Test: Lezyne Multi Drive 1000 lm - výkonné svetlo so širokým využitím

Test: Lezyne Multi Drive 1000 lm - výkonné svetlo so širokým využitím

5

bimjeam 20.04.2019 24 fotografií   Lezyne Svetlo Osvetlenie Horska Cyklistika Bezpecnost Test Komponenty Vybava

Výkonných svetiel som mal možnosť túto zimu testovať viac než dosť. Do zbierky mi však chýbala značka Lezyne, ktorej produkty vynikajú výborným remeselným spracovaním.

 

Nevýhodou testovania výkonných svetiel je, že zhruba pri 25. svetle vám už pomaly dochádzajú nápady, ako recenziu začať, aby sa obohraté frázy neopakovali stále dokola . V tomto ponímaní je model označený ako Multi Drive 1000 však príjemným osviežením.

Jednak preto, že je to svetlo výkonné a máte v balení kvantum úchytov, vďaka ktorým ho viete využiť rôznymi spôsobmi a pribalený battery-pack môžete použiť aj ako powerbanku. V podstate taká malá “lochneská príšera” medzi svetlami na nočné jazdenie.



Prvý dojem - malé veľké svetlo s externým napájaním


Výhodou svetiel s externým battery-packom je v prvom rade omnoho vyššia výdrž, ako v prípade svetiel so zabudovaným akumulátorom. Nevýhodou je vyššia hmotnosť. Čiže je to niečo za niečo. V tomto konkrétnom prípade však dostávate ako bonus možnosť využitia batérie ako plne funkčnú powerbanku, ktorou môžete nabíjať v prípade potreby ostatné elektronické zariadenia, ktoré nosíte pri sebe. Hlavne na dlhších a viacdňových výjazdoch je toto pomerne praktická a zaujímavá vlastnosť.

Pomerne malá CNC opracovaná hliníková hlava svetla, v ktorej je dvojica vysokosvietivých diód pripomína v priereze ježka. Výrazné rebrovanie napomáha efektívnemu chladeniu svetla, ktoré sa nadmerne neprehrieva, ani keď zrovna nešliapete do pedálov. Uchytenie na riadidlá je riešené formou gumenej objímky. V balení však nájdete aj za hrsť iných úchytov, ku ktorým sa ale dostaneme podrobnejšie neskôr.

Podstatná je informácia, že spracovanie svetla nie je v žiadnom prípade “economic class”. Všetky súčiastky krásne zapadajú do seba a všetky miesta, kde sa svetlo a batéria dotýkajú bicykla sú vybavené protišmykovou gumou proti neželanému odretiu a posunu. Nešetrilo sa na ani na suchom zipse, ktorý má kovovú sponu a pogumovaný povrch. Skrátka kvalita, na ktorej si Lezyne zakladá.



Tabuľkové parametre, výkon a výdrž


Ako prvým začnem údajom o hmotnosti. Celé svetlo váži 288 gramov, z toho 215 g pripadá na externý akumulátor. Maximálny výkon svetla je 1 000 lúmenov, no k dispozícii je 6 svietiacich a dva blikacie režimy. Výkon je odstupňovaný na 150 lm (18 hod.), 250 lm (11 hod.), 500 lm (5,5 hod.) a 1 000 lm (3 hod.).

Blikacie režimy sú rozdelené na denný (500 lm), ktorý zvládne svetlo prevádzkovať nepretržite 17 hodín a nočný režim (150 lm), ktorý vám kompletne vybije batériu po 35 hodinách non-stop blikania. Svetlo by malo prežiť pád z výšky jeden meter a usmrtiť by ho nemala ani intenzívna búrka.



Príslušenstvo - príjemný nadštandard


Okrem toho máte v balení plné vrecko úchytov a skrutiek. Z tohto malého “lego-bonusu” si môžete vyskladať napr. úchyt na svetlo, ktorý si priskrutkujete k predstavcu a na spodnej strane si uchytíte akčnú kamerku.

Prípadne si dáte svetlo dole a hore namontujete GPS počítač Lezyne. Alebo čokoľvek iné, čo bude pasovať na štandardný úchyt. V príslušenstve nájdete aj plastový prípravok na umiestnenie svetla na prilbu so suchým zipsom. Ochrana proti poškriabaniu prilby nechýba ani tu.



Teória v praxi - detailne vyladené, nielen na pohľad


Keď sa mi toto svetlo dostalo do rúk, ako prvé som nechápal, ako dokázali do tak malej krabičky natlačiť toľko príslušenstva. Posledné roky som zvyknutý skôr na to, že veľká krabica má vo vnútri len malé svetlo uchytené binderkou a kratučký usb-káblik s “príbalovým letákom”, kde sa dočítate, čo všetko so svojím novým svetlom robiť nemáte. Druhá myšlienka sa zarazila nad tým, že batéria je pomerne veľká, podstatne väčšia ako hlava, ktorá má na boku pyšný údaj 1000 - predstavujúci svetelný tok v lúmenoch.

Svetlo prišlo vybité a tak ma ako prvé čakalo štyri a pol hodinové nabíjanie. Prvá testovacia jazda sa tak posunula na ďalší deň. Dovtedy som mal čas aspoň preskúmať funkciu všetkých záhadných kúskov hliníka a skrutiek, ktoré sa mi rozkotúľali pri prvotnom nadšení z vybaľovania novej hračky. Na pomoc som si pre istotu zobral leták a vyrobil som kombinovanú “hrazdu” pre svetlo a GoPro-čku s uchytením pod skrutky predného dielu predstavca.

Hoci nemám predpísaný Direct X compatible predstavec, tak to držalo spolu pomerne pevne a o riadidlá som nemal obavy. Batéria s protišmykovou podložkou drží na ráme pevne a obvyklý problém krátkeho kábla je v tomto prípade skôr opačný. Nič, čo by však nevyriešilo pár ovinutí okolo hornej rámovky .



Výkon aj pre náročných


Je to už dlhší čas, čo som mal možnosť testovať svetlo s dvomi diódami a popravde som bol príjemne prekvapený. Šírka svetelného kužeľa bola znamenitá a periférny priestor bol bohato osvetlený aj na polovičnom 500 lm režime. Dosvit svetla je tiež veľmi príjemný a hoci ja som skôr fanúšikom teplých odtieňov svetla, studená biela ma v tomto prípade vôbec nerušila. Pripisujem to výbornému rozptýleniu svetla, nakoľko na osvetlenej ploche pred vami nevnímate žiadne kruhy, zóny ani nič podobné.

Hustota svetelných lúčov pekne plynule ubúda od stredu smerom ku stranám, pričom stred vôbec nie je prepálený ani na najsilnejšom režime. Optika si určite zaslúži pochvalu. Trochu tu chýba “strieška” proti oslneniu protiidúcich vozidiel, ale chápem, že toto svetlo je skôr určené do terénu, ako na cesty.



Zo začiatku som trochu bojoval s ovládaním, nakoľko som zvyknutý na tlačidlá umiestnené na hornej strane svetla. Je to však asi skôr o zvyku a ja mám tú nevýhodu, že som ľavák a tlačidlo je vpravo a navyše mi na ceste k nemu trochu zavadzia kábel. Samotné režimy sú však fajn odstupňované na 150, 250, 500 a 1 000 lm, ku ktorým sú pridané dva režimy blikania - jeden denný (silnejší s 500 lm) a jeden nočný (so 150 lm), čo je opäť praktické a rozumné riešenie večného konfliktu vodičov a cyklistov.

Výdrž batérie je nadštandardná a vo februárovom počasí som ju vybíjal v kombinovanom režime spotreby (rozumej 500 lm hore a 1 000 lm dole), zhruba štyri a pol hodiny. Celkom sa mi osvedčil aj pribalený úchyt na predstavec, nakoľko svetlo je pekne v osi predného kolesa. V tomto setupe som vôbec nemal potrebu používať druhé dodatočné svetlo na prilbu.

Plusy:

  • výborné spracovanie a materiály
  • použitie aj ako powerbanka
  • široký rozptyl svetelného kužeľa
  • široká variabilita uchytenia vďaka množstvu úchytov v balení
  • možnosť uchytenia na prilbu
  • nadštandardná výdrž

Mínusy:

  • vyššia hmotnosť
  • cena adekvátna spracovaniu
  • len jedno tlačidlo na ovládanie režimov
  • dlhý čas nabíjania batérie



Lezyne Multi Drive 1000 je skrátka seriózne svetlo na seriózne nočné jazdenie. Trojhodinová výdrž batérie v najsilnejšom režime dáva dostatok priestoru aj na 24-hodinové preteky a v prípade, že dôjde šťava vášmu smartfónu, spoľahlivo sa vysporiada aj s týmto problémom. Odstupňovanie režimov je logické a jednoduché. Kvalita optiky je nadštandardná, rovnako ako široký rozptyl do strán a ďaleký dosvit. S hromadou pribalených úchytov dostávate slobodu, kam si svetlo osadíte.

Ak ste ten typ jazdca, ktorý nerád robí kompromisy a na svoju výbavu sa potrebuje v prvom rade spoľahnúť, toto svetlo vám môžem odporučiť. Cenovka síce nie je ľudová, no vzhľadom na spracovanie, výkon a pribalené doplnky si myslím, že nie vôbec taká extrémna. Odporúčaná maloobchodná cena tohto svetla je stanovená na cca 168 eur a kompletné informácie sa dozviete na stránke slovenského dovozcu, ktorým je Sloger.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádza žiaden komentár. Môžeš však zanechať Tvoj komentár:

Pridaj komentár