Wilier Cento1NDR - elegantný Talian zameraný na pohodlie

Wilier Cento1NDR - elegantný Talian zameraný na pohodlie

Tento model cieli najmä na komfort, čomu je prispôsobená nielen geometria, ale aj samotná konštrukcia rámu vychádzajúca z modelu Cento10NDR.

K pohodliu jazdy prispievajú jeho zadné vzpery, kde orientácia a vrstvenie karbónových vlákien prispieva k čo najväčšiemu pohodliu. Okrem samotného materiálu je to aj špecifický tvar zadnej stavby pre čo najúčinnejšie pohlcovanie vibrácií. Zvýšený komfort následne oceníte jednak počas tréningov, ako i víkendových výjazdov či náročných pretekov. A vďaka vzpriamenejšej geometrii bude vaše telo celkom určite menej unavené aj v priebehu zdolávania niekoľkohodinových výjazdov.


 
Cento1NDR ponúka naozaj vysoký komfort, ktorý rozhodne nie je na úkor výkonnosti. Jeho rám je podobne ako drahší model Cento10NDR navrhnutý tak, aby bolo možné čo najefektívnejšie prenášať silu z pedálov. Tomu sa darí aj vďaka asymetrickému tvarovaniu spodných trubiek zadnej stavby. Cento1NDR je tuhý práve v tých miestach, v ktorých si to žiada a naopak pohodlný tam, kde je to skutočne potrebné. Týmto vlastnostiam rám vďačí už spomínanému spôsobu vrstvenia a smerovania karbónových vlákien v rôznych miestach rámu. Pri tvarovaní rámu bol kladený dôraz aj na čo najlepšie aerodynamické vlastnosti pri zachovaní čo najnižšej hmotnosti. Tá je pri modeli Cento1NDR na úrovni 1 200 g pri ráme a 400 g pri vidlici.



Zaujímavosťou tohto bicykla je aj fakt, že naň možno použiť ako klasické ráfikové brzdy v prevedení direct mount, tak aj kotúčové brzdy s uchytením flat mount.



Bicykel, ktorý sme mali k dispozícii v redakcii na krátke testovanie, je osadený kompletnou sadou Shimano Ultegra DI2 8070 Disc, ktorá naznačuje použitie elektronického radenia a hydraulických kotúčových bŕzd. Oba brzdové kotúče sú v rozmere 160 mm a kľuky osadené kompaktnými prevodníkmi 50 a 34 zubov. Kazeta je 11-rýchlostná s rozsahom 11 až 30 zubov. 



Nesmieme zabudnúť ani na kolesá, v tomto prípade sú podobne ako pohon od Shimana, konkrétne ide o model RS170. Kokpit spolu so sedlovkou nesú označenie Ritchey, sedlo pochádza od Selle San Marco.



Samozrejme, po prvotnom krátkom zoznámení s bicyklom už nasledovala asi 30 km skúšobná jazda. Tá viedla prevažne po rovinkách, aj preto sa nám veľmi nenaskytla príležitosť využiť jeho nízku hmotnosť a kotúčové brzdy i v strmších kopcoch. Na rovinkách však bicykel skutočne dobre akceleroval, v zákrutách sa správal isto a ochotne sa nechal viesť. Elektronika fungovala na jednotku a geometria posedu bola viac než pohodlná. Predstavený model Wilier Cento1NDR môže byť váš za približne 2 299 €. Okrem zobrazenej čiernej farby je dostupný aj v modro červenej farebnej kombinácii. Viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.



 
Podrobnejší popis komponentov a varianty modelu Cento1NDR nájdete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up13thumb_down comments 5 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Uhlík, kevlar či kompozit – osobnosti

Uhlík, kevlar či kompozit – osobnosti

V ďalšom, voľnejšom pokračovaní dávnejšej trilógie „Uhlík, kevlar či kompozit...“ by som sa rád zameral na osobnosti, ktoré na Slovensku pôsobia v oblasti malosériovej výroby karbónových rámov.
Unboxing: Cannondale SuperSix Evo Carbon Disc 105 – technológie profíkov za slušný peniaz

Unboxing: Cannondale SuperSix Evo Carbon Disc 105 – technológie profíkov za slušný peniaz

Na sezónu 2020 pripravila značka Cannondale asi najdôležitejší cestný model. Obľúbený sa stal aj aero model s označením SystemSix, ale klasickejšie poňatie tejto novinky s dlhšou históriou bude rezonovať viacej.
S láskou k cyklistike...

S láskou k cyklistike...

Ahoj, volám sa Tomáš a cítim averziu voči vytrvalostným športom. Takto by som sa možno predstavil hocijakému cyklistovi alebo bežcovi do roku 2016.
keyboard_arrow_up