Nová sada SRAM Eagle AXS a RED eTAP AXS– nová kapitola elektronického ovládania

Nová sada SRAM Eagle AXS a RED eTAP AXS– nová kapitola elektronického ovládania

44 komentárov

bimjeam 06.02.2019 24 fotografií   Elektrobicykle Sedlovka Cestna Cyklistika Retaz Komponenty Kluky Brzdy Prevody Sram Novinky

Posledné roky už sa pomaly stáva zvykom, že ťahúňom inovácií v cyklistickom priemysle je americký koncern SRAM. Po jednoprevodníkovej revolúcii a dvanásťrýchlostných sadách je na rade ďalší míľnik, ktorým je bezdrôtové radenie prevodov.

 

Tým, ktorí pozorne sledujú svet technologických noviniek určite neunikol bezdrôtový Eagle XX1, ktorý ešte počas prvého kola svetového poháru testoval Nino Schurter. Hoci fotky tejto prototypovej sady kolujú internetom už dlhšie, až teraz dozrel čas na jej oficiálne predstavenie. Teda nie len jej. Svetlo sveta uzrela totižto aj dvanásťrýchlostná cestná sada eTAP AXS a bezdrôtovo ovládaná teleskopická sedlovka Reverb.



AXS - jedna platforma pre všetkých


Skôr ako sa vrhneme na rozbor konkrétnych komponentov a sád, povieme si, čo všetko ich spája. V prvom rade je to elektronické radenie, ktoré spolupracuje s motorizovanými prehadzovačkami prostredníctvom bezdrátovej technológie AXS. Prehadzovačky v sebe ukrývajú batériu, ktorá v reálnej záťaži vydrží zhruba 20 hodín prevádzky.

Táto batéria je identická pre cestnú sadu, horskú sadu, ako aj teleskopku Reverb a v prípade potreby si môžete vybitú batériu prehodiť napríklad z teleskopky do prehadzovača. Radenie napájajú mincové batérie typu CR2032 a v závislosti od typu sú schopné vydržať v prevádzke až dva roky. Zaujímavým faktom je aj to, že radenia s prehadzovačmi môžete navzájom kombinovať podľa ľubovôle.

V praxi to znamená napríklad, že na svojom graveli môžete mať pokojne barany, cestné páky a Eagle prehadzovač s kazetou 10-50 zubov. Kontrolu nad funkciou komponentov drží aplikácia AXS, ktorou si cez rozhranie bluetooth môžete nastavovať radiace schémy (v prípade dvojprevodníkovej sady), alebo môžete sledovať počty preradení, ktoré pastorky používate najčastejšie, alebo vám systém odporučí na danú trať správnu veľkosť prevodníka. Okrem bluetooth by mali sady disponovať aj konektivitou prostredníctvom protokolu ANT+. Spoločnou vlastnosťou je aj odolnosť voči vode a prachu IP69.



Motorový orol v dúhovom kabáte – XX1 Eagle AXS a X01 Eagle AXS


Nech to znie akokoľvek nepravdepodobne, ubezpečujem vás, že to nie je tlačová chyba. Elektronická prehadzovačka logicky v sebe ukrýva malý servomotor a dúhovú (rainbow) povrchovú úpravu dostala do vienka XC-orientovaná sada XX1 Eagle AXS. Konkrétne sa jedná o PVD nitrid titánu, ktorým je potiahnutá kazeta a reťaz. Doteraz ste poznávaciu dúhovú farbu mohli zaregistrovať len na rýchlospojke power-lock na sadách XX1 Eagle.

Rovnako ako pri predstavení sady Eagle, aj v tomto prípade SRAM vyrukoval s dvomi MTB sadami AXS naraz. Okrem spomínanej XX1 Eagle AXS je to o stovku lacnejšia sada X01 Eagle AXS, ktorú výrobca skôr odporúča pre enduro-štýl jazdenia. X01 sa od XX1 odlišuje použitím hliníkového ramienka, nerezových skrutiek (vs. titánových u XX1) a absenciou dúhovej povrchovky, ktorú nahrádza čierno-strieborná klasika označená ako Polar/Black.



Rýchly a presný ako sniper – prehadzovač a radenie




Reč je o vlastnostiach radenia na novej sade AXS, ktorá vďaka elektronickému radeniu ponúka instantné radenie prevodov, ktoré je rýchlejšie, presnejšie, funguje pod záťažou a prehadzovač si sám dolaďuje optimálnu polohu na jednotlivých pastorkoch. Batéria vydrží spomínaných 20 hodín jazdy a plne nabitá by mala byť po hodine v elektrickej sieti.

O jej stave sa môžete presvedčiť stlačením tlačidla priamo na prehadzovači, kde sa nachádza dióda, ktorá svieti na zeleno, keď je hodnota batérie nad 50 %, pri poklese pod túto hodnotu sa svetlo zmení na červené a pri poklese pod 25 % začne blikať. Novinkovou funkciou je aj technológia označená ako Overload Clutch, ktorá chráni prehadzovač pred poškodením a amputáciou pri neočakávanom náraze.

Princíp spočíva v tom, že pri preťažení sa motorček krátkodobo uvoľní a následne sa vráti opätovne na pôvodný prevod. Mechanizmus spojky typu 3 zostáva nezmenený. Drobnou zmenou je aj skrátenie ramienka prehadzovačky o 10 mm, čo v porovnaní s mechanickým šaltrom znamená menšiu pravdepodobnosť kontaktu s terénom a prekážkami.



Čo sa týka radenia, tak to je kompletne prekopané a ponúka tri tlačidlá, ktorých funkciu si viete pomocou aplikácie upravovať. Tretie tlačidlo však za normálnych okolností slúži na párovanie AXS komponentov medzi sebou.

Staronové stálice – kľuky a reťaz


Kľuky sa nejakým zásadným vylepšeniam viac-menej vyhli. Ak si odmyslíme nepatrné rozdiely v grafike potlače, tak zostáva overená kombinácia karbónových ramien, direct-mount prevodníka a DUB osky. Ako som už spomínal vyššie, kľuky úrovne X01 majú naturálne strieborný prevodník vo farbe Polar.

V prípade kúpy sady XX1 vás v balení budú očakávať kľuky s 34-zubovým prevodníkom, narozdiel od X01-tky, kde vás privíta 32-zubový prevodník, keďže určenie tejto sady je predsa len viac technicky orientované.

Posledným komponentom je reťaz, ktorá je dostupná nielen v nepriehliadnuteľnej dúhovej povrchovej úprave, ale aj v čiernom vyhotovení primárne pre sadu X01. Pre doplnenie upresním, že sa jedná šírkou, hmotnosťou ako aj výdržou o rovnakú 126-článkovú reťaz s dutými pinmi, ako v prípade klasického mechanického ekvivalentu XX1/X01.



RED eTAP AXS – o kolečko naviac a o zub menej


Elektronické radenie v bezdrôtovej verzii na cestnej sade nie je u značky SRAM žiadna novinka. Rovnaké benefity má už dlhšie nasadená 11-rýchlostná sada RED eTAP. Hlavným rozdielom oproti predchádzajúcej generácii je však použitie nového štandardu orecha označeného ako XDR.

Oproti horskému XD orechu je o 1,85 milimetra širší, nakoľko cestné kazety majú najväčší pastorok podstatne menší ako MTB kazety a odsadenie dvanásteho pastorka nemožno riešiť konkávnym odsadením na unášači kazety. 12-rýchlostná kazeta RED tak ťaží z rovnakých výhod ako ostatné X-dome kazety.

V prvom rade je vyfrézovaná z jedného kusu – čiže je ľahšia a v druhom rade, jej najmenší pastorok začína na desiatich zuboch. Kazeta tak ponúka širší rozsah prevodov, respektíve umožňuje použitie kľúk s menšími prevodníky a úsporu pár drahocenných gramov.



Nová kazeta vyžaduje novú reťaz – zoznámte sa s Flat-link


Ako to už pri nových top sadách býva zvykom, o spätnej kompatibilite si môžeme nechať len zdať. Nová kazeta s dvanástimi kvaltami spolupracuje len s novou čudesne tvarovanou reťazou pod označením Flat-link.

Reťaz je totižto opäť o niečo užšia, a preto na zachovanie jej životnosti bolo použité pridanie materiálu na jej horný okraj. Štandardom zostáva aj rýchlospojka. Spomínaná kazeta je dostupná v troch rôznych rozsahoch, a to: 10-26z, 10-28z, 10-33z.



Kľúk, čo hrdlo ráči – jednoprevodníky, dvojprevodníky, aero aj powermetre


Najširšiu ponuku nájdete pri výbere kľúk. Všetky kľuky síce používajú priame uchytenie prevodníkov, no na výber máte rôzne kombinácie určené pre žiletky, gravely, triatlonové kozy alebo cyklokrosky. V každom prípade bude ale nezvyk naučiť sa nové kombinácie prevodníkov.

Tie sú k dispozícii nasledovne: 50/37, 48/35, 46/33 pre dvojprevodníky a 36/38/40/42/44/46 pre jednoprevodníky. Tie používajú rovnaký dizajn profilácie zubov ako prevodníky Eagle X-sync 2, ktoré sľubujú až dvojnásobne dlhšiu životnosť v porovnaní s prvou generáciou X-sync. 48 a 50 zubové plné prevodníky sú potom určené pre aero bicykle na dráhu a triatlon.

K dispozícií sú aj varianty s powermetrom Quark, ktoré zoženiete obdobne pre jednoprevodník, dvojprevodník aj aero kľuky. Aj tu môžete očakávať štandard osky DUB.



Orbit s tekutinou bez cukru - prehadzovač a prešmykovač


Narozdiel od AXS-kového Eagla má RED AXS novú inovatívnu technológiu nazvanú Orbit, spočívajúcu v použití hydraulickej spojky ramienka prehadzovačky (tzv. clutch). Tá by mala rýchlejšie reagovať na zmenu prevodov a pohlcovať neželané pohyby reťaze. Radenie by tak malo byť okrem iného aj tichšie, ako kedykoľvek predtým a zväčšené kladky prehadzovača používajú keramické ložiská. Zaujímavosťou napríklad je, že prehadzovač sám rozpozná, keď sa k nemu spáruje prešmyk a podľa toho upraví rýchlosť radenia. Pri použití jednoprevodníka vpredu, šalter radí rýchlejšie.

Prešmykovač funguje na obdobnej báze ako väčšina elektronických prešmykovačov a ponúka funkciu auto-trim – čiže automaticky vyladzuje svoju polohu tak, aby vám nešúchala reťaz o vodítko prešmyku. Pomocou aplikácie si môžete nastavovať jednotlivé radiace režimy a schémy, individualizáciu ovládania, no zaujímavosťou je , že sada RED AXS vám za normálnych okolností nedovolí zaradiť parkovací prevod „malá-malá“ z dôvodu ochrany komponentov pred poškodením.

Ak by niekoho zaujímalo, či batérie zo starej sady RED eTAP budú pasovať do novej RED AXS, tak mám pre vás potešujúcu správu! Horšou správou však je, že všetko ostatné fungovať spolu nebude. V porovnaní s MTB AXS sadou však oficiálne údaje výrobcu uvádzajú, že prehadzovač vydrží až 60 hodín jazdy na jedno nabitie. Či je to menšou frekvenciou radenia na ceste v porovnaní s terénom, alebo menšou energetickou náročnosťou prehadzovačky však nevedno.



Ráfkovým brzdám ešte neodzvonilo – v ponuke páky mechanické aj hydraulické


Páky si rovnako prešli menším faceliftom. Upravil sa mierne tvar aj štruktúrovanie gumových návlekov. Páky majú nový dizajn portu na odvzdušňovanie nazvaný Bleed Edge. Nastaviť si môžete separátne reach (vzdialenosť páky od baranov) aj stroke (bod kontaktu platničiek s kotúčom).

Páky majú po dva porty na pripojenie ovládania Blips. Na chrbtovej strane tlačidiel radenia sa nachádzajú malé AXS tlačítka, ktoré opäť slúžia primárne na párovanie komponentov, ale môžete ich využiť aj na prepínanie predvolených schém radenia.

Brzdové strmene sú dostupné v štandarde Flatmount, ale aj Postmount. Posledná zmienka je o nových Centerline kotúčoch, ktoré ponúkajú viac materiálu hliníkového unášača na lepší odvod tepla a zabrúsené hrany v zmysle UCI regulí. Dostupné sú v priemere 140 a 160 mm.



BLIPBOX – magická krabička, ktorá je ľahšia, menšia a viac aero


...a ešte k tomu aj integrovateľná, napríklad do nových riadidiel Zipp Vuka Aero. Táto riadiaca jednotka pre externé radenia Blips, určená najmä pre časovkárske a triatlonové bicykle, na ktorých sa obvykle nepoužívajú štandardné páky, sa dočkala osekania gramáže aj rozmerov. Môžete ju tak napasovať napríklad do predstavca alebo do rámu.



Malý bonus na záver: bezdrôtový Reverb


Základnými zamýšľanými vlastnosťami tejto sedlovky je čistý dizajn bez káblov, jednoduchá a rýchla inštalácia, ktorá nepotrebuje žiadne otvory a úchyty v ráme, ani zápasenie s vnútorným vedením a nastavovaním ovládania. Má to však jeden háčik. Batériu teleskopky budete musieť nabíjať cca každých 40-60 hodín. Ovládanie teleskopky je obdobné a vizuálne podobné bezdrôtovému radeniu Eagle AXS.



Bezstarostná jazda bez nutnosti zložitého odvzdušňovania


Okrem zmeny vnútorností s nižším trením a zdokonaleným mazaním je zásadný rozdiel nového Reverbu v použití technológie Vent Valve, ktorá umožňuje jednoducho v pár krokoch odstrániť nahromadený vzduch v zavzdušnenej patróne. Teleskopka je dostupná v zdvihoch 100/125/150/170 mm, resp. v dĺžkach 340/390/440/480 mm a priemeroch 30,9/31,6 a 34,9mm.



Zdá sa, že pokrok nezastavíme a čím ďalej sa budeme stretávať nielen s elektrobicyklami, ale aj rôznymi elektrokomponentami a elektrosadami aj na bicykloch poháňaných len ľudskou silou. Nech už je váš názor na ne akýkoľvek, jedno im však nemožno uprieť. Ponúkajú množstvo funkcií, o ktorých by sme ešte pár rokov dozadu mohli len fantazírovať a citeľne navyšujú komfort používateľa. Elektronické sady na cestných bicykloch sa pomerne ujali a uvidíme, ako si v tomto boji budú počínať nové bezdrôtové sady SRAM AXS, ktoré sú ďalším evolučným stupňom elektronického radenia.

Na záver ešte doplním informáciu u dostupnosti, ktorá je naplánovaná zhodne na február 2019 a o cenovej politike, ktorá je stanovená pre sady a komponenty AXS nasledovne:

  • XX1 Eagle AXS: MOC 2 100 €
  • X01 Eagle AXS: MOC 2 000 €
  • RED eTAP AXS hydraulické brzdy: MOC 3 618 €
  • RED eTAP AXS hydraulické brzdy + powermeter: MOC 4 118 €
  • RED eTAP AXS ráfkové brzdy: MOC 3 518 €
  • REVERB AXS: MOC 800 €


Fotogaléria k článku

 

Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v novej sekcii Elektrobicykle v skratke.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

Imroman 07.02.2019 (09:47)

Mne sa vzdy paci ako s ludia rozculuju nad cenou takychto noviniek - a to je zakazdym ak sa predstavi neico "zlomove". Pamatam si ako sa frflalo na 11 rychlosti, potom na 12 rychlosti, rovnako aj 29 palcove biky boli marketing Kedze je to novinka, tak si za nu nechaju zo zaciatku aj poriadne zaplatit, ale postupom casu to pojde dole a technologie sa posunu aj do nizsich sad. Co sa tyka tej sady tak je samozrejme mastna, ale ak uz mas kluky a kazetu tak staci iba salter a radenie samostatne....
Napriklad super vec co sa mi na tom paci je fakt, ze ten salter vie zaregistrovat naraz a sam sa uhnut a zase vratit spat...to je naozaj sikovne.

 
Podkonican Imroman 07.02.2019 (09:58)

100% súhlas, svojich zákazníkov si to nájde
podobne sa inak diskutovalo aj tu https://www.mtbiker.sk/clanky/8216/novinka-shimano-di2-technologia-vystupila-na-deore-xt-level.html

a už ubehlo kolko rokov a behá po svete kopa bicyklov Shimano Di2 technologie

 
Imroman Podkonican 07.02.2019 (10:08)

tak nejako...navyse ta jednoduchost monzaze, udrzba a pod si tiez najde fanusikov. Ved kable a pod su pomaly najvacsia ostara

 
Dzejkob Imroman 07.02.2019 (10:00)

Imroman tiež sa mi to tak vidí. Už sa teším keď sa niečo takéto dostane aj do nižších tried a bude to finančne dostupnejšie. Toto jednoducho na biku chcem mať Respektíve uvidíme aké budú ceny za samotný šalter a radenie.

 
blavatraffic Imroman 07.02.2019 (18:22)

Je to jasné....nová doba!!!
Už nebude treba zvlášť sekcia e.MTBIKER, pretože budú už len e-biky... dve kategórie:
1/ s motorom
2/ bez motora.
(

 
Remm1 07.02.2019 (13:11)

Mne beha hlavou len jedno čo zamrzne v zime skôr revereb alebo baterka ovládania

 
zwARO 06.02.2019 (20:11)

Dalsia vec na nabijanie, na ktoru vela ludi zabudne 😁 rozdiel v kablovej je kolko gramov? Imho nepouzitelne pre normalny zivot, jedine pre pro preteky vid aj cena... ale kazda inovacia je na palec hore, no baterie su klinec ludstva uz par rokov...

 
Sarinator zwARO 07.02.2019 (08:55)

Tazko povedat, pozri si vyvoj brzd tazko by si niekomu vysvetlil ze budu cestaky na hydraolikach. Este v 2014 na RTVS mechanik majsterky sveta vravel ze cestne ramy sa rozpadnu ked tam budu kotucaky .

 
panZdenda 07.02.2019 (21:25)

Cena není vůbec vysoká. Já už nejsem úplný mladík, takže si pamatuju, kolik stálo Shimano XTR, když poprvé přišlo na trh. Jen samotné kliky XTR stály více než dvojnásobek tehdejší průměrné hrubé měsíční mzdy v ČSFR. Proti tomu je sada Sram AXS velice levná záležitost.

 
Greywolf panZdenda 08.02.2019 (10:04)

Bez urazky, ale Tvoja posledna veta v prispevku je uz prisilna kava pre vacsinu Slovakov. A ano, inzinieri v Srame vymysleli krasnu kolekciu techniky, ktora sa mi paci. S usmevom spominam na casy spred 18tich rokov, kedy sa mi vsetci smiali, ze co to mam miesto Shimana na tom bicykli namontovane za divnu znacku.

 
sajgi Greywolf 12.07.2019 (20:24)

treba čítať s porozumením a v kontexte predošlých viet... panZdenda chcel napísať, že pokiaľ napr. MTB na XTcku (s pevnou vidlou) stálo na začiatku 90. rokov takú sumu, že to pre bežného smrteľníka bolo nedosiahnuteľné (doslova), tak dnes je bike na druhej najvyššej sade už bežná vec (a hocikto nad niečím takým ohrnie nos). tak aj takéto elektro sady sú ako novinky drahá záležitosť, ale nie neprístupná...

 
panZdenda 08.02.2019 (11:16)

Když přišlo XTR na trh(1992), tak jsem studoval v Žilině a komponenty na kolo si kupoval za peníze z brigád. Ceny byly naprosto šílené, když to přepočteme na tehdejší průměrnou mzdu. Stejná sestava,kterou nabízí Sram AXS za 2000 euro (tj, cca dvojnásobek průměrné hrubé mzdy na Slovensku) stála v podání XTR 21000 Kčs, tedy cca 4,2 násobek tehdejší průměrné mzdy. Celé kolo na XTR s pevnou vidlicí stálo 82 000 Kčs, tj. v přepočtu na dnešní měnu přibližně půl milionu Kč, masakr.

 
slavucha panZdenda 01.03.2019 (12:07)

vtedy som tam študoval aj ja

 
Jackob47 06.02.2019 (17:32)

No, neviem, či nepotrebujem novú reťaz (aj keď mám dve doma

 
Matej1985 06.02.2019 (19:33)

A na čo to je vlastne dobré? Zbytočne komplikované čačky,ktoré sa nedajú opraviť v domácich podmienkach, nieto ešte v teréne.

 
Nazgul Matej1985 06.02.2019 (19:44)

Kto chce, ten má, kto nechce, mastí mechaniku...

 
kimlo Matej1985 07.02.2019 (07:01)

a co by si tam chcel opravovat? myslis, ze bude treba raz za cas previnut servomotorcek?

 
Sarinator 07.02.2019 (08:25)

rychly a presny ako sniper ako Merciak na rtvs

 
motorik 06.02.2019 (19:39)

stačí mi pozreť forum "demolacie" a viem že elektronické radenie si na bajk nedám. Sa nedoplatím ak by som utrhol šalter. A za reverbu 8kil. Radšej zostanem pri hydraulickej za 250€

 
kimlo motorik 07.02.2019 (07:02)

kto ma na opicu, musi mat aj na banany

 
Dzejkob 06.02.2019 (20:53)

Nerozumiem ako môže niekto toto hejtovať. Keby to nestálo toľké peniaze, tak si po 20 rokoch kúpim prvýkrát namiesto Shimana Sram 😂.

 
Ledavi Dzejkob 07.02.2019 (07:36)

Lebo na to nemajú . Ani ja 😁

 
emsi 06.02.2019 (21:20)

Famozne genialne fascinujuce neuveritelné ale ostanem pri mechanike už vidím ako zabudnem nabiť bateriu a v podstate mi to je na riť

 
Ledavi 07.02.2019 (07:34)

Kedy zareaguje Shimano ?

 
Podkonican Ledavi 07.02.2019 (09:44)

čím myslíš, že má zareagovať? Shimano Di2 je technologia ktorá sa predáva cca od 2014 aj tu v eshope si môžeš kúpiť čo chceš.
Na výber máš 5 sád. Dve cestné, dve horské a jedna mestká
https://bike.shimano.com/en-EU/technologies/component/details/di2.html

 
galvlado Podkonican 07.02.2019 (16:04)

asi tym wireless

 
motorik Podkonican 07.02.2019 (21:40)

Mal som prvu Di2 ultegru a nonstop som mal problem s odpájaním kábla na radení. Sram to ma vyriešené lepšie. Z elektriky som sa vrátil na mechaniku

 
Podkonican motorik 08.02.2019 (07:26)

To verím, že to nemuselo byť hned TIPTOP. Momentálne už viac ako rok majú patent na bezdrôtovú technologiu, je len otázka času, kedy sa to začne predávať oficiálne. Ak Japonci samozrejme uznajú za vhodné sa uberať týmto smerom.

 
Donkey 07.02.2019 (22:26)

12 spd radenia su uz dost citlive na presnost vsetkeho okolo - patky, saltra atd. A tu sa mi prave zda vhodny priestor pre elektroniku s nejakou inteligenciou na doladenie. Tie samostatne male baterie sa mi tiez az tak nepacia. Nie ze by mi 20h bolo malo, ale mysliet na to je otrava.
A bikepackeri budu potrebovat o jeden solarny panel viac

 
Gusto0 06.02.2019 (20:15)

jedna vec sa mi na tom ale paci - rozopnes retaz, povolis jeden srob a prehadzovacka je dolu - odlozena niekam na bezpecne miesto a bike sa moze kludne prevazat.
kazdopadne 20h vydrz baterie je na smiech.

 
Jaiub 06.02.2019 (20:47)

Hmotnost XX1 by mala byt o 5g nizsia a XO1 o 10g ako mechanicke verzie. A dostupnost vraj len v kamennych predajnach, minimalne teda zo zaciatku. Aj ked da sa ocakavat ze casom to bude dostupne uplne vsade

 
misoridzon 06.02.2019 (21:46)

ruku na srdce...kto by si to nekupil, keby sa mu valalo doma zbytocnych 2000$. na druhej strane...kto to realne vyuzije. jazdci, ktori sutazia, maju natrenovane a naozaj o ich vykone rozhoduje kazdy detail. pri vacsine smrtelnikov tieto detaily nerozhoduju...domov z prace alebo sobotneho vyjazdu kvoli prehadzovacke skor a bezpecnejsie nedojdes...ako vravim...kto by si to nekupil...ale za 2000 ma clovek pouzitelny novy ram...a mozno aj na brzdy by zvysilo...

 
misoridzon misoridzon 06.02.2019 (21:47)

a este by ma zaujimalo, kedy budu "wireless" brzdy...alebo radsej nie? (irony)

 
Ledavi misoridzon 07.02.2019 (07:37)

Áno a v zjazde na displeji, lost signál

 
myabarth 06.02.2019 (22:03)

elektrika v prehadzovacke nie je ziadna novinka, existuje uz pomaly 20rokov (mavic zap) ... len vtedy tomu mozno chybal marketing..

 
Kristina 07.02.2019 (11:57)

A 15h je málo na malú a ľahkú baterku?

 
mtbiker_info597 07.02.2019 (20:38)

Smeruje to do riádnej...

 
bmprsvz7777 12.02.2019 (15:23)

bude to fungovať aj v zime keď bude trebars -10 ?

 
Sesulak 06.02.2019 (20:16)

Flame elektro vs. mechanika za 3 2 1 ...

 
vlastoch Sesulak 06.02.2019 (20:25)

nebude ... toto je o komforte, nie o pomoci pre kriplov

 
Kristina 07.02.2019 (09:19)

Prečo na smiech? Koľkí tu na fóre najazdia 20 hodín za týždeň?

 
Sesulak Kristina 07.02.2019 (09:32)

Realita bude urcite inde. Bude zalezat od vela faktorov, napr. udrzba, ako casto ten ktory biker preraduje. A hned je z toho mozno 15hodin. Tak ako pri Garminoch, ktore maju inak velmi dobre baterie, tak tie ich "laboratorne" casy su velmi optimisticke.

 
vlastoch Kristina 07.02.2019 (21:39)

koment absolutne mimo ... predsa 20h je len nejaka PRIEMERNA odhadovana doba po ktorej bateria "zdochne" ... a zrejme nikto nebude jazdit "na doraz" a pred 2h vyjazdom riskovat bateriu na 25-50%
a tiez doba prevadzky baterie je ovela viac zavisla na pocte preradeni ako na dobe bajkovania (1h na cestaku s 3 preradeniami vystaví bateriu zrejme inac ako 15 min v terene s 50-timi preradeniami)
navyse sa tiez bateria vybija aj v "pohotovostnom" rezime, teda v case ked bajk stoji 2 dni v pivnici
suma sumarum, realne to bude potrebne dobijat pred kazdym druhym vyjazdom ...

 
ppi 07.02.2019 (08:42)

jedno je 100% zrejme - elektricke radenie sa neosvedcilo, inac by cinania davno (tj 20-25 r dozadu) zbuchali produkt v cenovej hladine stredne drahych mechanickych prehadzovaciek/presmykov. Takuto kravinu a la smartfon, specialna retaz, wireless neviem kto preboha potrebuje a este za tisice eur.

 
Pridaj komentár