trať a pripravené prekážky, skoro mi spadla sánka. Chalani vykopali doslova zákop, čo som nazval aj ako „prvá svetová na bicykli“. Navyše prejazd cez budovu s príznačným názvom Černobyľ asi tiež veľa bikerov prekvapí...

Neskôr nás na peknom „ubytku“ doplnil zvyšok MTBIKER tímu, teda Slavo (Slavo) a Maťo (Boo_boo). Boli sme teda komplet a mohli začať menšie dobrodružstvo, ktoré som nakoniec dal do podoby videoreportu. Možno pomôže trochu lepšie zachytiť celkovú atmosféru.

Mapu a záznam jazdy v aplikácii Strava z prológu nájdete tu a sobotný maratón zase tu.

Nakoniec z toho bolo celkové 2. miesto a v cieli som hneď trochu vyspovedal aj víťaza Kristiána Jánošíka (PROefekt team). Keď už bolo po všetkom, odchytil som aj organizátora Maja Iléšša. Výsledky nájdete na tomto odkaze.

Zážitkov bolo skutočne viac než dosť a to bol ešte len koniec soboty. V nedeľu sme už ale boli verní klasickým zimným športom a spravili si parádny výlet na lyžiach. Tu nájdete z neho aj krátke videjko.

Ako vidíte, pôvodné obavy ohľadom trate sa nakoniec ukázali ako zbytočné. To bol doslova taký malý zázrak podporený naozaj veľkým srdcom a snahou organizátora ponúknuť trochu iný zážitok. Sú akcie, ktoré vám postupne prirastú k srdcu a Cyklonárez je jednou z nich.

Nejde ani tak o to, že si dáte naozaj dobre do tela a poriadne pojazdíte na bicykli aj v zime, ide najmä o celkovú pohodovú a priateľskú atmosféru, ktorá sa dá doslova krájať. Sezóna 2019 bola teda úspešne zahájená.

Fotky: autor a Bicyklom po Slovensku

Zimný Cyklonárez

11.01.2019 - 13.01.2019
MTB - maratón
Železnô (Slovensko)

Propozície, Reportáže, Foto, Video
Zúčastnených bikerov (35)
andyapobaajkerbaduloBerobrunodomo5552durmielvilaGaspierikgogo2InfielajojinkatkoKiko19lacobrltolukas6s8pMajo3xIIImajo525maros1974MarPodMatejRMiki281175MilanKucharMireecMirexmkPalo TTpendolinoLslavoSNBzuzispion1982sten-tntcrewtommyxzyrob

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Horské bicykle)

misobikerds 17.01.2019 (18:34)

Tak to musela byt super bikova zimna atmosfera. Aj ked to skor vyzerá na nejaký "rampage" adrenalinový fest... palec hore aj usporiadateľom.

Imroman misobikerds 17.01.2019 (18:35)

no tie prekazky neboli zase ziadny extrem, boli robene tak aby to kazdy zvladol a pritom sa hlavne zabavil A to sa podarilo...

drahomir1 17.01.2019 (23:30)

Paradna akcia , bol som na nej a už týzden som nemohol poriadne spať , čo ake prekážky a 40 km na 1500 v. to sa zdalo ako poriadna nakladačka.
Ale nakoniec to bol " ciklo orgazmus " od prologu až po hlavný pretek. Trať bola neskutočné pripravená a rýchla , ani raz som nemusel tlačiť . Spadol som akurát na prologu v zjazdovej časti s prekážkami.
Velka vďaka a pochvala organizatorom za paradnu akciu " Bolo to Boží " .Je to iný level organizovania a pristupu k MTB.
A spomeniem aj Martina , ktorý už nielen parádne reportuje ale aj nakrúca. No dostal sa už chlapec o level vyšie. 😉

Imroman drahomir1 18.01.2019 (14:28)

vdaka

Majo3xIII 18.01.2019 (08:28)

Ďakujem Martin za parádny report a všetkým za účasť.

Imroman 18.01.2019 (09:30)

Ahoj pani, vdaka za pozitivne reakcie, je to zase trochu iny report ale som rad, ze sa vam pacil

lacobr 18.01.2019 (09:56)

Výborný report z perfektne zorganizovanej akcie, prilba dole pred organizátormi ! Už sa teším, čo vymyslia nabudúce.

bulik2310 17.01.2019 (18:12)

Super report.

Sarinator 18.01.2019 (07:22)

Super si to spracoval aj natocil aj fotecky dakujem.

phobus 18.01.2019 (09:15)

Parada. Skoda ze nesledujem viac taketo akcie. Urcite by som sa pridal.

longauerpali 18.01.2019 (17:29)

Tato akcia nemala chybu vyborna organizacia , perfektne trate , strava v dostatocnom mnozstve , ubytovnie s teplou vodou . Urcite pridem zas.

mtbiker7777 18.01.2019 (19:08)

Musím povedať - "super report". Tu je vidieť, že cyklistika nie je len letný šport a môžeš sa jej venovať aj v zime. A s plným, ako sa hovorí, dúškom.

majo525 18.01.2019 (20:17)

Top akcia,super report, skvelá organizácia je to iný level tu sa možu chodit učit ako sa to má robit, a hlavne skvelý ludia ,tato akcia sa stala mojou srdcovkou teším sa o rok. dakujem

jakub.kochol 18.01.2019 (23:02)

Super Pekne video.

matostar 05.02.2019 (12:33)

Ahoj Martin. V reporte si si pochvaľoval kolesá a karbónové ráfiky a ja by som sa ťa chcel spýtať :akej firmy sú to ráfky a kde sa môžem niečo o nich dozvediet?Kupoval si komplet nové kolesá alebo iba ráfky? Pýtam sa preto lebo už dlhšiu dobu premýšľam aj ja o karbónových kolesách.Ďakujem s pozdravom Maťo

matostar Imroman 10.02.2019 (19:03)

ďakujem za info.

miskokovacik 18.03.2019 (16:53)

Nevedel by mi prosím vás niekto poskytnúť gpx trati z cyklonarezu? Bývam neďaleko a rad by som si to na jar šiel obzrieť. Ďakujem