Test: Lezyne Micro Drive Pro 650 XL – šikovné svetlo s diaľkovým ovládaním

V súčasnosti je na trhu obrovské množstvo osvetlenia s rôznym určením, pričom sa výrobcovia predháňajú v tom, ako sa od konkurencie čo najviac odlíšiť. Nemecký výrobca Lezyne do svojej ponuky zaradil svetlá s možnosťou diaľkového ovládania.

Prvý dojem

Lezyne je známy trvácnymi výrobkami výbornej kvality a inak tomu nie je ani pri svetle MicroDrive Pro 650XL. Samotné telo má podlhovastý tvar rozmerov 100x45x25 mm, je vyrobené z hliníka a pôsobí robustne a pevne. Uchytenie na riadítka je riešené cez gumený nádstavec s prackou, ten je možné otáčať okolo svojej osi o 360°, takže poskytuje skutočne širokú škálu uchytenia. Gumená podložka pod prackou je okrem toho odnímateľná, a tak nie je problém svetlo osadiť aj na aero riadítka.


Tlačítko vypínania je pogumované a logicky umiestnené zvrchu svetla, počas používania svieti a dá sa pohodlne obsluhovať aj v hrubších rukaviciach. Napájanie batérie je zo zadnej strany pomocou Micro USB portu a je prekryté gumenou krytkou. Súčasťou balenia je aj diaľkové ovládanie, ktoré sa napája cez ten istý USB port. Kábel diaľkového vypínača má dĺžku 30 cm, vďaka čomu pohodlne dosiahne na kraj riadítok akejkoľvek šírky.


Technické parametre a režimy osvetlenia

Micro Drive 650 má k dispozícii 8 rôznych režimov svietenia, z toho tri z nich sú módy blikania. Lezyne deklaruje 72 hodinovú výdrž pri základnom osvetlení „femto“ o výkone 15 lm. Najpoužívanejšie módy sú následne odstupňované v rozmedzí 150, 250, 400 a 650 lm, pričom najsilnejší z nich by vám mal vydržať svietiť nepretržite 1:45 minút. Blikacie režimy „flash“ a „pulse“ poskytujú osvetlenie 150 lm a day flash plný výkon 650 lm. Čas plného nabíjania batérie sa v realite pohyboval do 2 hodín.


Samozrejmosťou je indikátor batérie, ktorý je zabudovaný v tlačítku spínania: podľa farby tlačítka viete, v akom stave nabitia sa batéria nachádza. Svetlo by malo prežiť pád z výšky 1 metra a je vodeodolné. Výrobca deklaruje hmotnosť 144 g pre samotné hliníkové telo, v realite mi váha ukázala hmotnosť 149 g vrátane gumeného remienka a 163 g bola hmotnosť svetla aj s diaľkovým ovládaním.


V praxi

Jednou z prvých možností, ktoré som testoval, bolo aj uchytenie na predstavec tak, aby bolo svetlo v strede riadidiel, ale vďaka krátkemu remienku to bol pomerne namáhavý boj. Toto je navyše možné len pri dlhších predstavcoch na XC a cestných bicykloch. Umiestniť svetlo na riadidlá ale nebol problém ani pri širšom priemere 35 mm, remienok je však pomerne tuhý a nasadenie si vyžaduje viac energie. Vďaka tomu však svetlo dobre drží a nemá tendenciu padať ani na technickejších trailoch.


Musím priznať, že v prvom momente som bol skeptický, či nie je diaľkové ovládanie tak trochu zbytočná vymoženosť. Lezyne Micro Drive je predsa len svojim tvarom určené predovšetkým na použitie na riadítkach a dosiahnuť naň nie je teda takmer vôbec problém. Niekoľko výjazdov som teda absolvoval bez použitia diaľkového „vypínača“ a až následne som mu dal šancu.


Gombík diaľkového ovládania som osadil čo najbližšie k pravej ruke a vydal sa na nočný výjazd. Napriek prvotnému skepticizmu musím skonštatovať, že na prvý pohľad banálna vec spravila veľký rozdiel z pôžitku z jazdy. Vďaka tomu, že som ho umiestnil priamo na dosah palca, nebol problém intuitívne meniť režimy osvetlenia počas jazdy bez toho, aby som naň pozeral. Mohol som sa plne sústrediť len na prekážky pred sebou. Ocenil som to najmä na XC trailoch a tam, kde sa často striedali krátke výjazdy a zjazdy.


Čo sa týka svetelných vlastností, výkon 650 lm je dostačujúci na väčšinu bežných podmienok jazdenia v lese. Najslabší mód „femto“ je na bežné jazdenie pomerne slabý, v realite je na bicykli využiteľný len pri jazde osvetleným mestom, pre dobrý pocit z toho, že vás je vidieť. Základný režim „economy“ so 150 lm je však dostačujúci pri pomalej jazde do kopca a najsilnejší 650 lm mód „overdrive“ poskytuje dostatok svetla aj na trailové jazdenie.


V prípade, že v noci podnikáte výjazdy na rýchle traily, z hľadiska bezpečnosti, doporučujem kombinovať aspoň dve svetlá, na riadítka a prilbu. Svetlo Lezyne je však určené primárne na cestu a XC, a ak sa nechcete v noci preháňať po lese rýchlosťou 60 km/h, tak vám postačí aj ako samostatné osvetlenie. Svetelný kužeľ je vďaka zvoleným šošovkám a bočnému vykrojeniu pomerne široký a eliptického tvaru. Vďaka tomu dobre osvetľuje okolie aj pri zatáčaní a nemusíte sa tak báť nástrah, ktoré na vás v lese číhajú.


Záverečný verdikt

Elegantný a kompaktný model Lezyne poskytuje slušné a jasné osvetlenie určené na dochádzanie a občasné nočné výjazdy, či už jazdíte v meste, na ceste alebo lesom. Výdrž batérie je viac ako dobrá a časy nabíjania sú relatívne rýchle, takže je vhodné na každodenné použitie bez potreby veľkého nabíjania. Ocenil by som o niečo dlhší remienok, no možností uchytenia je viac ako dosť a diaľkové ovládanie je príjemným bonusom.


Plusy

  • rýchle nabitie
  • odolné
  • diaľkové ovládanie

Mínusy

  • pomerne krátky remienok uchytenia


Cena testovaného produktu je cca 64 €. Viac informácií a kompletnú ponuku nájdete na stránke dovozcu, ktorým je Sloger.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre
Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Predstavenie: Magene – pokročilé technológie pre každého cyklistu PR článok
Špičkový výkon, intuitívne ovládanie, pohľadný dizajn. To sú parametre, ktoré často kráčajú ruka v ruke s vyššou cenovkou produktov. Avšak teraz to už platiť nemusí.
Predstavenie: Nech je svetlo kúzlom – Magicshine PR článok
Nočné jazdenie je pre niekoho nutnosť, pre iného spestrenie cyklistických zážitkov. Dochádzanie, ranné a večerné jazdy majú svoje čaro. Majú ho aj svetlá Magicshine?
Test: Konečne radar za lepšie peniaze – Magene L508
Oplatí sa ušetriť s menej známou značkou Magene? Funguje ich radar tak, aby boli cyklisti spokojní?
keyboard_arrow_up