Rozhovory s tými, čo dýchajú pre cyklistiku

Rozhovory s tými, čo dýchajú pre cyklistiku

PR článok 15.03.2019   Zjazd Horska Cyklistika Cestna Cyklistika Skoda Preteky Rozhovor MTB

Na stránkach WeLoveCycling sa pravidelne uverejňujú rozhovory s ľuďmi, ktorí robia cyklistiku alebo sú s ňou v úzkom kontakte. Tu je výber tých najzaujímavejších za posledné obdobie.

 

Alex Rebro – mladý talent na slovenskej MTB scéne


Šesťnásťročný Alex Rebro vstúpil do sveta MTB ako veľká voda a zbiera popredné miesta na rozličných podujatiach. Po siedmich rokoch pri rýchlostnej kanoistike sa preorientoval na cyklistiku a hneď v prvom roku pretekania zbieral medaily na rôznych pretekoch. WeLoveCycling ponúka pohľad do začínajúcej kariéry tejto mladej slovenskej nádeje. Tu je malá ochutnávka.



Mal si neuveriteľne úspešný rok 2018, k čomu ti dodatočne gratulujeme. Nie je tomu tak dávno, keď si sa naplno venoval rýchlostnej kanoistike, čo ťa viedlo k tomu, že si sa dal na cyklistiku?
Ďakujem za gratuláciu. Letné i zimné dovolenky trávime na lyžiach, skialpoch alebo v lete na turistike, takže hory ma úplne oslovili. Takisto ma k tomu viedol aj adrenalín, ktorého som pri kanoistike dosť nepociťoval. Prvýkrát som horský bicykel vyskúšal v talianskej Alta Badia, kde som si ho požičal v požičovni a potom to prišlo.

Kanoistika a cyklistika sú dosť odlišné športy. Ako je teda možné, že hneď vo svojom prvom roku si v cyklistike dosiahol také úspechy?
Počas mojej kariéry rýchlostného kanoistu som okrem tréningov na vode v kajaku veľa behával, cvičil v posilňovni a aj plával. Kajak vyzerá ako makačka iba na hornú časť tela, no nie je to tak. Pri tomto športe musíte mať spevnené a dosť silné celé telo. Na kajaku som pretekal od svojich 6 rokov. Prinieslo mi to veľa skúseností pri pretekoch a aj fyzickú a psychickú silu.



V rozhovore sa dozviete aj to, aké ďalšie dôvody mal Alex, aby presedlal z kanoistiky na sedlo bicykla. Taktiež vysvetľuje spôsob, akým sa mu podarilo hneď v prvej sezóne dosiahnuť tak výborné výsledky.

Pri posunutí anaeróbneho prahu dosiahol hodnotu zvýšenia o 18 percent. Ako to dokázal? Ako vyzerá jeho tréning? Aké záľuby ešte má? To všetko sa dozviete v článku Alex Rebro – nová tvár v slovenskej cyklistike, ktorý bol publikovaný na stránkach WeLoveCycling.

Adam Rojček – viacnásobný majster Slovenska v zjazde


Okrem pretekov doma sa táto slovenská jednotka v zjazde prezentovala aj na piatich kolách iXS Európskeho pohára či na majstrovstvách sveta. Jeho domovským tímom je Kellys Factory Team. Aj toto interview si môžete prečítať na stránkach WeLoveCycling. Odpovedá Adam Rojček.



Ako chutí víťazstvo na majstrovstvách Slovenska?
Je to jeden z najlepších pocitov, aký som kedy zažil. Každé víťazstvo je skvelé, no na majstrovstvá sa však každý pozerá inak, je to titul, ktorý sa dá získať iba jednou jazdou a tým pádom je ten tlak na jazdca väčší. Tento rok som to mal trošku sťažené, keďže obhájiť je ťažšie ako raz vyhrať, ale našťastie sa to podarilo a som z toho veľmi šťastný.

Otázka na telo: Prečo si si zvolil zjazd a nie, napríklad, cross-country?
Začínal som s bikrosom, ktorý som jazdil do 17-tich rokov, popri tom som sa od 12-tich rokov vozil na zjazdovom bicykli, a to mi tak učarovalo, že som sa na to upriamil. Ale popravde, bol jeden rok, kedy som nad jazdením cross-country rozmýšľal, boli to však len moje myšlienkové pochody a nikdy som sa takých pretekov nezúčastnil.



Kompletný rozhovor môžete nájsť v článku Adam Rojček – majstrovský zjazdár. Nájdete v ňom Adamove názory na súčasný svet cyklistiky v oblasti zjazdu, enduro či cross-country.

Ponúkol aj malý pohľad do svojho bežného života a odpovedal na podpásové otázky typu: 27,5 alebo 29 palcov? Flaty či SPD? Aké má názory? Všetko nájdete v interview na stránkach WeLoveCycling.

Gerd Kodanik - hlavný mechanik tímu BORA-hansgrohe


Od juniorských kategórií, ktoré strávil na bicykli, cez armádu až do profi pelotónu s tímom Bora-hansgrohe. To je cesta hlavného mechanika tohto celku. Exkluzívny pohľad do práce vo World Tour tíme prinášajú riadky publikované na WeLoveCycling. Okrem iného Gerd odpovedá aj na tieto otázky.



A teraz k jadru veci. Noc pred pretekmi – aké sú povinnosti tímového mechanika a plány? Ktoré sú kľúčové časti?
Začíname čistením bicyklov. Počas toho taktiež kontrolujeme všetky komponenty, počínajúc brzdovými platničkami, až po plášte, reťaz, atď... Vymeníme všetko potrebné a nakoniec pre istotu skontrolujeme ešte raz stav batérie pre radenie. Niekedy takýto proces trvá až do polnoci. To záleží na tom, ako ďaleko sme od predchádzajúceho cieľového miesta ubytovaní. Ale ak nastane počas pretekov nejaký vážny problém a potrebujeme poskladať nový bicykel, vtedy pracujeme ešte o niečo dlhšie.

Ako vyzerá ráno pred pretekmi z pohľadu tímu a, samozrejme, teba?
Stále je množstvo vecí, ktoré je potrebné urobiť, avšak väčšinu z nich sa snažíme urobiť ešte počas predchádzajúceho večera. Ráno vybalíme, respektíve vyložíme bicykle z kamióna a dofúkame plášte na hodnotu, ktorá je požadovaná vzhľadom na podmienky panujúce v konkrétny deň. Nakoniec namontujeme bicykle na strechy tímových áut. Na štarte musíme opätovne skontrolovať, či je všetko pripravené podľa plánu. Najmä merače výkonu a pod...



Interview môžete nájsť na stránkach WeLoveCycling Nahliadnutie do profi pelotónu s hlavným mechanikom tímu BORA-hansgrohe. Gerd Kodanik ponúka svoje videnie technickej stránky cestnej cyklistiky, opisuje svoju dennú rutinu počas pretekov a vyslovuje napríklad svoj názor na tak diskutovanú tému, akou sú defekty. Sledujte stránku WeLoveCycling aj naďalej a nič vám neunikne.

Zdroj fotografií: WeLoveCycling, Pixabay

Podobné články