thumb_up33thumb_down 44 komentárov
bimjeam 06.02.2019 24 fotografií Elektrobicykle Sedlovka Cestna Cyklistika Retaz Komponenty Kluky Brzdy Prevody Sram Novinky
Posledné roky už sa pomaly stáva zvykom, že ťahúňom inovácií v cyklistickom priemysle je americký koncern SRAM. Po jednoprevodníkovej revolúcii a dvanásťrýchlostných sadách je na rade ďalší míľnik, ktorým je bezdrôtové radenie prevodov.
100% súhlas, svojich zákazníkov si to nájde
podobne sa inak diskutovalo aj tu https://www.mtbiker.sk/clanky/8216/novinka-shimano-di2-technologia-vystupila-na-deore-xt-level.html
a už ubehlo kolko rokov a behá po svete kopa bicyklov Shimano Di2 technologie
tak nejako...navyse ta jednoduchost monzaze, udrzba a pod si tiez najde fanusikov. Ved kable a pod su pomaly najvacsia ostara
Imroman tiež sa mi to tak vidí. Už sa teším keď sa niečo takéto dostane aj do nižších tried a bude to finančne dostupnejšie. Toto jednoducho na biku chcem mať Respektíve uvidíme aké budú ceny za samotný šalter a radenie.
Je to jasné....nová doba!!!
Už nebude treba zvlášť sekcia e.MTBIKER, pretože budú už len e-biky... dve kategórie:
1/ s motorom
2/ bez motora.
(
Mne beha hlavou len jedno čo zamrzne v zime skôr revereb alebo baterka ovládania
Dalsia vec na nabijanie, na ktoru vela ludi zabudne 😁 rozdiel v kablovej je kolko gramov? Imho nepouzitelne pre normalny zivot, jedine pre pro preteky vid aj cena... ale kazda inovacia je na palec hore, no baterie su klinec ludstva uz par rokov...
Tazko povedat, pozri si vyvoj brzd tazko by si niekomu vysvetlil ze budu cestaky na hydraolikach. Este v 2014 na RTVS mechanik majsterky sveta vravel ze cestne ramy sa rozpadnu ked tam budu kotucaky .
Cena není vůbec vysoká. Já už nejsem úplný mladík, takže si pamatuju, kolik stálo Shimano XTR, když poprvé přišlo na trh. Jen samotné kliky XTR stály více než dvojnásobek tehdejší průměrné hrubé měsíční mzdy v ČSFR. Proti tomu je sada Sram AXS velice levná záležitost.
Bez urazky, ale Tvoja posledna veta v prispevku je uz prisilna kava pre vacsinu Slovakov. A ano, inzinieri v Srame vymysleli krasnu kolekciu techniky, ktora sa mi paci. S usmevom spominam na casy spred 18tich rokov, kedy sa mi vsetci smiali, ze co to mam miesto Shimana na tom bicykli namontovane za divnu znacku.
treba čítať s porozumením a v kontexte predošlých viet... panZdenda chcel napísať, že pokiaľ napr. MTB na XTcku (s pevnou vidlou) stálo na začiatku 90. rokov takú sumu, že to pre bežného smrteľníka bolo nedosiahnuteľné (doslova), tak dnes je bike na druhej najvyššej sade už bežná vec (a hocikto nad niečím takým ohrnie nos). tak aj takéto elektro sady sú ako novinky drahá záležitosť, ale nie neprístupná...
Když přišlo XTR na trh(1992), tak jsem studoval v Žilině a komponenty na kolo si kupoval za peníze z brigád. Ceny byly naprosto šílené, když to přepočteme na tehdejší průměrnou mzdu. Stejná sestava,kterou nabízí Sram AXS za 2000 euro (tj, cca dvojnásobek průměrné hrubé mzdy na Slovensku) stála v podání XTR 21000 Kčs, tedy cca 4,2 násobek tehdejší průměrné mzdy. Celé kolo na XTR s pevnou vidlicí stálo 82 000 Kčs, tj. v přepočtu na dnešní měnu přibližně půl milionu Kč, masakr.
No, neviem, či nepotrebujem novú reťaz (aj keď mám dve doma
A na čo to je vlastne dobré? Zbytočne komplikované čačky,ktoré sa nedajú opraviť v domácich podmienkach, nieto ešte v teréne.
Kto chce, ten má, kto nechce, mastí mechaniku...
a co by si tam chcel opravovat? myslis, ze bude treba raz za cas previnut servomotorcek?
stačí mi pozreť forum "demolacie" a viem že elektronické radenie si na bajk nedám. Sa nedoplatím ak by som utrhol šalter. A za reverbu 8kil. Radšej zostanem pri hydraulickej za 250€
Nerozumiem ako môže niekto toto hejtovať. Keby to nestálo toľké peniaze, tak si po 20 rokoch kúpim prvýkrát namiesto Shimana Sram 😂.
Famozne genialne fascinujuce neuveritelné ale ostanem pri mechanike už vidím ako zabudnem nabiť bateriu a v podstate mi to je na riť
čím myslíš, že má zareagovať? Shimano Di2 je technologia ktorá sa predáva cca od 2014 aj tu v eshope si môžeš kúpiť čo chceš.
Na výber máš 5 sád. Dve cestné, dve horské a jedna mestká
https://bike.shimano.com/en-EU/technologies/component/details/di2.html
Mal som prvu Di2 ultegru a nonstop som mal problem s odpájaním kábla na radení. Sram to ma vyriešené lepšie. Z elektriky som sa vrátil na mechaniku
To verím, že to nemuselo byť hned TIPTOP. Momentálne už viac ako rok majú patent na bezdrôtovú technologiu, je len otázka času, kedy sa to začne predávať oficiálne. Ak Japonci samozrejme uznajú za vhodné sa uberať týmto smerom.
12 spd radenia su uz dost citlive na presnost vsetkeho okolo - patky, saltra atd. A tu sa mi prave zda vhodny priestor pre elektroniku s nejakou inteligenciou na doladenie. Tie samostatne male baterie sa mi tiez az tak nepacia. Nie ze by mi 20h bolo malo, ale mysliet na to je otrava.
A bikepackeri budu potrebovat o jeden solarny panel viac
jedna vec sa mi na tom ale paci - rozopnes retaz, povolis jeden srob a prehadzovacka je dolu - odlozena niekam na bezpecne miesto a bike sa moze kludne prevazat.
kazdopadne 20h vydrz baterie je na smiech.
Hmotnost XX1 by mala byt o 5g nizsia a XO1 o 10g ako mechanicke verzie. A dostupnost vraj len v kamennych predajnach, minimalne teda zo zaciatku. Aj ked da sa ocakavat ze casom to bude dostupne uplne vsade
ruku na srdce...kto by si to nekupil, keby sa mu valalo doma zbytocnych 2000$. na druhej strane...kto to realne vyuzije. jazdci, ktori sutazia, maju natrenovane a naozaj o ich vykone rozhoduje kazdy detail. pri vacsine smrtelnikov tieto detaily nerozhoduju...domov z prace alebo sobotneho vyjazdu kvoli prehadzovacke skor a bezpecnejsie nedojdes...ako vravim...kto by si to nekupil...ale za 2000 ma clovek pouzitelny novy ram...a mozno aj na brzdy by zvysilo...
a este by ma zaujimalo, kedy budu "wireless" brzdy...alebo radsej nie? (irony)
elektrika v prehadzovacke nie je ziadna novinka, existuje uz pomaly 20rokov (mavic zap) ... len vtedy tomu mozno chybal marketing..
bude to fungovať aj v zime keď bude trebars -10 ?
nebude ... toto je o komforte, nie o pomoci pre kriplov
Prečo na smiech? Koľkí tu na fóre najazdia 20 hodín za týždeň?
Realita bude urcite inde. Bude zalezat od vela faktorov, napr. udrzba, ako casto ten ktory biker preraduje. A hned je z toho mozno 15hodin. Tak ako pri Garminoch, ktore maju inak velmi dobre baterie, tak tie ich "laboratorne" casy su velmi optimisticke.
koment absolutne mimo ... predsa 20h je len nejaka PRIEMERNA odhadovana doba po ktorej bateria "zdochne" ... a zrejme nikto nebude jazdit "na doraz" a pred 2h vyjazdom riskovat bateriu na 25-50%
a tiez doba prevadzky baterie je ovela viac zavisla na pocte preradeni ako na dobe bajkovania (1h na cestaku s 3 preradeniami vystaví bateriu zrejme inac ako 15 min v terene s 50-timi preradeniami)
navyse sa tiez bateria vybija aj v "pohotovostnom" rezime, teda v case ked bajk stoji 2 dni v pivnici
suma sumarum, realne to bude potrebne dobijat pred kazdym druhym vyjazdom ...
Mne sa vzdy paci ako s ludia rozculuju nad cenou takychto noviniek - a to je zakazdym ak sa predstavi neico "zlomove". Pamatam si ako sa frflalo na 11 rychlosti, potom na 12 rychlosti, rovnako aj 29 palcove biky boli marketing Kedze je to novinka, tak si za nu nechaju zo zaciatku aj poriadne zaplatit, ale postupom casu to pojde dole a technologie sa posunu aj do nizsich sad. Co sa tyka tej sady tak je samozrejme mastna, ale ak uz mas kluky a kazetu tak staci iba salter a radenie samostatne....
Napriklad super vec co sa mi na tom paci je fakt, ze ten salter vie zaregistrovat naraz a sam sa uhnut a zase vratit spat...to je naozaj sikovne.