Vynovený Canyon Strive – 29 palcov a prepracovaný ShapeShifter

Vynovený Canyon Strive – 29 palcov a prepracovaný ShapeShifter

10 komentárov

redakcia 17.01.2019 18 fotografií   Sezona 2019 Predstavenie Horska Cyklistika Canyon Enduro Novinky

Nová sezóna má ešte ďaleko do svojho začiatku, no Canyon už predstavil novú verziu svojej enduro „mašiny“ pre náročných.

 

Strive patrí medzi najviac inovatívne modely nemeckej značky. Vo svojej najnovšej podobe prináša v prvom rade kompletne prerobený mechanizmus Shapeshifter a rovnako veľké, teda 29 palcové kolesá. Tie sa vo svete endura derú stále viac dopredu, pričom tento model je ďalším dôkazom. Výsledkom je celokarbónový stroj kombinujúci vysokú efektivitu pri šliapaní a schopnosť zvládnuť aj tie najťažšie traily, či nároky enduro pretekov.

https://www.mtbiker.sk/images/gallery/Other/2019/canyon_strive/09.jpg

Nové technológie a prístup


Systém Shapeshifter funguje na základe plynovej pružiny a umožňuje jazdcovi meniť geometriu bicykla priamo za jazdy jednoduchým prepínačom umiestneným na riaditkách. Jedná sa o veľkú výhodu vzhľadom na veľmi rozdielne požiadavky endura – teda kombináciu dlhých výšľapov s náročnými a strmými zjazdmi. V roku 2019 je Shapeshifer prepracovaný vzhľadom na spoľahlivosť a funkčnosť a to aj vďaka spolupráci s expertmi na pruženie od Fox.



Nechýbali ani mesiace testovania „pro“ jazdcami ako Ines Thoma alebo Dimitri Tordo, ktorí patria do továrenského Canyon Factory Enduro Teamu. Nechýbal ani dohľad legendy Fabiena Barela, ktorému bol trend 29 palcových kolies jasný už dlhšiu dobu. Nešlo ale o to len slepo nasledovať trendy, ale najskôr si prínos poriadne overiť.



Model Strive 2019 ponúkne teda 150 mm na 29 palcových kolesách vo svojom „DH“ móde. Zdvih je následne redukovaný na 135 mm v „XC“ móde, s čím súvisí aj zmena geometrie – hlavový uhol aj sedlový uhol sa vtedy zvyšuje o 1,5 stupňa, takže šliapanie bude prirodzenejšie a tiež efektívnejšie. Všekty tieto zmeny majú za následok aj stuhnutie odpruženia, pričom ale stále zostáva aktívne vo svojom rozsahu. Nie je teda potrebná žiadna platforma na obmedzenie chodu tlmiča.



Ďalšie detaily


Vpredu nájdete robustné vidlice Fox s 36 mm nohami, prípadne RockShox s 35 mm nohami – zdvih je nastavený na 160 mm (modely CF) a 170 mm (modely CFR). Zmenou prešli aj rámy, pričom top verzia CFR ponúka hmotnosť cca 2400 g pri veľkosti M. Hmotnosť CF verzií sa zastavila na 2700 g. Rozdiel medzi týmito rámami je najmä v zložení a ukladaní karbónových vlákien. Dôraz na maximálnu odolnosť nechýba ani jednému. CFR je tak určený pre tých najnáročnejších jazdcov, či na súboje v prestížnej EWS.



Doslova samozrejmosťou je štandard boost, pevné osky, ochrana spodnej rámovej trubky a reťazových vzpier. Teleskopická sedlovka pri všetkých modeloch a interné vedenie káblov.



Modelový rad Strive bude ponúkaný celkovo v 4 veľkostiach rámu od S po XL, čo dáva rozsah od 158 cm po 200 cm. Celkovo je dostupných 6 modelov - od Strive CF 5.0 (2999 €) po top prevedenie Strive CFR 9.0 LTD (6999 €).



Všetky podrobnosti nájdete na domovskej stránke značky Canyon.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

jakubgabris88 17.01.2019 (15:45)

S tak položeným sedlovým uhlom by potrebovali shapeshifter so zmenou aspoň 5 stupnov nie 1.5. Celá geometria je tragédia.

 
jakubgabris88 17.01.2019 (18:43)

Neviem či tú otázku myslíš vážne alebo? Ja ti neviem prečo tí výrobcovia nemajú všetci rovnaké uhly a nekompenzujú to len posunom sedla, tooooolko penazí mohli ušetriť...Skus trošku porozmýšlať, ak do kopca pedáluješ po stojačky a dole predpokladám tiež nesedíš, vlastne to sedlo a sedlovku ani nepotrebuješ, môžeš to zahodiť a jazdiť na trialistu, ešte aj ušetríš. Ak ale náhodou sedíš, tak sedlový uhol akosi disktuje tvoju pozíciu pri šlapaní, a pokial nemáš sedlo s 20cm dlhými lyžinami tak ti zmena polohy sedla pomôže vykompenzovať zhruba 2-3 stupne oboba smermi. A v pripade tohto biku je to málo, hlavne pre jazdca čo má nad 180cm a dlhé dolné končatiny.

 
jakubgabris88 17.01.2019 (19:04)

Neviem či ti uplne rozumiem, to čo myslíš so zalomením je asi čiastočne to o čom hovorím, výrovca udáva 73.5-75stupnov efektívny uhol, ani toto číslo by nebolo nejak velmi slávne ale aspon by to bol taký horší priemer. Problém je, že skutočný uhol je na pohlad zjavne nižší, než uhol hlavovej trubky, takže by som hádal, že bude tak 64-65, čo je naozaj katastrofálne číslo pre vyšších jazdcov čo jazdia dlhšie sedlovky. O ostatných "chybách" geometrie škoda hovoriť. Skús si pohľadať ako sa meria efektívny a skutočný sedlový uhol a možno ti to bude jasnejšie.

 
Ujo-Ventilka 21.01.2019 (16:37)

Canyon je dost rozporuplna znacka, na jednej strane vedia vytvorit zaujmave bajky ako grail dvojplosnik, novy spectral a na druhej stane casto az prilis lipnu na tradicnych cislach geometrie a najhorsie je ked ostanu na polceste ako tu... S tym shapeshifterom to mohli viac rozkyvat. zmena len 1,5 stupna. Sedlovka 73,5 stupna vobec nedobieha narasteny reach. Uhol vydly 66 na enduro stroj malo, a duplom ak to ma shapeshifter, kludne mohli ist na 64. ked vysiel prvy strive pred cca 5 rokmi, bol to moderny enduro stroj, no medzitym sa to dost pomenilo a oni de facto len vymenili 27 kolesa za 29. A nech nik netvrdi ze si idu svoje a je to len o vkuse. Dlhy reach, polozena vydla, strma sedlovka su overene veci uz aj na trailove bajky, toboz nie na enduro race machine.
Dalsia vec, rad by som bol keby sa trochu v buducnosti dvihala objektivnost podobnych clankov na MTBikeri, toto je az prilis PR, mohli ste spomenut tu sedlovku, porovnat to s napr. s YT Capra, prihodit ku tomu "Lores ipsum" tvrde cisla, byt trochu kriticky, robit tu citatelom osvetu. Populizmu mame dost v inych sferach spolocnosti

 
300664 Ujo-Ventilka 25.02.2019 (08:52)

Tento bicykel mam uz dva tyzdne, konkretne model Strive CF 8,0. Preto si myslim ,ake je toto "kolo", moze pisat len ten, kto si ho vyskusal..A musim napisat, ze bike je uzasny. Nie vzdy je extremna geometria to najlepsie. Myslel som, ze technologia Shapeshifter nie je az taka efektivna, ale po vlastnej skusenosti musim napisat, ze funguje skvele. To, ako tento bike prevalcoval celu konkurenciu 14 testovanych bikov si precitajte na tomto odkaze --- https://enduro-mtb.com/en/best-enduro-bike-you-can-buy/

 
N/A 11.02.2019 (22:07)

Takže v porovnaní s konkurenciou dopadol celkom dobre...

 
N/A 17.01.2019 (19:58)

Stručný test biku na Enduro-mtb.com, porovnanie s konkurenciou bude vonku začiatkom februára...

https://enduro-mtb.com/en/canyon-strive-2019-review/3/

 
jakubgabris88 N/A 17.01.2019 (20:01)

Prakticky každa zahraničná stránka ma napísaný test.

 
oldtimes 17.01.2019 (18:58)

Myslel som ju vážne. Lebo keď urobíš spojnicu sedadla a stredu tak dostaneš iný uhol, väčší. Ak je to tento uhol tak potom chápem tvoje znepokojenie. Ale ak to je uhol sedlovky ako takej tak ten je len číslo a mení ho to zalomenie.

 
oldtimes 17.01.2019 (18:32)

jakubgabris88 Ako prosím ťa ovplyvňuje sedlový uhol jazdu? Veď posed si vieš nastaviť samotným sedlom.

 
Pridaj komentár