Vynovený Canyon Strive – 29 palcov a prepracovaný ShapeShifter

Nová sezóna má ešte ďaleko do svojho začiatku, no Canyon už predstavil novú verziu svojej enduro „mašiny“ pre náročných.

Strive patrí medzi najviac inovatívne modely nemeckej značky. Vo svojej najnovšej podobe prináša v prvom rade kompletne prerobený mechanizmus Shapeshifter a rovnako veľké, teda 29 palcové kolesá. Tie sa vo svete endura derú stále viac dopredu, pričom tento model je ďalším dôkazom. Výsledkom je celokarbónový stroj kombinujúci vysokú efektivitu pri šliapaní a schopnosť zvládnuť aj tie najťažšie traily, či nároky enduro pretekov.

https://foto.mtbiker.sk/Other/2019/canyon_strive/09.jpg

Nové technológie a prístup

Systém Shapeshifter funguje na základe plynovej pružiny a umožňuje jazdcovi meniť geometriu bicykla priamo za jazdy jednoduchým prepínačom umiestneným na riaditkách. Jedná sa o veľkú výhodu vzhľadom na veľmi rozdielne požiadavky endura – teda kombináciu dlhých výšľapov s náročnými a strmými zjazdmi. V roku 2019 je Shapeshifer prepracovaný vzhľadom na spoľahlivosť a funkčnosť a to aj vďaka spolupráci s expertmi na pruženie od Fox.


Nechýbali ani mesiace testovania „pro“ jazdcami ako Ines Thoma alebo Dimitri Tordo, ktorí patria do továrenského Canyon Factory Enduro Teamu. Nechýbal ani dohľad legendy Fabiena Barela, ktorému bol trend 29 palcových kolies jasný už dlhšiu dobu. Nešlo ale o to len slepo nasledovať trendy, ale najskôr si prínos poriadne overiť.


Model Strive 2019 ponúkne teda 150 mm na 29 palcových kolesách vo svojom „DH“ móde. Zdvih je následne redukovaný na 135 mm v „XC“ móde, s čím súvisí aj zmena geometrie – hlavový uhol aj sedlový uhol sa vtedy zvyšuje o 1,5 stupňa, takže šliapanie bude prirodzenejšie a tiež efektívnejšie. Všekty tieto zmeny majú za následok aj stuhnutie odpruženia, pričom ale stále zostáva aktívne vo svojom rozsahu. Nie je teda potrebná žiadna platforma na obmedzenie chodu tlmiča.


Ďalšie detaily

Vpredu nájdete robustné vidlice Fox s 36 mm nohami, prípadne RockShox s 35 mm nohami – zdvih je nastavený na 160 mm (modely CF) a 170 mm (modely CFR). Zmenou prešli aj rámy, pričom top verzia CFR ponúka hmotnosť cca 2400 g pri veľkosti M. Hmotnosť CF verzií sa zastavila na 2700 g. Rozdiel medzi týmito rámami je najmä v zložení a ukladaní karbónových vlákien. Dôraz na maximálnu odolnosť nechýba ani jednému. CFR je tak určený pre tých najnáročnejších jazdcov, či na súboje v prestížnej EWS.


Doslova samozrejmosťou je štandard boost, pevné osky, ochrana spodnej rámovej trubky a reťazových vzpier. Teleskopická sedlovka pri všetkých modeloch a interné vedenie káblov.


Modelový rad Strive bude ponúkaný celkovo v 4 veľkostiach rámu od S po XL, čo dáva rozsah od 158 cm po 200 cm. Celkovo je dostupných 6 modelov - od Strive CF 5.0 (2999 €) po top prevedenie Strive CFR 9.0 LTD (6999 €).


Všetky podrobnosti nájdete na domovskej stránke značky Canyon.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
redakcia 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

E-novinky Canyon - evolúcia v plnom prúde PR článok

E-novinky Canyon - evolúcia v plnom prúde

Canyon na tento rok kompletne inovoval svoju ponuku horských elektrobicyklov. O ktoré modely ide? V čom sa líšia oproti predchodcom? Ako sú vybavené?
Predstavenie: RockShox Psylo, Domain a Rudy 2025 – trojlístok nových vidlíc

Predstavenie: RockShox Psylo, Domain a Rudy 2025 – trojlístok nových vidlíc

RockShox patrí dlhoročne medzi lídrov na trhu s odpružením. Po minuloročnom update vidlíc Pike, Lyrik a ZEB prišli na rad aj cenovo dostupnejšie alternatívy.
Enduro bicykle – skroť tie najťažšie traily PR článok

Enduro bicykle – skroť tie najťažšie traily

Skoky, technické pasáže a členitý terén sú pre teba rajom, ale vieš sa do toho aj oprieť, keď bojuješ o sekundy na rýchlostnej skúške? Tieto bicykle ťa budú zaujímať.
keyboard_arrow_up